View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
WildRover Proff

|
Posted: 23.02.2012 09:12 Post subject: |
|
|
"– Det er penger til spillerkjøp i budsjettet, og investeringsselskapet har også fem millioner kroner igjen, sier han. "
http://fotball.adressa.no...225416.ece
Hva venter du på Hoftun?? |
|
Back to top |
|
 |
*Thor* Senior
|
Posted: 23.02.2012 09:43 Post subject: |
|
|
Tommy Svindal Larsen!
Thor |
|
Back to top |
|
 |
TasmanianDevil Junior
|
Posted: 23.02.2012 10:45 Post subject: |
|
|
Jeg har klokketro på at LCV kan bli en hit på Lerkendal. Han har fart, to gode bein, en opplagt venstre back og venstre kant for den saks skyld.
Kostbar? Kanskje, men her handler det om kreativitet i forhandlingene med SIF.
Det må heller ikke være sånn at alle kjøp skal vurderes som investeringer med krav til stor avkastning ved videresalg.
Leveranse på banen er det fotball dreier seg om. Godt spill, sympatiske profiler, blant annet, gir flere folk på stadion, som gir mer penger i kassa.
Ikke jakt på spillere som er sjuke eller som har sagt mer eller mindre høffelig nei takk til å opptre i svart og hvitt med to stjerner på brystet!
Finn de som vil og kan. _________________ excuses are like asholes - everybody has one |
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 23.02.2012 12:42 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke akkurat kreativitet i forhandlinger er noe som tjener klubbens rykte spesielt, i det klimaet norsk fotball er i for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 23.02.2012 12:57 Post subject: |
|
|
Trenger ikke å være ulovlig selv om det er kreativt. Så lenge man har noe som nogenlunde kan backe opp legaliteten i det man sier og gjør skulle det ikke være noe problem med å være kreativ. HVORDAN en slik kreativ løsning skulle sett ut aner jeg derimot ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 23.02.2012 13:05 Post subject: |
|
|
Mange nye og fancy ord på forumet om dagen. 'avkastningspotensiale' og 'ferdighetshull'.
Jeg har et aldri så lite problem med mange supporteres 'krav' om at alle kjøp skal ha et stort avkastningspotensiale. Det betyr nemlig at Rosenborg kommer til å selge innenfor relativt kort tid. 2 - 2,5 år. Hva skjedde med det gode gamle uttrykket 'kontinuitetsbærer'?
Jeg tror at i den fasen RBK er i, med tanke på økonomiske utfordringer og en aldri så liten identitetskrise, er det vel så viktig å finne spillere med redusert avkastningspotensiale for å dyrke nye kontinuitetsbærere. Disse spillerene MÅ ikke være lokale, men de har lett for å bli det siden de har en naturlig tilknytning til midtnorge.
Jeg har stor tro på en balanse i innkjøpspolitikken. Spillere som John Chibuike og Borek Dockal har i utgangspunktet avkastningspotensiale. Slike spillere er ikke kjøpt for å være kontinuitetsbærere, men når for stor andel av troppen blir slike type spillere, vil det være naturlig å se den gjennomtrekken av spillere som vi har sett de siste årene.
Per Ciljan og Tettey var det urealistisk å skulle kunne holde på i all uendelighet (selv om man tviholdt på Per til det siste), men jeg håper at en Wangberg, Svensson og en Henriksen(!) kan finne på å være her til de blir i alle fall 25 - 26 år. La oss tviholde på Henriksen også!
Kontinuitetsbærerne må ikke være lokale, men de må:
- Være gode nok til å spille regelmessig på A-laget
- Ha riktige holdninger på og utenfor banen
- Ha entusiasme, stolthet og hjerte for klubben sin.
Tidligere har vi sett eksempler på at man ikke må være lokal for å ha disse kvalitetene.
Savner Skoglund. Han spurte alltid før nye signeringer: "Men e det hau på'n?" _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 23.02.2012 13:22 Post subject: |
|
|
@Clasiker:  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.02.2012 14:01 Post subject: |
|
|
Bra post clasiker. Men angående kontinuitetsbærer/avkastningspotensiale så er desverre dagens fotballklima sånn at kontinuitetsbærerne -både de som vill være det og de som er gode nok- er i et huttrende mindretall. Denne realiteten har nok sunket inn hos mange nå og derfor vil man ha noe tilbake når spilleren drar til nye jaktmarker. For det kommer de fleste å gjøre, det er det bare å face fort som faen. Med andre ord, kan man ikke få kontinuitet så får man ta til takke med penger. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 23.02.2012 15:54 Post subject: |
|
|
På tastaturet mitt ser man ikke lenger at det står F5..
Sender regning til Hoftun og co.. =) |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.02.2012 16:28 Post subject: |
|
|
Da vil du bare få en "brakka spesial" også kjent som nødløsning:
Blanko til å skrive F5 på nytt med, hvorfor kjøpe kvalitet når du kan lappe sammen noe som funker sånn ca med noe du har lett tilgjengelig?
Sammen med Blankoen får du en regning på 500 000 siden den er fra trøndelag så åpenbart mer verdt |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.02.2012 17:37 Post subject: |
|
|
6 dager igjen av overgangsvinduet:P blir vel panikkkjøp igjen da sikkert:P |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.02.2012 17:39 Post subject: |
|
|
Pluss på en måned til.  |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.02.2012 17:44 Post subject: |
|
|
Aaah,beklager: ) |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 23.02.2012 17:45 Post subject: |
|
|
Vi har gooood tid. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.02.2012 20:10 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Saken
Pedersen har jeg det greit med at vi ikke fikk. BHR kunne jeg godt tenkt meg. |
Uenig.
Pedersen har større potensiale.
Føles heller ikke bra at Vålerenga har muligheten til å kjøpe Pedersen til samme pris som vi betalte for strandberg.
Men; det begynner å bli en vane at RBK betaler like mye for forsvarsspilere som andre klubber gjør for angrepsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 23.02.2012 20:13 Post subject: |
|
|
De fleste unnlater å nevne at det laget som signerer BHR også får med mora på kjøpet  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.02.2012 20:41 Post subject: |
|
|
Pedersen var på vei til RBK, men VIF kom på banen med et bedre tilbud helt på tampen i følge NRK.
Fantastisk. |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 23.02.2012 20:48 Post subject: |
|
|
Skal man se litt positivt på det, så er "ferdighandla på topp" i hvertfall ikke tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
aggyl Senior
|
Posted: 23.02.2012 20:51 Post subject: |
|
|
Herregud  |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 23.02.2012 21:07 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | Pedersen var på vei til RBK, men VIF kom på banen med et bedre tilbud helt på tampen i følge NRK.
Fantastisk. |
hvor har du sett det? |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.02.2012 21:13 Post subject: |
|
|
practor wrote: | Kent wrote: | Pedersen var på vei til RBK, men VIF kom på banen med et bedre tilbud helt på tampen i følge NRK.
Fantastisk. |
hvor har du sett det? |
Sporten på NRK 19.30
Avsluttet med et intervju av Hoftun om hvorfor alle nysigneringer (3 stk) glapp til VÃ¥lerenga. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.02.2012 21:13 Post subject: |
|
|
practor wrote: | Kent wrote: | Pedersen var på vei til RBK, men VIF kom på banen med et bedre tilbud helt på tampen i følge NRK.
Fantastisk. |
hvor har du sett det? |
Sportdelen i Dagsrevyen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 23.02.2012 21:36 Post subject: |
|
|
Regner med at Hoftun har en bra backup på spissplassen klar!
 |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.02.2012 22:05 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | Regner med at Hoftun har en bra backup på spissplassen klar!
 |
Tviler jeg på . Men Hoftun har goooooood tid, så han finner nok noen.
Har forresten hørt om en fyr i Afrika, Bot..bota goi...et eller annet.
Han skal visst være sykt bra. Men ingen har sett ham. På noen måte. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
|