View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Huber Veteran
|
Posted: 03.03.2012 10:09 Post subject: |
|
|
JonteP wrote: |
Han är en ödmjuk och en väldigt lugn kille, ingen bråkstake eller någon kaxig diva. En favorit bland publiken i vårt lag iallafall! |
Takk skal du ha, da bør det bare være å løpe og kjøpe for Hoftun. Er vel en grei erstatning for Boti Goa. ^^ |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 03.03.2012 10:15 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Denne Forsberg var god, men skal vi først fylle opp den siste plassen på utenlandskvoten vil jeg ha en sikrere løsning, og helst en i midten av 20-årene.
Idag startet vi med Selnæs (94), Svensson (93), Midtsjø (93), Strandberg (90)... senere i kampen kom Henriksen (92) og Wangberg (91) inn. Synes det begynner å bli på grensen ungt, og da uten å ha nevnt Blakstad (94) som også kom inn, i tillegg til Berntsen (93) som normalt ville vært med.
Alle disse (-Blakstad) vil få mange kamper i år. Uten gamlefar på topp og de avdanka backene våre ville man ha kunne kalt dette et juniorlag. |
Vi har vel 2 ledige plasser i kvota nå som Goa er borte, så da kan vi få til begge deler.
Ut ifra høydepunktene i kampen virket han veldig spennende spiller. Det at han er kant/spiss med 2 gode bein skader jo heller ikke, da vi mangler en venstrekant. |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 03.03.2012 10:17 Post subject: |
|
|
Ser på twitter at det ryktes vi leter i Danmark etter back. Kan Anders Randrup være aktuell? Beskrivelse på brondby.com:
"Stort forsvarstalent med en god indstilling. Han dækker alle pladser i forsvaret - dog hovedsageligt højre back. Han har dog vikarieret i centerforsvaret og på venstre back med stor succes. God teknisk og meget angrebsivrig. Er lige stærk offensivt som defensivt. Meget dygtig i mand/mand-situationerne." |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 03.03.2012 10:44 Post subject: |
|
|
virker spennende han ja, men blir vel ikke lett å få han. |
|
Back to top |
|
 |
JonteP Junior
|
Posted: 03.03.2012 11:17 Post subject: |
|
|
practor wrote: | virker spennende han ja, men blir vel ikke lett å få han. |
Tror inte att han vill spela för något annat lag i Sverige iallafall. Ser inte varför han inte skulle vilja spela för ett sånt bra lag som Rosenborg. Rosenborg skulle förmodligen vinna Allsvenskan. Men ni får lägga bud på han snart om ni skulle vilja ha han, annars blir han nog proffs i Holland eller något annat land inom en snar framtid. Vet att ett lag i Premier League ville köpa honom förra året, gick starka rykten om det. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 03.03.2012 11:22 Post subject: |
|
|
Tror en rask bakromsspiss som hadde vært gull for RBK. Ivers kommer til å vinne mye i lufta, så en bakromsspiss som kan ta i mot alle ballene fra Ivers er viktig. Om Børven er rett mann vet jeg ikke, men han er en spennende spiller. |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 03.03.2012 12:33 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Tror en rask bakromsspiss som hadde vært gull for RBK. Ivers kommer til å vinne mye i lufta, så en bakromsspiss som kan ta i mot alle ballene fra Ivers er viktig. Om Børven er rett mann vet jeg ikke, men han er en spennende spiller. |
Børven er alt annet enn en bakromsspiss. En Iversen light. Totalt bomskudd å hente han, mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 03.03.2012 12:44 Post subject: |
|
|
Det er veldig vanskelig å klare å se kvaliteter om man ikke følger spillere veldig tett. Men kunne tenkt meg å følge med på Forsberg(?) fra GIF. Viste prov på god teknikk, hurtighet og en tung skuddfot. Men det hjelper lite om han trives på høyresiden og ikke som spydspiss, er lei av at alle våre skal se etter pasningsalternativer og ikke gå for skuddet på mål. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 03.03.2012 14:36 Post subject: |
|
|
Cypern? hva mener du med Iversen light? tenker du på høyden og hodestyrken da eller? |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 03.03.2012 14:44 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Cypern? hva mener du med Iversen light? tenker du på høyden og hodestyrken da eller? |
Begge er 185 cm. Men primært tenkte jeg på egenskapene, ja. Smarte i plasseringene, men synes Børven har veldig mye å bevise på fotballbanen. Fin sesong i fjor med 7 mål på 17 kamper, men jeg mener han ikke er rett mann for RBK. Jeg ønsker meg en ren gjennombruddsspiss med stor fart og gjerne i midten av 20 årene. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 03.03.2012 15:46 Post subject: |
|
|
cypern wrote: | stolavs wrote: | Cypern? hva mener du med Iversen light? tenker du på høyden og hodestyrken da eller? |
Begge er 185 cm. Men primært tenkte jeg på egenskapene, ja. Smarte i plasseringene, men synes Børven har veldig mye å bevise på fotballbanen. Fin sesong i fjor med 7 mål på 17 kamper, men jeg mener han ikke er rett mann for RBK. Jeg ønsker meg en ren gjennombruddsspiss med stor fart og gjerne i midten av 20 årene. |
Ba-ba-ba-ba-Bakenga |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.03.2012 15:55 Post subject: |
|
|
cypern wrote: | stolavs wrote: | Cypern? hva mener du med Iversen light? tenker du på høyden og hodestyrken da eller? |
Det kommer av at han har feil/for dårlige medspiller på Odd til å bli brukt riktig - for han kan være akkurat det du etterlyser med riktige spillere rundt seg. Med Barrantes som servitør kan Børven fort snitte på 15 mål pr. sesong i årevis... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 03.03.2012 18:18 Post subject: |
|
|
Skal innrømme at jeg ikke har full oversikt over Børven, men er han virkelig en gjennombruddsspiss ?
Peter Myhre uttalte følgende om han i 2011:
"Han har fantastiske avslutteregenskaper. Han er flink til å komme seg inn i boksen, og er ikke noen typisk kantspiller slik vi har satt ham opp. Jeg tror han kommer til å vandre mye inn i rommet rundt Frode Johnsen, men når han får muligheten til å fyre av - om det er på frispark, skudd eller etter innlegg, så treffer han ofte målet og han treffer med stor kraft." |
|
Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.03.2012 19:51 Post subject: |
|
|
For all del, bra å score fire mål i en kamp, men husk også at dette var mot et lag med 0 seire 5 uavgjort og 17 tap med til sammen 43 baklengs på de siste 22 kampene før denne. |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 03.03.2012 22:29 Post subject: |
|
|
Ikke så vanskelig å finne et hav av spillere som løper fra nr 8 på Sandefjord, Espen Nystuen.
Men for all del, en ganske spennende spiller, men jeg er ikke overbevist. Trur vi kan få mange spillere som matcher kvalitetene til Børven til en billigere penge. |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 04.03.2012 09:40 Post subject: |
|
|
Er ikke enig i at vi kan finne mange spisser som kan matche Børvens kvaliteter for en billigere pris enn 4-5 mill. Det er det "alle" klubbene i TL ønsker å hente, men "ingen" klarer å hente. Vi har en speider som ser kamper over hele verden på jakt etter spillere. Selv om vi har hentet Iversen er jeg ganske sikker på at hvis en ung, rask, målfarlig bakromsspiss hadde vært tilgjengelig for en billig penge, hadde vi hentet han. Når vi ikke har gjort det, tror jeg det skyldes at det ikke er mange i den kategorien.
Jeg har ikke sett Børven så mye at jeg kan uttale meg så mye om kvalitetene hans, annet enn at han er en måltyv. Når han ofte blir plassert på vingen i Odd, vil jeg tro at han har fart og gjennombruddskraft og minner mer om Brattbakk enn Belsvik. I tillegg tror jeg han passer bedre i et system med to spisser enn i 4-3-3 som Odd spiller.
For den prisen bør vi derfor sjekke han ut mener jeg. I tillegg er han norsk og vil ikke gå på kvota. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 04.03.2012 10:20 Post subject: |
|
|
Da det høres ut som om den tobeinte backen vi skal hente, ikke er Norsk, er det viktig å handle Norsk hvis vi skal hente en spiss. Det bør være en plass ledig på kvota til sommeren. Jeg har på følelsen at Prica signerer ny kontrakt og den eneste utlendingen jeg ser for meg, som kan forsvinne, er Ørlund.
Jeg tror Børven kan erstatte Bakenga langt på veg...hvis vi får ham for 5 mill....løp og kjøp. Og så er jo RBK en av klubbene han sier at han kan akseptere og pr i dag er det vel litt mangelvare på spillere med den innstillingen.... |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 04.03.2012 11:53 Post subject: |
|
|
Er enig at vi bør signere børven, uten at jeg vil si at jeg kjenner spilleren spesielt godt. Trur typen er en vi trenger. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 04.03.2012 12:03 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | Da det høres ut som om den tobeinte backen vi skal hente, ikke er Norsk, er det viktig å handle Norsk hvis vi skal hente en spiss. Det bør være en plass ledig på kvota til sommeren. Jeg har på følelsen at Prica signerer ny kontrakt og den eneste utlendingen jeg ser for meg, som kan forsvinne, er Ørlund.
Jeg tror Børven kan erstatte Bakenga langt på veg...hvis vi får ham for 5 mill....løp og kjøp. Og så er jo RBK en av klubbene han sier at han kan akseptere og pr i dag er det vel litt mangelvare på spillere med den innstillingen.... |
Bruker ikke opp utenlandskvoten på en back. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2012 12:58 Post subject: |
|
|
Børven hadde vært en god signering. Men å ha Børven, Iversen, Prica, Chibuike, Fredheim Holm, Berntsen og Midtsjø, som alle kjemper om 2 plasser, er galskap med tanke på at man kun har to backer i troppen.
Noen ganger er helhetsbildet viktigst.
PS! Har man penger til både back og spiss er situasjonen en litt annen. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 04.03.2012 13:06 Post subject: |
|
|
Å hente Børven skal selvfølgelig ikke gå på bekostning av å hente en back.
Ved å hente Børven kan vi også rendyrke Chibiuke som flankespiller, hvor jeg tror vi får best nytte av ham.
Ja, vi får fortsatt et luksusproblem med Iversen, Prica og Børven på topp siden vi bare kan bruke 2 om gangen. Men Børven er ung og kan ta et halvt år som supersub. Det gir oss også muligheten til å legge mer press på Prica ifht kontraktsforlengelse, da vi kan selge han i sommervinduet siden vi allerede har erstatteren klar. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 04.03.2012 13:09 Post subject: |
|
|
Vi trenger både en spiss og en back. Nå går det vel rykter om en utenlandsk back som kan spille på begge sider. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 04.03.2012 13:10 Post subject: |
|
|
Chibuike som kant i 4-4-2 er dømt til å mislykkes. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 04.03.2012 13:37 Post subject: |
|
|
Spørs hvordan man spiller 4-4-2 det. Tror Chibiuke kan være veldig bra som kant i 4-4-2 hvis man spiller litt skjevt, altså med å gi han litt frihet defensivt og at han ligger litt høyere enn de 3 andre på midtbanen. På samme måte som Jønsson brukte Alanzinho i Stabæk og som Wenger brukte Overmars i Arsenal i sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
|