English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 01.04.2012 22:41    Post subject: Reply with quote

Amen!
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 01.04.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
knerten_10 wrote:
Johan Andersson hadde hevet laget vårt soleklart, faktisk. I tillegg er det flaut at en skrotklubb som Lillestrøm, og ikke vi, plukker opp spillere som Sigurdarson.

Det er vel en kombinasjon av lite penger og innkompetanse på Brakka.

Vi kan jo ikke regne med at vi får tak i alle spillerne som utmerker seg. LSK har da jammen henta mye skrot de siste årene også. De har ikke vært i nærheten av noe som helst sportslig som lag.

Sigurdarsson har dessuten ikke scoret veldig mange mål, men han er åpenbart en veldig god spiller som bidrar mye likevel.

Så mye penger som vi har brukt på nye spillere hadde det naturligvis vært null problem å hente Sigurdarsson. Feilkjøp til alt for mange millioner har vært en kjepphest hos meg i flere år.

Last edited by kristobal on 01.04.2012 22:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Adde
Rutinert

PostPosted: 01.04.2012 22:43    Post subject: Reply with quote

Intevjuene med de knarkerne av noen lskfans.... magisk...
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.04.2012 22:44    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Vi kan jo ikke regne med at vi får tak i alle spillerne som utmerker seg.

Neida, men Tchoyi, Annan, Kara, Thioune, Borges, Sigurdarson. Det virker som om de aller beste utlendingene ikke havner hos oss, regner da ikke med svensker og dansker. Greit, vi fikk skorsteinsrøykeren Sapara som var bra, men ellers har det vært mye rart. Jeg skjønner ikke hvordan søppelklubber kan få tak i slike spillere, og ikke vi.

Last edited by SunsetSalami on 01.04.2012 22:45; edited 1 time in total
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Adde wrote:

Haha, ja. Fantastisk!
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 22:47    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Stryk: Örlund, Høiland, Larsen

Skulle gjerne sett forklaringe på disse.

Örlund var jo god idag, virker aktiv tøff og trygg i feltarbeidet,og kunne ikke gjøre så mye med noen av målene.

Høiland var god fremover og hadde flere gode innlegg, og hadde en ok kamp bakover.

Larsen er også solid i stopperspillet og tøff i duellene. Noen glipper, men har jo f.eks. oppløpingen av Jönsson som garantert forhindret ett LSK-mål.
Back to top
Adde
Rutinert

Zeno wrote:
Adde wrote:

Haha, ja. Fantastisk!

10vet, du sa jo det på fb. hi

Last edited by Adde on 01.04.2012 22:49; edited 2 times in total
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

knerten_10 wrote:

Jeg skjønner ikke hvordan søppelklubber kan få tak i slike spillere, og ikke vi.

Erik "Java" Hoftun er en del av forklaringen de siste 4 årene...
SLOGUM
Senior

PostPosted: 01.04.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

Kanrifansen som ble intervjua på tv2 så jo ut som de var henta rett fra plata Very Happy
Back to top
biffen
Proff

hendrix wrote:

Enig, men hvem skal spille hvor?

Issah
Henriksen Svensson/Selnæs
Dockal

Iversen Chibbe

?

Ja, tenkte noe slikt. Tror det er et mye bedre valg enn å benke Henriksen, for vi vet jo at han er god nok.
abjoern
Veteran

Må si jeg synes spillestilen vår er en skandale.

Vi spiller i en skitliga; kvaliteten på alt som gjøres er under enhver kritikk, og vi klarer ikke å heve oss en døyt over resten. Da gidder jeg liksom ikke bry meg med om det blir 0 eller 1 poeng når vi spiller steinalderfotball så til de grader. Jeg kan ikke huske sist jeg har sett et lag/landslag sverge til langpasningen/klareringen i samme grad som oss.

Svensson har ingenting på kanten å gjøre. Jeg ser en god fotballspiller med et godt touch, men han får ikke brukt noen av styrkene sine når han skal henge ute ved krittet, og han har tydeligvis ikke klart å gjøre rollen til sin egen. Det er meningsløst at han har fått spiller der siden i fjor sensommer uten å ha gjort en eneste god kamp. JJ kan umulig være rasjonelt tenkende. Det er helt uforståelig, at vi skal ha den samme midtbanefireren kamp etter kamp etter kamp når så lite ved den fungerer.

Jada, er negativ, men synes det er helt riktig at RBKs supportere sier i fra når vi beveger oss så langt unna de aller mest grunnleggende prinsippene våre. Det gjør det hele meningsløst.

Last edited by abjoern on 01.04.2012 22:50; edited 1 time in total
Back to top
Vollrik
Veteran

knerten_10 wrote:
kristobal wrote:

Neida, men Tchoyi, Annan, Kara, Thioune, Borges, Sigurdarson. Det virker som om de aller beste utlendingene ikke havner hos oss, regner da ikke med svensker og dansker. Greit, vi fikk skorsteinsrøykeren Sapara som var bra, men ellers har det vært mye rart. Jeg skjønner ikke hvordan søppelklubber kan få tak i slike spillere, og ikke vi.

Vi har hatt mange potensielt gode utlendinger, problemet er at det er få som slår igjennom. Pussig hvordan spillere som Konan, Eguren, Sibaya og Traore suger balle hos oss, og deretter drar ut og briljerer i ligaer som er dimensjoner bedre en den norske. Om noen ser for seg at tippeligaen er bedre en den polske som Traore spiller i, tenk igjen!
kristobal
Legende

PostPosted: 01.04.2012 22:50    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
kristobal wrote:

Aldri vært den helt store fan-en av Borges. Chibuike må da være minst like bra.

Thione var glimrende i 2009, men det er jo stort sett det, i tillegg til at han var veldig bra i Sarpsborg på nivået under naturligvis.

Tchoyi, Annan, Kara er jeg med på. Bra spottet av de andre.

Dessverre fikk ikke vi det beste ut av Konan, som antakelig var på samme nivå.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 22:50    Post subject: Reply with quote

Knerten,
jeg ville f.eks også ha tatt med Patrice Bernier, Austin, Abu, Robert Koren, Paul Scharner, Olofinjana.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.04.2012 22:51    Post subject: Reply with quote

Ja, du kan godt ta med de. Abu er jo pga. samarbeidsavtalen med City, men uansett. De beste utlendingene skal til RBK. Torbjørnsen må enten skiftes ut eller så må speiderapparatet utvides. Vi har ikke gode nok kontakter.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 01.04.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

Utrolig mange av de spillerne som nevnes som er midtbanespillere, så ALLE kunne vi ikke hentet tror jeg.
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 01.04.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Må si det hadde vært spennende å prøve Larsen som defensivt anker i stedet for Issah når Strandberg blir frisk. Tror han ville tatt for seg mye bedre enn Issah. Vi hadde jo suksess med Riseth i 06-sesongen. I tillegg bør vi legge om til en diamant.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 22:57    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kunne også trengt en speider innad i Norge som kan oppdage spillere som Moa lenger ned i divisjonene.

Også kan det være en fordel sende tanken om trønder/nordmann/skandinav/resten strake vegen til helvette der den hører hjemme, ellers blir det nemlig helvette på jord for vårt kjære Rosenborg, med signeringer av middelmådigheter som Olsen, Moldskred, Løklund og Winsnes.
Kent
Veteran

Vegard2711 wrote:
Iversen var den eneste jeg synes gjorde det bra i dag..

Synes Iversen var totalt blek bortsett fra scoringen.

Positive overraskelser; Høiland og Chibuike.

Negativt; Total mangler på tempo i sentrallinja defensivt. Forsåvidt ingen stor overraskelse. Gjør at vi ikke klarer å komme opp i LSK-spillerne og de for altfor god tid til å briljere.

Dette går igjen på sammensetning av laget, totalt mangler på komplementære ferdigheter og feilaktige spillerkjøp (fravær av tempo i de to bakerste ledd) som heller bør diskuteres dypere i en annen trâd.

Synes for øvrig Henriksen gradvis blir bedre utover kampen og er uenig i de som svartmaler ham her inne. Lider mest av at de rundt ham ikke presterer. Henriksen var bedre sammen med Annan enn med Issah.

Svensson; er han best som kant? Vært direkte svak i to kamper på rad.
Back to top
TomH
Veteran

Jeg er helt enig med deg i tanken omkring Torbjørnsen/ speidernettverket.
Det er dessverre for få av spillerne Torbjørnsen har gått god for, som har imponert meg for RBK..
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 23:04    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Johan Andersson hadde hevet laget vårt soleklart, faktisk. I tillegg er det flaut at en skrotklubb som Lillestrøm, og ikke vi, plukker opp spillere som Sigurdarson.

Greit nok men det irriterer meg mer at vi sitter med Issah mens LSK får tak i en spiller som Toindouba som virker bedre på det meste samtidig som han her yngre.
WT62
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

hoftun får mye pepper,men det må da være noe galt med kravspec'en fra trenerne også? Hvorfor får vi aldri tak i slike som Austin, denne Guy Roger et eller annet osv. ? Hvilken lapp får Stig Torbjørnsen med seg i votten når han er og speider ? " skaff oss en spiller som er max 175cm , 65 kilo, teknisk bra,fart og duellstyrke uten betydning...?"

Vi har vel i moderne tid aldri hatt en kraftfull midtbanespiller,men da hadde vi et spillmønster somgjorde at vi dominerte kamper, nå er vi under 50% ballbesittelse i begge kamper...
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 23:08    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Knerten,
jeg ville f.eks også ha tatt med Patrice Bernier, Austin, Abu, Robert Koren, Paul Scharner, Olofinjana.

MÃ¥ ikke glemme Alanzhino og Bolanos.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.04.2012 23:10    Post subject: Reply with quote

Ja, noen må ha veldig mye bedre kontakter enn oss, rett og slett. Vi burde jo hatt insidere og, som brakte oss rykter om at andre klubber jakter enkelte spillere. Burde være en smal sak å overbevise gode spillere om at RBK er mer å satse på en Idrætskluben Start og Alfheim Appelsin- og Vaffelforening.

Last edited by SunsetSalami on 01.04.2012 23:10; edited 1 time in total
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 01.04.2012 23:10    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Skjønner ikke hvorfor så mange virker å være så fryktelig sinte over denne kampen. Det blir jo alltid slike kamper mot lsk. Mye kriging og lite finspill. Jeg mener Svensson, Henriksen, Dorsin og Prica var dårligst i dag.

Prica er vel ikke den som skal lastes for skyld i denne kampen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 16 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb