English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.02.2012 15:40    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...225151.ece

Årsmelding, regnskap og budsjett er lagt ut på rbk.no
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 26.02.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

Fra årsberetningen:
"Utviklingen av Rosenborgs sportslige fundament vil bli videreført med fokus på å bygge våre fotballspillere til "24-timers"/toppidrettsutøvere. Dette innebærer fortsatt arbeid med fokus på kosthold, fysisk trening, mental trening og holdninger. For sesongen 2012 vil det bli lagt spesiell vekt på arbeidet med kultur og holdninger."

Dette forklarer hvorfor Steffen Iversen er storsatsingen og lagets støttepillar i år.

Teori og praksis anyone?

En helt annen ting er hva planer for 2012 har å gjøre med "Årsberetning 2011", og hvorfor denne årsberetningen ligger i dokumentet med navnet "Årsoppgjør 2011 Rosenborg Ballklub inklusive konsernet" som er et vedlegg.

Her er det elementer som heller skulle vært fokusert på i en virksomhetsplan (hva vi skal gjøre) heller enn å oppsummeres bortgjemt i et vedlegg i en beretning over hva vi har gjort i fjor. Dette gir enda et preg av amatørmessig lederskap. Ikke den viktigste saken for å bedømme, men unødvendig amatørmessig. Eller er det bevisst?

(Edit: Dette ble publisert på Rosenborg 2012, men det passer vel bedre her, så jeg flyttet det.
PerO
Veteran

PostPosted: 26.02.2012 15:52    Post subject: Reply with quote

gisp!

Årsaken til at årsberetningen ligger i dokumentet årsoppgjør, er at den er en del av det totale årsoppgjøret. Hva denne som minimum skal inneholde finnes i regnskapslovens §3.3. Du vil se der at årsberetningen både skal inneholde litt om hva som skjedde i 2011, og hva som forventes i fremtiden.

Styrets årsberetning er derfor et sammendrag av de deler av f.eks en virksomhetsplan, som man ønsker å offentliggjøre. Det er vel mer naturlig å la denne bli hele dokumentet fra styret, enn å lage en lovensminimum, for så å lage et annet dokument å legge frem for generalforsamlingen i tillegg.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 26.02.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

PerO: Takker for at du gjorde meg oppmerksom på en mulig forklaring, selv om det er vanskelig å finne at § 3-3 setter vilkår for en slik praksis. Kanskje bare jeg som leser loven i lys av annen tilvendt praksis? RBK

Når det er nevnt så finnes det nok ulike oppfatninger om hvorvidt å nevne kommende års satsingsområder i forbifarten i en primært tilbakeskuende beretning er mer hensiktsmessig enn å fokusere på kommende års virksomhetsplan i en sak for seg selv.

Konstaterer at RBK-styret velger å gjøre det slik.
Kanskje kan dette bare være en gammel vanesak der jeg som ferskt medlem med annen organisasjonsballast ser ting med andre øyne, uten at RBKs praksis egentlig er noe reellt problem for årsmøtet?
Samtidig ser jeg at en annen måte å presentere det på kunne gitt mer bevissthet rundt, og fokus på, hva som er satsingsområder kommende år.
PerO
Veteran

PostPosted: 27.02.2012 02:02    Post subject: Reply with quote

gisp!

Det er et krav at styret skal beskrive fremtiden, selv om det selvsagt kan diskuteres hvor mye de skal si. Men ser du på denne linken:

http://www.regnskapsstift...575054.pdf

så fremgår det ganske tydelig at det skal beskrives relativt mye. Brukte ikke den i sted, da denne PDF'en er 14 sider bare om prinsipper for årsberetningen Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 27.02.2012 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har lest hele vedlegget du refererer til. Nå fremstår styrets håndtering som enda mer amatørmessig, da det virker som om de faktisk har unnlatt å berette om pålagte forhold ("skal punkter") og heller har prioritert å ta med noe som fortsatt har liten og i beste fall en vag, skjønnsmessig forankring i lov, forskrift og regnskapsstandard.

Det aspirer nok i manges øyne til å nærme seg OT, men jeg våger meg:

Styrets beretning er den samme i dokumentene "Årsmelding 2011" og "Årsoppgjør 2011 Rosenborg ballklub inklusive konsernet". Eneste forskjell er at i i førstnevnte dokument kalles det styrets beretning, mens i sistnevnte dokument heter det årsberetning.

Regnskapsstandarden NRS 16 omhandler hva som er pålagt (skal-regler) og hva som er anbefalinger (bør, kan) til årsberetninger for foretak med regnskapsplikt iht regnskapslovens § 3-3b.

På side 2 fremgår det at: "Årsberetningen er ment å være utfyllende i forhold til den informasjonen som gis i årsregnskapet".
Siden det ikke fremgår at de gjengitte planer for 2012 (=fremtidig fokus på 24-timers-utøvere, kosthold og holdninger) har påført regnskapet for 2011 kostnader, kan dette ikke være forankringen for praksisen.

Fra side 3: "Årsberetningen er en redegjørelse fra styret og daglig leder som presenterer og analyserer foretakets utvikling, herunder de faktorer som påvirker resultat og finansiell stilling. Fremstillingen skal hjelpe brukerne til å kunne vurdere foretakets historiske og fremtidige utvikling.
En skal tilstrebe en klar, poengtert og kortfattet presentasjon ved utarbeidelse av årsberetning. Språk og form skal være slik at fremstillingen blir godt tilgjengelig for de ulike brukere av årsrapporten. Fremstillingen skal være balansert og objektiv slik at positive og negative forhold omhandles på samme måte."

I tilfelle dette hevdes å være forankringen, kan man vise til det uthevede ordet (analyserer) samt siste setning. (Lik behandling av positive og negative forhold).

Jeg finner imidlertid god forankring for krav til at styret i Rosenborg i neste årsberetning (altså for 2012) MÅ (skal) omtale hvordan ledelsen og utøverne eventuelt ikke har etterlevd det annonserte fokuset.
"Generelle krav til årsberetningen er:
b) Det skal redegjøres for forholdet dersom utviklingen ikke har vært i overensstemmelse med vesentlige utsagn i tidligere årsberetninger."

Fra side 5. "I den grad det er nødvendig for å forstå foretakets utvikling, resultat eller stilling, skal analysen inneholde både finansielle og, der det passer, ikke-finansielle, sentrale resultatindikatorer relevante for den aktuelle virksomheten, inkludert opplysninger om miljø- og personalsaker."
I tilfelle dette er forankringen er det krav om at analysen skal inneholde ...

Formuleringen i styrets årsberetning, om nødvendigheten av å fokusere på kosthold og holdninger, kan muligens kalles en analyse med litt velvilje. Fortsatt mangler imidlertid de pålagte "relevante sentrale resultatindikatorer, inkludert opplysninger om personalsaker".

Videre heter det at "endringer av mer overordnet og strategisk betydning, som for eksempel endring i satsningsområder og vesentlige strukturelle endringer, skal omtales, og slike endringers forventede virkning på resultat og stilling må kommenteres".
I tilfelle dette er forankringen, mangler den pålagte kommentaren om hvordan dette forventes å påvirke resultat og stilling.

I tilfelle kostholds- og holdningssatsingen i 2012 går under betegnelsen forskning- og utvikling kan det forankres i følgende formulering på side 6.
"Det skal gis opplysninger om eventuelle forsknings- og utviklingsaktiviteter. Opplysningene i årsberetningen kan normalt begrense seg til en overordnet, verbal beskrivelse. Beskrivelsen kan eksempelvis inneholde en orientering om omfang av og type forsknings- og utviklingsaktiviteter foretaket har, og hvilken tidshorisont forsknings- og utviklingsaktivitetene har. Kostnadsføring av utgifter med investeringspreg bør omhandles."

Standardens punkt 2.6 kan virke perifer i forhold til verbale ytringer om fremtiden uten konkret vist økonomisk virkning. I tilfelle den er forankringen, vektlegger den vurderinger og drøftinger med økonomisk virkning for foretakets resultat og stilling.

Her kan man se at årsberetningen i tilfelle svikter i forhold til SKAL-innhold.
"Årsberetningen skal drøfte faktorer og forhold som vil ha betydning for fremtidige resultater. Dette vil omfatte en identifisering av de vesentligste risiki for virksomheten."

Men man merker seg følgende under samme delkapittel
"b) Dårlig funderte vurderinger av fremtidige, ikke sannsynliggjorte hendelser kan være mer villedende enn veiledende og bør derfor unngås."
Konkret: Å antyde at for eksempel Steffen skal bli toppidrettsutøver på alle plan i 2012 bør derfor unngås. Razz

Også: e) Redegjørelse for tiltak som har medført kostnadsføring av økonomiske ressurser i regnskapsperioden, men som først kan forventes å gi økonomiske fordeler på lengre sikt. I tilfelle dette er grunnlaget for å ta med formuleringene, burde det vel gå frem et eller annet sted (regnskapsnoter e.a.) hva toppidrettsutøversatsingen/2012-satsingen har betydd i kroner i 2011-regnskapet?

Styret har IKKE overholdt skal-krav om å omtale arbeidsmiljø i årsberetningen. (Har skumlest den to ganger og husker ikke å ha sett noe om det.)
NRS16, som du henviste til som grunnlag for å "forsvare styrets valg av innhold" inneholder klare og konkrete krav om dette:
"Arbeidsmiljø
Det skal gis opplysninger om arbeidsmiljøet og en oversikt over iverksatte tiltak som har betydning for arbeidsmiljøet. Det skal opplyses særskilt om skader og ulykker.
Regnskapspliktige som i regnskapsåret har sysselsatt minst 5 årsverk, skal gi særskilte opplysninger om sykefravær. Opplysningene skal omfatte det totale sykefraværet i regnskapsåret og hvor stor andel sykefraværet har utgjort av den totale arbeidstiden i regnskapsåret.
Opplysninger om skader vil omfatte personskader og materielle skader. Det skal opplyses om skader som skyldes ulykker og skader som skyldes andre forhold med tilknytning til virksomheten, typisk slitasje- og belastningsskader.
I utgangspunktet skal det gis opplysninger om skader og ulykker spesifisert på enkelttilfeller. Etter forholdene kan det være mest oversiktlig å gi opplysninger om flere likeartede skader eller ulykker samlet. Bestemmelsen kan da oppfylles ved å gi en samlet oversikt."

Det står om Abra-hallen som blåste ned, men ikke om personskadene blant ansatte. Dersom NRS16 skal kunne benyttes for å påberope at styret i Rosenborg har rett når det gjelder å velge å ta med andre formuleringer, må vel samme standard også, i rettferdighetens navn, kunne benyttes til å påvise mangler.
Det er verre å droppe konkrete skal-krav enn å ha en liberal, skjønnsmessig tolkning av hva man i tillegg kan velge å ta med.

Det er også skal-krav å ta med i årsberetningen om likestilling.
Virksomheter som jevnlig sysselsetter mer enn 50 ansatte (altså ikke årsverk, men ansatte) skal også berette nærmere angitt om overholdelse av lovkrav vedrørende diskriminering og tilgjengelighet. Siste punkt er vel bedre kjent som begrepet "universell utforming". Uansett: Styret har ikke tatt med noe om mange av disse skal-kravene.

Min konklusjon: Enda mer amatørmessig enn jeg opprinnelig trodde.

Et annet amatørmessig moment er at ansatte i selskapet skal pakkes inn i tillitsverv. Ser selvfølgelig fordeler ved å ha økonomiansvarlig i tilknyttede verv som kasserer, men hvorfor i all verden måtte man pakke en ansatt inn i valgkomiteen? DET er ikke bare amatørmessig, men viser en mangel på rolleforståelse og er kanskje også under grensen for minstekrav til etisk gangsyn!
2mas
Sjef

PostPosted: 27.02.2012 20:23    Post subject: Reply with quote

Katharina Erlandsen har sluttet i RBK. Vet ikke nøyaktig når, men hun sluttet før det ble snakk om sluttpakker.

Roar Munkvold har vært konst. økonomiansvarlig den siste tida.

Det var uansett greit å framheve innstillingene:

Kontrollkomité:
Leder: Inge Five (gjenvalg, 2 år)

Ragnar Haugan (ikke på valg)
Merethe Storødegård (gjenvalg, 2 år)

Varamedlem: Steinar Leirvik (gjenvalg, 1 år)
Varamedlem: Marie Louise Nancke (gjenvalg, 1 år)

Valgkomité:
Leder: Knut Efskin (gjenvalg, 1 år)

Katharina Erlandsen (ny, 2 år)
Torleif Rolfsen (ny, 2 år)
Bjørn Lyngen (ikke på valg)
Siri Marte Hollekim (ikke på valg)

Varamedlem: Ole Erik Fremo (gjenvalg, 1 år)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
media
Veteran

PostPosted: 27.02.2012 20:37    Post subject: Reply with quote

Gratulerer Gisp!

Du har levert årets hittil klart kjedeligste innlegg. Selv den mest traurige av fjorårets kamper ble med ett et fyrverkeri av underholdning.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.02.2012 21:04    Post subject: Reply with quote

Skal folk her inne på årsmøtet?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 27.02.2012 21:05    Post subject: Reply with quote

OK, 2mas. Det endrer akkurat den biten. Har ikke fått med meg at hun har sluttet før du gjorde oppmerksom på det nå.

Til media: Takk. Dette tar jeg som et kompliment og et gjensidig ønske om at spillet skal fremstå som mindre kjedelig RBK
ace
Veteran

PostPosted: 27.02.2012 23:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ja
Recon
Legende

PostPosted: 28.02.2012 00:26    Post subject: Reply with quote

Seff

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 08:55    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Ja
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 09:10    Post subject: Reply with quote

gisp!

Siden jeg ikke har kontrollert noen slike årsmeldinger i detalj på over 15 år, og mye har endret seg i standarden, orker jeg ikke sette meg inn i alle detaljene omkring hva som skal med eller ikke.

Men du bør være oppmerksom på at når du kaller ledelsen amatørmessig, så gjør du det på grunnlag av et revidert dokument. Før revisoren utsteder sin beretning, går de gjennom årsberetningen, og sjekker at alle punkter som må være med. De vurderer også, om de mener at det er vesentlige punkter som må med for forståelsen av regnskapet, og om noe av det som står der er faktisk feil. Ut over dette, så er det styrets valg hva de skriver.

Før du kaller andre for amatører, vil jeg anbefale deg å stille spørsmål om det du mener er mangler på generalforsamlingen. Det er ikke så ofte i livet er svart hvitt, så det du mener er dårlig, har tydeligvis vært bra nok for revisor. Og de har nok mer erfaring i å vurdere dette enn oss.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 09:12    Post subject: Reply with quote

Seff.

Men vedder en femtilapp på at årsmøtet blir like 'trivelig' som i fjor. Styret har vært dyktig på å drepe uromomenter før årets møte.

Blir vel noen kommentarer om økonomi. Ellers går det vel rolig for seg tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 28.02.2012 10:50    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
gisp!

Siden jeg ikke har kontrollert noen slike årsmeldinger i detalj på over 15 år, og mye har endret seg i standarden, orker jeg ikke sette meg inn i alle detaljene omkring hva som skal med eller ikke.

Denne debatten tok en merkelig, men kanskje ikke for alle uventet vending.
Jeg påpekte innledningsvis noe som må oppfattes som mild kritikk mot styret. Du forsvarte dem ved å vise til en paragraf i regnskapsloven, uten å spesifisere nærmere hva der som var konkret til deres forsvar.
Jeg påpekte dette.
Du svarte med å vise til et 14 siders vedlegg (Norsk regnskapsstandard nr 16). Fortsatt uten å påvise konkret hva det var der som var til styrets forsvar.

I motsetning til hva man vel normalt opplever når man slenger i vei en link med et 14 siders vedlegg med formodentlig kjedelig stoff, leste jeg hele vedlegget.
Fortsatt er det vanskelig å påvise konkret forankring i disse bestemmelsene til forsvar for styrets handlemåte. Derimot åpenbarte vedlegget forankring for at styret faktisk IKKE har oppfylt alle skal-kravene til innhold.

Mitt poeng er at argumentet ditt, at regnskapslovens §3-3, og senere NRS 16, ikke ser ut til å være til styrets fordel. Derimot peker innholdet i linken mot at de altså har droppet flere skal-krav til innhold. Det er i tilfelle bakgrunnen for konklusjonen om at styret har opptrådt amatørmessig.

Jeg har ikke konkludert, men holder fremdeles muligheten åpen for at det er du, kjære meddebattant, som er på villspor.

Forøvrig er verbalformuleringer uten økonomisk tilknytning til årsregnskapet normalt ytterst perifert for revisors vesentlighetsvurderinger. Dine direkte eller indirekte påstander/insinuasjoner om at et revidert regnskap liksom skal innebære at revisor skal gå god for alt verbalinnhold i årsberetningen uansett, må du dra for andre enn meg.
PerO er busted. RBK

Ellers er jeg i Oslo i dag, og kan dessverre ikke komme på årsmøtet. Det hadde imidlertid vært meg en glede å være der. Da med et annet hovedfokus enn å forfølge årsberetningen, men heller fokusere på styrets ansvar, valg og prioriteringer.
PerO
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 14:08    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Denne debatten tok en merkelig, men kanskje ikke for alle uventet vending.
Jeg påpekte innledningsvis noe som må oppfattes som mild kritikk mot styret. Du forsvarte dem ved å vise til en paragraf i regnskapsloven, uten å spesifisere nærmere hva der som var konkret til deres forsvar.
Jeg påpekte dette.
Du svarte med å vise til et 14 siders vedlegg (Norsk regnskapsstandard nr 16). Fortsatt uten å påvise konkret hva det var der som var til styrets forsvar.

Kanskje du skal lese mine innlegg en gang til. Mine innlegg er en ren besvarelse av dine spørsmål om hvorfor dokumentet ligger bortgjemt sammen regnskapet, og hvorfor de beskriver 2012 i beretningen for 2011.

Det finnes ikke et eneste spor av hverken positive eller negative vurderinger av innholdet fra min side. Jeg har heller ikke kommentert dine påstander om kvaliteten i innholdet.

Så hvor du finner noe forsvar av innholdet, det lurer jeg på.

gisp! wrote:
Forøvrig er verbalformuleringer uten økonomisk tilknytning til årsregnskapet normalt ytterst perifert for revisors vesentlighetsvurderinger. Dine direkte eller indirekte påstander/insinuasjoner om at et revidert regnskap liksom skal innebære at revisor skal gå god for alt verbalinnhold i årsberetningen uansett, må du dra for andre enn meg.

Nok en gang har du tydeligvis vanskelig for å forstå det du leser. Jeg skrev at revisor sjekker at alle pålagte punkter er med, at de sjekker at punkter revisor mener er vesentlig er med, samt at det ikke er faktafeil der. Formuleringer, og innhold ut over dette, er selvsagt ikke revisors ansvar.

gisp! wrote:
PerO er busted. RBK

Jepp, avslørt som en som kan skrive om regnskapsteknisk innhold i en årsberetning, uten å dra inn egne meninger om innholdet.

Forøvrig så er dine tolkninger rimelig mye mer amatørmessig enn styrets fremstilling.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 15:18    Post subject: Reply with quote

Vil ha Nordhammer inn i RBK-styret

Quote:
Et av de innkomne forslag til kveldens årsmøte i RBK er utvidelse fra seks til sju personer. Forslaget, som allerede er anbefalt av styret, kan bety at Leif Inge Nordhammer allerede i kveld blir nytt styremedlem. Den tidligere Salmar-sjefen er talsmann for investorgruppen som Rosenborg i fjor fikk 15 millioner kroner av til spillerkjøp.(...)

Forslaget om utvidelse er lansert av æresmedlemmene Eldar Hansen, Kåre Rønnes og Egil Nygaard.

Etter det Adresseavisen erfarer er det nettopp Nordhammer forslagsstillerne ønsker skal komme inn i styret med utvidelsen.

- Vi vil ikke kommentere navn eller forslaget noe ytterligere før kveldens årsmøte. Men vi vil jo selvfølgelig at styret utvides allerede i kveld. Og så lenge styret er positive til dette så håper vi det vil skje uten problemer, sier Rønnes til adressa.no

Vil vedtektsendringen med endret antall styremedlemmer tre i kraft umiddelbart, altså? Jeg så for meg at det først tredde i kraft fra neste års årsmøte?

– Hold eliteserien til helgene

Quote:
Tirsdag kveld står Kjernen-talsmannen på talerstolen under RBK-årsmøtet, for å få medlemmenes støtte til at eliteseriekamper skal holdes unna ukedagene.

Denne helgen holder Fotballforbundet ting på Lillestrøm. For RBK reiser Terje Svendsen, i hans siste ærend som styreleder. Nå ønsker Kjernen-talsmann Kjelsnes og hans forgjenger, Bjørn Lyngen, at RBK-medlemmene gir Svendsen en oppgave når norsk fotball samles på forbundstinget.

– Vi ønsker å få gjennom et vedtak om at Rosenborg skal støtte forslaget om at kamper kun spilles i helgene, sier Kjelsnes.

For en stund tilbake tok breddeklubben Hasunds Hund FK i Hordaland til orde for endringer i NFFs regelverk. Medieavtalen med TV2 og MAX gjør at det i 2012 vil bli spilt kamper fredag, lørdag, søndag og mandag. I den vesle klubben er det mange Brann-tilhengere, og de har sett seg lei på at kamper spilles i ukedager, spesielt mandager. Videre har klubben et forslag om at NFF må bli flinkere til å terminfeste kamper tidlig, for å gjøre sesongen forutsigbar.

Om noen dager kommer forslaget opp på tinget, og dette mener Kjelsnes og Lyngen at RBK bør støtte.

– Vi ønsker at Fotballforbundet skal endre reglene. Kamper på mandager er en uting. Elitekamper skal spilles i helgene; aller helst lørdag og søndag, sier Kjelsnes.

Quote:
PS1: Kjernen kommer også til å fremme forslag om at flere av billettene til cupfinalen skal tildeles de spillende klubbene.

PS2: I den nye medieavtalen, som trår i kraft fra 2013, er det foreløpig ingen mandagskamper. Men supporterne ønsker en permanent regelendring.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.02.2012 15:47    Post subject: Reply with quote

Hahah, Lian tøffer seg på Twitter!

Quote:
Straks årsmøte! Vil tøffingene på RBKweb vise ansikt? Hvilke gamlinger kommer til å sutre og blir det wienerbrød? #spenningenstiger #rbk
Razz
AndreasR
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 16:19    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...226215.ece

Quote:
Æresmedlemmer vil under årsmøtet i kveld utvide RBK-styret med Leif Inge Nordhammer.

Hvordan er stemninga for dette forslaget? Jeg ser fordelen med en ekstra mann i styret. Men jeg ser ingen fordeler med å ha en av klubbens investorer i styret i klubben. Og hvertfall ikke en fra Salmar, om målet til klubben er å bedre omdømmet.
Øystein
Veteran

PostPosted: 28.02.2012 16:50    Post subject: Reply with quote

Enig med deg angående investor i styret. Kommer nok til å stemme for ekstra mann i styret, men er skeptisk til at det skal gjelde fra i år, da det blir lett for de få som er forberedt på det å trumfe gjennom sin mann.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.02.2012 17:25    Post subject: Reply with quote

NIF basis lovnorm:
Quote:
§ 16 Lovendring
Lovendring kan bare foretas på ordinært eller ekstraordinært årsmøte i idrettslaget etter å ha vært oppført på saklisten, og krever 2/3 flertall av de avgitte stemmer.

Lovendringer må godkjennes av Idrettsstyret, og trer ikke i kraft før de er godkjent.

Vanskelig for å se at noen kan velges i kveld, selv om man vedtar å utvide styret. Det er ingen ekstra styreplass før NIF har godkjent det. Det bærer for mye preg av å kuppe inn personen.

Dog ikke overrasket om vårt etisk oppegående styre prøver seg (som i 2007-2008(?)) på å presentere det som noe "forhåndsgodkjent" fra NIF. Ville jo ikke vært første gang de gikk for slik "kreativ" løsning.

Klubbens egne vedtekter sier naturlig nok det samme:
http://www.rbk.no/multime...85912a.pdf

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
gordon
Junior

PostPosted: 28.02.2012 17:47    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Svendsen ut, nedbemanning og endelig et realitisk tilskueranslag. Dit skal jeg! Men det skjer alltid noe "pussig" på årsmøtene, og da blir det vel forsøk på innkupping av styremedlem denne gangen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.02.2012 00:16    Post subject: Reply with quote

Årsmøtet i RBK er underholdende, men en demokratisk farse.
Denne klubben har så lemfeldig forhold til lover og regler at det er utrolig. Men det er jo god tradisjon fra tidligere år å dressere dem med NIFs lovverk.

Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.02.2012 00:46    Post subject: Reply with quote

Har du lyst har du lov. Var et bra møte med god utgang.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb