English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Simon Larsen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 21.02.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

- Vi diskuterer med noen klubber. Sannsynligvis vet vi mer om et par timer, sier Nils Sverre Ingebretsen, daglig leder i Vindbjart.

http://fotball.fvn.no/for...225137.ece

...vinner vi denne drakampen med Molde,så e det ein hærli` signaleffekt!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 21.02.2012 18:24    Post subject: Reply with quote

I VFK mener vi at spørsmålet ikke er om Simon har potensiale til å spille i Eliteserien. Det nivået har han inne allerede. Spørsmålet er hvor lenge det går før Simon er en internasjonal spiller (proff i utlandet/det norske landslaget). Potensialet hans er svært sjelden vare i vårt langstrakte land. Det hersker det ingen tvil om!

http://www.vindbjart.no/v...ppklubber/

...klarer klubben vårres å få tak i den hær gutten,så bli det jubel i stua RBK
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 21.02.2012 18:32    Post subject: Reply with quote

Hehe, skal kanskje ikke stole blindt på moderklubbens opphausing?

Men hvis vi er i kamp med Molde om denne spilleren håper jeg for all del at vi sikrer oss han.
Back to top
larskill
Junior

PostPosted: 21.02.2012 18:34    Post subject: Reply with quote

Stemmer de ferdighetene som Vindbjart selv beskriver og vi får tak i han, så trenger vi bare en venstreback, en eller to spisser og en venstreving hvis vi skal spille med det systemet JJ bruker.

Men en kan ikke ta Vindbjarts ord om sin egen spiller alt for alvorlig. De prøver tydeligvis å selge en vare. Det blir som å stole blindt på hva lederen i eiendomsmeglerforeninga tror hvordan det går med boligprisene i nær framtid.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 21.02.2012 18:44    Post subject: Reply with quote

Han har sett Simon Larsen nok til å tro at han blir en toppspiller.

- Han er ikke et blaff. Han vil ta nivået og fort bli en ”hit”, samme hvor han spiller, sier Totto, som mener Larsen slår til på perfekt tidspunkt.

- Han er 23 år og vil takle et gjennombrudd mye lettere enn en 17-18-åring. Han er et eksempel på at spillere i den alderen bør følges opp i mye lengre tid enn det de gjør i dag. Her er Start for dårlige, sier Totto.

Larsen kan spille både back og midtstopper, men har også blitt brukt på midtbanen i 2.divisjon for Vindbjart.
http://fotball.adressa.no...225153.ece

...det at gode gamle Totto går god for han,det betyr noe RBK
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 21.02.2012 19:02    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...225202.ece

Molde ble faktisk ringt av klubben hans om de ville ha han, altså ikke Molde som ringte og forhørte seg om han.

- Torgeir Børven
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 19:36    Post subject: Reply with quote

Hjelpe meg for et råttent spill ...

Så er spørsmålet, er dette noe vindbjart eller hva pokker de heter gjør for å hausse opp prisen, eller er det fordi de mener guttungen er for god for start?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.02.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke mer råttent enn å legge ut leiligheten sin på Finn.no når man skal selge, ikke bare selge til den første som dukker opp med noen kroner. De to klubbene har ingen samarbeidsavtale som vi har med Ranheim så det er ikke noe ufint det der syns jeg.

De få gangene en liten distriktsklubb får frem en god spiller, er det bra at de får og tar seg betalt for han.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

Hvis Start ikke har oppdaget fyren før han er 23 har de bare seg selv å takke.
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.02.2012 19:56    Post subject: Reply with quote

Det som er ufint er hva Jerv gjorde mot Viking når de solgte Tripic til Molde til tross for at de årlig mottar store summer ifra Viking for å drive talentutvikling. Nå har jeg ikke fått med meg om Viking har fjernet støtten og hadde Ranheim gjort noe lignende mot Rosenborg hadde jeg forventet at all ressurser bli kuttet umiddelbart.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.02.2012 20:11    Post subject: Reply with quote

Hva er greia her, egentlig? En 23-åring med erfaring fra andre- og tredjedivisjon spiller en god treningskamp mot Bryne, blir hypet opp til himmels av sin klubb Vindbjart - og er nå plutselig den neste hotshot i norsk fotball som alle ønsker seg?

Jeg har ramlet av lasset her et sted...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rånny
Legende

PostPosted: 21.02.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

Han var midtbane. Og ble plutselig kjempe god når de flyttet han ned i forsvar. Ergo denne interessen.

- Torgeir Børven
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 20:26    Post subject: Reply with quote

Men uansett han er 23 år, var han helt elendig fram til nå da?

Hvorfor er dette den store signeringen? Om han er så bra som de sier, så er det bra, men kan ikke mene dette skal være vår redningsmann i forsvar.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 20:27    Post subject: Reply with quote

23 og ekstremt talent? Noe skurrer. Ekstreme talenter er som regel etablerte TL spillere når de er 23... Mildt sagt skeptisk.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

Virker for meg som at Hoftun har vanskeligheter med å fokusere på flere spillere samtidig.

Brukte alt for lang tid på Hedenstad som ikke ville og nå sitter vi her uten høyreback. Ja det er en stund igjen, men tiden går fort.
Eneste de har kommet med er JOØ som spiller for RBK2 nå og et bud på en serbisk spiller.
Hvis han nå flytter alt fokus på dette kjempe talentet som ingen har sett før nå, i en alder av 23, så blir vi sittende igjen med Høyland som back.

Sier litt om hvor sulteforet vi er på spillere når plutselig alle her er super gira etter denne vinbjart spilleren.

Jeg mener vi må hente en etablert spiller nå ikke et talent. Har lyst å se at vi prøver oss på Jäger. En spiller vi vet fungerer i tippeligaen. Kanskje ikke verdens beste spiller, men god nok for tippeligaen.
Back to top
tmelu
Junior

PostPosted: 21.02.2012 20:47    Post subject: Reply with quote

Det at en spiller plutselig slår igjennom er ingen overraskelse. Kroppen er forskjellig, noen slår igjennom tidligere enn andre.

F.eks Ian Wright. Kom til Crystal Palace som 22 åring, var der i 6!år før han slo igjennom i Arsenal som 28åring. Ble toppscorer i sin første sesong og toppscorer de påfølgende 6årene.
josinho
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 21:24    Post subject: Reply with quote

Inviter gutten straks på et prøvespill og la han forsøke seg i et par kamper. RBK kan jo tilby ekstra betaling til Vindbjart viss det blir CL/EL etc. Det kan ikke Start.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 21:38    Post subject: Reply with quote

Hedon og Sjiraff,
dette er egentlig ikke så merkelig. Jeg blir mer overrasket over deres reaksjon...

Det er jo ikke uten grunn at jeg nå i månedsvis har skrevet her inne at det finnes spillere i f.eks norsk 2.divisjon som ville gjort RBK til et bedre fotball-lag!

Uten at jeg vet det for sikkert, så tror jeg at "feilen" deres og andre som vegrer seg for å hente spillere fra lavere divisjoner, er at man ser etter "komplette" spillere. I den posisjonen RBK er i i dag, har RBK nå i stedet større behov for enkelte ferdigheter - for laget har alvorlige "ferdighetshull". Disse ferdighetshullene kan "dårligere" spillere fylle fullt ut - på en svært god måte - om de har de rette ferdighetene, f.eks hurtig forsvarsspiller, driblesterk ving, hodesterk stopper osv.

Ekstremferdigheter finnes det mye av i lavere divisjoner, det er bare å bestille å plukke - om man har god nok oversikt over markedet. Det er ingenting uvanlig at en omskolert midtbanespiller blir supergod stopper.

Det langt i fra sjelden å se at unge, lokale spillere med svært spennende ferdigheter bli brukt "feil" på sitt lokale lag, men som man ser potensielt vil gjøre stor karriere med posisjonsbytte.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke uenig med deg TomH, det jeg mener i denne sammenhengen er, har RBK råd til å sjanse med en ukjent spiller nå?

Jeg syns det er bra vi henter talenter, men de skal ikke hentes for å gå rett inn på laget. De skal inn, lære av spilleren som for tiden bekler posisjonen for så utfordre og kanskje ta over.

Gjerne hent Larsen, men vi kan ikke forvente at han skal rule tippeligaen, men om han overrasker og tar steget kjapt så er det bare en bonus.
Samme gjelder Øveraas, kan vi virkelig regne med at han bare eier tippeligaen i en høyreback posisjon? Så i hans eget forum at han spilte ok i andre div kampen til RBK? I samme kamp ruler Midsjø, men han har ikke spilt spesielt bra i oppkjøringen.

Jeg vil se en 11'er eller kanskje 14-15 spillere som er etablerte og gode, for så å fylle på med talenter bak der som skal presse seg inn på laget.

Vi har ikke per dags dato en solid 11'er og ikke i nærheten av 15 spillere som er gode. Jeg ser heller at vi bytter ut "driten" som vi har med talenter fra lavere divisjoner. Det vil bli mye billigere for RBK og i mine øyne taper vi ikke på det rent sportslig heller.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2012 22:11    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo ikke slik at å hente en "Ojoh" fra Adecco vil være en totalt ukjent variabel heller da, akkurat som det heller ikke er "pure gospel" at 1./2./3.divisjonsspillere er veien og lyset for RBK.

Fellesnevneren blir jo bare at kartleggingen blir desto viktigere.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 21.02.2012 22:15    Post subject: Reply with quote

Fra Hoftuns årsmelding:

Quote:
Vi opplevde nok et år med ekstrem stor utskifting
av spillere. Målet er å ha en stall som til enhver tid
består av to keepere, 16 ”førstelagsspillere”, fire
”innhoppere” og tre ”hospitanter
.

Lurer på hva han mener med førstelagsspiller? For meg ser det ut som om han forsøker å få 16 innhoppere i stallen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2012 22:37    Post subject: Reply with quote

Det var mer enn det DER som ikke hang på greip for å si det slik.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 22.02.2012 00:47    Post subject: Reply with quote

Sjiraff,
mitt poeng var bare at pr tidspunkt er ikke RBK bedre enn at laget fint kan hente inn f.eks en 2.div spiller som går rett inn på laget. Finner RBK en forsvarsspiller som har det nivået på ferdighetene som mangler i f.eks forsvarsleddet, er det ingen grunn til å ikke tro at han ikke vil være viktig for RBK.

Spillere med ferdigheter RBK trenger i dag, finnes i de lavere divisjonene. Spørsmålet er bare om kontaktnettverket/ speidingen i de norske fotballavdelingene er god nok.

Personlig tror jeg RBK ville tjent like mye på å ha speidere i norsk 2. og 3. divisjon, som de tjener på å ha Stig Torbjørnsen.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.02.2012 03:41    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Personlig tror jeg RBK ville tjent like mye på å ha speidere i norsk 2. og 3. divisjon, som de tjener på å ha Stig Torbjørnsen.

Enig. Men det ene behøver ikke utelukke det andre. Jeg sier som Ole Brumm, ja takk begge deler. Om Hoftun ikke fikser dette med multitasking så et det like greit at noen har oversikten over spillere i de lavere divisjonene for ham. Herregud vi har en SD med støttekontakt for faen Confused
Rart det går til helvete med klubben...
aggyl
Senior

PostPosted: 22.02.2012 04:06    Post subject: Reply with quote

Torsdag vil det skje noe uventet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
Page 2 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb