View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 15.03.2012 11:41 Post subject: |
|
|
Kall dem gjerne medgangssupportere, kanskje også i en nedlatende tone, men det er ikke mer enn et nytteløst ferniss av selvgodhet å se bort fra realitetene. Folk strømmer til stadion (kjøper sesongkort m.m.) når laget deres vinner noe og skaper entusiasme. Se bare på Molde og Aalesund.
Dersom RBK hadde vært mer offensive i spillerjakten (les oppnådd mer håndfast og tidligere), kunne nok de også ha solgt sesongkort til flere håpefulle.
Molde og Aalesund fortjener ros for god jobb. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 15.03.2012 11:42 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det er jeg uenig i quentez. Det er riktg som du sier at den viktigste økonomiske fordelen klubbene har ved sesongkortsalg, er å få penger inn på konto idag som kan dekke utgifter også de delene av året hvor man ikke har andre inntekter.
MEN: I dette scenarioet så tror jeg du vil få mange personer som idag kanskje bare er på 1-3 kamper i året til å kjøpe sesongkort, altså vil man ha en større inntekt på disse personene om de kjøper sesngkort på avbetaling enn om de kjøper enkeltbilletter.
Fordel nr 2 er at du vil tidlig i året ha en sikrere oversikt over hvor store inntekter du kan forvente gjennom året, slik at du med større sikkerhet kan vite hvor mye penger du kan bruke. |
Hvis noen skal ha sesongkort på avbetaling, så skal jo alle ha det. Da er vi plutselig tilbake til scratch igjen. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.03.2012 12:10 Post subject: |
|
|
Det er derimot et veldig godt poeng quentez, og sannsynligvis hvorfor en slik løsning ikke er igangsatt.
Det er ikke stor nok forskjell på prisen på sesngkort og prisen på enkeltbilletter gjennom sesongen til at man kunne hatt sesongkort betalt fullt ut til pris X og avbetalingskort til pris X+10%.
Så gjennomførbart eller fornuftig er det nok desverre ikke idag, men jeg står fast på at det nok er et greit stort marked der ute som ville bli dekket med denne løsningen, som idag ikke kjøper sesongkort og ikke drar på mer enn noen få kamper i året. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.03.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Tove Moe Dyrhaug, arrangementsansvarlig
- Hvor mange sesongkort har dere solgt?
- 6500.
- Hvor mange sesongkort solgte dere i fjor?
- 9000 i hele fjor.
- Hvor mange billetter har dere solgt til første kamp?
- 9000.
- Hvor mange er det plass til?
- 21.850.
- Fornøyd?
- Det er litt for lite, og vi håper på mer.
Les mer: Salget av sesongkort omtrent som i fjor |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 21.03.2012 10:30 Post subject: |
|
|
Da var sesongkort 2012 i boks.
Ventet i det lengste, i protest mot hvordan man pøste på med rabatter i fjor. Litt tragisk at det er solgt bare 6500 kort. Håper flere kjøper de siste dagene nå.
Kom igjen folkens!!! KJØP KORT!!  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2012 11:22 Post subject: |
|
|
En defensiv veikrygg som Jönsson som trener uten noen plan eller autoritet.
En in way over his head inkompetent sportslig leder som ikke skjøtter noen oppgaver tilfredsstillende i Hoftun.
En stall av primadonnaer med egoer som langt overgår evner, og unge lokale "helter" som nekter forlenge kontraktene sine med klubben etter hhv ett og to år i A-stallen, som i tillegg renner rundt som hodeløse høns med mindre innsats enn et reptil i januar.
Da blir det solgt færre sesongkort enn en liten pissklubb som m**** da!
Fotball er identitet. Hvem føler noen identitet med den gjengen der. Hvem vil føle identitet med dem!?
Folk viste at de var med i motgang både 2005 og 2007, men de er ikke med på å betale for å se på at klubben pisser på seg selv og alt den er, mens klubben selv skinnhellig prøver melke lojaliteten uten å legge to pinner i kors selv*.
*/ eller, Tove skal jo dra til med sine flotte arrangementer sammen med NTF da. Du har skjønt det du, Tove, hva folk går på FOTBALLkamp for... Per Jørgensen kunne ikke vært stoltere av deg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 21.03.2012 11:51 Post subject: |
|
|
Rosenborg er i dag en klubb i endring.
Ny daglig leder, som til nå viser seg som en folkelig leder.
Som ønsker å bringe tilbake i Rosenborg det vi var gode på i storhetsperioden.
Ny styreleder, som i liket med daglig leder viser seg som en folkelig leder.
Som gjennom sin erfaring innen eiendom kan bidra til at hotell/konferanse blir en suksess.
Trond Alstad er tilbake.
Flere i markedsavd er ute, etter år med fiasko når det gjelder f.eks sesongkortsalget.
Om det nå er Hoftun som gjør en for dårlig jobb, vil dette komme for en dag, NÅR tiden er inne!
Klubben gjør store økonomiske kutt, og slim jeg ser det trenger dem nå all den støtten dem kan få.
En administrasjon, eller spillerstall for den del kan ikke erstattes over natta. Enten vi liker det eller ei, er personer som Dorsin, Prica, Hoftun etc pr. i dag bærebjelkene i klubben.
Det er lettere å redde et synkende skip enn å heve et skip som ligger på havets bunn for å reparere det igjen!
Det er en supporters forbanna jobb å støtte laget i med og motgang!
Støtter man ikke laget ved å stille opp på kampdager kan man i mine øyne også holde de surmaga oppstøtene om alt som gjøres feil for seg selv!
 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.03.2012 12:15 Post subject: |
|
|
Quote: | Om det nå er Hoftun som gjør en for dårlig jobb, vil dette komme for en dag, NÅR tiden er inne! |
Dette kom for en dag for lenge siden. Spillerlogistikken på både kort og lang sikt, samt ikke-eksisterende planer for både ønsket spillestil, ønskede spillertyper, kontrakter, etc. Alt dette skjøttes for dårlig, og alt dette er sportslig avdeling sitt ansvar. Denne avdelingen styres av Hoftun, og den styres for dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 21.03.2012 12:33 Post subject: |
|
|
Min mening er nå slik at jeg mener Daglig leder må få danne seg et bilde av jobben Hoftun gjør før han gjør grep.
Kanskje er det hindringer som tidligere ledelse har lagt i veien for Hoftun som er delvis skyld i dette.
Vi skal ikke glemme at vi har vunnet 2 gull siste 3 sesonger!
Jeg sier ikke at Hoftun har gjort en stålende jobb, men det ville vært totalt ulogisk om Hroar Stjernen skulle kaste Hoftun på dør med en gang han tok over som Daglig leder. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.03.2012 12:51 Post subject: |
|
|
Det hadde vært ekstremt logisk å gi Hoftun øksa som første handling etter å ha tatt over, dersom han i det hele tatt har fulgt med på hva som har skjedd før han tiltro. Men han er nok litt for folkelig til det, mistenker nå jeg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.03.2012 13:00 Post subject: |
|
|
Stjernen virker helt klart folkelig:
– Om ett år er det viktig for meg at jeg kan sitte her og si at Rosenborgs omdømme er mye bedre enn det var høsten 2011, at vi kan vise til en god internkultur, at vi har tatt medalje i serien og at vi har vært i gruppespillet i Europaligaen, sier Stjernen.
Det at han direkte uttaler forventningene i stedet for at han er defensiv og tar forbehold for å verne om seg selv og andre i klubben, er folkelig. Det er sånn enhver supporter tenker og det er sånn enhver supporter ønsker å høre det. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 21.03.2012 13:43 Post subject: |
|
|
Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe sesongkort, men rbk.no har vært nede i hele dag?
Rekker jo å ombestemme meg.  |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 21.03.2012 13:46 Post subject: |
|
|
Ring bilettservice
81533133.. =) |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 21.03.2012 13:48 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Stjernen virker helt klart folkelig:
– Om ett år er det viktig for meg at jeg kan sitte her og si at Rosenborgs omdømme er mye bedre enn det var høsten 2011, at vi kan vise til en god internkultur, at vi har tatt medalje i serien og at vi har vært i gruppespillet i Europaligaen, sier Stjernen.
Det at han direkte uttaler forventningene i stedet for at han er defensiv og tar forbehold for å verne om seg selv og andre i klubben, er folkelig. Det er sånn enhver supporter tenker og det er sånn enhver supporter ønsker å høre det. |
Dette er akkurat det jeg mener.
Vi ser en klubb i endring.. En klubb som tar grep.. |
|
Back to top |
|
 |
hke Junior
|
Posted: 21.03.2012 14:07 Post subject: |
|
|
Hva koster et sesongkort? Har aldri vært aktuelt for meg å sjekke, da jeg bor så langt unna. Men nå som jeg ville sjekke kommer jeg ikke inn på rbk.no  _________________ Skaptrønder (",) |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 21.03.2012 14:13 Post subject: |
|
|
Alt fra ca. 2000 til nærmere 5000, etter hvor du vil sitte. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.03.2012 14:15 Post subject: |
|
|
Har satt av 2000,- til sesongkort for meg og følge. Må bare avvente til de kommer med "to for prisen av ett"-tilbudet. Blir vel snart. |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 21.03.2012 14:23 Post subject: |
|
|
Med mindre dere skal på annen hver kamp tror jeg ikke du får kort for 2 til 1 denne sesongen! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2012 15:48 Post subject: |
|
|
cbas10an wrote: | Dette er akkurat det jeg mener.
Vi ser en klubb i endring.. En klubb som tar grep.. | Jeg er også positiv til Stjernen, foreløpig. Men vi SER ingenting. Foreløpig hører vi bare flere ord. Ord er det mer enn nok av. Dorsin kommer med mass ORD når han er revansjelysten etter hvert tap han også. Det er ikke mer "grep" av den grunn. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.03.2012 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg bare liker ikke ordet "folkelig", som et slags løst definert hurra-ord som fritar folk for kompetanse og ansvar. Jeg synes for eksempel ikke det er spesielt folkelig å påstå at det lukter gull, når det for de aller fleste andre lukter dritt, og knapt noen holder RBK som favoritt til seriemesterskapet, for første gang siden jeg var for liten til å spille fotball.
Han viser til forventninger, ja vel, men såpass løst definerte og så defensive i utgangspunktet at det skal noe til å ikke oppfylle dem. Medalje i serien er tydeligvis akseptert som standarden nå, så han føyer seg til sportslig avdelings ansvarsfraskrivelse der. Deltagelse i gruppespill i Europa, bra, men er det noen som tror mangel på sådan får konsekvenser for noen? Bedre omdømme og internkultur enn høsten 2011 er jo mer eller mindre løst per definisjon, siden utgangspunktet var "0". Konsekvensen er jo at det vi skal være fornøyde med, er det som ville vært ansett som en god sesong for Brann eller Tromsø. Dette er det vår nye daglige leder går til jobb med mål om å oppnå.
Det er mulig jeg ikke er "enhver supporter", men det jeg vil høre er mer langsiktige planer, langsiktige grep for at vi skal ha den posisjonen i Norge som budsjettet vårt tross alt tilsier. Inntil det motsatte er bevist, eller i det minste antydet, så er Stjernen for meg en mann som er ansatt for å holde hjulene i gang på det samme toget, på det samme sporet som før, og fornøyd med det.
Overrask meg gjerne. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 21.03.2012 16:32 Post subject: |
|
|
ja zaphod81, når det gjelder å gjøre jobben med å slenge dritt om klubben og personene og alt rundt, så gjør du en fremragende jobb i alle fall. over alt til enhver tid. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 21.03.2012 16:42 Post subject: |
|
|
Avfei all kritikk som dritt å se som hvor langt du kommer i livet. *Frykter de fleste RBK ansatte tenker som deg* |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.03.2012 16:53 Post subject: |
|
|
Takk skal du ha, media, det er godt å føle seg sett og verdsatt. Siden din funksjon er å løpe rundt i de forskjellige trådene og ukritisk forsvare alle med arbeidskontrakt i RBK mot alle anklager, så regner jeg med at du setter pris på mitt nærvær.
Det er jo litt godt å bli sysselsatt, er det ikke? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 21.03.2012 17:08 Post subject: |
|
|
media wrote: | ja zaphod81, når det gjelder å gjøre jobben med å slenge dritt om klubben og personene og alt rundt, så gjør du en fremragende jobb i alle fall. over alt til enhver tid. |
Tja, hva sier ordtaket? Den som tier, samtykker. En påstand som står uimotsagt lenge nok, blir ofte en sannhet. zaphod81 mener og sier og det er bra.
Når Stjernen sier at han lukter gull, er det vel mer de som håper og ikke de som tror, som er enig. Hvem ville satt 10 000kr på gull med JJ. Ikke mange. Mao ikke mye tro, men noen som håper.
En som er folkelig, er vel i takt med folket. 9000 solgte til seriestarten, sier vel det meste. Nå må jeg vel innrømme at 2 av de 9000, er mine. Men det er mest pga at jeg også er motgangssuporter.
Stjernen forsøker vel å skape entusiasme, men for de som følger med, blir det vel mest en følelse av at mannen ikke er oppdatert. Men for all del, han skal få mye mere tid og mange flere uttalelser før jeg vil trekke lederegenskapene hans i tvil.
Edit: putta inn en r
Last edited by acson on 21.03.2012 18:11; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 21.03.2012 18:05 Post subject: |
|
|
10 000k er lik 10millioner.