English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Zenit
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 21:55    Post subject: Reply with quote

Hulsker kan Brenn wrote:
Fordi Bratseth er en gnier.

Kanskje Bratseth har en bonus deal.
Styret gir han x ant. mill for å skaffe f.eks 3 nye spillere. Det han ikke bruker går inn på egen konto Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 21:57    Post subject: Reply with quote

Skammelig.Dette er bare en videreføring av fjorårets kaos.All diskusjon og krangling både innad oss supportert og mot brakka,kommer til å nå uante høyder i år.Dette laget er så dårlig at seriegull,vel glem det.
Sånn går det når innkompetanse er regelen i system i stedet for unntaket.
Kom ikke å si at systemet er blitt advart.Bare så trist at det går ut over klubben i mitt hjerte "RBK" Love
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 21:57    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Rosenborg forbedret seg i andre omgang. Men vi savner tydelig Essediri og Helstad.
Back to top
shrimpen
Proff

PostPosted: 15.02.2006 21:58    Post subject: Reply with quote

heahehahehhaeh SOLLI ER SÅ SYYYYKT DÅRLIG! vi må nok be sverre brandhaug om å finne fram skoene igjen!
Back to top
Hulsker kan Brenn
Senior

PostPosted: 15.02.2006 21:59    Post subject: Reply with quote

heh, rart han kjøpte essediri og Lars H. da. Men hvis han hadde fått, så hadde han vell hentet nå billige spillere fra et fattig u-land for 100 000 kr, å tatt resten av de mange mil. han har på bok å putta dem på egen konto:P
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

Recon: Jeg er helt enig i at det er idiotisk å ikke bare innrømme feilen og si rett ut hvor dårlig akkurat den enkelte prestasjonen var, men du snakker om å sparke treneren? Det er jeg derimot totalt uenig i. Å peke på prestasjonene som var bra i stedet for å fokusere på feil, syns jeg ikke nødvendigvis er så dumt.
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

Folkens: før kampen var alle full av optimisme. Nå er alle nedfor. Dette var en enkelt kamp, og en kan ikke dømme laget etter et så tynt grunnlag. Om Rosenborg ikke leder etter halvspilt serie, ja da kan man begynne å klage.
Back to top
Hulsker kan Brenn
Senior

PostPosted: 15.02.2006 22:01    Post subject: Reply with quote

shrimpen wrote:
heahehahehhaeh SOLLI ER SÅ SYYYYKT DÅRLIG! vi må nok be sverre brandhaug om å finne fram skoene igjen!

Ã… be Ola finne fram hanskene igjen.
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:03    Post subject: Reply with quote

anon wrote:
Hva skal han gjøre da? Han har det nok helt forjevli der han står og skal forklare tabbemålet, og da er det lettest å le litt av hele episoden. Høgmo må jo også vere optimistisk framfor returmøtet, er ikke noe vits i å si; nei dette er kjørt. Er enig i at han skal innrømme at dette ikke var bra, men noe positivt må jo man si om matchen. Rosenborg spilte bra, men hadde ikke full uttelling i dag.

Positiv eller realistisk... Jeg er såpass gammel at jeg var på RBK-KV Mechelen i 1989. Da var RBK dominerende. De brente da også et straffespark og bare en gigantisk Preudhomme (Belgisk landslagskeeper) hindret flere RBK-scoringer. Etter 0-0 kom jeg hjem og så intervjuer på TV. Joda, dette skulle de makte i Belgia. Resultat 0-5.
Det er selvsagt ikke umulig, og igjen, jeg fikk ikke sett hvor dårlig det var i dag. Men helt ærlig virker det på dere som har sett kampen at Høgmo burde fokusere på prestasjone i dag, og fokusere mot å gjøre en bedre kamp neste uke. Så får avansement være avansement.
Hvis du går rundt og tror at prestasjonene ikke er dårlige når du taper 0-2 mot et annet off-season lag på hjemmebane har du ikke nubbesjans til å heve prestasjonen slik at et mirakel kan være mulig i Russland.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 22:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
Folkens: før kampen var alle full av optimisme. Nå er alle nedfor. Dette var en enkelt kamp, og en kan ikke dømme laget etter et så tynt grunnlag. Om Rosenborg ikke leder etter halvspilt serie, ja da kan man begynne å klage.

Jada lad os forsætte med selvbedraget, det har jo virket ganske godt for os hidtil. Er vel lidt over 6 måneder siden, at mange af vores spillere stod frem og snakkede om at nu skal snu trenden og vinde serie guld og se hvordan det gik.
Og det var langt fra alle der var positive, mange er kritiske til spillerkjøp, spillerstall og tingene som skjer i administrationen og ikke mindst på banen. Og hvis du er i tvivl Høgmo, så er det nu du skal vise resultater, det er nu laget skal spilles i form, for der er trods alt kun lidt over 1 måned til seriestart!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
joakleis
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes kampen bar preg av at vi hele tiden ble for veike. Det var liksom ingen som virkelig tok initiativ, og det hjelper ikke noen at Vidar Riseth og Espen Johnsen er så til de grader ute på jordet, og slipper inn to gratismål.
Vi skal ikke bare snakke om uflaks her. Målene vi fikk imot oss var ikke uflaks. Det var vi som ga bort de to målene. På førstemålet er det en SKANDALE at Vidar Riseth ikke går på mannen sin, men i stedet står og venter på at dommeren skal blåse offside, noe det aldri i verden er. Det er INGEN andre som kan hindre russisk scoring der, enn deg, Vidar. Og det er en SKANDALE av dimensjoner at du ikke gjør jobben din der. Den jævla russeren har all tid i verden, og Espen er fullstendig sjanseløs. ELENDIG forsvarsspill.

Andremålet starter med et håpløst dårlig tilbakespill fra Jan Gunnar Solli. Espen Johnsen viser nok en gang sin store svakhet på dette området og banker ballen rett i en russisk spiller, og 2-0 er et faktum. Og Zenits seier er et faktum. Skandaløst dårlig samarbeid mellom Espen og Jan Gunnar. Og det er virkelig ikke bra at Høgmo spøker bort det hele. Det Espen gjør der skal overhodet ikke forekomme på dette nivået. Ikke på noe nivå. Selv Tufte-keeperen har lært seg å ikke sparke ballen i motspillere.

Og når 2-0 først er et faktum, så går marginene imot oss hele tida. Straffepsarket til Frode er en vits. Godt plassert, men ALTFOR løst. Keepermat. Sett straffesparket hardt langs bakken i en av hjørnene, eller knallhardt i krysset. Frode Johnsen må forbys som straffeeksekutør. Han har aldri satt en god straffe.
Vi er kommet til 2006 nå, og da skal vi være bedre på alle disse områdene som vi var elendige på i 2005. Det har Høgmo lovet oss. Dette kalles ikke å holde et løfte. Skjerpings!

Vi har flere brukbare muligheter, men vi er for veike i duellene, og vi har for få folk foran kassa når innleggene for en gangs skyld kommer. Og vi må bli langt flinkere til å utnytte situasjoner der vi kommer alene mot keeper. Vi må vite hvordan vi skal skyte for å hindre at ballen går rett i keeper og ut igjen. Og Øyvind bør unngå å drible når han har en mann som Hagen i ryggen.

Uværet som setter inn i andreomgang gjør ikke ting stort bedre.

Gjennomgangstonen i hele kampen er dessverre feilpasninger, feilpasninger og atter feilpasninger. I tillegg går det altfor sakte fremover. Vi passer altfor mye på tvers og i støtte, enn å søke muligheten fremover. Etter 2-0 er det umulig å få til noe som helst slags vingspill. Vi blir bare stående å drible i 10 min før vi slår støtte.
blubbin
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 22:10    Post subject: Reply with quote

anon wrote:
Ellers imponert over F. Johnsen, som viste bra bevegelighet og han vann flere dueller i luften. Bra blikk for spillet. Dere undervurderer denne karen, han er bedre enn dere tror. Straffesparket var av ypperste klasse, men bra keeperredning.

Ã…h, herregud - jeg ler meg i hjel!!

Hvis the magical three (EJ, FJ og Solli) er faste på laget også neste sesong, så nekter jeg å tro noe annet enn at det må være noen der ute som truer ledelsen i Rosenborg til at de absolutt skal spille.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:11    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Recon: Jeg er helt enig i at det er idiotisk å ikke bare innrømme feilen og si rett ut hvor dårlig akkurat den enkelte prestasjonen var, men du snakker om å sparke treneren? Det er jeg derimot totalt uenig i. Å peke på prestasjonene som var bra i stedet for å fokusere på feil, syns jeg ikke nødvendigvis er så dumt.

Generaltabben til Johnsen kan selvsagt ikke Høgmo lastes for. Men at F.Johnsen er på banen, og ikke minst fortsatt tar straffespark. At Solli få fortsette å briljere, at Koppinen ikke får prøve seg for Basma når det vel var der (ikke sant TomH) samme Høgmo brukte han i TIL. Det må han ta ansvar for. Av og til går selvsagt ikke ting som en venter. Men da han overtok var Høgmo forsiktig: Skaffe 30 poeng og kanskje gode opplevelser i Europa. Når han klarte det burde han holde seg litt lavere i terrenget enn å uttale at vi kan vinne hele UEFA-cupen. Fokusere mere på kamp for kamp og så se hvor langt det rekker. TL 2006 bør fortsatt være hovedfokus.
Å ja, selvsagt skal en også huske det som var bra. Men med keepertabbe, straffemiss og 0-2 tap er det vel neppe det som preger kvelden.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 15.02.2006 22:11    Post subject: Reply with quote

Vært på trening og gledet meg til å se en kamp der vi skulle vinne greit 2-0.
Men hva får jeg?
Skal ikke uttale meg om selve kampen, da jeg skrudde av etter 34 minutter.
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:18    Post subject: Reply with quote

Ble utrolig skuffa i dag.. Trodde gutta hadde arbeidet hardt i vinter..
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:18    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Andremålet starter med et håpløst dårlig tilbakespill fra Jan Gunnar Solli. Espen Johnsen viser nok en gang sin store svakhet på dette området og banker ballen rett i en russisk spiller, og 2-0 er et faktum. Og Zenits seier er et faktum. Skandaløst dårlig samarbeid mellom Espen og Jan Gunnar. Og det er virkelig ikke bra at Høgmo spøker bort det hele. Det Espen gjør der skal overhodet ikke forekomme på dette nivået. Ikke på noe nivå. Selv Tufte-keeperen har lært seg å ikke sparke ballen i motspillere.

Noen her har vel forsvart Solli litt halvveis for dette tilbakespillet. Men akkurat her kom jeg på en ting jeg har reflektert over men glemt å skrive.
Espen Johnsen har faktisk blitt bedre på akseptable tilbakespill. Der hvor det er fornuftig og forventet virker han å ha god kontroll. Straks det imidlertid blir et snev av overraskelse i tilbakespillet blir Espen en helt annen. Kaver, kløner og tabber. En periode i fjor virket det som han kjente sin begrensning og måket ballen på tribunen også. Nå ser det ut som han er rykket tilbake til Start igjen... Og det er forresten ingen dum tanke. Vi har jo LH og ALH...
Back to top
Aida
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:21    Post subject: Reply with quote

Surfa litt i gamle statistikker her nå, og Høgmo`s forrige disipler fikk tildelt 5 krittmerke-sjangser sesongen 2004, ingen resulterte i mål.... ikke rart Frode Johnsen får ta straffe
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:22    Post subject: Reply with quote

Med finvær i Russland, kanskje 20+grader, som passer Rosenborg fint, så kan dette godt gå. Russlandske lag liker ikke å ha ledelser på 2-0 på hjemmebane, de liker bedre 0-0, slik at de kan kjøre på.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Ja de vil meget hellere have en 0-0 ledelse end 2-0. Og 20+ grader er en fordel fordi....? Det er på tide og få virkelighedsbrillerne på!

Medlem nr. 2477
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 22:25    Post subject: Reply with quote

For ikke å snakke om hvor sannsynlig det er med 20+ i St.Petersburg i februar...
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 15.02.2006 22:28    Post subject: Reply with quote

Spillere i Rosenborg bør da skjønne etter hvert at hvis alternativet er å måke ballen framover på banen, til innkast eller for den del til corner - så er det mye bedre enn å sende ballen tilbake til Espen Johnsen. RBK bør innføre bot til hver spiller som spiller ballen tilbake når EJ står i mål.
Back to top
anon
Junior

PostPosted: 15.02.2006 22:28    Post subject: Reply with quote

St.Petersburg ligger i en del av Russland med litt varmere strøk i februar. Ikke umulig med rundt 15-20 grader. Jeg har stor tro på at Rosenborg klarer dette, med lange pasninger opp mot Johnsen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 22:31    Post subject: Reply with quote

anon du er enten:

A: I familie med Frode Johnsen

B: Dybt ironisk

C: Sindsyg

Medlem nr. 2477
Back to top
HoldBrillan
Veteran

anon wrote:
St.Petersburg ligger i en del av Russland med litt varmere strøk i februar. Ikke umulig med rundt 15-20 grader.

St. Petersburg weather forecast:

Wednesday
23°F (-5°C) | 12°F (-11°C)
Thursday
16°F (-9°C) | 5°F (-15°C)
Friday
16°F (-9°C) | 10°F (-12°C)
Saturday
19°F (-7°C) | 14°F (-10°C)
Sunday
19°F (-7°C) | 16°F (-9°C)

Skivebom der gitt..
Veteran

ja
http://meteoinfo.ru/weath...rad-region
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 22, 23, 24  Next
Page 19 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb