View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.04.2012 22:00 Post subject: |
|
|
En narr til 20 mill, som ikke gjør noen forskjell fra eller til på prestasjonene.. Heller mot at RBK hadde greid seg bedre uten trener enn med JJ. |
|
Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
Posted: 01.04.2012 22:00 Post subject: |
|
|
Ta med deg Svenson å gå . |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.04.2012 15:10 Post subject: |
|
|
Kritikken om manglende spillemønster hos Jönsson, er delvis feilslått. Han har en klar filosofi og spillestil, som blant annet inkluderer trekantspill og stor bevegelse. Men han bruker altså i mindre grad faste trekk. Det er ikke total frihet i angrep han praktiserer, når han snakker om frihet, det er frihet under ansvar. Spillerne får ikke løpe som hodeløse høns; de skal selvsagt fortsatt forholde seg til hverandre på bestemte måter.
At folk ikke ser indreløperbevegelser og dobling på kant, som vi er vant til, betyr ikke at Jönsson har innført anarki i angrep.
Har han lyktes ennå? Selvsagt ikke. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 02.04.2012 15:24 Post subject: |
|
|
Hoof-ball , eller polefotball er vel også et system satt stand av "dyktige" trenere som skal kompensere for manglende ballfølelse/ teknikk.....?
Eller hva skal man si om Ketil Rekdals "skryt" til Jonathan Tollås utvikling det siste året (jeg siterer Dagbladet) :
"21-åringen setter pris på skryten fra treneren, og mener han tok store steg i fjor.
– Jeg har blitt mye mer kynisk og god til å vurdere risikoen i vanskelig situasjoner. Tidligere har jeg kanskje forsøkt å drible mer med ballen, men nå måker jeg den heller langt bort om det oppstår en vanskelig situasjon, sier Tollås."
Slik påvirkning og oppfordring til "finspill " / utfordring til å bli bedre med ball er vel selve hovedproblemet i Norge akkurat nå ? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.04.2012 16:50 Post subject: |
|
|
Som vanlig helt enig Julegrisen. Den uttalelsen fra Tollås synes jeg er utrolig skremmende. Anbefaler folk å lese siste Josimar, intervju med Solskjær. Han sier Iniesta og Xavi muligens ikke ville blitt toppspillere i Norge - grunnet deres fysiske forutsetninger... Sier alt om hvor trist norsk fotball er. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.04.2012 17:20 Post subject: |
|
|
I Tollås tilfelle er det en grunn til det, fyren kjæler med ballen i forsvaret og har skapt mye sjanser i mot av den grunn. Det hadde vært helt greit om han var god til å holde opp spillet, men han svikter på det gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.04.2012 17:42 Post subject: |
|
|
Når spillematerialet ikke er bedre, så sier det seg selv at man må gjøre kompromiss.
Derimot er det ingen unnskyldning for herr Jønsson i Tippeligaen å kjøre polefotball. Hvis han ikke har greid å lære bort -sin- stil til spillerne på 15 måneder så vil han aldri greie det, ihvertfall ikke så lenge RBK er avhengig av å selge og kjøpe nye spillere. Jeg står på mitt. Dagens RBK hadde greid seg like bra i Tippeligaen uten trener som med JJ. Kanskje bedre også, mtp det spillematerialet man har til disposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.04.2012 20:18 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Kritikken om manglende spillemønster hos Jönsson, er delvis feilslått. Han har en klar filosofi og spillestil, som blant annet inkluderer trekantspill og stor bevegelse. Men han bruker altså i mindre grad faste trekk. Det er ikke total frihet i angrep han praktiserer, når han snakker om frihet, det er frihet under ansvar. Spillerne får ikke løpe som hodeløse høns; de skal selvsagt fortsatt forholde seg til hverandre på bestemte måter.
At folk ikke ser indreløperbevegelser og dobling på kant, som vi er vant til, betyr ikke at Jönsson har innført anarki i angrep.
Har han lyktes ennå? Selvsagt ikke. | Ergo skal kritikken heller justeres til semantikk rundt hvorvidt han har en stil eller bare er komplett udugelig til å instruere og håndheve den?
Jeg vil vel heller påstå DET er feilslått. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.04.2012 08:55 Post subject: |
|
|
Poenget er at folk ser etter mønster de ikke vil finne selv om vi spiller dritbra og vinner 5-0. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 03.04.2012 10:16 Post subject: |
|
|
Ser ikke de fleste bare etter om vi spiller dritbra? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 03.04.2012 10:21 Post subject: |
|
|
Attach:
Jeg tror du sterkt undervurderer kompetansen hos fotballkjennere på dette forumet. Påstandene dine er etter min mening nærmest latterlige. Forklar meg gjerne JJ offensive strategi og i hvilke kamper vi har spilt "dritbra" siden svensken overtok ansvaret på Lerkendal...... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.04.2012 10:41 Post subject: |
|
|
Vi har ikke spilt dritbra i en eneste kamp. Ikke er det sikkert at det vil skje under Jönsson heller. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 03.04.2012 11:15 Post subject: |
|
|
Som en sammenligning til Jønssons 15 måneder i RBK, kan man kanskje bruke LSKs Haglund?
Magnus Haglund har jo "fått" halve laget sitt etter jul:
Ny keeper (Ramovic)
Forsvar (2 nye): Westerberg og Nystuen
Midtbane: (3 nye): Toindouba, Vaagan Moen, Palmi R. Palmason
Angrep: (1 ny): Johan Andersson.
(Hva betalte LSK for dette til sammen?)
Imidlertid hadde Haglund et gjennomtenkt lagoppsett hvor spillere var plassert slik at de fikk utnyttet SINE beste ferdigheter for laget:
- 2 kanstspillere som er meget hurtige
- 1 defensiv midtbanesentral som rydder godt/ gode pasninger
- 1 midtbanesentral som er veldig god til å slå pasninger/ skudd (V.Moen)
- 1 offensiv midtbane/ tilbaketrukket spiss (Andersson) som er flink til å skape forbindelse mellom midtbane og angrep.
Det var ikke vanskelig å se en enkel, men likefullt effektivt, spillestil. Ballen ut på kant, kantspiller utfordrer (fart) og innlegg. LSK var veldig flinke til å fylle opp foran mål med midtbanespillerne på innlegg.
Ikke slik å forstå at Haglund nødvendigvis har fått til så veldig mye på kort tid. Men, det er mer enn JJ har fått til med RBK på 15 måneder, for jeg så at LSK, til og med, også hadde lært seg langpasningen...
LSKs langpasning ble brukt 3-4 ganger i løpet av kampen. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 03.04.2012 12:33 Post subject: |
|
|
Jeg støtter denne.Det vi ser når Lillestrøm gå opp i ledelse,er at Rosenborg aldri klarer å besitte en angrepsplan.Alle spillere virrer rundt uten mål og mening og virker nermest desperate.
Og det er da jeg spør:
Hvordan kan enkelte her inne mene noe om at Rbk faktisk har klare retningslinjer jf.sitt angrepsspill.
Det har gjentatt seg i så og si alle kamper Janne har ledet, at laget mangler en skikkelig plan når de skal angripe etablerte forsvar,derfor har Janne "lært" Rosenborg og trekke seg tilbake og kontre.
Dette er så a-typisk Rbk at jeg blir sår langt inn i hjerterota,og jeg kan banne på at dette vil fortsette så lenge Janne trener Rosenborg.
Jeg kan jo skjønne at mange ikke bryr seg så masse så lenge poengene kommer,men alle her inne må jo mene at det ligner et mareritt når Rosenborg blir trykt langt inne i sin egen 16 meter på lerkendal.
Det er nemmelig ikke sånn det skal være.Skårer Rbk først er vi forpliktet til å jage nr. 2.
Men som nevnt tidligere kommer neppe dette til å skje med Janne bak Rosenborgroret.
Han har ikke evnen til å formiddle sin filosofi skikkelig og da blir det verken eller og det fører til at Janne må vekk, og inn med en sterk og klar trener som får Rbk til å være Rbk og ikke et vilke som helst Norsk subbelag. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.04.2012 13:17 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Som en sammenligning til Jønssons 15 måneder i RBK, kan man kanskje bruke LSKs Haglund? |
Hva med å bruke Ståle Solbakken istedet?
Erlendr 30.10.11 wrote: | Hvordan greier Solbakken å snu bunnlaget Kølns trend på bare 3 mnd? Og det atpåtil uten å hente inn nye spillere, og med en sterkt skadeplaget tropp? Køln har gjort sin beste sesongstart på mange år, og spiller til tider veldig god fotball. Din påstand at det er for tidlig å konkludere er farget av at jeg sammenligner Solbakken med Jønsson, som du vil forsvare for enhver pris.
|
Haglund har ført LSK til to poeng på to kamper, jeg tipper de står med ni poeng etter ni kamper. Om de ender så langt nede som 15. plass som jeg har tippet dem på til slutt er ikke sikkert, men å konkludere med noe som helst om Haglund etter to kamper hvor han har tatt halvparten så menge poeng som oss er meningsløst. |
|
Back to top |
|
 |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig usikker på Janne, men er villig til å gi han en sjanse fram til sommeren. Han hadde tross alt meget lite å jobbe med i fjor. Jeg er mer usikker på Trond Henriksen og Jørn Jamtfall. Tror ikke Janne får mye hjelp taktisk fra Trond... Jeg ville heller degradert Trond til en 2. Assistent og hentet en ny assistent. Nannskog kunne etter min mening bidratt med mye der. Jamtfall har ikke fått all verden med komplimenter fra sine tidligere keeperelever som jeg mener evaluerer hans jobb.... Skulle Janne misslykkes, vil jeg ha inn Ronny Deila eller Kjetil Rekdal. Rekdal har sagt sitt om RBK, noe som ikke er etter min smak, mens Deila er en herlig fyr som har gjort en meget god jobb med Godset i flere år _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 03.04.2012 13:44 Post subject: |
|
|
Er det virkelig så mange som har glemt at det er fotball i mars måned vi snakker om? Jeg husker titalls april - mai kamper med eggens rbk, hvor laget spillte drit dårlig, kjedelig og planløst.
Ingen fotballtrener i eliteserien går til verket uten en plan. Det er gjennomføringskraften, spillermaterialet og planen itself som avgjør hvor synlig den blir.
Jønsson har fram til sommeren. Da bør vi se et rbk som spiller offensiv, underholdende fotball. Ikke på spansk eller italiensk nivå, men på norsk nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.04.2012 13:46 Post subject: |
|
|
Er ikke noe grunn til at vi skal være dårligere samspilt enn LSK fordi det er tidlig på året. Det er tidlig på året for de også, og de har jævla mye mer turnover i stallen fra i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.04.2012 13:49 Post subject: |
|
|
Herremin. Det blir da altfor enkelt å konkludere med at LSK er på et helt annet nivå enn oss. De spilte rævva mot Hønefoss og vi spilte bedre mot Brann enn det LSK gjorde mot oss. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.04.2012 14:01 Post subject: |
|
|
Hvem har konkludert med det? |
|
Back to top |
|
 |
Jonaldo Junior
|
Posted: 03.04.2012 14:04 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Herremin. Det blir da altfor enkelt å konkludere med at LSK er på et helt annet nivå enn oss. De spilte rævva mot Hønefoss og vi spilte bedre mot Brann enn det LSK gjorde mot oss. | enig der, meget heldig som fikk med seg poeng mot Hønefoss. LSK tror jeg skal slite med å komme topp 5 i år. Viser gang på gang at med så mange nye spillere samtidig, vil prestasjonene svinge _________________ Jeg kødda vist med feil fam..... |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.04.2012 14:17 Post subject: |
|
|
media wrote: |
Jønsson har fram til sommeren. Da bør vi se et rbk som spiller offensiv, underholdende fotball. Ikke på spansk eller italiensk nivå, men på norsk nivå. |
Selv er jeg rausere enn deg og er villig til å gi ham til over sommeren.
Rosenborg måler seg først og fremst mot europeisk motstand og vi bør etter min mening se klar fremgang fra flausene i fjor.
(Under forutsetning av at vi fremdeles har reell sjans til å vinne serien i juli altså). |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.04.2012 14:19 Post subject: |
|
|
Alle rapporter jeg har fått i vinter fra LSK-supportere er at de har vært svært dårlige. Sånn sett presterte nok LSK sitt beste under Haglund mot oss, og jeg tror de vil svinge tilbake til et dårligere nivå fort. Når det er sagt - LSK spilte heller ikke i oppgjøret mot oss bedre enn at vi burde tatt dem.
LSK tar to steg frem fra forrige kamp, vi tar to tilbake, og da møtes vi på midten. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 03.04.2012 14:23 Post subject: |
|
|
Var vi egentlig så gode mot Brann da?
To dødballsmål og et flaksemål på Prica.
Mot LSK var de mer aggressive og vant 2. og 3. ballene, der vi vant de mot Brann, eller ser jeg ikek den store forskjellen.
Mot Brann så evnet vi heller ikke å holde ballen i laget, og vi satset på å få ballen opp kjapt og kjøre kontringer. Når motstanderen vet at det er dette vi skal gjøre og er kjapt opp i oss og forstyrrer så blir vi lammet.
Problemet er at vi ikke har trygghet i laget og at vi ikke har flere strenger å spille på. |
|
Back to top |
|
 |
|