View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.04.2012 19:20 Post subject: |
|
|
Fatter ikke at Lyn havnet der de gjorde. Solgte jo Mikel, Edu, Ighalo, Bjarnason osv osv, for mange millioner. Hvor ble de av, og hvem er den skyldige her? Morgan? Brynestad? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.04.2012 19:55 Post subject: |
|
|
Brynestad hentet ut det han kunne, resten stod elendig styring og syke lønninger for.
Anbefaler den norske boka "den forsvunne diamanten" - Historien om fotballens mørke side.
Der blir Mikel-saken belyst ganske godt og boka gir svar på spørsmålet ditt  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.04.2012 22:44 Post subject: |
|
|
Mikel-tråden forklarer det meste.
Kortversjonen:
I regnskapene til Atle Brynestads mange virksomheter kommer det frem at pengene fra salget av John Obi Mikel er borte fra Lyn. De er tatt ut av klubben og plassert et sted i Atle Brynestads intrikate forretningssystem. Kanskje er de blitt brukt på å kjøpe inn blåskjell i nett til Smart Clubs fiskedisk, kanskje er de gått til å betjene Atle Brynestads milliardgjeld. Kanskje til noe annet. Pengene er bokført som såkalt konsernbidrag og er vanskelige å spore.
Men Brynestad har ikke bare tjent penger på John Obi Mikel.
Ifjor ble Mikels kamerat Chinedu «Edu» Ogbuke solgt til den nyrike, tyske fotballklubben Hoffenheim, eid av Dietmar Hopp, kjent som den tyske Bill Gates, for en hemmelig sum. En av norgeshistoriens største overganger, ifølge Lyn-direktør Erik Langerud. Andre kilder mener å vite at «Edu» ble solgt for 40 millioner kroner.
Den siste av John Obi Mikels nigerianske venner i Lyn, Ezekiel Bala, ble nylig solgt til Bryne for en hemmelig sum, trolig fem millioner kroner. Tilsammen har Lyn fått over 100 millioner kroner for de tre nigerianske ungguttene. I tillegg solgte Lyn ifjor to islandske spillere for nesten 20 millioner kroner. Supportere, spillere og støtteapparat i Lyn lurer på hvor pengene blir av.
Blant supporterne har stemningen snudd. I tusenvis av debattinnlegg på supporternes eget forum diskuterer de fortsatt. Noen støtter «Onkel Atle», uansett. Andre sier de heller vil heie på Frigg. Det er stor usikkerhet om Lyns fremtid. De langsiktige planene om å bygge opp klubben falt i grus. Chelsea sa opp samarbeidet. Og den ærverdige klubben på Oslos vestkant har fått et nytt rykte. Den forbindes ikke lenger med god takt og tone.
Les mer: Mikel-prosessen
Syns det er ganske utrolig at bare Dagens Næringsliv har fokusert på internbilagene til Brynestad. Greit nok at han kunne ta en del "utbytte" etter alle investeringene, men han fjernet alle aktiva fra klubben.
Altså var det ikke enkelt å drive videre da han trakk seg ut.  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.04.2012 08:49 Post subject: |
|
|
Brynestad var en rik og snill onkel, men ble slem da han ble "fattig"..... |
|
Back to top |
|
 |
FKLyn Senior
|
Posted: 20.04.2012 15:18 Post subject: |
|
|
Skal ta en liten ting om Brynestad straks, men først:
Lyn møter Vålerenga i cupens første runde! _________________ Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.04.2012 15:48 Post subject: |
|
|
Er det lov å håpe på at du/dere filmer litt av stemningen å legger ut på youtube? Tror faktisk Lyn kan ha en mulighet! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.04.2012 16:11 Post subject: |
|
|
Synd det ikke er 2. runde. VIF har jo gjort det enormt bra i 2. runde de siste to årene.  |
|
Back to top |
|
 |
FKLyn Senior
|
Posted: 20.04.2012 16:34 Post subject: |
|
|
Akkurat jeg kommer nok til å være for opptatt med hopping, skriking og pilsing (vi finner en ordning) til å filme noe, men jeg er helt sikker på at det kommer til å filmes av noen. Jeg tipper NRK (og/eller Aftenposten) kommer til å være der. Direktesending blir det ikke, men det er klart det er en naturlig kamp å lage et innslag fra.
Uansett blir dette veldig gode penger å få inn. Enten det blir 5000 eller 10 000, blir det fort opp mot syvsifret inkl. kiosksalg og premiepengene vi får for å nå 2. runde. For å si det slik: De 2223 som var på Vestli-kampen sist kommer også på denne, og jeg kommer til å hånflire om ikke bydelslaget stiller med minst det samme.
Jeg tror selvsagt ikke oppriktig at vi slår ut VIF, men vi er ikke fullstendig sjanseløse. Vi er bedre enn Kjelsås, og kommer til å ha både mer tenning og mer oppmuntring fra tribunen enn de hadde da de slo ut VIF. I tillegg spiller VIF i Bergen to dager før denne kampen. Om sjansen vår er 2% eller 15% vet jeg ikke, men den er i hvert fall ikke 0. Og vi har absolutt intet å tape. Dessverre innser nok ikke så mange klansskaller at vi ikke vil ta et nederlag altfor tungt, og jeg tror det kan bli mye bråk på denne kampen, men det blir en opplevelse.
I tillegg tror jeg vi vinner på tribunen. Det tror jeg virkelig. Kanskje blir de en del flere enn oss, men hos oss er den harde kjernen hardere enn noen gang. I byderbyene har vi tradisjonelt holdt godt følge på tribunen uansett, selv om vi er vesentlig mindre ellers. _________________ Vi kommer tilbake.
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.04.2012 17:02 Post subject: |
|
|
Vurderer nesten å dra selv. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.04.2012 17:30 Post subject: |
|
|
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 20.04.2012 17:46 Post subject: |
|
|
Satser på at Lyn tar disse rottene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2012 18:35 Post subject: |
|
|
FKLyn wrote: | Direktesending blir det ikke, men det er klart det er en naturlig kamp å lage et innslag fra. |
Kan vel nesten garantere at dette blir en av kampene som nrk.no velger å vise. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.04.2012 21:06 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Vurderer nesten å dra selv. | Tror jeg tar turen sjøl, blir nok ganske syk stemning. Etter å ha sett vif i dag (og tidligere i sesongen forsåvidt), samtidig som at de møter brann to dager før Lyn... Så har jeg trua på at Lyn kan klare å danke ut "Norges Barca".
Klarer vel å overleve uten å se Tiller-kampen.
Regner med Bastionen ordner en heftig tifo til denne kampen?  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.04.2012 21:13 Post subject: |
|
|
Heia Lyn!
Skal vurdere å ta turen selv. Artig kamp, dette blir så mye mer enn et vanlig koselig lokaloppgjør mot en tasseklubb i nærheten. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.04.2012 21:18 Post subject: |
|
|
Men hvor skal kampen spilles?
Med tanke på at publikumsinntektene tilfaller hjemmelaget og ikke som fram til for noen år siden går i den store cuppotten, bør det vel være en del å tjene for Lyn på å ha den på Ullevaal?
Hvor mye folk kan det komme på en sånn kamp i dag?
EDIT: Ser at Lyn har lyst til å spille kampen på Bislett. Er vel nok plasser der. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.04.2012 21:23 Post subject: |
|
|
De har vel nevnt at man ønsker å flytte den til Bislett. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.04.2012 21:27 Post subject: |
|
|
Ser på Wikipedia at Bislett tar 15.400 tilskuere. Er vel ikke utenkelig at vi kan få publikumsrekord i en 1. rundekamp i cupen. |
|
Back to top |
|
 |
FKLyn Senior
|
Posted: 22.04.2012 23:20 Post subject: |
|
|
andy88: Håper det blir en real tifo til denne kampen. Problemet er at den tok oss litt på senga, så jeg vet ikke hvordan ståa er med bestilling av stoff og diverse slike ting. Men det er klart: Er det en gang det er lett å få med folk på tifomaling, er det før en slik kamp. Skal ikke stå på ressurspersoner og hjelpere, det er heller tiden som blir knapp. Vet ikke helt hvordan det blir ennå, men jeg håper!
I dag spilte vi "borte" mot Frigg 2 på vår egen hjemmebane - Frogner Stadion. Det endte med 5-0-seier, og spillet begynner endelig å sitte bedre. Vi surret en del i forsvar i begynnelsen av kampen, og gikk også til pause med bare 1-0, men i 2. omgang var vi helt overlegne. Frigg 2 var for anledningen forsterket med noen 1.-lagsspillere, uten at jeg vet hvor mange det var.
Uansett var det virkelig klasseforskjell på lagene, og utover at to viktige spillere måtte av med skade var det en veldig positiv opplevelse. Frigg 2 spilte stygt, og at både superspissen Brandal og vår cornertaker Johannessen måtte ut er synd. Særlig Johannessen var en åpenbaring: Vi scoret ett cornermål frem til han kom inn fast over midtveis i forrige sesong, og etter det scoret vi minst et cornermål per kamp derfra og ut. Fantastisk presis venstrefot.
Nå er det Mjøndalen 2 hjemme neste helg. Jeg håper oppriktig at vi sparer spillere i den for å være maks skjerpet til VIF-kampen. Jeg skal passe meg for å ikke bli for optimistisk, for på en vanlig dag ryker vi med 5-6-7 mål i en slik kamp, men vi får i hvert fall sørge for å være så gode vi kan være.
Apropos VIF-kampen: Ja, den går trolig på Bislett. Frogner er for lite, og politiet vil uansett neppe være blide for det, mens Ullevaal bare blir helt galt. Skeid spiller borte mot Østsiden, og jeg er 98% sikker på at vi ender på Bislett. Kommunen pleier uansett å være veldig grei med idrettslagene når de ber om slikt.
Håper flest mulig av dere tar turen. Kan ikke garantere høy kvalitet, og det er selvsagt vanskelig å forutse hvor intens stemningen blir, men ser vanskelig for meg at det blir annet enn stemning verdig et skikkelig byderby. Selv Klanen er ute i disse dager og sier at dette er mye større enn VIF-LSK, så det blir nok av knokler og temperatur. _________________ Vi kommer tilbake.
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 23.04.2012 21:59 Post subject: |
|
|
Tar nok turen med en kamerat. Hadde vært sinnsykt gøy om Lyn klarte en bombe i 1 runde med et par tusen klansmedlemmer på tribunen:)
Uansett, morsomt med Lyn. Det kan gå strake veien opp, dersom man har organsisasjonen på plass og spiller kortene riktig. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.04.2012 09:58 Post subject: |
|
|
Ja for faen slå ut team skeidar i første runde, så møtes vi i cupfinalen  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 24.04.2012 12:58 Post subject: |
|
|
Fresht Mustrum, Fresht.
Hadde vært gøy å dra på cup kamp igjen (late meg), så får se om det ikke blir å dra på kamp mest for å le seg blå når Nordens Barcelona blir utspilt av Norsk fjerde divisjon _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2012 19:49 Post subject: |
|
|
NRK snur på hælen, og varter opp med TV-kamp fra Bislett.  |
|
Back to top |
|
 |
FKLyn Senior
|
Posted: 29.04.2012 22:00 Post subject: |
|
|
Da var vi hjemme etter generalprøven før Lyn - VIF, og det var ingen grunn til å returnere til pub etter kamp for å feire.
Vi spilte 2-2 mot Mjøndalen 2. Vi tok ledelsen 1-0, før Mjøndalen fikk keeper korrekt utvist med tilhørende straffe. Straffen satte Jonas Rygg i tverrligger. Vi hadde alt spillet. Deretter la Birger Rasmussen på til 2-0, og med tomålsledelse og en mann mer mot et rekruttlag burde det vært over.
Deretter slapp vi inn da det sviktet helt i forsvarsrekken og Mjøndalen fikk til et strålende gjennomspill. Surrete forsvarsspill og passivt keeperspill. Med et minutt igjen fikk Mjøndalen et frispark 20 meter fra mål, ute ved sidelinjen. Det ble slått inn, det ble klabb samt babb i feltet og ballen endte i mål. Massivt press på overtid med to gigasjanser til Lyn, men det endte 2-2. Mjøndalen-spillerne valgte å feire foran Lyn-fansen, men de er 16-17-åringer som har klart poeng borte mot Lyn, så det kan jeg uansett forstå.
Med andre ord en svak generalprøve. Eneste spiller vi sparte var Edwin Kjeldner, men det er også vår toppscorer. Vi spilte relativt godt, men tenningsnivået var lik null, det var såvidt det var firesifret på tribunen (uten at det er svakt på dette nivået, akkurat) og det var helt tydelig at fokuset var på tirsdagens kamp. Trøsten får være at VIF etter sigende var veldig heldige som kom unna med tre poeng i Bergen og at Hæstad gikk ut fordi han slet med ett eller annet. Jeg ønsker ikke at VIF-spillerne brekker beina, men jeg ønsker at de får seg noen kortvarige skader.
Jeg blir veldig overrasket om vi ikke er fullstendig overtent på tirsdag, men vi skal gjøre vårt beste. Det viktigste på tirsdag er uansett å vise Norge at klubben lever. Det skal vi få til. _________________ Vi kommer tilbake.
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.04.2012 23:54 Post subject: |
|
|
Ser forresten at NRK1 viser 1. omgang fra Bislett før NRK2 tar over etter pause. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 30.04.2012 00:19 Post subject: |
|
|
Klassisk Nrk. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |