English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 09.03.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

Høres ut som han har ganske dårlig skadehistorikk da, ut ifra hva som sies på cybereagles forum... Om han kommer får vi håpe han får fikset på det.

edit:
Han hadde iallefall en kneskade fra mars 2008, til desmber 2009. Det forklarer jo også at han har hatt relativt lite spilletid i Steaua. Itillegg til hjerteproblemet som er omtalt tidligere, men vel ikke ansett som hemmende lengre?
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff

PostPosted: 09.03.2012 20:21    Post subject: Reply with quote

Jepp fatter ikke hvorfor jeg gidder håpe på noe som helst.

Rart å tenke på i grunnen. Når Hoftun var aktiv fotballspiller så var han en fantastisk god stopper men veeeeeldig treig. Hvem kunne ha gjettet at den var akkurat den egenskapen han tok med seg som SD...

Last edited by WanAn on 09.03.2012 20:27; edited 1 time in total
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.03.2012 20:24    Post subject: Reply with quote

Evne til å ta selvkritikk gir man tommel opp, flotters Tommel'n opp!

For å være litt på topic virker det som en spennende backtype som jeg ikke hadde hatt vondt av å sett i RBK-trøye.

Last edited by Ivar on 09.03.2012 20:28; edited 1 time in total
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 09.03.2012 20:25    Post subject: Reply with quote

Hjerteproblemer og kneproblemer???voldsomt med skadede spillere vi handler da? RBK Hotell og opptreningsenter. I tett samarbeid med NAV. Fantastisk klubb....
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 09.03.2012 20:38    Post subject: Reply with quote

Det er snakk om skader for 2008 og 2009 jeg har funnet da. Har ikke klart å finne noe særlig etter det. Om det kun er skaden fra 2008, og hjerteproblemet fra 2009, så kan det vel likevel være et ganske trygt kjøp sånn sett. Virker som han har fått mye skryt opp igjennom tiden. Har virkelig troa jeg... Tommel'n opp! Smile ... så lenge det ikke er noe særlig mer skadeproblemer han har hatt...
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 09.03.2012 20:48    Post subject: Reply with quote

Jeg har mistet både tro og håp. Bare kjærligheten igjen hos meg nå. Å vente på at Hoftun skal ordne nye spillere blir som å vente på at bikkja mi skal kjøre meg på jobb. Større sjangs for at vi vinner Cl tror jeg.

Det som virkeligen iriterer er at det er den samme leksa hvert år. Må huske på at vi har en egen speider som skal være i forkant og skaffe oss spillere? Fatter ikke hvor denne prosessen stopper opp.

Men skal gladelig gi han sjangen jeg. Dømmer ingen før de har fått vist seg frem, Så mye værre enn han kjeksen vi allerede har i stallen kan han ikke være.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.03.2012 20:54    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Skjelbred, Tettey, Demidov og Annan hjem. Regner med at det er ganske bankers at Per og Alex kommer hjem om en fem-seks år, de andre to er jeg litt mer usikker på... begge likte seg her, og sistnevnte sa til RBK.no at han gjerne ville avslutte karrieren her.

Disse høyreback-ryktene har jeg gitt opp. Gjør ikke noen research før han står klar i RBK-drakt.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 09.03.2012 20:56    Post subject: Reply with quote

m1chael wrote:
Kan opplyse om at spilleren har ikke vært i søkelyset lenge. Kommer nok en avgjørelse om kort tid vedr. spiller på back'en Smile

Dette sier det meste om hvordan det jobbes på brakka. Nå har vi jaktet en back i flere måneder uten hell. Så blir vi tilbudt en free agent som har vært på prøvespill gjennom Europa i vinter uten å få napp. Dette tre uker før vinduet stenger? Når skal denne klubben lære å få på plass en strategi rundt overganger?
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 09.03.2012 21:02    Post subject: Reply with quote

Hoftuns 10 strategibud for spillerkjøp:

1. Vente til neste sommer, har god tid.

2. Vente til neste sommer, har for dårlig tid.

3. Kjøpe i panikk, må ha noen for å dempe murringen i blant fansen.

4. Norway cup. say no more.

5. kjøpe dårlige spillere dyrt med lange kontrakter og bruke korte kontrakter på gode spillere. Vil lønne seg i lengden tror jeg.

6. Skrive kontraktsforslaget selv. Selvgjort er velgjort. inngå muntlige avtaler. Må da stole på folk.

7.Drikke kaffe på brakka, framstå som rolig og med full kontroll.

8. Panikkkjøp, er jo snart årsmøte.

9. Lese aviser og surfe internett. Kan jo være det står noe om spillere i 2-4 divisjon som kan forsterke oss.

10. VIKTIG. Hva enn som skjer. Si ingen kommentar til alt.

Last edited by WanAn on 09.03.2012 21:04; edited 2 times in total
Back to top
m1chael
Senior

PostPosted: 09.03.2012 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er selv usikker på hva "ikke lenge" betyr, men jeg vet at noen i RBK miljøet har kjent til han i en tid. Spørsmålet er hvor lenge RBK har kjent til vedkommende

Edit: skrivefeil fra Tlf
cbas10an
Senior

PostPosted: 09.03.2012 21:34    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at jeg selv er frustrert over at det ikke kommer forsterkninger som vi så sårt trenger.
MEN, jeg er forundret over hvilke krav enkelte her har.
Det er feil at RBK henter en spiller som er free agent.
Det er feil at RBK ikke bruker mange millioner av Bakenga-overgangen til nye spillerkjøp.
Det er feil at RBK går mange millioner i minus.
Rosenborg er desverre ikke i den posisjonen at dem kan hente hvem dem vil for tiden.
Man må tenke på økonomien når man kjøper spillere.
Man må passe på at man kjøper riktig spiller.
Om det nå er slik at Hedenstad, Vilsvik og dem vi har fulgt over lengere tid ikke er aktuell for Rosenborg, er det ikke da riktig at man bruker tiden på å finne en riktig erstatter framfor å satse på et usikekrt kort som Larsen i Vindbjart?

Ja, vi er supportere og skal være kritiske og angasjerte til det som skjer i klubben nå, men jeg tror vi supportere skal sette pris på den posisjonen vi nå har i Norge.
For ja, vi har fremdeles en unik posisjon!

La oss håper det kommer en høyreback i løpet av kort tid, og at vi stilelr opp på Lerkendal og støtter laget fra seriestart.
For ingenting er vel bedre en 20000 på tribunen og 3 poeng?
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 09.03.2012 21:47    Post subject: Reply with quote

En skadefri Høiland i god form er ingen krise. Generelt trenger vi en back, men det er utgjort at de beste norske sier nei / prises ut / har dårlige egenskaper.

Litt skuffa over Thorbjørnsen her. En back er ikke akkurat den vanskeligste posisjonen - men han har, tross lang tids speiding, åpenbart ikke funnet noen som vi har klart å kjøpe ...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Vi har vel lite grunnlag for å kritisere akkurat Torbjørnsen her, men enig med deg i at sesongen ikke står og faller på en ny høyreback. Det vil utgjøre ganske så lite bortsett fra ekstra optimisme på forumet her.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 09.03.2012 22:10    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
m1chael wrote:
Kan opplyse om at spilleren har ikke vært i søkelyset lenge. Kommer nok en avgjørelse om kort tid vedr. spiller på back'en Smile

Dette sier det meste om hvordan det jobbes på brakka. Nå har vi jaktet en back i flere måneder uten hell. Så blir vi tilbudt en free agent som har vært på prøvespill gjennom Europa i vinter uten å få napp. Dette tre uker før vinduet stenger? Når skal denne klubben lære å få på plass en strategi rundt overganger?

Tommel'n opp!
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 09.03.2012 22:10    Post subject: Reply with quote

@attach

Høiland kan sikkert gjøre en ok jobb, men hva med skader og suspensjoner i løpet av sesongen? Hvem skal vi sette inn da? Det samme gjelder Dorsin. Må heller ikke glemme viktigheten av konkurranse på alle posisjoner, høyest mulig nivå på trening osv.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 00:08    Post subject: Reply with quote

media wrote:
En skadefri Høiland i god form er ingen krise. Generelt trenger vi en back, men det er utgjort at de beste norske sier nei / prises ut / har dårlige egenskaper.

Litt skuffa over Thorbjørnsen her. En back er ikke akkurat den vanskeligste posisjonen - men han har, tross lang tids speiding, åpenbart ikke funnet noen som vi har klart å kjøpe ...

hmmm....så hva er den vanskeligste posisjonen? Er det en posisjon vi virkelig "sliter" med å skaffe spillere til så er det jo på "ytterbacken" som JJ kaller det så fint... ihvertfall når vi snakker EH som skal stå for å "close the deal"... Vi har en aldrene Dorsin og en like aldrene Høiland på vær sin side....Strandberg "kan" spille til høyre, men da har vi en vaklete SW og en hodeløs høne i PWR som skal bytte på, å dele på, å lære seg å spille sammen med Ruslebiff.....give me a break...vi burde hatt en erstatter klar minst 6mnd før ML stakk, vi visste jo at han skulle dra 1 år i forkant...(eneste som ikke "visste" det er EH.....)
Og si meg en ting....hvem er det som ikke ser at Dorsin har mistet all akselerasjon og lagt på seg 13,5 happy meals?? En backup eller erstatter (helst erstatter...!!) burde vært på plass i forrige vindu, så når MD legger opp etter neste sesong så hadde erstatter'n vært klar + har vært fast i og er samspilt i troppen!

Hva RBK har en speider til vet jeg ikke...i forhold til hva media (....nei ikke deg media Razz ...) forteller oss, er jo det eneste vi ser etter, er hva han godeste EH ser på ipaden sin når han læxærn på dana cup og på de JJ har trent tidligere... Sier ikke at det er umulig at ST har vært inne i bildet ift spillere, men når det bare er 3 uker igjen av vinduet og stallen ikke er komplett i det hele tatt, så er ikke det ST sin feil.....

Poenget mitt er at det faen meg er adecco-liga lag som er bedre forberedt før sesong-start enn det vi er... en SKAM er det!!!! Mad
Koppis
Senior

PostPosted: 10.03.2012 01:16    Post subject: Reply with quote

Det beste innlegget jeg har lest i denne posten!! Dette er fakta!! En SKAM er en veldig god beskrivelse ja....
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 01:32    Post subject: Reply with quote

gonnagetchaa, det er helt rett det du sier.

Jeg er helt sikker på at en back inn ikke kommertil å forandre noe som helst på ja... noe som helst. Dette lager er så ufullstendig som man kan få det. Hvis de på brakka tror at de kan gå en hel sessong med denne stallen, og i beste fall +1 så er de på jordet. Denne stallen kommer ALDRI gå en hel sessong skadefri. Hva f*** gjør vi hvis Iversen, Prica, Holm og Issah, blir langtidsskadet sammtidig?? Noe som er så å si like sannsynelig som at de ikke blir det.
Det skal ikke mange skadene til før 2012 handler om å få spille TL i 2013 også....

Man burde endre målsettningen fra topp 3 norge, til å ha en fullstendig tropp...
Back to top
Elso91
Junior

PostPosted: 10.03.2012 02:13    Post subject: Reply with quote

Er enig med folk her om at det burde vært de helt klare forsterkningene på plass allerede. Kjøpet av Iversen er positivt på flere måter. Han bidrar med humør, rutine og masser av klokskap. Jeg har også klokketro på kjøpet av Strandberg.

Syns et stort problem tidligere har vært innlegg i mot, og man da ikke har klart å forsvare seg defensivt. Med Strandberg her tror jeg dette går mot bedring. Han har mye inne!

Ellers skjønner jeg ikke helt at folk svartmaler situasjonen til Rosenborg helt, man har en veldig sterk første 11-er etter min mening. På benken har man spennende spillere. Kommer det en ny høyreback av kvalitet og gjerne en offensiv spiller til så har vi gjort et godt overgangsvindu. Er backen godt nok, klarer han å tilpasse seg Rosenborgs still iløpet av meget kort tid uansett!

Uansett tror jeg Rosenborg vil bli topp 2 med dagens mannskap. Føler laget har en helt annen holdning til hva man driver på med, og hvordan man jobber sammen! Dette blir et godt Rosenborg år! Ellers håper jeg at dere som klager å syter hver eneste dag, ikke er de første til å komme å hylle Jønsson osv, da man eventuelt tar et gull! Very Happy
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 03:32    Post subject: Reply with quote

Stallen vi har pdd. KAN ta gull, men Europa er det uansett bare å glemme. Til det er flere (mange) av spillerne (spesielt defensivt) for dårlige. En eventuell ny høyreback uansett hvor god vedkommende måtte være tror jeg ikke vil forandre noe særlig på dette.

Men skulle alt plutselig snu og vi om ni måneder både har vunnet seriegull og først kvalifisert oss for gruppespillet i EL og i tillegg fått noen seiere der så skal jeg selvfølgelig være den første til å innrømme at jeg har tatt feil.
Men sannsynligheten for at det skjer er nok like stor som at jeg ila av dette året får sju rette i Lotto ti uker på rad.

Spesielt når det gjelder det gjelder det sportslige så virker det som om klubben mangler en helhetlig plan. Både når det gjelder spillestil, spillerlogistikk ++ synes jeg dette gjennomsyrer hele klubben. Tidligere var det jo helt motsatt. Dette tror jeg er mye av grunnen til at klubben ligger nede...
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 04:00    Post subject: Reply with quote

media wrote:

Blir smått irritert over alle som uttaler seg om at "back er den enkleste posisjonen" og "det er bare å finne en ving å omskolere han". Folk som kommer med slike uttalelser har åpenbart aldri spilt back. Back er faktisk en av de vanskeligste rollene på bana, og en posisjon hvor man gjerne møter de vanskeligste motstanderne også.
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 10.03.2012 09:04    Post subject: Reply with quote

m1chael wrote:
Jeg er selv usikker på hva "ikke lenge" betyr, men jeg vet at noen i RBK miljøet har kjent til han i en tid. Spørsmålet er hvor lenge RBK har kjent til vedkommende

veit du noe mer konkret om når evt denne kan være på vei inn porten da, vi snakker dette vinduet vell?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 10.03.2012 09:32    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Jeg vil ha Skjelbred, Tettey, Demidov og Annan hjem.

Skjelbred er vel fremdeles mye på benken, HSV har ønsket å kjøre ham som høyreback, kanskje vi kan få han hjem på utlån hvis vi lover å spille ham inn som høyreback? Ville være en god løsning for alle parter, gitt at vi selv ikke finner andre gode løsninger i denne posisjonen - Skjelbred kjenner den RBKske måten å spille på.
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 10.03.2012 09:51    Post subject: Reply with quote

Skjelbred på högerback låter som missbruk av fotbollspelare i mina öron. Tommel'n ned
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2012 09:58    Post subject: Reply with quote

Det fins ingen RBKske måte å spille på lenger. Ser det ut som det er noen av RBK-spillerne som vet hvordan vi spiller?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 303, 304, 305  Next
Page 162 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb