View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
cypern Proff
|
Posted: 24.04.2012 09:43 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: |
Foreldrene tør knapt sende 16 åringen sin til Trondheim, for å satse på fotball, når Rosenborg får spilleren, så er de allerde kanskje så mye som 7-8 år i minus på utvikling..
|
Hmm... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.04.2012 10:36 Post subject: |
|
|
Det var Messi og ikke stolavs som skrev det  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.04.2012 13:03 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | stolavs wrote: | En ting jeg lurer på Messi: hvorfor orker du å følge med Rosenborg, skrive her inne om du ikke har trua lenger? | jeg synes at det er veldig morro hver gang RBK tar en europeisk skalp |
Og ellers en masse piss som liksom skulle forsvare deg, for å prøve å skjule at du egentlig kunne brukt ett eneste ord i posten:
Medgangssupporter!
Dere har selvsagt lov til å være fans, dere også, men dere er neppe særlig til konstruktiv støtte for klubben. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.04.2012 13:18 Post subject: |
|
|
Medgangssupportere er jo i og for seg viktige mekanismer i og rundt en bedrift/forening som lever av å underholde. Man tjener mindre hvis man leverer dårlig underholdning og vice versa.
Det å være kritisk har da aldri bare vært negativt.
Jeg syns for eksempel det rett og slett ikke er verdt å bruke 2000 kroner på å se denne underholdningen på stadion fremfor TV, når jeg tar med i betrakting at de som forvalter de samme kronene er kjeltringer og/eller inkompetente.
I begrepet medgangssupporter legger jeg mer i typen folk som kun bryr seg når det går godt. Klubben betyr liksom ingenting når det går dårlig for slike. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.04.2012 13:35 Post subject: |
|
|
Iruretagoyena wrote: | Det å være kritisk har da aldri bare vært negativt. |
neida, men det er forskjell på å være kritikk inimmelom og på å være konsekvent bare kritisk.  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.04.2012 15:22 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...64161.html
Igjen er det reell konkursfare i Fredrikstad. Nå må Hoftun bare faxe ned et greit bud på Etzaz Hussein. Henriksen ut i sommer og Etzaz inn. For ungt men herregud for et brutalt talent det er i gutten. |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 24.04.2012 16:46 Post subject: |
|
|
Enig, så hjertens enig!!! |
|
Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
Posted: 24.04.2012 17:28 Post subject: |
|
|
Dockal-Annan-Hussein-Midtsjø  |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 24.04.2012 18:51 Post subject: |
|
|
FFK satser på at folk som Berntsen klarer å fore Tarik Elyounoussi med baller, sånn at han blir attraktiv for utlandet igjen.
Har mine mistanker om at Etzaz Hussein er dårligere enn Midsjø og Sælnes, men konkuransen er dårligere i FFK, derfor får han spille... |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 24.04.2012 19:33 Post subject: |
|
|
Lurer på om det jobbes med å finne en mer teknisk, spillende keeper-type enn Örlund. Det tror jeg vi hadde hatt veldig god bruk for. Synd vi ditcha Jarstein.. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 24.04.2012 19:35 Post subject: |
|
|
cypern wrote: | stolavs wrote: |
Foreldrene tør knapt sende 16 åringen sin til Trondheim, for å satse på fotball, når Rosenborg får spilleren, så er de allerde kanskje så mye som 7-8 år i minus på utvikling..
|
Hmm... |
Jeg mente i forhold til Barcelona, Ajax, Milan og Real Madrid, som henter "familier", som har et "familiens håp" i en alder av 7 - 8 år... |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 24.04.2012 23:07 Post subject: |
|
|
Simvik91 wrote: | Lurer på om det jobbes med å finne en mer teknisk, spillende keeper-type enn Örlund. Det tror jeg vi hadde hatt veldig god bruk for. Synd vi ditcha Jarstein.. |
Enig! Jarstein var etter min mening den perfekte keeper for et lag som Rosenborg. Moderne, luftsterk keeper med gode bein, og svært gode igangsettinger. Kan ikke se at vi har noen andre enn Jarstein i Tippeligaen som ligner, så det måtte ha blitt utlandet nok en gang i så fall, om de skulle vært på jakt. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.04.2012 22:15 Post subject: |
|
|
Merkelig at ingen klarte å se at rekkevidden til Jarstein var under enhver kritikk. Samme gjelder Ørlund. Begge har spenst som potetsekker. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 25.04.2012 22:50 Post subject: |
|
|
Simvik91 wrote: | Lurer på om det jobbes med å finne en mer teknisk, spillende keeper-type enn Örlund. Det tror jeg vi hadde hatt veldig god bruk for. Synd vi ditcha Jarstein.. |
I Rosenborg, så mente de at Jarstein kunne ha blitt en habil 2.div utespiller, hvis han hadde satset på det.. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.04.2012 23:36 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Merkelig at ingen klarte å se at rekkevidden til Jarstein var under enhver kritikk. Samme gjelder Ørlund. Begge har spenst som potetsekker. |
Hvem er ingen? Mange har set dette. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.04.2012 00:02 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Simvik91 wrote: | Lurer på om det jobbes med å finne en mer teknisk, spillende keeper-type enn Örlund. Det tror jeg vi hadde hatt veldig god bruk for. Synd vi ditcha Jarstein.. |
I Rosenborg, så mente de at Jarstein kunne ha blitt en habil 2.div utespiller, hvis han hadde satset på det.. |
Men så satset jo Jarstein på keeperyrket og ble heller en keeper som holder 2. div-nivå. Riktignok engelsk 2. div-nivå. Noe som forøvrig tilsvarer TL-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.04.2012 13:18 Post subject: |
|
|
Bottom line er vel uansett at rbk stort sett har keepre som ikke holder mål. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.04.2012 15:14 Post subject: |
|
|
Örlund er en av Tippeligaens beste keepere. Ikke det at det sier all verden, men han holder i og for seg mål for oss. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.04.2012 15:26 Post subject: |
|
|
Det kommer helt an på hvor man legger lista Kristobal. Dorsin er en av tippeligaens beste venstrebacker, men det betyr ikke at det er bra nok for oss. Samme gjelder Örlund.
Og utenlandske spillere burde jo helst være i særklasse i forhold til hva man kan få tak i med norsk pass med tanke på regelverket.
Det burde ihvertfall ikke nødvendigvis være godt nok for RBK. Europaliga og etterhvert CL-kvall kommer til å kreve høyere kvalitet på både enkeltspillere og laget som helhet enn hva vi har idag. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.04.2012 15:48 Post subject: |
|
|
At han "holder mål" for oss sett opp mot de andre keeperene i TL er feil tankegang i mine øyne. Vi bør definitivt sikre høyere. Vår keeper utmerker seg ikke i bakgårdsligaen Tippeligaen i en periode hvor det generelt er veldig lavt nivå på keeperene.
Rosenborg som klubb har i lang tid tatt til takke med for dårlige keepere. Med unntak av Hirschfeld og Arason har keeperene våre stort sett vært enormt ustabile eller stabile på et for lavt nivå. Også internasjonalt har keeperen flere ganger utpekt seg som den svakeste spilleren vår, den som holder lavest internasjonalt nivå.
Den dagen vi lander en Lindegaard er det "godt nok". Never settle for mediocrity. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.04.2012 17:02 Post subject: |
|
|
Lars var aldri spesielt god hos oss. Iallefall ikke etter mitt skjønn. Enda en keepertype jeg ikke har mye til overs for. Holder knapt et skudd/innlegg, men er utelukkende fokusert på å stoppe/klarere unna. Irriterte meg ut av mitt gode skinn over hvor ofte han ga bort helt unødvendige cornere på alle mulige skudd fra alle avstander og vinkler.
Han har dog blitt bedre de siste sesongene enn han var hos oss, og er i dag, sammen med Jarstein, best i ligaen.
Arason var minst tre klasser over, og er forsåvidt den eneste keeperen vi har hatt som har holdt et stabilt internasjonalt nivå over tid. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.04.2012 17:34 Post subject: |
|
|
Lars er selvsagt bedre enn Jarstein. Bedre rekkevidde, og leverer på et stabilt høyt nivå.
Det Lars viste for oss i CL er det bare å ta av seg hatten for. David Villa var aldri i nærheten av å score, til tross for harde skudd mot lengste. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.04.2012 18:03 Post subject: |
|
|
Lars slipper inn alt for mange mål på dødball fordi han står for langt inne.
Er litt samme typen som Örlund i spillestilen, men vil si Hirschfeldt nesten er enda mer passiv i feltet og mindre villig til å forsøke å holde skudd.
Har vansker med å rangere Jarstein og Hirschfeldt noe særlig over Örlund, og Bugge som har vært sikkerheten selv lenge hadde jo også en utvilgivelig blunder nå sist.
Arason var veldig god den tida han fikk stå for oss ja. Skulle fått sjansen som førstekeeper litt tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.04.2012 18:58 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Lars er selvsagt bedre enn Jarstein. Bedre rekkevidde, og leverer på et stabilt høyt nivå. |
Bedre rekkevidde om man kun tenker på det å slenge seg etter en ball ja, men Jarstein har tusen ganger så god rekkevidde når det kommer til felt- og sweeperarbeid, i tillegg til at han er mye bedre med ballen i beina. Egenskaper iallefall jeg setter høyest på en keeper. Kan egentlig ikke fordra klassiske skuddstoppere som står som en påle helt til de er nødt til å slenge seg. Örlund er en sånn også, men det ser faktisk ut som at han har blitt litt bedre i feltarbeidet i år enn han har vært tidligere.  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.04.2012 19:01 Post subject: |
|
|
Hedon  |
|
Back to top |