English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Zenit
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:05    Post subject: Reply with quote

Hva med å kjøpe nr 10 og nr 11 på Zenit!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Ja, for spisser har vi ikke nok av.
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Jeg bliver utrolig resignert når jeg læser kommentarer som disse:

- Jeg trodde ikke mine egne øyne da den trillet mot mål. Hadde det vært rett foran mål, hadde det vært noe annet. Det var så langt ute på sida at jeg nesten tok den igjen, sier Espen Johnsen og kan ikke annet enn å smile av håpløsheten.

- Du klarer tross alt å ta det med greit humør?

- Hadde du snakket med meg i pausen, hadde det nok vært annerledes, sier Johnsen til Dagbladet.no.

- Det var gøy å få starte. Likevel er det på ingen måte "dramatisk". Det er jo bare fotball, smiler Tettey til rbkweb.com.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 23:08    Post subject: Reply with quote

Hva med den rutinerte 36-åringen til Zenit? Han kan jo erstatte Ørjan Berg, så får vi litt fornyelse i laget..
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 15.02.2006 23:10    Post subject: Reply with quote

bra sagt! JGS, EJ og FJ ut. Lago er god, Eguren kan bli god og er målfarlig, Stensaas er bedre offensivt enn Micke, og Micke scorer ikke så inn med Ståle.

Chr Basma ut. Ørjan Berg på gamlehjemmet asap!!! Mad

og for all del, ny keepertrener! Twisted Evil
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:11    Post subject: Reply with quote

Krisemaksimering.com. Det er dere flinke til. La gresset gro på Lerkendal før dere begynner å dømme alle og enhver. Det er greit å være kritiske til dagens forestilling, men å la denne kampen føre til total omveltning, blir bare tull.
Back to top
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 23:12    Post subject: Reply with quote

Henguru wrote:
anon wrote:
Vi får se hvem som er idioten torsdag kveld, med Rosenborg videre etter hattrick av Johnsen. Den gutten er laga av stål, og vil med den godeehurtigheten løpe i fra de trege forsvararerne til Zenit.

Alt du sier nå er det stikk motsatte i virkeligheten. Håper for din del at du vinkler det ironisk med hensikt...

Hensikt? Du kan vel ikke ærlig innrømme at Johnsen ikke kan avgjøre den kampen på egenhånd? Johnsen har det som skal til, styre i lufta, godt blikk, gode pasninger og avslutninger. Du bør ta en titt nærmere på hva han har utrettet de siste årene.
Back to top
Torbjørn
Veteran

Dette er tross alt bare fotball da Harald. Jeg syns Tettey gjennom sin kommentar viser modenhet og forståelse. Den gutten kommer til å nå langt. Spillerne skal ikke grave seg ned i sin egen skyldfølelse, elendighet og mistro på egne ferdigheter. De har nok med å få slike tanker servert av visse "fans".
Aida
Junior

tbone wrote:
Jeg synes mange av dere er alt for opptatt av feil ting her altså. Hva Høgmo sier, har sagt, eller kommer til å si, er egentlig ganske uinteressant.

Jeg er mer opptatt av å se på hva som faktisk skjedde på banen i dag. Under summerer jeg opp noen faktorer for hva jeg la merke til i dag:

- Alt for dårlig balltempo:
    1. Pasninger slås sånn at de så vidt ruller av gårde til medspiller. Det er veldig lett for motspillerne å skyve over og forsvare seg mot slikt. Vi må ha tempo i ballen når vi holder den i laget! Hvis noen lurer på hva jeg mener med tempo i pasninger, så mener jeg at pasninger skal være harde og presise! Dette gjelder UANSETT, om vi skal slå pasninger i lengderetning, støtte, eller på kryss og tvers. Mye høyere balltempo!

2. Tempoet må også økes i den enkelte spillers behandling av ballen. Ting som mottak (gjerne retningsbestemte), touch og pasninger skal skje fortere og mer presist.

- Igjen, et punkt som gikk igjen i fjor også - løping og å vinne dueller:
    1. For mye småjogging og daffing i situasjoner når det ikke passer seg. Her er egentlig bare Solli eksempelet i dag. De andre så ut som de ville vinne kampen. Solli derimot, han viser unge, norske fotballspillere hvordan man IKKE skal opptre på en fotballbane. Spesielt i de defensive situasjonene, der man gjerne ønsker at spillerne skal vise ekstrem aggressivitet og jage ball og mann som faen, og ikke la de få et sekund fred, der ser man mange ganger Jan Gunnar Solli småjogge rundt motstanderlagets spillere, med "bare en sånn passe lyst til å vinne duellen og ballen". Nå har ikke jeg noe ønske om å henge ut enkeltspillere, men Solli gjør et godt eksempel for å få fram poenget.

- Den generelle innstillingen. Fokus og konsentrasjon.
    1. Er det bare meg, eller virker det til tider som om gutta våre rett og slett ikke er godt nok fokusert og konsentrert på kampen. Å leve seg inn i kampen og legge det bittelille ekstra i hver pasning, hvert mottak, hvert innlegg, hvert løp, hver duell. Når man slår en pasning, så skal den faen meg nå frem til der hvor man hadde tenkt at den skulle nå fram. Gjør den ikke det har man feilet, og må jobbe enda hardere for å vinne igjen ballen. Dette gjelder en for alle, og alle for en. ALT for ofte syns jeg å spore slurvete prestasjoner blant våre spillere.

Dette er noe av det jeg syns å legge merke til.

Synes du kommer med mye bra poeng her. Satt faktisk og diskuterte mye av det samme under kampen med de som satt rundt oss på Lerkendal. SPESIELT Balltempo & Løping/duell. Eneste mann som hadde et visst tempo i ballspillet var Ørjan Berg i begynnelsen av 2.omg.

JGS kunne ha sett en video med midtbanespillerne fra Start i fjorårssesongen. Der ser du vilje og tæl til å komme opp i motspilleren for å gjøre det jævligst mulig for han. Det er total mangelvare på RBK med unntak av Roar & Ciljan(når han er skadefri).
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:14    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Krisemaksimering.com. Det er dere flinke til. La gresset gro på Lerkendal før dere begynner å dømme alle og enhver. Det er greit å være kritiske til dagens forestilling, men å la denne kampen føre til total omveltning, blir bare tull.

Takk attach. Begynte å føle meg veldig alene her inne.
Katalysator
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:15    Post subject: Reply with quote

Anon tenker sikkert på denne St. Petersburg.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:15    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke krisemaksimere men det er kanskje på tide å la andre slippe til enn Basma, Stensaas, Berg, Riseth, Solli og etc.....gi tillit til yngre spillere som Koppinen, Lago, PCS, Tettey, Eguren etc....gi dem tid og tillit så får vi se hva som bor i dem!!!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:16    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Og du er en mester i minimering! Når kampen går til helvete på gamle problemer som Sollis utrolig dårlige pasningsspil, E. Johnsens elendige håndtering af tilbakespill, absolut nul defensiv tryghed og en F. Johnsen som ikke bidrager med det store andet end et par vundne hoveddueller er det på sin plads at komme med kritik af hvordan laget bliver håndteret. Specielt når der er blevet lovet bod og bedring på f. eks straffesituationer, og udtalelser som "vi har lavet et opsæt så vi topper i denne kamp" bliver ytret.
Hvis noget skal ændres er det bedre det sker nu, end halvvejs inde i sesongen!

Medlem nr. 2477
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:17    Post subject: Reply with quote

Har ikke Skjelbred tillit? Han er dessuten skadet. Jeg synes jeg skimtet Tettey på banen også..
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 15.02.2006 23:18    Post subject: Reply with quote

Det er ikke i Rosenborgs ånd å endre noe før det er for seint. Dessverre.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:19    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Dette er tross alt bare fotball da Harald. Jeg syns Tettey gjennom sin kommentar viser modenhet og forståelse. Den gutten kommer til å nå langt. Spillerne skal ikke grave seg ned i sin egen skyldfølelse, elendighet og mistro på egne ferdigheter. De har nok med å få slike tanker servert av visse "fans".

Ja det er fotball, men når man tænker på hvor mange penge vi supportere bruger på "bare fotball" og at spillerne hæver løn for at spille i den største klub gennem alle tider i Norge, undrer det mig hvor stoltheden og selvkritikken bliver af når de kommer smilende ud efter sådan en gang lort de viser idag.

Medlem nr. 2477
Back to top
Beito
Junior

PostPosted: 15.02.2006 23:20    Post subject: Samme jævlig situasjon som i fjor Reply with quote

Jeg var positiv igjennom hele fjorsesongen, dette kommer vi over selv om 2005-sesongen blir dårlig. Gjennom vinteren har jeg fulgt godt med hva som skjer rundt laget og har hatt store forventninger til 2006.

Men hva skjer. Samme faans 2005-spillet & tabbene fortsetter i 2006. Nå er jeg i ferd med å miste trua på at Rbk noensinne kommer tilbake på det nivået de var. Er Høgmo bare god til å prate ???
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

Hei Aida. Jeg er enig. Vet ikke om du/dere husker det, men så dere den gangen da Berg jaget mann og ball det lite stykke ut i andre omgang, oppe til høyre inne på Zenits banehalvdel? SÅNN vil jeg se spillerne våre jage! Han var praktisk talt oppe i rævva på han backen 3-4 sekunder i strekk der. Til slutt ble det frispark til motspiller. Det var bra av Berg. Berg hadde et par sløve/treige ballvurderinger/ballmist, men samtidig viser han til tider aggressivitet og tempo på et annet nivå enn resten.
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:23    Post subject: Reply with quote

Solli har knapt fått trent i vinter. Hvem ville du hatt på banen istedet for Frode Johnsen idag, da?

Jeg så en tydelig forbedring i denne kampen, selv om det glapp noen ganger. Vi var mye bedre en mot en defensivt. Mye bedre.

Hva vil du endre allerede nå? Vi har mange soleklare førstevalg ute med skade eller mangel av spilleberettigelse og forholdene gjorde det umulig å spille skikkelig Rosenborg-fotball.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.02.2006 23:25    Post subject: Reply with quote

Det som burde vært endret er først og fremst at denne såkalte tidenes stall inneholder alt for mye folk som overhodet ikke har noe å gjøre i en klubb som Rosenborg. Men det ville jo selvfølgelig vært å miste for mye ansikt. Og det er jo viktigere enn klubben.

At en feil er gjentatt over flere år gjør den absolutt ikke mindre.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt sikker på at Koppinen og Lago ville forsterket laget i dag!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:26    Post subject: Reply with quote

Det er så latterlig å grave seg ned og spå helvete gjennom hele sesongen på bakgrunn av denne merkverdige kampen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.02.2006 23:27    Post subject: Reply with quote

Det der er tull Attach. På bakgrunn av denne kampen? På bakgrunn av de to siste sesongene, som denne kampen ser ut som intet annet enn en videreføring av.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:29    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det som burde vært endret er først og fremst at denne såkalte tidenes stall inneholder alt for mye folk som overhodet ikke har noe å gjøre i en klubb som Rosenborg. Men det ville jo selvfølgelig vært å miste for mye ansikt. Og det er jo viktigere enn klubben.

At en feil er gjentatt over flere år gjør den absolutt ikke mindre.

Enig....! Noe av grunnen er også mangel på tillit og tid med nye spillere.....eks. Lago, Eguren, Ødegaard, Koppinen etc!!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 23:30    Post subject: Reply with quote

Er det umulig at spille Rosenborg fotball med spillere som har været mange år i klubben, ah ha Rolling Eyes. Hvor mange soleklare førstevalg er ute med skade? Jeg tæller to Skjelbred og helstad, og det er jo ikke sikkert Helstad havde startet når man har Johnsens klippekort i tankerne! Og når Solli knapt har fået trænt, er det så smart at han er i start opstillingen?

Braaten på top Kone som hængende Frode Johnsen på bænken, intet mindre.

Ændringer dem er der nok af. Masse folk i adminsitrationen må ud, en ny højreback og en ny midtbane spiller er nødvendig.

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 15.02.2006 23:31; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next
Page 21 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb