View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bommel Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:46 Post subject: |
|
|
abjoern skrev: Quote: | Helt uenig at spillertroppen ikke har potensial.
Bedømmelsen av spillertroppen varierer jo stort sett med hvordan laget fremstår som lag. Det blir feil i mine øyne.
Jeg har ingen problemer med å se for meg et lag med Henriksen, Dockal, Chibuike, Midtsjø, Selnæs, Larsen, Ankersen, Strandberg osv spille god fotball, men arbeidet som gjøres rundt disse spillerne fungerer ikke. Tiden jobber ikke i lagets favør. Da er noe galt.
Edit: At stallen er for tynn og kunne vært bedre, stiller jeg meg bak, men er altså ikke enig at det ikke finnes potensial og at det er mulig å utrette noe med det laget her. |
Enig.
Mange av spillerne i troppen er gode, men blir gjort dårlige av systemet.
Larsen, Strandberg, Henrix, Selnæs, Dockal, Chibbe, Midtsjø, Ivers, Prica, og DFH er alle spillere som nesten garantert hadde vært faste på hvilket som helst annet TL-lag.
Det er vanskelig å prestere jevnt godt over tid når systemet er bygd for å ødelegge de gode egenskapene dine..
F.eks Chibuike: Oms/ving som spiller best med ballen i beina, rettvendt. Hva gjør RBK? Jo vi bruker ham som target-man med ryggen mot mål. Han får vel ballen rettvendt omtrent to ganger i løpet av en kamp... Godfot? |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 16.05.2012 20:47 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Se så mye kritikk som kommer frem når man taper sin første kamp i den niende kampen for sesongen. Medgangskritikere hele gjengen. |
Var du på Lerkendal i dag? Hvis de ~40 folkene rundt meg jeg hørte er representative så er det 19500 som ikke kommer tilbake neste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 20:48 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Se så mye kritikk som kommer frem når man taper sin første kamp i den niende kampen for sesongen. Medgangskritikere hele gjengen. |
Dette henger ikke på greip. Så du kampen idag og mot Sandnes Ulf forrige uke ? Det er ikke snakk om medgangssupport, men om ærlig kritikk av en organisasjon som åpenbart ikke fungerer. Hvor har du vært de siste 6-7 årene ? Er du medlem i RBK, bryr du deg egentlig ? _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 20:49 Post subject: |
|
|
Det er ikke det at de taper, det er den måten de taper på. INGENTING stemte, vridde meg i gru over spillet. Har vært en av de som mener at JJ burde få tid, men nå er det nok, både han, hoftung, henriksen SR og jamtfall burde gå!" |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.05.2012 20:49 Post subject: |
|
|
Du mener det ikke har vært kritikk på forumet i motgang?
Ding-dong - på tide å våkne. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.05.2012 20:51 Post subject: |
|
|
Dersom du mener at dagens kritikk skyldes medgang så har du nok misforstått noe... |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:53 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: |
Dersom du mener at dagens kritikk skyldes medgang så har du nok misforstått noe... |
For en kritiker er det medgang når den som kritiseres opplever motgang. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.05.2012 20:53 Post subject: |
|
|
Hehe, sjelden har vel et svingslag truffet dårligere enn det Sylta slengte ut her. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:55 Post subject: |
|
|
Medlemmer av RBK må bruke medlemsmøtene fremover til å stille Hoftun og JJ kritiske spørsmål om sportslig utvikling. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.05.2012 20:55 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Jönsson gjør nok så godt han kan, og han holdt laget ubeseiret frem til over 80 spilte minutter i av dagens kamp i sesongen - det er faktisk en stor prestasjon med denne elendig sammensatte troppen, og jeg tror ikke så veldig mange kunne gjort en særlig mye bedre jobb.
|
Fryktelig uenig. Det at vi er ubeseiret hittil er i grunn flaks. Riktignok har vi hatt uflaks i et par uavgjort-kamper også, men eksempelvis mot LSK hadde vi griseflaks.
Spiller for spiller har vi av de absolutt beste troppene i ligaen, til tross for at den er svært tynn, og vi har mye spennende kvaliteter i enkeltspillere. Problemet er bare at det ikke finnes et snev av samhandling, det finnes ingen plan, og jeg klarer ikke å se en eneste relasjon. Det som gnager mest er at det ikke er tegn på fremgang. Det er i grunn ikke det spor bedre på samhandlingsbiten nå enn når Jönsson tok over for over et år siden. Vi skal slå Stabæk med mer enn to mål hjemme, vi skal ta Sandnes Ulf borte, og vi skal selvsagt overføre Hønebyen hjemme på 16-mai.
Jönsson er ikke rett mann for oppgaven, rett og slett. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.05.2012 20:56 Post subject: |
|
|
Patetisk. Dorsin får godkjent faktisk. Resten stryk. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.05.2012 20:57 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Hentesveis wrote: |
For en kritiker er det medgang når den som kritiseres opplever motgang. |
Var ikke poenget ditt at det egentlig ikke er noen motgang, og at vi kritiserer i medgang?
Foreslår at du lar trolleriet være. Vi har mange andre som er bedre på det. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.05.2012 20:58 Post subject: |
|
|
Jeg har nok vært blant de som sjelden har ytret meg negativt ift. Jönsson som trener, men nå er det faktisk nok. Han virker ikke å være rett mann for oppgaven. Det vi så i dag er rett og slett skammelig! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.05.2012 20:59 Post subject: |
|
|
De som skriker om medgangssupportere, og om at det er spillernes feil og ikke treneren - dere hyller vel ikke treneren når laget gjør det bra heller? For om man skal følge samme logikk, så er det jo spillerne som står for innsatsen da og, og ikke treneren... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:00 Post subject: |
|
|
Hipp hurra for John Olsen som har så bra touch og er en så underholdende spiller!
Flytt deg fra offside og bort fra banen, helvetes søppelspiller! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.05.2012 21:03 Post subject: |
|
|
Dette er den dårligste RBK-kampen på år og dag, men den måtte komme. Målløst hjemme mot Sogndal, og stort sett mål på tilfeldigheter og dødball generelt. Det er faktisk ingen plan over det etablerte angrepsspillet, noe det har vær enighet om i de trønderske fagmiljøene (og supportere, for den saks skyld) veldig lenge. Dette får nok konsekvenser for Janne snart, tror jeg - jeg håper hvertfall. La noen merke til, forresten:
Hver gang Ørlund har ballen, MÅKER HAN DEN LANGT - HVORFOR? Det er da 50/50 hvem som ender opp med ballen. HVORFOR spiller han ikke kort til en midtstopper, slik at det er 100/0 at RBK har ballen? Jo, sannsynligvis fordi vi ikke har noen plan for hvordan vi ønsker å spille oss oppover på banen og til gjennombrudd. Og da må man slå langt og satse på andreballer.
Gjerne kritisér Chibiuke i dag, men hva faen for en godfotteori praktiseres da? Man slår lange baller mot en liten teknisk angriper. Jeg finner ikke ord. Det er totalt motsatt godfotteori. Jeg blir kvalm av det nesten. Dette var muligheten man hadde til å bygge en god relasjon med publikum, håpe på flere på tribuna fremover, men neida. Den sjansen ble kastet bort. For ny entusiasme, må nok Janne gå nå. Dette holder ikke.
Børs (1-10)
Ørlund 2 - Elendig med beina som vanlig. Står han for langt ute eller har han spenst som en kasse Villa Champagnebrus på målet?
Høiland 1 - Bidrar faktisk med 0 - NULL - offensivt. Treffer knapt på noe, og subber bare hjemover.
Wangberg 2 - Svak ballbehandling og pasningsspill.
Strandberg 3 - Mindre dårlig enn sine kolleger i forsvar, men ikke god.
Dorsin 2 - Er så kjedelig og lite konstruktiv framover. Slår konsekvent elendige innlegg med altfor mye luft - og har gjort det i mange år...
Dockal 2 - Fikk veldig, veldig lite til. Lider av manglende 1v1-egenskaper.
Svensson 3 - Bidro ikke stort sentralt, dessverre, men tok noen gode løp inn i boksen.
Selnæs 3 - Klarte ikke å prege kampen i spesiell grad.
Fredheim Holm 5 - God med ballen og vår mest skapende. Har hatt positiv utvikling.
Iversen 5 - Eneste som det så ut som virkelig ville vinne, og den eneste som ser ut som en som har peiling på å ta riktige valg. Blir forbanna på lagkamerater som måker langt, fullt forståelig.
Chibiuke 2 - FÃ¥r til nada, men blir misbrukt til de grader.
Nei, dette var bare ikke bra nok på NOEN som helst måte... Det er nettopp mot slike lag som Hønefoss og Sogndal man får se hvilken offensiv samhandling laget har. Slike kamper skal man vinne 3,4-0. Greit å ha noen dager der det går i stå, men det begynner å bli for mange nå. Å se 5-6 stk. på motstanders forsvarslinje, det er så trist. 21000 på tribuna i dag. Jeg spår halvparten, dvs. 10500 mot Odd. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:03 Post subject: |
|
|
Jeg kunne gjerne ha beskrevet fenomenet nærmere, helst når fenomenet har roet seg.
Ett tap er nok for at folk trekker frem episoder 9-10 år tilbake i tid. Ett tap som ikke engang kommer i en dårlig periode, men i en periode hvor Rosenborg ligger tre poeng bak serielederen. Én kamp skal til for at man må legge om kursen til hele klubben. Og det er ikke snakk om at det er de vanlige kritikerne som kommer med disse forslagene, men de fleste av disse forslagene kommer fra personer som har til gode å fremlegge kritikk i den åtte kamper lange rekken som ubeseiret.
Folk flest tør ikke å kritisere klubben når det går bra. Folk flest gidder ikke å endre på de dårlige trendene, så lenge bruttoproduktet er positivt. Men de gidder å fremlegge en kompleks årsakssammenheng som har ledet til dette tapet i én kamp. Dersom man allerede visste om denne årsakssammenhengen, hvorfor ventet man da? Hvorfor klarer man å vri det til det ekstreme basert på ett arbeidsuhell, som utgjør rundt 3% av det totale antallet poeng man kan ta i én sesong? Fordi man er en medgangskritiker. Går det bra, holder man kjeft, går det dårlig, så roper man fanden så høyt som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.05.2012 21:04 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Hipp hurra for John Olsen som har så bra touch og er en så underholdende spiller!
Greit nok at han ikke kan offsideregelen, men mener du et er riktig bruk av Chibiuke hans ferdigheter tatt i betraktning å utelukkende pole lange baller mot ham? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.05.2012 21:06 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Og det er ikke snakk om at det er de vanlige kritikerne som kommer med disse forslagene, men de fleste av disse forslagene kommer fra personer som har til gode å fremlegge kritikk i den åtte kamper lange rekken som ubeseiret.
|
Det vil jeg gjerne se at du konkretiserer. FÃ¥ se quotes som bevis. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:08 Post subject: |
|
|
Sylta, du må ha vært i koma fra seriestart og frem til nå. Kritikken har vært konstant, uansett om det har vært seier eller uavgjort, og nå tap. Og kritikken har handlet om det samme, gang på gang på gang, manglende samhandling og plan over spillet.
Blir for dumt av deg å si at vi først hyler nå. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.05.2012 21:09 Post subject: |
|
|
Eru wrote: |
Knerten_10 wrote: | Gjerne kritisér Chibiuke i dag, men hva faen for en godfotteori praktiseres da? Man slår lange baller mot en liten teknisk angriper. Jeg finner ikke ord. Det er totalt motsatt godfotteori. Jeg blir kvalm av det nesten. |
Eru 0 - Knerten 3. |
|
Back to top |
|
 |
C.Sativa Junior
|
Posted: 16.05.2012 21:10 Post subject: |
|
|
Så du mener at RBK pr i dag spiller god fotball men et tydelig spillemønster hvor kvaliteten til hver enkelt spiller virkelig kommer til som rett. Og at dette kun var et arbeidsuhell? |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:10 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
Greit nok at han ikke kan offsideregelen, men mener du et er riktig bruk av Chibiuke hans ferdigheter tatt i betraktning å utelukkende pole lange baller mot ham? |
Nei, han trenern vår er jo minst like ubrukelig, men se på hva Chibuike gjør når han først har ballen i en posisjon hvor han trives med den: Greit nok at han har teknikk, men han bruker det jo på totalt feil måte. Han dribler seg bort i ingenmannsland, han prøver seg på "fancy" pasninger som ender opp hos motspillere, han skyter fra elendig posisjon i stedet for å passe til medspillere som står omtrent på blank.
Kort sagt: Han spiller for seg for seg selv, ikke for laget. Han er en totalt verdiløs spiller og jeg blir fysisk uvel av å se ham i RBK-drakta.
Halvparten av offsidene kommer jo også av at han er for lat til å komem seg ut (selvsagt idiotisk av lagkameratene å slå på offsideplassert spiller, men det er en annen sak). Han står og loker fem meter i offside som en annen klovn.
Last edited by Eru on 16.05.2012 21:12; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.05.2012 21:13 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Nei, han trenern vår er jo minst like ubrukelig, men se på hva Chibuike gjør når han først har ballen i en posisjon hvor han trives med den: Greit nok at han har teknikk, men han bruker det jo på totalt feil måte. Han dribler seg bort i ingenmannsland, han prøver seg på "fancy" pasninger som ender opp hos motspillere, han skyter fra elendig posisjon i stedet for å passe til medspillere som står omtrent på blank.
Kort sagt: Han spiller for seg for seg selv, ikke for laget. Han er en totalt verdiløs spiller og jeg blir fysisk uvel av å se ham i RBK-drakta. |
Men det er jo ingen plan i angrepsspillet. Spillere som Chibiuke trenger en plan i angrepsspillet. Han leverte jo haugevis av målgivende pasninger i Sverige. Hvis du gir Chibiuke spillere som tar gode, innøvde bevegelser foran ham, så tror jeg han vil skinne. Nå er jo både stallsammensetningen vår så håpløs at vi ikke har noen hurtige angripere som ønsker ballen i rom, og treneren så dårlig at vi ikke har noen plan. Og det lider Chibiuke av.
Han må få en rolle der han trives og der laget er bygd opp rundt ham. Ikke dasse som alenespiss og bli slått lange baller mot. Det er så misbruk at jeg gråter nesten. Chibiuke er lagets mest tekniske spiller, og har bevist i Sverige at han også kan være en god gjennomspiller. Men slik ståa er nå, mtp. stallsammensetning og samhandling, får han ikke ut sitt potensiale.
Synes det er HELT feil å ta ut dette sinnet på Chibiuke, en av våre mest begavede spillere. Det er Janne og Hoftun som har skyld i det som skjer på banen, dessverre.
Last edited by SunsetSalami on 16.05.2012 21:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.05.2012 21:13 Post subject: |
|
|
Er det noen på forumet som har klart å få tak i hvordan JJ vil at RBK skal spille ? Jeg har ikke klart det hvis da ikke det vi ser på banen er et uttrykk for det, slå langt og dueller, hold ballen i lufta så ofte som mulig og absolutt unngå ballbesittelse. Hvordan kan man ellers forklare en keeper som poler ballen langt i 90 prosent av tilfellene, et stopperpar som bare klarerer langt, en sideback ( Høiland) uten et offensivt gen og en midtbane uten evne til å slå gode pasninger. Plusse på med en spiss som ennå ikke forstår offside regelen så er begeret fullt... Gjetter på at en kvalitetsspiller som Dockal angrer bittert på klubbvalget sitt. Amatørene må røskes ut av klubben, tiden er overmoden for at trenertyper som Henriksen, Jamtfall og Stensaas erstatter med kompetente folk. JJ er et eget kapittel..... |
|
Back to top |
|
 |
|