View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.05.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Rosenborg nordover , B/G og TIL til Midt-Norge. Jada... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 03.05.2012 14:27 Post subject: |
|
|
FÃ¥r man ikke da en fordel ifht. hjemmekamper i senere (vanskeligere) runder?  |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.05.2012 14:28 Post subject: |
|
|
NFF slår til igjen, tulleoppsett! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.05.2012 14:30 Post subject: |
|
|
Blink - Tromsø
Verdal - Molde
Nardo - Glimt
Byåsen - KBK
Fint for Blink og Verdal oppsettet. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.05.2012 14:30 Post subject: |
|
|
Man gjør det. Men med tanke på at hovedgrunnen til at man har oppsett istedet for trekning er å redusere reisekostnader, så er det rimelig bakvendt å sende RBK til Harstad og Glimt til Nardo. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.05.2012 14:44 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Fint for Blink og Verdal oppsettet. |
Vi har jo allerede smelt av ei cupbombe her, så... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 03.05.2012 14:49 Post subject: |
|
|
Vi har godt av lengre turer i de tidlige rundene, gir oss jo koselige fordeler når reiselenge teller for trekninga, dette er jo NFF sin favoriseringsplan fra starten av. Sier seg selv.
Sånn sett skulle de dog sendt Molde til Kristiansund eller noe annet søppellag fra fylket om det er igjen noen.
Edit: *Ironivarsel* _________________ @Ivaraal
Last edited by Ivar on 03.05.2012 14:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 03.05.2012 14:51 Post subject: |
|
|
greit å samle inn bortekampkilometer så tidlig i cupen, mot et høyst overkommelig lag. blir viktigere med hjemmekamp i evt 4 runder og kvartfinale. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2012 14:55 Post subject: |
|
|
Hvordan er det egentlig i grenselandet Nordland/Troms? Heier folk på Tromsø, eller er de tilbøyelig til å holde med Glimt eller sågar RBK?
Uansett er jeg enig i at det var greit med en langtur allerede nå - var jo mange sånne for rundt ti år siden. Så kan vi heller ta vinneren av Byåsen - Kr.sund i 3. runde.
Men for min del skulle jeg vel gjerne ha hatt kort reise nå på onsdag og heller langtur 20. juni, når jeg ikke har anledning til å se kamp i Trondheim/Trøndelag. |
|
Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 03.05.2012 15:29 Post subject: |
|
|
For tiden merker du nok TIL-hengerne bedre rundt omkring i hele landsldelen. Men det er uten tvil Bodø/Glimt som har flest fans i hele Nord-Norge. Men det er som hos alle vanskelig å vise det når laget har rotet i Adeccoligaen i 3 sesonger, snart 4 muligens. Sør for Mo virker alt til å være Rosenborg. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 03.05.2012 16:07 Post subject: |
|
|
Jeg ble veldig glad da jeg så trekningen! Det gir meg muligheten til å dra på kamp, en mulighet jeg ikke skal la gå i fra meg. Blir en tre timers kjøretur til Harstad for pappa og meg. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.05.2012 16:56 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Man gjør det. Men med tanke på at hovedgrunnen til at man har oppsett istedet for trekning er å redusere reisekostnader, så er det rimelig bakvendt å sende RBK til Harstad og Glimt til Nardo. |
Enig. Et lite gunstig oppsett mtp økonomi og miljøforurensning.... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.05.2012 17:30 Post subject: |
|
|
De der reisetidsbestemmelsene gir så mye rom for tolkning at det ikke er noen garanti for hjemmekamp verken i 4. eller 5. runde selv om RBK sendes til Harstad.
I utgangspunktet bør man vel egentlig håpe på kort reisevei i alle runder, slik som RBK har kommet ut av det når det drar seg til de siste sesongene.
Harstad er vel cirka en og en halv time kjøring og en times flytur, så kampen mot Alvdal i fjor ga vel like mange timer i reisekassa den. |
|
Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 03.05.2012 19:43 Post subject: |
|
|
rbksigg wrote: | Jeg ble veldig glad da jeg så trekningen! Det gir meg muligheten til å dra på kamp, en mulighet jeg ikke skal la gå i fra meg. Blir en tre timers kjøretur til Harstad for pappa og meg. |
Får håpe du får en positiv opplevelse da
Men synes det er noe underlig å sende TIL og Glimt nedover mens vi skal nordover ja. Men-men... Uansett må alle kamper vinnes skal vi få finaleplass, så det er vel et fett hvor vi må dra. _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.05.2012 14:20 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | De der reisetidsbestemmelsene gir så mye rom for tolkning at det ikke er noen garanti for hjemmekamp verken i 4. eller 5. runde selv om RBK sendes til Harstad.
I utgangspunktet bør man vel egentlig håpe på kort reisevei i alle runder, slik som RBK har kommet ut av det når det drar seg til de siste sesongene.
Harstad er vel cirka en og en halv time kjøring og en times flytur, så kampen mot Alvdal i fjor ga vel like mange timer i reisekassa den. |
Kanskje er det sånn at vi skal håpe at den planlagte avgangen fra Værnes blir kansellert, at man må ta et annet fly, får lengre ventetid og kommer langt senere enn planlagt til Harstad, slik at kampen må utsettes et par timer, slik at man kan konkurrere med alle de lagene som på død og liv skal ta ferge til en destinasjon som er vesentlig nærmere enn Harstad. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.05.2012 14:43 Post subject: |
|
|
Det er vel fortsatt sånn at total tid fra avreise til hjemkomst teller, kristobal.
RBK vil i utgangspunktet måtte overnatte i Harstad. Skal dog ikke forundre meg om man bruker charterflyet med plass til 17 spillere og hovedtrener.
Men det skal ikke telle negativt, jf. "dommen" i 2004:
«Det faktum at Rosenborg brukte charterfly, og dermed i realiteten knappet ned reisetiden til ca. 12 timer, ble ikke tatt med i betraktningen, da NFF alltid legger rutetabellene til grunn for sin vurdering.»
Les mer: NFF flytter ikke kvart'n
Verken turneringsbestemmelser NM menn 2012 eller konkurransereglene gir klart svar på dette. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.05.2012 15:33 Post subject: |
|
|
Så mye borte som vi har spilt de siste årene får vi egentlig bare være forberedt på at det kun blir en hjemmekamp på veien til cupfinale. Nesten uansett. Vi kan ikke regne med mer. Semien er jo 5050, og da ender vi opp med hjemme i enten 4. eller 5. runde i tillegg til eventuell heldig trekning i semifinalen, som vi for øvrig når heller sjelden... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.05.2012 00:47 Post subject: |
|
|
Ankersen høyst tvilsom
Spørs hvilke to av trioen Høiland, Dorsin og Rønning som må trå til på backene da. Heller tvilsomt at Wangberg tar nytt vikaroppdrag til venstre? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.05.2012 01:05 Post subject: |
|
|
Strandberg spilte da en strålende kamp på backen i dag, så hvorfor skal ikke han kunne fortsette der? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.05.2012 01:13 Post subject: |
|
|
Faen, mente naturligvis Strandberg. Ble for mange *berg.
Men tror altså sjansen er større for at Rønning blir venstreback enn ham i Harstad. |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 05.05.2012 04:30 Post subject: |
|
|
Jeg spiller for FK Lofoten og fikk i dag, fredag, vite på treningen at jeg får startplass på topp mot Harstad i helgens seriekamp i Harstad. Skal sørge for at forsvarsspillerne der er mørbanket før cupkampen på onsdag.  |
|
Back to top |
|
 |
FKLyn Senior
|
Posted: 05.05.2012 04:46 Post subject: |
|
|
Vi ble sendt til Harstad i 1. runde i 2008, det var enda en del hakk mer håpløst. De har også prestert å sende oss til Bryne og Viking til Drøbak samtidig da de selv satte opp kamper i 2007. NFF skinner som vanlig, og ikke forvent at de forstår sitt eget system hva gjelder reising, det har de i hvert fall aldri gjort tidligere.
Det snødde forøvrig massivt da Lyn spilte der, og det var den 12. mai tross at det var første runde. Stensaas spilte hele kampen, så dere får ta en prat med ham om Harstad. _________________ Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.05.2012 11:12 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Strandberg spilte da en strålende kamp på backen i dag | Hvilken kamp så du? Strandberg viste at han overhodet ikke er noen venstreback. Mange horrible pasningsvalg/utførelser. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.05.2012 12:40 Post subject: |
|
|
rbksigg wrote: | Jeg spiller for FK Lofoten og fikk i dag, fredag, vite på treningen at jeg får startplass på topp mot Harstad i helgens seriekamp i Harstad. Skal sørge for at forsvarsspillerne der er mørbanket før cupkampen på onsdag.  |
BRA!!! |
|
Back to top |
|
 |
|