English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Zenit
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
blubbin
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 22:32    Post subject: Reply with quote

anon wrote:
St.Petersburg ligger i en del av Russland med litt varmere strøk i februar. Ikke umulig med rundt 15-20 grader. Jeg har stor tro på at Rosenborg klarer dette, med lange pasninger opp mot Johnsen.

Hehehehehe, åh herregud du tar livet av meg her! Nok humor for én kveld!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 22:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Jeg burde selvfølgelig brukt høyrebeinet og pælmet den ballen på tribunen. I og med at ballen gikk i mål var det jo et feil valg, sa Johnsen med et smil.

Jeg forstår ikke at du kan smile af det Espen, det gjør jeg ærlig talt ikke!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:35    Post subject: Reply with quote

Du har bare værutsiktene til søndag, Rosenborg spiller ikke før på torsdag, lol. Jeg har vært i St.Petersburg flere ganger tidligere på denne tiden av året, og da har det vært sydlige tempraturer, så det så.
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 22:36    Post subject: Reply with quote

[quote="Harald"]
Quote:
- Jeg burde selvfølgelig brukt høyrebeinet og pælmet den ballen på tribunen. I og med at ballen gikk i mål var det jo et feil valg, sa Johnsen med et smil.[/

Hvem sa han det til?
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:37    Post subject: Reply with quote

anon wrote:
Du har bare værutsiktene til søndag, Rosenborg spiller ikke før på torsdag, lol. Jeg har vært i St.Petersburg flere ganger tidligere på denne tiden av året, og da har det vært sydlige tempraturer, så det så.

HAHAHAHAHAHAHAHA Cool

Har du fått fugleviruset anon? HAHA Cool
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 22:37    Post subject: Reply with quote

Skulle måske have smidt et link til interviewet, men det kommer her: Johnsen la sig flat

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det er merkelig at Høgmo bytter inn Stensaas av alle ting. Hvor lenge skal han bruke Basma når vi har Koppinen som er en meget god og bedre spiller. Jeg savner at RBK spiller mer enkelt i forsvar, savner den kompromissløse Lago på stopperplass! Solli er bare tragisk....Eguren er 10 ganger bedre....særlig offensivt. Solli lukker øynene når han skal nikke en ball.....håpløst....hvor mange år til skal Høgmo gi denne gutten!! Hva skal vi si om FJ......uff....han er statisk, ufarlig, dårlig teknikk etc......! Stakkars EJ.....først må han begynne å bruke hodet!!!!

Her er laget mitt for 2006:

Hirschfeldt

Koppinen,Lago,Riseth,Dorsin

PCS,Strand

Iversen

Braathen,Helstad, Essidiri
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:39    Post subject: Reply with quote

anon wrote:

Haha. Skal det ikke bare stige 20-25 grader på én uke? Rolling Eyes Confused
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:41    Post subject: Reply with quote

anon: 10 dagers varsel:

http://www.intellicast.co...odnav=none

Thursday:
Occasional snow showers. Highs in the upper 20s and lows in the mid 20s.

-4 hehe..
Legende

PostPosted: 15.02.2006 22:44    Post subject: Reply with quote

- Det er dårlig av meg. En dårlig avgjørelse. Jeg er lam i venstrebenet, sier Espen Johnsen til TV3 etter kampslutt.

SÃ¥ ikke bruk den venstre foten da mann!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:48    Post subject: Reply with quote

Dere har tydeligvis ikke vært i Spania, der varier tempraturen fra fem grader om morningen til 20 på dagen. Regner med de tempraturene er som dere legger frem er målt om kvelden. Jeg er skråsikker i min sak, tempraturene kan måle opp i mot 20 grader i St.Petersburg, like sikker som jeg er i at Rosenborg reiser seg med Johnsen i slag.
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 15.02.2006 22:48    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
"Sånn som skjer" sa Høgmo om EJs tabbe. Riv den kontrakten i filler. Intet som en trener som står på tv og gliser og skojer og snakker om det positive etter at laget har drete ut hele j.. ligaen. Tommel'n opp!

Edit: Haha, og nå ska'n til Russland og score tre.

Though it's hard to tell - though you're fooling your self. Dream on. Dreeeaaam oooon

Edit 2: Og baserer sjansene våre i Russland på kampen mot Olympiakos for...hvor(?) lenge siden?

Høgmo er vel som Drillo. Trøster seg med statistikk når laget taper.
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:49    Post subject: Reply with quote

anon wrote:
Dere har tydeligvis ikke vært i Spania, der varier tempraturen fra fem grader om morningen til 20 på dagen. Regner med de tempraturene er som dere legger frem er målt om kvelden. Jeg er skråsikker i min sak, tempraturene kan måle opp i mot 20 grader i St.Petersburg, like sikker som jeg er i at Rosenborg reiser seg med Johnsen i slag.

En ting å si om deg da, Idiot.
Senior

PostPosted: 15.02.2006 22:50    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Skammelig.Dette er bare en videreføring av fjorårets kaos.All diskusjon og krangling både innad oss supportert og mot brakka,kommer til å nå uante høyder i år.Dette laget er så dårlig at seriegull,vel glem det.
Sånn går det når innkompetanse er regelen i system i stedet for unntaket.
Kom ikke å si at systemet er blitt advart.Bare så trist at det går ut over klubben i mitt hjerte "RBK" Love

Alt Eggen bygde opp er nå borte. Simple as that. Høgmo er definitivt ingen Nils Arne.
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:53    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
anon wrote:

En ting å si om deg da, Idiot.

Vi får se hvem som er idioten torsdag kveld, med Rosenborg videre etter hattrick av Johnsen. Den gutten er laga av stål, og vil med den godeehurtigheten løpe i fra de trege forsvararerne til Zenit.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:54    Post subject: Reply with quote

anon wrote:

Nå må du ta fram kartet og tenke litt. Det finnes Zenit supportere på den engelske delen av forumet som den dagen vi ble trekt som motstandere sa at kampen neppe ville bli spilt der pga frost og vinter. Du må bare ha vært et annet sted.
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 15.02.2006 22:54    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg synes kampen bar preg av at vi hele tiden ble for veike. Det var liksom ingen som virkelig tok initiativ, og det hjelper ikke noen at Vidar Riseth og Espen Johnsen er så til de grader ute på jordet, og slipper inn to gratismål.
Vi skal ikke bare snakke om uflaks her. Målene vi fikk imot oss var ikke uflaks. Det var vi som ga bort de to målene. På førstemålet er det en SKANDALE at Vidar Riseth ikke går på mannen sin, men i stedet står og venter på at dommeren skal blåse offside, noe det aldri i verden er. Det er INGEN andre som kan hindre russisk scoring der, enn deg, Vidar. Og det er en SKANDALE av dimensjoner at du ikke gjør jobben din der. Den jævla russeren har all tid i verden, og Espen er fullstendig sjanseløs. ELENDIG forsvarsspill.

Andremålet starter med et håpløst dårlig tilbakespill fra Jan Gunnar Solli. Espen Johnsen viser nok en gang sin store svakhet på dette området og banker ballen rett i en russisk spiller, og 2-0 er et faktum. Og Zenits seier er et faktum. Skandaløst dårlig samarbeid mellom Espen og Jan Gunnar. Og det er virkelig ikke bra at Høgmo spøker bort det hele. Det Espen gjør der skal overhodet ikke forekomme på dette nivået. Ikke på noe nivå. Selv Tufte-keeperen har lært seg å ikke sparke ballen i motspillere.

Og når 2-0 først er et faktum, så går marginene imot oss hele tida. Straffepsarket til Frode er en vits. Godt plassert, men ALTFOR løst. Keepermat. Sett straffesparket hardt langs bakken i en av hjørnene, eller knallhardt i krysset. Frode Johnsen må forbys som straffeeksekutør. Han har aldri satt en god straffe.
Vi er kommet til 2006 nå, og da skal vi være bedre på alle disse områdene som vi var elendige på i 2005. Det har Høgmo lovet oss. Dette kalles ikke å holde et løfte. Skjerpings!

Vi har flere brukbare muligheter, men vi er for veike i duellene, og vi har for få folk foran kassa når innleggene for en gangs skyld kommer. Og vi må bli langt flinkere til å utnytte situasjoner der vi kommer alene mot keeper. Vi må vite hvordan vi skal skyte for å hindre at ballen går rett i keeper og ut igjen. Og Øyvind bør unngå å drible når han har en mann som Hagen i ryggen.

Uværet som setter inn i andreomgang gjør ikke ting stort bedre.

Gjennomgangstonen i hele kampen er dessverre feilpasninger, feilpasninger og atter feilpasninger. I tillegg går det altfor sakte fremover. Vi passer altfor mye på tvers og i støtte, enn å søke muligheten fremover. Etter 2-0 er det umulig å få til noe som helst slags vingspill. Vi blir bare stående å drible i 10 min før vi slår støtte.

Mye bra i innlegget ditt, mann! Men jeg mener straffene bør settes hardt og høyt midt i mål. Tviler på at noen i Rosenborg klarer treffe krysset.

Ellers bør disse selges snarest, gjerne til Odd: FJ, JGS, EJ, Ørjan Berg, og "banens beste" Chr Basma.
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:55    Post subject: Reply with quote

anon wrote:

Like sikker som at Østersjøen fryser til is?

EDIT: Og sånn generellt... Tempraturer som oppgis er målt midt på dagen. Sånn er det. Min link tidligere viser dagens maksimum også -5...

Last edited by trondh on 15.02.2006 22:57; edited 1 time in total
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 22:55    Post subject: Reply with quote

anon wrote:
Vi får se hvem som er idioten torsdag kveld, med Rosenborg videre etter hattrick av Johnsen. Den gutten er laga av stål, og vil med den godeehurtigheten løpe i fra de trege forsvararerne til Zenit.

Alt du sier nå er det stikk motsatte i virkeligheten. Håper for din del at du vinkler det ironisk med hensikt...
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:59    Post subject: Reply with quote

Ole Christer Basma "Banens Beste". . . . jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!!!!! Ut med Ole Christer og inn med Koppinen!!! Inn med Lago...vi trenger en med hår på kassa!!!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:59    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo selvsagt håpe at Anon får rett. For det ville jo vært noe det.
Bare så fordømt urealistisk....
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 23:00    Post subject: Reply with quote

Hvem var ikke dårlige i dag?
Back to top
Forever RBK
Proff

PostPosted: 15.02.2006 23:01    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noen grunn til å prøve å drite ut flere av spilllerne etter ev veldig svak kamp...

Vi får se på det positive: vi hadde ballen mest skapte 5-6 sjanser mot deres ene...

De scoret to mål, det første etter dårlig forsvarspill, det andre etter en tabbe..
Men allikevel synes jeg vi var det beste laget...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes mange av dere er alt for opptatt av feil ting her altså. Hva Høgmo sier, har sagt, eller kommer til å si, er egentlig ganske uinteressant.

Jeg er mer opptatt av å se på hva som faktisk skjedde på banen i dag. Under summerer jeg opp noen faktorer for hva jeg la merke til i dag:

- Alt for dårlig balltempo:
    1. Pasninger slås sånn at de så vidt ruller av gårde til medspiller. Det er veldig lett for motspillerne å skyve over og forsvare seg mot slikt. Vi må ha tempo i ballen når vi holder den i laget! Hvis noen lurer på hva jeg mener med tempo i pasninger, så mener jeg at pasninger skal være harde og presise! Dette gjelder UANSETT, om vi skal slå pasninger i lengderetning, støtte, eller på kryss og tvers. Mye høyere balltempo!

2. Tempoet må også økes i den enkelte spillers behandling av ballen. Ting som mottak (gjerne retningsbestemte), touch og pasninger skal skje fortere og mer presist.

- Igjen, et punkt som gikk igjen i fjor også - løping og å vinne dueller:
    1. For mye småjogging og daffing i situasjoner når det ikke passer seg. Her er egentlig bare Solli eksempelet i dag. De andre så ut som de ville vinne kampen. Solli derimot, han viser unge, norske fotballspillere hvordan man IKKE skal opptre på en fotballbane. Spesielt i de defensive situasjonene, der man gjerne ønsker at spillerne skal vise ekstrem aggressivitet og jage ball og mann som faen, og ikke la de få et sekund fred, der ser man mange ganger Jan Gunnar Solli småjogge rundt motstanderlagets spillere, med "bare en sånn passe lyst til å vinne duellen og ballen". Nå har ikke jeg noe ønske om å henge ut enkeltspillere, men Solli gjør et godt eksempel for å få fram poenget.

- Den generelle innstillingen. Fokus og konsentrasjon.
    1. Er det bare meg, eller virker det til tider som om gutta våre rett og slett ikke er godt nok fokusert og konsentrert på kampen. Å leve seg inn i kampen og legge det bittelille ekstra i hver pasning, hvert mottak, hvert innlegg, hvert løp, hver duell. Når man slår en pasning, så skal den faen meg nå frem til der hvor man hadde tenkt at den skulle nå fram. Gjør den ikke det har man feilet, og må jobbe enda hardere for å vinne igjen ballen. Dette gjelder en for alle, og alle for en. ALT for ofte syns jeg å spore slurvete prestasjoner blant våre spillere.

Dette er noe av det jeg syns å legge merke til.
batigol
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 23:04    Post subject: Reply with quote

Noen var bedre enn andre i dag.....men flere har vært dårlige lenge nå....la noen nye få sjansen.......Koppinen, Lago, Eguren.....alt er bedre enn Basma, Solli, Riseth og FJ!!!! Solli har jo brukt 3 år på lære RBK å kjenne.....og er fortsatt lost!!!!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next
Page 20 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb