View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
olivknob Senior

|
Posted: 12.02.2006 13:56 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Som sagt tidligere;
Høgmo tenker:
Helstad
Braaten - Iversen - Essediri
Godt mulig at Kone vil være en direkte utfordrer til Iversen/ Helstad. Slik jeg lærte å kjenne Høgmo i Tromsø vil ikke Høgmo være redd for å benytte seg av den spilleren som er best og sette "stjerner" på benken. Tross alt var ikke Iversen dyr i innkjøp - vi har derfor råd til å ha ham som reserve for Kone (om det viser seg at han er så god).
Per fristilles som offensiv midtbanespiller og blir - helt sikkert en minst like sentral/def/indreløper på midtbanen (om han noengang blir god igjen).
FJ blir, så lenge han nå er i klubben, midtbanespiller og reserve i forsvar.
Vi har stor konkurranse om 2 plasser på midtbanen: FJ, Solli, Skjelbred, Strand, Tettey, Berg. Behovet vårt nå for en midtbanespiller er pr i dag ikke spes stort. |
Joa...sjer dein!
Iversen kan bli en grei innbytter å kaste inn på slutten av kamper.Men denne overgangen er uansett i drøyeste laget |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 12.02.2006 14:04 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Vi har stor konkurranse om 2 plasser på midtbanen: FJ, Solli, Skjelbred, Strand, Tettey, Berg. Behovet vårt nå for en midtbanespiller er pr i dag ikke spes stort. |
La oss si at Roar og Ørjan blir skada på trening (ikke utenkelig det). Ok. VI greier oss. Men hva om vi får skade på en spiller i kamp? |
|
Back to top |
|
 |
Snoopy Junior

|
Posted: 12.02.2006 14:09 Post subject: steffen |
|
|
Velkommen tebake til LERKENDAL Steffen.
Håper og tror du vil blö for drakta di!!
Dette begynner å se bra ut innför 2006 sessongen.
RBK for ever  |
|
Back to top |
|
 |
Impers Junior
|
Posted: 12.02.2006 14:14 Post subject: |
|
|
Steffen vil heve Rosenborg, uten tvil. Tror PMH har en plan.
Med denne spillerstallen kan jeg ikke se hvem som skulle bli noen trussel |
|
Back to top |
|
 |
Impers Junior
|
Posted: 12.02.2006 14:20 Post subject: |
|
|
Har allerede begynt å drømme:
Rosenborg i 4-2-3-1 formasjon, Med Helstad på topp,
Braaten, Iversen, Essidiri bak Helstad, og Skjelbred og Solli bak dem igjen |
|
Back to top |
|
 |
duriz Junior
|
Posted: 12.02.2006 14:22 Post subject: |
|
|
Tnåh!
Herregud, må flir så inni hælvette av å sje på all dåkker PESSIMISTA! .
PMH har en plan. Garrantert.
E trolig en tanke-vekker for andre spissa på laget, når han handle inn så mange spissa. Han vil ha flere spissa å velg mellom. Å når ingen like å sitt på benken, å vil helle spill, så prestere dæm bedre. Å nivået blir høyar.
Han vil at spissan ska bli bedre å prester bedre.. DEt e en tankevekker, e det så vanskelig å forstå?..
Latterlig å sje på folk som skriv; Åååh, æ vil itj ha sesongkort for at Ivers kjæm te klubben.. LALAL".. Latterlig spør du mæ! ..
Ivers vil HELT KLART hev Rosenborg.
Glær mæ te å sje Essediri slår inn fra kant å Ivers DONKE inn mål
WOHO
Seriegull for sesongen e halvspilt  |
|
Back to top |
|
 |
Snoopy Junior

|
Posted: 12.02.2006 14:22 Post subject: |
|
|
ENIG MED DEG |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.02.2006 14:35 Post subject: |
|
|
Skriv bokmål eller nynorsk er du snill. Da blir det mulig å faktisk lese det du skriver  |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 12.02.2006 14:36 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Iversen er vel spissen som skaper målene? Hvor mange målgivende hadde han i 2004 og 2005?
|
Steffen Iversen hadde hele én målgivende pasning i løpet av hele fjorårssesongen. Og 7 mål. Tilretteleggerrollen er altså sterkt overdrevet. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.02.2006 14:41 Post subject: |
|
|
Uten at jeg forsvarer Iversen så vil jeg påpeke at det å SKAPE sjanser for andre ikke nødvendigvis handler om målgivende pasninger..
Det handler også om å ta på seg forsvarsspillere og skape rom |
|
Back to top |
|
 |
oleh Junior
|
Posted: 12.02.2006 14:51 Post subject: |
|
|
Kjetil Rekdal, Åge Hareide og PMH - som forøvrig er profilerte trenere, og trener henholdsvis Norges 2 beste lag samt landslaget, har 1 ting til felles; De ser noe veldig mange ikke ser. Er dette tilfeldig?
Steffen Iversen har aldri vært noen stor målscorer (bortsett fra en sesong i Tottenham). Dette kan vi slå fast med en gang. Likevel - man kan neppe undervurdere viktigheten av Steffen for et lag. Er det noen husker hvordan formkurven til Vålerenga peket med han på laget?
Det lyser så mye bitterhet i en del innlegg her, at det kan neppe være den fotballfaglige delen av hjernen som ytrer sin mening.
Jeg forstår at folk er skeptisk til en person som Iversen. Han virker vinglete, og det føles kanskje som at han nå bare tok det han fikk (RBK). Men dette blir i høyeste grad spekulasjoner, og hvis det nå viser seg å være så, så er det jo ikke verre enn at vi ikke lar han spille.
Han er trossalt fast på det Norske landslaget, og er en av de Rosenborg spillerne med mest erfaring. Jeg håper ikke ydmykelsen det var å bli rundspillt for Vålerenga på Lerkendal med Iversen i front, skal ødelegge for inntrykket han gir oss, når han på ny entrer lerkendal matta.
Å ikke gi noen en sjanse, pga utenomsportslige ting, gir i alle fall grobunn for mang et bredt glis blant de litt mer jordnære fotball tilhengere. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 12.02.2006 14:52 Post subject: |
|
|
Steffen kommer ikke til å forsterke laget. Han er for dårlig rett og slett. Han putta 7 mål for seriemestern i fjor. Og på landslaget var han også en vits. Elendig. Vi trenger ikke svinet tilbake.
Og dere som tror at Steffen er hatet bare pga at han sang "RBK er rævva" har ikke peiling. Det at han sang det var bare en dråpe. Dere er historieløse rett og slett. Steffen er kun interessert i penger og bryr seg fint lite om klubb, sjel, innsats.
Steffen må hetses bort fra klubb og by! _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 12.02.2006 14:52 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet synes jeg det er greit at Iversen kommer tilbake til RBK, men min skepsis ligger i at vi har kjøpt Kone og har Helstad, Johnsen, Braaten, Brattbakk ++++...er dette en spiller vi trenger, eller skaper vi ikke bare et problem ved å ha Ivers i klubben?
Mitt tips er at enten Johnsen eller Helstad er på vei vekk så snart uefa-cupen er ferdigspilt for RBK-sin del.. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 12.02.2006 14:57 Post subject: |
|
|
ARIS wrote: | Steffen er kun interessert i penger og bryr seg fint lite om klubb, sjel, innsats. |
Ja? Hvorfor valgte han da bort millioner av pund (Everton), og gikk til RBK i stedet, hvor han kommer til å tjene betraktelig mindre? |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 12.02.2006 15:00 Post subject: |
|
|
Tror det blir feil å si at han er en av de mest rutinerte. Da vi har et oppsop av spillere som har vært med i CL i en årrekke.
SI har riktignok vært i Premier League, men vil ikke si at dette gjør han så veldig rutinert. Ikke overvurder heller.
Starter uansett et nytt avsnitt, om han signerer. Han skal få sjansen hos meg. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
|
|
Kanskje han ikke fikk kontrakt fra everton i det hele tatt? Rett og slett fordi han ikke er noen god fotballspiller? _________________ PÃ¥meldt |
|
Back to top |
|
 |
DogShitCat Junior
|
|
|
Iversen fikk aldri noe tilbud fra Everton. Det er jeg 110% sikker på! _________________ - Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 12.02.2006 15:01 Post subject: |
|
|
ARIS wrote: | Kanskje han ikke fikk kontrakt fra everton i det hele tatt? Rett og slett fordi han ikke er noen god fotballspiller? |
Det var innlegg 50.000!!!
Gratulerer Aris
og ikke minst alle brukere og 2mas! _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 12.02.2006 15:02 Post subject: |
|
|
Fordi han kun ble tilbudt en korttidskontrakt, noe han ike gikk med på. |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 15:02 Post subject: |
|
|
mye enig med tomh, men ser for meg:
---------- braaten ----------
storflor - iversen - essediri
---------- tettey/per ----------
dorsin - riseth/kvarme - basma
------------- espen ----------- |
|
Back to top |
|
 |
Brakka Rutinert
|
Posted: 12.02.2006 15:03 Post subject: |
|
|
ARIS wrote: | Kanskje han ikke fikk kontrakt fra everton i det hele tatt? Rett og slett fordi han ikke er noen god fotballspiller? |
Han fikk tilbud av Everton:
Quote: | - Han fikk tilbud fra Everton, men har nå bestemt seg for Rosenborg, bekrefter Iversens rådgiver Christian Eidem overfor VG Nett.
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=302179 |
|
Back to top |
|
 |
DogShitCat Junior
|
Posted: 12.02.2006 15:07 Post subject: |
|
|
Hadde jeg skullet hjulpet noen med å finne ny klubb hadd jeg også skrytt på spilleren kontraktstilbud. Rart at rådgiveren hans ikke sa Barcelona eller nå sånt  _________________ - Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2006 15:51 Post subject: |
|
|
"Du skal vite at dette er en kontroversiell overgang blant RBK-supportere, Steffen. Delte meninger, for å si det forsiktig. Det behøver du ikke mene noen verdens ting om. Det kan du bare akseptere og respektere. Også kan du overbevise oss om at du tenker på mer enn egen lommebok. At du setter klubb og lag foran egne interesser. Du tenker sikkert at alt vil være glemt når du har scoret et par mål. Feil, det er ikke mål vi vil se. Vi vil se forpliktelse, lojalitet, oppofrelse, lagånd, motivasjon, ydmykhet, hardt arbeid og veloverveide og forsonende uttalelser i media. Så får vi ta det derifra."
Les mer: Iversen |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.02.2006 16:02 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Jeg er selvfølgelig uforbeholdent positiv til Iversens retur.
Samtidig synes jeg Recon stadig mer minner meg om ei gammel gnålete kone som er i trass alder... |
Det går greit, Tom. Jeg bryr meg ikke stort om meningene til "supportere" som følger laget sitt i VG og på tv. Hva vet du om kjærlighet til denne klubben? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.02.2006 16:32 Post subject: |
|
|
Recon,
mulig du har rett...
Vanskelig å måle kjærlighet.
Men,
jeg har stor sans for deg, mulig det rett og slett er fordi du er trassig kritisk. Dog, det er FOR lenge siden jeg har lest et innlegg fra deg som er positivt om klubben. Det var det som var poenget.
Personlig tror jeg mye av brodden i kritikken din drukner i alt det elendige som du ser i klubben. Resultatet blir at din negativitet bare blir underholdende og litt morsom...
Jeg for min del ser veldig mye positivt. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|