| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.05.2012 21:39 Post subject: |
|
|
| Janne beskriver Midtsjø: "Han er vledig klok og arbeidssom. I tillegg gjør han en god jobb i bakrommet og er god i forsvarsarbeidet.". Vet ikke om noen er enige, men jeg føler hvertfall at "Han er veldig god teknisk og har et godt blikk. I tillegg er han veldig skapende, både i form av å score selv og å servere andre". Beskrivelsen til Janne, kan den si noe om hvilke kvaliteter han ser etter? Jeg tror dessverre det. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 04.05.2012 21:40 Post subject: |
|
|
| seler wrote: | Som Knerten er jeg veldig uenig i den rosen han før her inne. For all del, skoring og assist er veldig bra, det skal jeg ikke ta bort fra han. MEN, han hr sikkert 10-12 åpne og frie innleggsmuligheter, som han ikke er i nærheten av å treffe på. Da blir det helt feil å si at han slo strålende innlegg. Samtidig jobbet han omtrent ikke defensivt, hadde en del slurv med ball, trøkker ikke til i en eneste duell, og virker veldig treg. Han gjør en middels kamp og er selvfølgelig med på å avgjøre kampen, men gjør likevel ikke en god kamp i mine øyne.
Midtsjø er strålende. Kommer inn og er skapende fra første sekund.
Drømmer om en midtbane 3-er med Selnæs, svensson og midtsjø. Der har du omtrent alt; en ballvinner og løpsmaskin, en balansespiller som kan strø og tre opp gjennom ledd, samt en mellomromsspiller som kan være med i avslutningsfasen. Men det skjer nok ikke med JJ |
Nå med Henriksen ute og Jonas som viser at v. kant ikke er hans sterke side, begynner det vel å nærme seg.
Chibbe og Dockal på hver sin side, Ivers/Prica helt foran, Midtsjø off. midt, Selnæs og Jonas sentralt må jo også for Jønsson være naturlig nå. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.05.2012 21:53 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Spiller RBK direkte? Er vi gode til å kontre? Janne har ingen annen plan mot etablert forsvar enn lange pasninger opp fra back/stopper og mot spiss. Synes du dette er underholdende så skal jeg ikke ta fra deg det. Det går også veldig langt mellom gode kontringer, og vi har ingen faste spillmønstre som starter hos keeper. Ørlund poler jo konsekvent langt uansett. RBK anno 2012 spiller dessverre veldig trist og kjedelig fotball. |
100 % enig.
Hurra for RBK - alltid. Hurra for seier, for serieledelse og oppholdsvær, men vi kommer ikke unna at det er trist og kjedelig fotball.
Jeg er en av de noen sikkert kan kalle mye rart og negativt som ikke er fornøyd med å lede en skremmende svak TL 2012.
Å være fornøyd med slikt spill er oppskriften på en negativ spiral der attraktiviteten til laget faller, uansett om TL nå er så svak at RBK klarer å lede uten å imponere. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.05.2012 22:29 Post subject: |
|
|
| Trondheim wrote: | Prøver meg på en børs!
(Børsen 1-6)
-----------------------------
Ørlund 5 - Lite å gjøre, virker solid når han først har noe å gjøre.
Ankersen 4 - Dårlig teknisk, så ikke så mye av han.
Larsen 4 - Solid, men ikke på sitt beste.
Høiland 5 - Er litt overrasket over Høiland i dag, er med mye oppover, og fikser det bra.
Svensson 5 - Er lite med idag, fin scoring drar opp fra en 4.
Henriksen 3 - dårlig kamp av Henriksen i dag, dessverre med tanke på at var 3-4 klubber på stadion i dag.
Dockal 6 (BB) - Kjempe kamp av Dockal i dag! Løper mye og virker smart!
Iversen 4 - Sett han bedre! Mulig han spiller bedre med Chibuike eller Prica.
Holm 5 - Syntes han var god i dag, år beste av Holm.
-------------------------------------
Midtsjø 4 - Fin fint innhop av Midtsjø i dag, knall scoring! Håper vi får se mer av han.
Issah 2 - kommer inn, gjør ikke mye. Han er oså skyld i 3-1 scoringa.
Wangberg - SÃ¥ ikke mye av han.
Jønsson 4 - Jaaa, neeei, hva skal men sia, njaaa... Greie bytter, takler skadene bra..
-------------------------------------
Dommern 2 - Rare avgjørelser....
---------------------------------------
Kommentator 0 - .... |
Strandberg og Selnæs da? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.05.2012 23:31 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | Skjønner ikke hvordan flere her kan si at Holm spiller bra. Han gjør jo ikke noe produktivt for oss. At han har sin "beste" kamp for oss sier ALT!!
Ja han jobber, men det er fordi han er så treg at alle springer fra han. Om han starter neste kamp så skjønner jeg ingenting, det har han ikke forsvart.
Og hva er det med at Høiland ikke engang klarer å ta innkast ok. Elendig. |
I alle tidligere kamper JEG har sett vil jeg påstå DFH har vært elendig og på bedriftsnivå.
Men i dag var jeg kjempefornøyd med det han viste. Selvfølgelig er han like målfarlig som bestemora mi som har vandret heden, mne det han vistre i dag med nedtak, vendinger, styrke.. fantastisk. jobba rett og slett skikkelig bra.
Når det er sagt ER det aspekter han må jobbe med, og såfremt for å avslutte på få tuch og å "tørre" skyte så må han prøve å slå litt mere kamuflerte pasninger. Bortsett fra det så VET vi han ikke har stor fart så blir litt feil å si han var treig som F.
DEt vioi lider av i dag er at ALT!! kommer fra høyresida. Dette skyldes JIH og Svenson som begger går innover og ikke evner å komme til innlegg fra kanten. Vi trenger desperat en venstrekant av kaliber Dockal som kan tvinge motstanderne til å må bevege seg mye mere sidelengs så vi får strukket laget og åpne opp mere. Aner ikke hvem det skulle være, men det må da finnes NOEN venstrefota kantspillere med fart og litt teknikk?? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.05.2012 00:47 Post subject: |
|
|
Skikkelig møkkakamp i store deler av oppgjøret. Horribel første omgang hvor det skapes altfor lite mot et svakt Stabæk, og en bedre andre omgang som gir et sluttresultat som ikke er mer enn minimum av hva vi burde kreve.
Midtsjø imponerer meg, dog. Han bør vurderes sterkt fra start fremover, da han tilfører laget kvaliteter vi sårt trenger. Fart, teknikk, kreativitet og smarte løp er det for lite av fra resten av de på midtbanen. Man ser også at Iversen blir langt mer usynlig med Fredheim Holm som makker enn Chibuike og Prica, rett og slett fordi FH ikke er noen spiss. Midtsjø løper i korridorer og åpner for andre, er et uromoment og truer rom. I tillegg er han målfarlig. Jeg tar Midtsjø foran Fredheim Holm fra start any day, i hvertfall.
Jeg vil faktisk også gi en liten rose til Stabæk for å ikke legge seg bakpå og ha ti mann bak ballen til enhver tid som mange underdogs på Lerkendal har en tendens til å gjøre. Flott å se at de forsøker med sitt spill også på bortebane mot ligaens kanskje beste lag. Stabæk er i det store og det hele veldig dårlige i år, men de tyr i hvertfall ikke til destruktive taktikker. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.05.2012 01:28 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: |
Nå er det jo ingenting som tilsier at Midtsjø er så god at han skal inn i andre i utg.pkt. |
Nei hvis utgangspunktet ditt er at du aldri har sett han spille fotball, så kan jeg skjønne at det ikke er noe som tilsier det. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.05.2012 04:01 Post subject: |
|
|
12 143 tilskuere, om det ikke er nevnt. Over budsjettet, hvert fall. Hele 18 mer enn på samme kamp i fjor.
Daniel Örlund
Mikael Lustig - Jim Larsen - Jon Inge Høiland - Mikael Dorsin
Gjermund Ã…sen (Fredheim Holm 56') - Markus Henriksen - Per Ciljan Skjelbred - Trond Olsen (Jamtfall 69')
Mushaga Bakenga - Rade Prica
Disse stilte vi med da. Må si at vi er kraftig forsterket siden da. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
hmaurveg Junior
|
Posted: 05.05.2012 04:41 Post subject: |
|
|
| Issah var slettes ikke god i pasningsspillet. dårlige avleveringer, bruker for lang tid. og lite kreativ. Dette mot en motstander det ikke akkurat lukter svidd av. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 05.05.2012 06:19 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | JannesBart wrote: |
Nå er det jo ingenting som tilsier at Midtsjø er så god at han skal inn i andre i utg.pkt. |
Nei hvis utgangspunktet ditt er at du aldri har sett han spille fotball, så kan jeg skjønne at det ikke er noe som tilsier det. |
*sigh* |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 05.05.2012 09:48 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | 12 143 tilskuere, om det ikke er nevnt. Over budsjettet, hvert fall. Hele 18 mer enn på samme kamp i fjor.
|
Synes ikke det var så ille. Vi møter en lite attraktiv motstander på et tidspunkt som tilsier at folk på bygdene må ta fri fra jobb for å rekke kampen som spilles i omtrent 0 grader og nordlig bris i begynnelsen av mai. Og for meg så det mer glissent ut enn som så; det var også mange plasser (flere enn vanlig) ledige rundt oss der vi satt på EM1. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 05.05.2012 10:26 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Midtsjø imponerer meg, dog. Han bør vurderes sterkt fra start fremover, da han tilfører laget kvaliteter vi sårt trenger. Fart, teknikk, kreativitet og smarte løp er det for lite av fra resten av de på midtbanen. Man ser også at Iversen blir langt mer usynlig med Fredheim Holm som makker enn Chibuike og Prica, rett og slett fordi FH ikke er noen spiss. Midtsjø løper i korridorer og åpner for andre, er et uromoment og truer rom. I tillegg er han målfarlig. Jeg tar Midtsjø foran Fredheim Holm fra start any day, i hvertfall. |
Samma her. Daniel Fredheim Holm har mange kvaliteter som fotballspiller, men målteft er ikke en av dem. Da må han spille seg til plass på midtbanen - noe han sånn sett kanskje har gjort i år. Men noe alternativ som spiss er han ikke. Jeg har aldri forstått hva man skal med spisser som ikke scorer mål. Med Steffen, Rade, Chibbe og Midtsjø i stallen bør han ha spilt sin siste kamp der.
Målet Midtsjø scorer er pur klasse. Det hadde aldri blitt mål hvis det var DFH som sto i samme situasjon. Assisten er også en meget fin prestasjon. Utrolig gøy. Forventningene er store til fortsettelsen. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 05.05.2012 10:32 Post subject: |
|
|
| Målet til Midtsjø var fantastisk ja. Tror ikke folk vet hvor teknisk vanskelig den førstetouchen er. Vanvittig mål. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 05.05.2012 11:00 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Rånny wrote: | 12 143 tilskuere, om det ikke er nevnt. Over budsjettet, hvert fall. Hele 18 mer enn på samme kamp i fjor.
|
Synes ikke det var så ille. Vi møter en lite attraktiv motstander på et tidspunkt som tilsier at folk på bygdene må ta fri fra jobb for å rekke kampen som spilles i omtrent 0 grader og nordlig bris i begynnelsen av mai. Og for meg så det mer glissent ut enn som så; det var også mange plasser (flere enn vanlig) ledige rundt oss der vi satt på EM1. |
Tror på en opptur i snitt tilskuer antall. I fjor hadde vi vel allerede èn kamp på 11k på dette tidspunktet. Samt at fra mai og utover sommeren/tidlig høst var det godt besøkt. Hvis gårsdagens antall blir det laveste i år, bør en være fornøyd. Dog en by på 176.000 + stort antall uregistrerte studenter, bør det være mer. Ellers var det flere og bedre trøkk, på ØØ vis à vis Sogndal og Tromsø, men lang vei å gå.
Men hvem pep og buet guttan ut ved slutten av første? Det hører ikke hjemme noen sted  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.05.2012 13:37 Post subject: |
|
|
| Fortjent seier i en OK kamp hvor vi etterhvert mangler veldig mange fra første11eren. Vi har fortsatt en del å gå på offensivt selv om vi tross alt skaper mye, mens defensivt er det stabilt og bra (riktignok mot en svak motstander). Sammenlignet med i fjor har strukturen defensivt blitt mye bedre, sannsynligvis pga Selnæs og Strandberg. Nok en solid kamp av Larsen (hva har skjedd med han i vinter?), Larsen-Strandberg ser ut til å bli konge i TL (men jeg tror de vil bli totalt avslørt i E-cup). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2012 20:20 Post subject: |
|
|
Hmm, ingen andre som har sett at VG fikk være med i garderoben på fredag?

Gratis tilgjengelig fram til i natt ei gang, når neste avis blir lagt ut.
Stussa litt på lørdag om hvordan VG visste at Høiland i pausen hadde "spådd" Midtsjø-mål, og dette var altså svaret. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.05.2012 21:16 Post subject: |
|
|
Hadde kjøpt papiravisa i dag på grunn av at de reklamerte med VG eksklusivt "Bak stengte RBK-dører", men rakk ikke å lese det før nå.
VG skriver: "Så kommer Jan Jönsson inn i garderoben. Han går litt ut og inn, tar av dressjakken og ser - som vanlig - litt forvirret ut."
(Et av bildene viser en flip-over der det står følgende:
DEF o OFF ORIENTERAD I FÖRKANT
VI FORTSÄTTER MED SERIE (CUP) TRYKKET!
FÖRSTA 10-15 MIN RÄTT SIGNALER.
ENERGI - LYSKRAFT -> FRAMÃ…T
M. BALANS BAKUM ATTAKKERNA)
VG beskriver spillermøtet slik:
(Først går han gjennom laget til Stabæk. Nevner at de har vært tydelige på 4-4-2 og at vi tror de kommer ut slik nå også. Han spør Stefan Strandberg om han har vært borte i han Brustad.)
"-Ja, han har en j... speed ja, svarer Strandberg.
-Stabæk søker et vendepunkt i sesongen sin, sier Jönsson - og så starter en slags peptalk med bruk av oppbyggende ord:
Trykk i spillet! Offensiv vilje! En j... energi! Han hever stemmen - litt.
-Vi må ha energivilje. Vi er på hjemmebane, og vi må fremover! roper Jönsson. Ingen av spillerne har foreløpig sagt noe.
Jönsson ser på sin yngste spiller, som han har gitt et stort ansvar - Ole Selnæs (17).
-Du blir kontrollanten når vi trykker på, Ole!
Så snakker Jönsson om "et engasjert forsvarsspill", at midtfeltet må vinne ballen igjen sentralt.
-Steff, du finner selv ut når og om du må ned og forsterke midtfeltet, sier Jönsson til Steffen Iversen - som bare nikker
-Poff! Jonas, inn å forsterke sentralt, sier Jönsson til Jonas Svensson som skal spille på kanten.
Så slår Jan Jönsson hånden i tavlen og sier et kort "Yes!".
Spillerne klapper kort. Klokken er 16:48 - spillermøtet tok åtte minutter."
Nå forstår jeg Jönssons strategi. Det har manglet en del brikker, men her er de: "Steffen finn ut hva som trengs og om det er nødvendig at du gjør det. Ole Selnæs tar kontrollen når vi trykker på. Poff. Lyskraft. Yes." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 09.05.2012 21:32; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 09.05.2012 21:21 Post subject: |
|
|
Det der er jo peptalken i garderoben rett før kamp. Jeg gjør egentlig regning med at de har gått gjennom mer detaljert taktikk på et tidligere tidspunkt, uten VG tilstede. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.05.2012 21:45 Post subject: |
|
|
| Mener å huske at det var poengtert i den artikkelen at Rosenborg har gått fra å ha hvile/møte på hotell på kampdag til spillerne møter rett på Lerkendal og at den delen som ble referert over her var det eneste spillemøte de hadde før kamp. Ble vel også poengtert at de ikke trengte å gå igjennom så veldig mye siden de hadde gjort mye i løpet av uka og at de 8minuttene Jönsson brukte før kamp var alt som var nødvendig.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.05.2012 22:08 Post subject: |
|
|
Artikkelen er på to sider og det var umulig å gjengi lovlig alt ordrett. Vanskelig å gjenfortelle alt også.
Det stemmer at artikkelen opplyser: "Det er første gangen Jan Jönsson bruker garderoben til spillermøtet før kamp. RBK har gått fra å ha dagrom på hotell i Trondheim på kampdag, via spillermøte på brakka - til at alt tas i garderoben."
På det store bildet nederst står det i en tekstboks: "Klar tale: Jan Jönsson bruker åtte minutter på spillermøtet før kampen. Det er få ting han går gjennom, det meste er gjort og sagt i løpet av uka. Spillerne har samlet seg i det innerste hjørnet i garderoben."
Bottom line: Dette var det eneste spillermøtet, men de snakker og øver naturligvis på ting på treningene også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 09.05.2012 22:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.05.2012 22:10 Post subject: |
|
|
| Eggen hadde jo ikke noen detaljert gjennomgang av spillestilen rett før kamp han heller, kun en kort repetisjon av det de hadde blitt enige om tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 09.05.2012 22:20 Post subject: |
|
|
"Type du, Midtsjø!"  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.05.2012 22:23 Post subject: |
|
|
Eggen ledet et lag med samhandling. Alle visste hva som skulle skje i en gitt situasjon.
Jönsson ser mer ut til å bygge på å delegere ansvaret til 11 autonome spillere. Da blir det sånn at når Høiland gjenvinner ballen høyt på egen halvdel, på stillingen 0-0 sent i første omgang, starter null bevegelser og det blir støttepasning bakover. Neste trekk: Fremdeles ingen bevegelser og ny støttepasning i bakre ledd.
Finn på noe sjæl. Ta ansvar. Lyskraft. Siden kampen gikk fjerde mai, kunne han like gjerne sagt: "May the fourth be with you." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|