| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 11:22 Post subject: |
|
|
| lasarus wrote: | Mulig d ligger noe i dette, men inntrykket mitt er at RBK har vær generøse med Ranheim lenge. Ser Sundet sier at Ranheim kunne rykka ned hvis de hadd blitt med på det Hoftun ønsker. Har du glemt at hadde det ikke vært for RBK så hadd ranheim spillt i maks 2.div nå?
Synes det er helt rett at RBK stiller strenge krav til Ranheim når de tross alt er hovedgrunnen til at de blitt en toppklubb. | helt enig i det, RIL har ikke vært der de er uten RBK. MEN RBK har kuttet all samarbeid med RIL i form av økonomisk støtte, samt at RIL må betale lønnen til spillerne de låner i motsetning til før. Da er det jo heller ikke noe samarbeid igjen, men selv mener Hoftun at han kan hente hvem han vil fra RIL uten å måtte betale noe som helst. Dette gjelder også at RIL ikke får låne en RBK spiller hvis Hoftun henter Stene rett før overgangsvinduet som da var tilfellet her. RIL har ikke muligheten til å hente inn erstatter pga forferdelig dårlig økonomi. De har tross alt NFF på nakken og har store prolemer med lisensen. Kommunen hjelper heller ikke i det heletattcog de føler seg motarbeidet. Hva var da vitsen med å få opp Ranheim til 1.divisjon hvis de da skal hente 2-3 av ranheims mest sentrale spillere rett før overgangsvinduet stenger? Ranheim vil da få store problemer med å overleve i en liga som er tettere enn haggel. Det er også flere tilfeller som jeg desverre ikke kan gå nærmere innpå. Vet at de skal ha et møte om hvordan samarbeidet skal forbedres om 14 dager, etter RIL interesse. Jeg har full forståelse for at RBK ikke kan støtte RIL med økonomi i fremtiden, men da er det heller ikke noe mer samarbeid. Som sagt, kan ikke gå mer innpå de andre sakene, beklager. Sorry for rotete innlegg, sitter med ipad :s _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 03.04.2012 11:30 Post subject: |
|
|
| så oppsummert : RBK ville ha Stene gratis\på lån den 31.03 men Ranheim nekta uten å få en erstatter i retur, kostnadsfritt? Ærlig sak. Skjønner Ranheim. Hvis Hoftun blir jentesur på grunn av det, får han bare sitte på kontoret sitt og surmule. Jeg mener, Robert Stene? Var det ikke snakk om en spiller som skulle sette Ujah i skyggen? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.04.2012 11:31 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Er det Ranheim-samarbeidet dette dreier seg om altså? Hoftun må selvfølgelig huske på at det er viktig med gode forhold til de andre klubbene i byen, men hvis Ranheim ikke føler de får noe igjen for samarbeidet så kan de jo bare trekke seg. | Å det er nok mer enn det. Finnes da godt om syn på "visse folks" opptreden og oppførsel mot andre rundt seg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 03.04.2012 11:34 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Går det ann å si hva det handler om i det minste? |
Handler ikke om ranheim det jeg har hørt iallefall.
Er en del i klubben som skal synes det er vanskelig å forholde seg til han da det er vanskelig å vite hvor de har han. Etter det jeg har forstått.
Men ok, et konkret eksempel da.
Før seriestart i år bestemte Hoftun seg for at det holdt med èn materialforvalter så den ene fikk sparken (Ryddig sparking og alt det der, rundt èn uke etter at sluttpakkefristen gikk ut).
Dette var det flere som stussa litt over da det blir veldig mye jobb på han ene som er igjen.
Per W. gikk til kontoret til Erik Hoftun og lurte på hvorfor han hadde gjort dette. Hoftun hadde klikket i vinkel og kjeftet/kauket så mye og høyt at folk i etasjen under hadde hørt han. Mange på brakka hadde hørt han kjefte i vei. For et enkelt spørsmål fremsatt på normal måte. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 11:48 Post subject: |
|
|
Finnes mange eksempler vil jeg tippe. Men ut ifra hvordan forhandlingene med RIL har vært så skal det ikke ha vært bra i det heletatt. Hoftun forventermat RIL ska gå ned på kne hver gang. Hoftun har vel glemt at selvt om RBK har hjulpet RIL så har også RIL hjulpet RBK. Stilt opp med spillere gang etter gang de har vært få på treningsfeltet, fikk M Jamtfall i form som endte med mål mot VIF osv før han ødela kneet på nytt. Trondheim, Trøndelag og Rosenborg trenger RIL i adecco! RIL vil også låne Midtsjø eller Berntsen, men Hoftun mener RIL(uten penger) skal betale lønn osv. Ut ifra hva jeg har hørt og forstått så er det VESENTLIGE forskjell mellom Hoftun og Bratseth når det gjelder forhandlingskompetanse. Hoftun har en lang vei å gå. Spørsmålet er om den veien er for lang..... Det tror jeg... Dessverre _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 03.04.2012 11:55 Post subject: |
|
|
Haha, det utvises altså lederegenskaper fra den karen som ikke ligner grisen! Kanskje det er hans nye strategi å spille på frykt slik at omgivelsene ikke tør å stille kritiske spørsmål. I et histprisk perspektiv har jo det delvis fungert, men i de fleste tilfeller bare for en kortere periode. Opposisjonen vokser seg gjerne stor i det skjulte.
Nu vel, jeg må le litt. Ser for meg Hoftun forut for denne vinkelstrekken var nede på 7.plass på prioritetslista si på høyreback og så smått hadde begynt å innse realitetene vedrørende sin manglende kompetanse da Per W. entret kontoret med et litt følsomt spørsmål. Kjeldsberg over hele pulten og ikke ei krone igjen på konto! Haha! |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 03.04.2012 12:06 Post subject: |
|
|
Kan Hoftun overleve i sin stilling som SD nå som Stjernen har kommet inn? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.04.2012 12:07 Post subject: |
|
|
Hva er greia med all denne SundetTwitter-postinga her på forum?
Hva angår RBK/Ranheim-samarbeidet mener jeg RBK må ha fått utrolig lite igjen for det de har putta inn i Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 03.04.2012 12:10 Post subject: |
|
|
| Hadde stallen til RBK vært god nok, hadde nok RBK og Ranheim fått mye nytte av det. Spillere som Daniel Berntsen, Fredrik Midtsjø, Simen Wangberg, Selnes, Jonas Svensson med flere hadde spilt for Ranheim i Adecco for å fått erfaring fra høyere nivå enn 2.divisjon. Dessverre trenger RBK alle spillerene sine selv nå, og da høster man ikke like fine frukter. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 12:11 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Hva er greia med all denne SundetTwitter-postinga her på forum?
Hva angår RBK/Ranheim-samarbeidet mener jeg RBK må ha fått utrolig lite igjen for det de har putta inn i Ranheim. | poenget er at RBK kan putte de unge og lovende spillerne som ikke er god nok for 1. Laget men for god for 2. Laget til RIL for å få best mulig matching. I tillegg kan de hentes tilbake når d passer RBK. F.eks wangberg, jamtfall og åsen. Etter mine øyne et viktig samarbeid. I tillegg er det bra for RBK og trondheim med enda et TL lag i adecco med tanke på unge, lovende spillere _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 03.04.2012 12:11 Post subject: |
|
|
| Kodalingen wrote: | | Finnes mange eksempler vil jeg tippe. Men ut ifra hvordan forhandlingene med RIL har vært så skal det ikke ha vært bra i det heletatt. Hoftun forventermat RIL ska gå ned på kne hver gang. Hoftun har vel glemt at selvt om RBK har hjulpet RIL så har også RIL hjulpet RBK. Stilt opp med spillere gang etter gang de har vært få på treningsfeltet, fikk M Jamtfall i form som endte med mål mot VIF osv før han ødela kneet på nytt. Trondheim, Trøndelag og Rosenborg trenger RIL i adecco! RIL vil også låne Midtsjø eller Berntsen, men Hoftun mener RIL(uten penger) skal betale lønn osv. Ut ifra hva jeg har hørt og forstått så er det VESENTLIGE forskjell mellom Hoftun og Bratseth når det gjelder forhandlingskompetanse. Hoftun har en lang vei å gå. Spørsmålet er om den veien er for lang..... Det tror jeg... Dessverre |
Siden jeg er bosatt langt utenfor Trondheim har jeg ikke noe forhold til Ranheim annet enn at jeg har begynt å følge med laget etter samarbeidet ble inngått. Prøver derfor å se litt objektivt på dette:
Så klart forventer Hoftun og Rosenborg at Ranheim stiller opp tilbake. Rosenborg har, frem til det siste året (?) spyttet inn penger og lånt ut spillere til Ranheim. Uten RBK hadde ikke Ranheim vært i første divisjon, enkelt og greit. Hva forventer Rosenborg tilbake? Jo, en utviklingsarena for unge spillere og en klubb som stiller opp sportslig for Rosenborg når behovet er der. Greit Hoftun har 1000 mangler og jeg skyr han som pesten, men noen krav må stilles tilbake. Skal Rosenborg som er i kuttsituasjon og med få spillere i stallen fortsette å låne ut spillere til Ranheim og betale lønn i tillegg?
At Jamtfall kom i form, Wangberg kom i form osv. er NØYAKTIG grunnen til at pengene ble spyttet inn i Ranheim: For å kunne ha et bedre alternativ til 2 divisjon for de nest beste og spillere i opptrening. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.04.2012 12:13 Post subject: |
|
|
... og så enkelt kan det forklares  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 12:14 Post subject: |
|
|
| fjellgeit wrote: | | Hadde stallen til RBK vært god nok, hadde nok RBK og Ranheim fått mye nytte av det. Spillere som Daniel Berntsen, Fredrik Midtsjø, Simen Wangberg, Selnes, Jonas Svensson med flere hadde spilt for Ranheim i Adecco for å fått erfaring fra høyere nivå enn 2.divisjon. Dessverre trenger RBK alle spillerene sine selv nå, og da høster man ikke like fine frukter. | helt enig, men synes det er rart at Midtsjø ikke blir sendt ned? Han kan jo hentes tilbake på dagen om det trengs. En annen ting som ikke er nevnt er at det er RBK som bestemmer hvilke spillere som skal bli sendt ned. I tillegg kan hoftun bestemme at vedkommede spiller SKAL spille fra start hver kamp osv uten at RIL kan protestere _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
| Back to top |
|
 |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 12:17 Post subject: |
|
|
Mitt spørsmål er: hva skal RBK med Stene? _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 03.04.2012 12:30 Post subject: |
|
|
Kravene til Hoftun har økt i takt med hardere innstramminger og krav til kostnadskutt fra alle bauger og kanter. Blir tøffere å være sjef da.
Ellers liker jeg dårlig å gjengi slike episoder som omhandler brøling på kontor etc og så tro at det er sant. Det finnes alltid to sider, og så har alle slike ting en tendens til å øke litt i omfang for hver gang de gjenfortelles.
Skjønner godt at Ranheim er frustrerte når lommeboka snøres igjen. Men slik er livet, også i fotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2012 13:11 Post subject: |
|
|
Enda en Hoftun-skrytesak i Adresseavisen:

"Her" er altså på den vakre vestkanten, som Byåsen-juniortrener. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 05.05.2012 09:33 Post subject: |
|
|
Før sesongen telte stallen "hele" 22 spillere for en klubb som har som ambisjon å ta topp 3 i serien, gjøre det godt i cupen og delta i E-cup.
Boti Goa har sporløst forsvunnet, Michael Jamtfall har lagt opp, Peter Ankersen og John Chibuike sliter med lyskene, Markus Henriksen har fått hodeskade, Daniel Berntsen er leid ut, Prica sliter til stadighet med noe smårusk, Iversen har vond rygg Og DFH kan bli skada igjen når som helst.
Senere i mai skal også Ole Selnæs, Jonas Svensson og Fredrik Midtsjø spille kvalifisering med G19.
Bra vi har en bred tropp som er forberedt på den slags skader og landslagskamper, og denne stallen er så bred at den sikkert også vil tåle suspensjoner når de kommer.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.05.2012 11:07 Post subject: |
|
|
I antall mann er troppen omtrent like bred som i 1997, men det er riktig at det ble påpekt også den gangen at den var syltynn.
Synes måten innbytterne har tatt vare på mulighetene både i cupkampen mot Tiller og nå i går indikerer at man i øyeblikket i hvert fall har en sulten og lovende tropp, noe som ikke trenger å være noen ulempe i forhold til en bredere og mer umotivert tropp som vi har hatt enkelte sesonger tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 05.05.2012 12:28 Post subject: |
|
|
i 1997 var tippeligaen 4 kamper mindre, og vi slapp å spille 8(!) kvalifieringskamper til E-cup. Ble heller ingen cupfinale i 1997. Det var heller ikke uvanlig at norske lag hadde tynne staller på 90-tallet, og det at en så tynn stall kunne prestere så bra uten mange skader er en blanding av dyktighet og flaks. Nå er det da sånn at andre topplag som for eksempel Molde og Vålerenga har langt bredere tropper en oss.
Om du mener at vi i tidligere sesonger har hatt brede og umotiverte staller, bør du begrunne hvorfor det at en bred stall og en umotivert stall har en sammenheng, samtidlig som du må nevner hvilke sesonger Rosenborg hadde det og hvilke negative konsekvenser det eventuelt fikk. Ellers blir påstanden din det som fint kalles svada. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 06.05.2012 08:33 Post subject: |
|
|
Jeg er redd for at bredden på troppen skal ta fra oss både medalje i TL og gruppespill i EL. Man må bare krysse fingrene for at ikke en av de mer sentrale spillerne, som Dockal, Larsen, eller Iversen får seg en langtidsskade.
Kortene renner på etterhvert, så karantenene kommer nok i løpet av mai. Larsen har vel 2 gule. Det blir spennende å se hva vi kan stille mot VIF og SIF etter at Harstad, Sandnes Ulf, Hønefoss og Odd Grenland har gått til i taklingene, for å skaffe seg det resultatet de drømmer om.
RBK har alltid vært ett "høstlag" etterhvert som de andre lagene har sviktet. Grunnen har vel vært at vi som regel har hatt den desidert beste troppen. I år har vi vel kvalitet som kan måle seg med de fleste i TL, men bredden er på jumboplass.
Kommer vi oss gjennom mai, er mye gjort....men da har vi flaks og det er ikke den, en klubb som RBK skal flyte på.... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.05.2012 08:57 Post subject: |
|
|
| Få om noen lag i eliteserien har særlig bredde. Vi er langt fra på jumboplass. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.05.2012 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg gidder ikke leite opp posten der jeg telte 1997-spillerne, og fant ut at det var et par-tre flere spillere i troppen den gangen enn nå, i tillegg til at alle var ferdige med barneskolen, og benkesliterne var landslagsaktuelle, så vennligst se for deg den som quote øverst her.
Kan du være så snill å slutte å late som 1997-troppen er en relevant sammenligning? Når man teller sammen avvikene (kvalitet, størrelse, kampbelastning) så blir nemlig forskjellen ganske så stor. Skal man først forsvare Hoftuns jobb, gjør det med ekte argumenter. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.05.2012 11:27 Post subject: |
|
|
Stallen er tynn. Den er for tynn. Men vi trenger ikke så stor bredde at vi kan stille to lag liksom. Stallen er bredere i år enn i fjor vår, fordi vi har mer kvalitet i ellveren.
Jeg er sterkt uenig i at bredden vår er på jumboplass, og manglende bredde vil ikke være det som eventuelt tar fra oss en topplassering.
Gi Molde et par suspensjoner eller skader de også, så har de knapt noen som kan komme inn fra benk og gjøre en forskjell. Men nå er ikke de noe topplag uansett da.
Vi leder serien, og har allerede vært utsatt for skader. Mot Stabæk stilte vi uten to av de viktigste spillerne fra start av, måtte bytte ut tre mann og klarte oss helt greit selv uten å måtte bruke Prica.
Får vi fem-seks-sju skader og suspensjoner ser det veldig tynt ut, men vi kan ikke gardere oss fullstendig mot det heller. Vi blir uansett svekket hvis noen av våre klart beste må stå over, den type bredde at vi kan sette inn like gode spillere da har vi nesten aldri hatt, men vi har hatt sesonger der vi har mye sånn halvbra, helt kurant erstatning på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 06.05.2012 13:39 Post subject: |
|
|
Jeg syns det blir forskjell på å mangle de viktigste spillerne mot Stabæk, eller om de skulle være ute mot VIF eller SIF. Det er vel når vi møter disse det blir viktig å kunne stille noe annet enn et rent juniorlag. Det er fremdeles slik at de fleste lag vi møter i serien, tar frem et ekstra gir når de skal møte RBK.
Det må vel være et varsko for de fleste, hvis vi ikke har spillere til å stille en troverdig 18 manns tropp. |
|
| Back to top |
|
 |
|