English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sogndal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:02    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Helt OK spill i dag... elendig uttelling forran mål dog... men når man møter Sogndal som er ett av de beste forsvarslagene i Eliteserien og som har vært det i 100 år så må det være lov også å tenke litt taktikk før kampen... de liker jo gjerne å spille 10 mann i forsvar og satse på kontringer... vi snakker om et lag som ikke ønsker å vinne noe men å unngå nedrykk...

Det og da dra Sogndal ut fra egen 16 meter må da være første tips...
Det og satse på hurtige angrep må være andre tips...
Det og sørge for at man også ikke poler ballen inn i flyhøyde mot et forsvar bygget opp av en gjeng havrespisende sterke forsvarere fra bøgda, men heller forsøker å spille de ut langs bakken må nesten være punkt nummer tre...

Syns du det er ok med lange oppspill de siste 25 min,da det bare er å stå og skalle disse innleggene ut igjen for Sogndalspillerne.Dette var direkte drittdårlig av Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
biffen
Proff

PostPosted: 09.04.2012 20:05    Post subject: Reply with quote

Dette var virkelig rævva! Makan til drittspill skal man se lenge etter. Førsteomgang godkjennes under tvil, mens det som presteres i andre er under enhver kritikk. Utrolig sløv innsats i andre, og null plan i spillet. Synes Prica fortjener prisen for BD - elendige avslutninger, og innsatsen hans var vel heller ikke mye å skryte av. SKJERPINGS!!!
Krokodil Dundee
Veteran

Henriksen er ufattelig treig og dårlig.

Helt ok av Selnæs, men alt for svak som defensiv midtbane i forsvar.

Dockal uten tvil BB.
Back to top
steinmetz
Rutinert

1. Vi blir rundlurt av Sogndal til å ha lavt tempo, Sogndal presser oss ikke hardt og det gjør at vi skrur ned tempoet. Vi ser dette i andre omgang når Sogndal presser høyere og vi skrur opp tempoet.

2. Vi har ingen plan mot lag som legger seg veldig lavt og er kun interessert i kontringer. Hvordan skal vi bryte igjennom muren Jönsson??

3. Innsatsen og vinnerviljen er generelt lav.

Jeg frykter at Lerkendal blir en plass vi spiller uavgjort eller taper mot lag som legger seg lavt, og vi vinner mot de som angriper hvor vi kan kontre.

Angrer på at jeg sto over mors kjøttkakemiddag for å se denne kampen....
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:13    Post subject: Reply with quote

Var skremmende å se Rosenborg idag. Tilbake til gamle synder. 0 agressivitet, ikke noe plan over spillet, elendig tempo og mange pasningsfeil. Hva i allverden er det Jønsson sier til sine spillere både før kampen og i pausen? Dette står til terningkast 1.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

Jangusk wrote:
Cyrilp wrote:
Helt OK spill i dag... elendig uttelling forran mål dog... men når man møter Sogndal som er ett av de beste forsvarslagene i Eliteserien og som har vært det i 100 år så må det være lov også å tenke litt taktikk før kampen... de liker jo gjerne å spille 10 mann i forsvar og satse på kontringer... vi snakker om et lag som ikke ønsker å vinne noe men å unngå nedrykk...

Det og da dra Sogndal ut fra egen 16 meter må da være første tips...
Det og satse på hurtige angrep må være andre tips...
Det og sørge for at man også ikke poler ballen inn i flyhøyde mot et forsvar bygget opp av en gjeng havrespisende sterke forsvarere fra bøgda, men heller forsøker å spille de ut langs bakken må nesten være punkt nummer tre...

Syns du det er ok med lange oppspill de siste 25 min,da det bare er å stå og skalle disse innleggene ut igjen for Sogndalspillerne.Dette var direkte drittdårlig av Rosenborg

Jeg har aldri likt langpasninger og mener fotball skal spilles på bakken og helst ut til og med vingene... og det var vel heller ikke det jeg skrev her? Det var en OK kamp av oss med mange fine trekk på vingene, en av de bedre vi har spilt på en stund, men taktisk så fungerer det dårlig mot Sogndal som er eksperter på å forsvare seg og som ligger med 10 mann i boksen. ¨

Det største problemet i dag slik jeg ser det er at vi har en trener som underbygger sitt ambisjonsnivå ved å bytte ut en forsvarer med en ny forsvarer når det er 5 minutter igjen. Det er en handling som sier klart og tydelig at vi er fornøyde med å spille 0-0 mot Sogndal på Lerkendal og det er for meg totalt uakseptabelt. Om vi så hadde spilt med 2 forsvarere de siste 5 minuttene så hadde det vært bedre.
eksiltrøndern
Veteran

Dette var som et fylleknull på bøgdafest, du har rota deg sammen med bygdetrollet, men er så nummen at du aldri får gjort deg ferdig.

Faens så frustrerende!
Back to top
lasarus
Junior

PostPosted: 09.04.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

Sentral midtbane er igjen den dårligste lagdelen vår. Selnæs elendig og lagets svakeste sammens med Prica. Hjelper ikke å være ballsikker og klok hvs du skal bruke 1min på å orientere deg før du slår en pasning med null risiko. Henriksen på vanlig standard. Best når han kommer på løp langs linja. Bytte plass med Dockal?
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:16    Post subject: Reply with quote

Noen tanker om dagens kamp

1) Vi hadde ingen midtbane. Henriksen forsvant ut til høyre og sælnes lå som sweeper forran stopperne.

2) Henriksen ble kåret til banens beste på Lerkendal, han var uten tvil banens dårligste.

3) Ok start av Sælnes. Gjorde ingen feil, fordi han alltid spilte enkelt/støtte. Gikk aldri i press, rygget hele tiden og brøyt aldrig forran. Fungerte mere som en støtte for stopperne.

4) Dokal var bra i dag, håper for hans del at han finner seg en ny klubb. Med tankene Jønnson har så passer han ikke inn. Han har en alt for bra innstilling, mentalitet og kvaliteter.

5) Høyland var faktisk god, hadde fine innlegg.

6) Chibbe kan dra hjem å studere offside-regelen. Greit at man går i offside, men når man ligger konstant i offside med flere meter så er det ikke greit.

7) ved dødballer lå det INGEN i returrommet, derav fikk vi noen kontringer imot.

Cool Hadde ivers spilt ifra start, så hadde han puttet noen av de enorme sjansene Prica hadde i 1.omg.

9)Hvis vi går igjennom spillerne vi har i dag, så er de som individer gode, men spiller elendig sammen som lag. Derfor er det i hovedsak Janne som pr.dags dato er det svakeste leddet i RBK
trondh
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:

Det største problemet i dag slik jeg ser det er at vi har en trener som underbygger sitt ambisjonsnivå ved å bytte ut en forsvarer med en ny forsvarer når det er 5 minutter igjen. .

Hadde det nå en gang vært noe taktisk i det. Men det der var bare for å la Ankersen debutere. At han i praksis bare benytter ett bytte når laget stanger og stanger er håpløst. Og 2-3 min pluss tillegg, hva er det?
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

Godtkjent første, dårligere i andre. Alt i alt middels. Ikke noe å grave seg ned over, men det er selvfølgelig for dårlig ikke å score mot Sogndal hjemme.

Håper Iversen, Prica og Chibbe samtidig-eksperimentet er ferdig nå, det minner meg om tiden med Semb som landslagssjef. Som andre har påpekt er det håpløst å spille 4-0-6 som vi gjorde på slutten. Hvis det var en god ide å spille uten midtbane hadde alle gjort det. Forøvrig interessant at midtbanen, der mange trodde vi var så godt forspent, ser såpass svak ut (med unntak av Dockal).

Sælnes klarte seg greit, men jeg tviler fortsatt på om det er en god ide å rullere på DM posisjonen.

Jeg synes faktisk Fredheim Holm var brukbar i dag, spesielt i første.
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth: Tilredes
Recon
Legende

PostPosted: 09.04.2012 20:20    Post subject: Reply with quote

Opta Nor wrote:
RBK - Sogndal: Possession 64% -36% | Skudd 22-15 | På mål 4-5 | Cornere 10-2 | Pasninger 544-326 | Vellykkede 412(75%) - 223(68%)

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 09.04.2012 20:22    Post subject: Reply with quote

Ankersen-byttet var vel ganske poengløst, annet enn for de som kom på Lerkendal for å få et glimt av han.

Det vi skulle hatt i 2. omgang var en å hive innpå istedenfor Prica. Men der er det ingen alternativer når DFH har vært på banen og både Iversen og Chibbe fortsatt er det. Skulle vi hatt en Hoås i bakhånd for sånne anledninger - for å gi Prica en reell tupp i r°‹€a?

På midtbanen var Sælnes ganske ok, og Henriksen var i grunnen ikke noe værre enn vanlig, så et bytte der skulle vært bare for å prøve noe annet. Issah mot Henriksen? Evt Svensson? Svensson trenger jo å sitte på benken mer enn han trenger å spille akkurat nå. Midtsjø? Vet for lite om hvordan de forskjellige funker på høyre DM til å ha noen god ide der...
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:24    Post subject: Reply with quote

En kamp som forventet dette og det er slik man har lært å kjenne Rosenborg under Jönsson.

Det ryktes at spillerne ikke jobber livet av seg på trening under Jönsson og når man ser at laget i påfallende mange kamper kun greier å holde intensiteten oppe i litt over en halv omgang så begynner man å lure på om det er noe i det.

Etter en frisk åpning hvor man ikke fikk uttelling gikk vi tilbake til gamle synder (eller det eneste angrepsmønsteret vi har innøvd) - den lange i rommet rundt spissen.

Skuffende, men jeg må innrømme at jeg har sluttet å bli provosert. Dette er Rosenborg anno 2012, et standard svensk lag i 4-4-2 som like gjerne kunne vært på øvre halvdel av Allsvenskan.
Back to top
lasarus
Junior

PostPosted: 09.04.2012 20:29    Post subject: Reply with quote

Ufattelig for meg at flere her inne syns Selnæs var ok. Er det fordi han sjelden slår feilpasninger? Det er jo ikkje så rart når han velger så sikre løsninger at selv bestemoren min skulle klart det. I tilegg bremset han absolutt alle angrep han var involvert i med sinkespillet sitt. Han klarer heller ikke å ta med seg ballen oppover i banen.
Back to top
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:32    Post subject: Reply with quote

Er det opprettet en tråd som heter "Ny trener 20??" ? Razz Kunne faktisk vært litt interessant å hørt hvem man føler er riktig mann til å ta oss opp og frem igjen... slik det er nå, og har vært de siste 4-5 årene, så er det jo stort sett de samme navnene som dras frem gang på gang... Eggen og Sollied... Men dersom man skulle sett litt ut av landet så kunne det vært en interessant tråd...
CopyCat
Junior

PostPosted: 09.04.2012 20:34    Post subject: Reply with quote

Dem bruker 3 touch der dem skal bruke en touch. Pasningene er svake å spillerne står å venter på ballen hele tiden spesielt Henriksen. Få på Midtsjø og Berntsen å spill raskere. Sogndal kan stå å se på med tempoet i dag da blir dem ikke slitne.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:39    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:
Forøvrig interessant at midtbanen, der mange trodde vi var så godt forspent, ser såpass svak ut (med unntak av Dockal).

Sælnes klarte seg greit, men jeg tviler fortsatt på om det er en god ide å rullere på DM posisjonen.

Jønnson har satt opp midtbanen helt feil. Vi har jo ingen midtbane, er jo det som er problemet. Når jønnson går ut i avisen å sier at det abolutt ikke er hans intensjon å spille pælmefotball hvorfor i helvette er det ingen midtbane da? det er jo ingen ledd i rbk laget. det går jo ikke ann å spille igjennom midtbanen når den er ikkeeksisterende. Grunnen til at vi spilte bra i første var at songdal spillerne ikke skjønte hvor de skulle plassere seg. De midtbanespillerne til songdal hadde jo ingen å markere, for det ikke fantes en midtbane på RBK laget. er jo helt forferdelig å se at den eneste mannen som befant seg på midten når vi hadde ballen var strandberg.
Brady
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

Ser på intervjuet etter kampen fra TV2 nå at Jönsson igjen bortforklarer med at vi skapte 'tilräktligt mange sjanser'. Hva slags ambisjonsnivå er det? Hva slags trener er dette? Ikke en trener som har noe å gjøre som sjef på Lerkendal iallfall, med tanke på klubbens historie og tradisjoner.

Hvor lenge skal dette surret få fortsette? Ja, vi var bedre enn Sogndal i dag, men so what? I andreomgangen hadde de noenlunde kontroll på oss, og bakover var vi veldig nonsjalante da flere Sogndal-spillere fikk fritt skuddhold en god del ganger. I førsteomgangen hadde vi trykk og sjanser, men jeg tenkte mer LSK og Stoke enn RBKs tradisjoner gjennom måten vi spilte på.

I tillegg til at Jönsson ikke greier å få laget til å spille fotball på en måte som kan være akseptabelt for RBK og lagets tradisjoner, er han også taktisk hjelpeløs mot slutten av kampen. Det gjøres ingen trekk som kan snu kampbildet. Iallfall ingen synlige trekk.

Hvor lenge har han vært her nå? 15 forbannede måneder, og null fremgang, annet enn at vi har bedre spillere nå enn da han startet, noe som ikke har med Jönsson å gjøre.

Dette marerittet av en trenergjerning må da ta slutt snart. Please, please, please alle gode RBK-krefter i styre og stell.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

lasarus wrote:
Ufattelig for meg at flere her inne syns Selnæs var ok. Er det fordi han sjelden slår feilpasninger? Det er jo ikkje så rart når han velger så sikre løsninger at selv bestemoren min skulle klart det. I tilegg bremset han absolutt alle angrep han var involvert i med sinkespillet sitt. Han klarer heller ikke å ta med seg ballen oppover i banen.
Enig. Han hadde plenty muligheter til å slå pasninger med større risiko, for å ppne forsvaret, men slo støtte.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 09.04.2012 20:43    Post subject: Reply with quote

Alt det Brady sa, QFT.

Nei, hadde bare denne berømte "uttellingen" vært med oss... Rolling Eyes

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 09.04.2012 20:44    Post subject: Reply with quote

++ Dockal

+ Chibbe, Ølhund og stopperparet

- Prica og Selnæs

Grei kamp, men skuffende at vi ikke har bedre uttelling i første og at vi ikke klarer å stå opp å kjempe inn seieren i andre. Virker som spillerene ble veldig slitne etterhvert.

Last edited by Hedning on 09.04.2012 20:46; edited 1 time in total
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:44    Post subject: Reply with quote

Det som er den største forskjelen på Rosenborg nå og ved tidligere utgaver er at vi bare i perioder av kampene greier å spille ol fotball.

Under Nils A var Rbk et så gjennomtrent fotballag at vi sto distansen,mens under spesiellt Janne greier vi max 20 min,og det er et kjempetankekors.Jeg stårt fortsatt på mitt.Hoftun og Jønson må bort fordi de besitter ikke de ferdighetene et Rosenborg trenger.Altså at noen skremmer de såpass at de yter på treningene,noe de slettes ikke gjør pr 2012,og det er trist.

Det ser ur t som feks.Henriksen er kjempetreg,men det kommer av at han er helt pumpet for krefter og ikke greier å yte,og da er det som nevt fryktelig galt.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 09.04.2012 20:46    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ser på intervjuet etter kampen fra TV2 nå at Jönsson igjen bortforklarer med at vi skapte 'tilräktligt mange sjanser'. Hva slags ambisjonsnivå er det? Hva slags trener er dette? Ikke en trener som har noe å gjøre som sjef på Lerkendal iallfall, med tanke på klubbens historie og tradisjoner.

Hvor lenge skal dette surret få fortsette? Ja, vi var bedre enn Sogndal i dag, men so what? I andreomgangen hadde de noenlunde kontroll på oss, og bakover var vi veldig nonsjalante da flere Sogndal-spillere fikk fritt skuddhold en god del ganger. I førsteomgangen hadde vi trykk og sjanser, men jeg tenkte mer LSK og Stoke enn RBKs tradisjoner gjennom måten vi spilte på.

I tillegg til at Jönsson ikke greier å få laget til å spille fotball på en måte som kan være akseptabelt for RBK og lagets tradisjoner, er han også taktisk hjelpeløs mot slutten av kampen. Det gjøres ingen trekk som kan snu kampbildet. Iallfall ingen synlige trekk.

Hvor lenge har han vært her nå? 15 forbannede måneder, og null fremgang, annet enn at vi har bedre spillere nå enn da han startet, noe som ikke har med Jönsson å gjøre.

Dette marerittet av en trenergjerning må da ta slutt snart. Please, please, please alle gode RBK-krefter i styre og stell.

Dette kommer av at Rosenborg er feiltrent og ikke greier å få i seg nok oksygen.Så enkelt faktisk!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 10 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb