English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 196, 197, 198 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gm
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Her har du brukt mye tid på å skrive stort sett bare vås.

Ikke sitér lange innlegg om du ikke har noen hensikt om å svare på innholdet.
/H
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.02.2012 11:01    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt: du trenger en redaktør. Og å utvikle evne til å se forbi resultater.
media
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt:

Når du ikke blir møtt med argumenter, men bare med lavpanna dritt, så har du satt fingeren på Smile

Jeg satte pris på innlegget. Flere gode poenger!
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 11:26    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske løkkagutt kunne legge ved noen videoer som illustrerer JJ's spillestil. Du har tross alt lagt ned mye arbeide i den posten, men det blir jo bare mange ord som jeg tror bare et fåtall er enige i. Et par klipp fra treningskampene i vinter, ville kansje bli mer illustrerende.

Edit: Jeg kan tro mye galt om Hoftun, men at han konsekvent motarbeider en trener som han har ansatt for en lang periode. Tror du det virkelig selv?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 13:44    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Her har du brukt mye tid på å skrive stort sett bare vås.

Og det som er enda verre er at du siterer alt våset like etterpå. Hva i all verden skulle være hensikten med det?
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

For det første løkkagutt, lær deg å bruke avsnitt! Det der var helt jævlig å lese. Jeg har ofte ikke tatt tak i språkfeil før fordi jeg selv har dårlig rettskriving, men jeg har i alle fall lært meg å bruke avsnitt.

Også skriver du at du vil beholde Hoftun på grunn av de sportslige resultatene han har oppnådd, uten å begrunne hvilken rolle Hoftun spillte i forhold til Hamren, Torbjørnsen, Nordsteien, Svendsen, Skutle og en del andre. Hva er det Hoftun har gjort, som gjør at han fortjener kudos for suksessen i 2009 og 2010? Dette må du svare på om det første "uten avsnitt" innlegget ditt skal være holdbart.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 16:10    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det blir veldig sneversynt, å ikke tro/eller tro at Eggen el.Sollied ikke kunne ført Rbk til seriegull i 2011.
Det å se bakover i tid er deilig for en Rosenborgsupporter det,men det gagner veldig lite.

Det de fleste har sett med Janne som trener er en MANGEL på en angrepsfilosofi.Dette har gjenspeilet seg i så å si alle kamper Rosenborg har vært delaktige i.Og det er dette mange mener er en stor mangel ved Janne.

Det er jo kjempegreit å skåre mange mål,men det blir sers merkelig når nesten samtlige mål virker tilfeldige.Det er ca.5% som har kommet etter godt angrepsspill.Og det blir gjerne sånn når Janne ikke evner å formiddle et TYDELIG ang.mønster.

Og jeg har slettes ikke noe tro på at det skal løsne sånn umiddelbart nettopp pga.en grov mangel på en tydelig angrepsfilosofi.

Så se til å fjern denne Janne Umiddelbart og ansett en trener som kan formiddle en tydelig,klart og igjenkjennbart angrepsmønster.

Heia RBK
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 16:12    Post subject: Reply with quote

Enig. Eggen har vel også sagt at det ikke skulle så mye til å vinne TL i fjor. Underforstått; Eggen hadde ført fjorårets RBK-stall til gull.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 16:13    Post subject: Reply with quote

I denne spillestilsdebatten siterer jeg Mohamed Moallin (verdt å følge for Ned. fotball) fra Twitter:
Quote:
Ajax continue to switch between 4-3-3 (in defence) & 3-3-1-3 (in attack), nine academy grads starting. It’s now 3-0, Bulykin with his second

Det var etter en havtime.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 16:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
HT. Ajax 3-0 NEC. Tactically this is the best I've seen Ajax under Fd Boer, the fluidity, movement nothing short of impressive #3313forever

When in attack: Anita drops in between Alderweireld and Vertonghen. Sd Jong becomes the no4; with Van Rhijn + Koppers either side of him.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 18:00    Post subject: Reply with quote

Indeed. En gang i tiden var vi listet opp sammen med Ajax på UEFAs nettsider som typiske 4-3-3-lag.

Det kommer neppe noe godt ut av å være nazi på at man skal spille klassisk 4-3-3, men det er en del tankegods når det gjelder angrepsspill og bevegelser som følger med den merkelappen, og som man bør ta med seg videre, selv om man skulle spille med en litt annen tallmessig konstellasjon.

Det har blitt gjentatt mange ganger her på forumet, kanskje spesielt av meg, og det beklager jeg, men jeg synes likevel det er rart at det ikke er mer offentlig diskusjon når det gjelder JJs spillemåte.

RBK blir gradvis en 4-4-2(1-1)-klubb, og det er rett og slett trist som f.

Kan noen se for seg Barcelona eller Ajax spille svensk 4-4-2, med to sentrale midtbanespillere og to bredtliggende kanter? Og attpåtil begrense samhandling i angrepsspillet til relasjoner mellom par av spillere. Det er jo så lite dynamisk man får det, selv om det kan klaffe når kjemien og kvaliteten blant individualistene er på topp, men det kommer jo ikke til å skje hvert år. RBK kunne ikke gått lenger vekk fra seg selv fotballmessig enn vi har gjort under JJ.

At det er en slags stille aksept for dette i og rundt RBK sier noe veldig kjipt om klubbens evne til å reparere seg selv når noe går galt. Fremtiden beror på ren flaks. Det er liksom ingen som har forståelse, makt og kompetanse til å gjøre de grepene som må og bør gjøres for å komme på rett spor.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 19:04    Post subject: Reply with quote

Kjempeinlegg Abjoern!

At noen her inne kan påstå at eggens filosofi har gått ut på dato er hinsides all fornuft.

Eggen manglet en del på det defensive, men som han sa. om vi scorer mere en motstanderen vinner vi kampen.

det var tildels samme filosofi Keegan brukte da han trente NEwcastle, og vi husker jo alle de elendige kampene de hadde, dog særs mot Liverpool....

Det som er ødeleggende slik vi skal fremstå i dag under jannes ledelse er den statiske formasjonen vi har. vi SKALL ha 2 sentralt på midten og vi SKAL ha to breddeholdere. Alle ser jo hvor mye bedre Dockal fungerer når han tar litt iniativ i midten.

Vi skulle tatt lærdom fra Ajax filosofi og prøvd å bygge noe lignende. vi er alt for fastlåste slik vi spiller i dag, og jeg tror det elendige angrepsspillet skyldes at spillerne er for låst til sin posisjon.

Joda, man hadde posisjoner i 4-3-3 under Nils også, men det ble mere betegnet som roller i laget. Vi fant jo ofte Harald Martin andre steder enn på kant gjorde vi ikke?

Sier ikke at Janne er en katastrofe som trener, men mistenker sterkt at det er krefter som drar både mot høyre og venstre i denne klubben.

Det som skuffer meg er at han hele tiden skal forsvare spillerne og se positivt på alt, slik som etter Bodø/Glimt kampen der han sier andre omgang var positiv.... positiv om du var blikstøl kammerantene i norsk 7 divisjon avdeling Smøla ja ...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 19:15    Post subject: Reply with quote

Dårlig og dårlig, hvor mange 3-2 og 4-3 kamper var det? Fantes ikke mer underholdende fotballkamper rundt midten av 90-tallet enn L'pool-Newcastle.

Back to top
Tuco
Junior

PostPosted: 19.02.2012 19:38    Post subject: Reply with quote

Va bra liv i stua oppi Rødsjøsætra i '96 iallfall... Wink
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 19:40    Post subject: Reply with quote

Håhå, stalkers! Cool

Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 21:22    Post subject: Reply with quote

Masse positiv lesning her.Det viser at det er mange som ikke er/har høy fotballfagelig kompetanse som faktisk ser at Rosenborg er utrolig fastlåst under Janne.Det ser ikke ut til at spillerne tør bevege seg utenfor de soner de er tiltenkt av Janne.

Og da blir jo hovedproblemet til Rbk at de må ha til en hver tid topp klassespillere,og da mener jeg spisskompitanse som f.eks.fart,god til å dra av en mann,veldig bevegelig ol.

Men jeg tror denne tiden er forbi at Rbk kan hente slik klasse i og med at hatet mot rosenborgs suksess vedvarer.

Derfor hadde vi pr.dags dato trengt han Nils A til å prentet inn Rosenborgstilen en gang til.Det er jo ikke så mange årene siden det var styrevedtak på 4-3-3.

Jeg husker også veldig godt hvordan Hamren bytta til 4-3
-3 når det butta imot.

Dette tror jeg neppe denne Janne kommer til noen gang å skjønne.Han er så J.....ingrodd i det systemet sitt som slettes ikke funker her oppe i 4-3-3 land
Heia RBK
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 21:27    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Masse positiv lesning her.Det viser at det er mange som ikke er/har høy fotballfagelig kompetanse som faktisk ser at Rosenborg er utrolig fastlåst under Janne.Det ser ikke ut til at spillerne tør bevege seg utenfor de soner de er tiltenkt av Janne.
Jeg lurer egentlig mest på hvordan jeg skal tolke denne...

Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 21:47    Post subject: Reply with quote

Noen som med en god dose selvsikkerhet kan svare på hvorfor det funket så sykt bra med Stabæk og så katastrofalt dårlig her?

Tempo? Alanzhino? Stutt-tjukken? Nannskog? Atmosfæren? Lagånd? Ona fyr?
Nadderud stadion? Voodoo?

Vi har jo Dockal, Henriksen, Prica, Chibiuke, Hoft...nei, forresten.

Stabæk klarte vel til tross for TL suksess ikke å kvalifisere seg til så mye som
en interrail i Europa. Kanskje de ikke var så gode. Det var jo et av de vonde mellomårene hvor vi slet. Som Eggen sa i høst, det var egentlig ikke så vanskelig å vinne TL 2011, pga lavt nivå.

Uansett, det er langt mellom gull-Stabæk og JJ-RBK.
HVORFOR???
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 21:53    Post subject: Reply with quote

Mindre press, mindre forventninger, slå nedenfra, STERKE lederskikkelser i klubben (Nannskog) som var perfeksjonister i motsetning til her hvor vi har INGEN lederskikkelser, og samtlige som har vunnet ligaen post 2000 har gjort det gjennom vår svakhet, ikke egen styrke.

+ bedre balansert tropp?

Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

Nannskog, Alanzinho og Gunnarson hadde vel kjemi og relasjoner på banen uten at JJ trengte å "skape de"? Mye enklere å være leder om spillerne leder seg selv..
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 22:12    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Dårlig og dårlig, hvor mange 3-2 og 4-3 kamper var det? Fantes ikke mer underholdende fotballkamper rundt midten av 90-tallet enn L'pool-Newcastle.

godt å se en faglig kvalifisert person som deg gå glipp av ironien i de setningene jeg skrev ^^

faktisk noe av det beste jeg noensinne har sett på TV var under keegan uansett lag og prestasjon.

5-0 mot man U på old traffort toppet av en 40meter lang lobb av Philip Albert på Schmichel... ahww wet drams...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Stabæk var i allefall et meget godt TL-lag i årene 2006-2009. I 2010 var de derimot ganske dårlige, men man så i større grad et spillemønster en det man har kunnet se i RBK i høst.

En ting man kan se på først er hvor godt laget var samspillt i vår kontra i høst. Etter min mening var laget mye bedre samspillt offensivt i vår en i høst. En spiller vi hadde da var Skjelbred, som vi alle veit er god til å holde på ballen og ta den med framover i banen.

Selv om Skjelbred aldri hadde så mye mål og assist så var han sentral i mange av angrepene våre mens han var her. En spiller som er god til å holde på ballen og ta den med seg flere 10-talls meter framover i banen har vi ikke nå, hverken Dockal, Henriksen, Svensson eller Chibuike kan måle seg med Skjelbred her. Eneste spilleren i stallen som kanskje kan måle seg med Skjelbred på dette er en skadefri DFH på sitt aller beste, men vil det noen gang skje igjen?

Selv om midtbanen ofte så ut som en åpen låvedør i vår, greide Winsnes, Svensson, Skjelbred og Henriksen å skape et overtak offensivt i flere av kampene, og det er her jeg mener at Issah og Dockal har til gode å overbevise.

Det var smertefullt å se lagets manglende samhandlig offensivt i høst, men med salg av Skjelbred og henvisning til benken for Winsnes(som forsåvidt var greit) må man kanskje godta at det tar litt tid å samspille en ny midtbane. Men nå er det langt ut i februar, og samspillet på midten er like dårlig om ikke enda dårligere, og da vekkes det en skepsis mot Jønssons evne til å samspille de nye midtbanespillerne.

Mye av grunnen til at Jønsson lyktes med Stabæk i 2008 var at han hadde 3 angrepsspillere i Nannskog, Gunnarson og Alanzinho som var som skapt for hverandre, og at disse 3 klassespillerne hadde hatt 2 tippeligasessonger i forveien til å samspille seg. Stabæk var også en klubb på vei opp og frem og hadde fint lite å tape og en sterk entusiasme og optimisme gjennom hele klubben. Tap av spillere som Annan og Tchoyi blir heller ikke alt for store når man har spillere som Farnerud og Hauger til å steppe inn. Det er liten tvil om at Stabæk fikk mye ut av lite på spillerkjøpene sine etter 2004 og fram til 2010.

Etter 2008 forsvant Gunnarson og Alanzinho, og man så straks hvor viktige disse to spillerne var. Nannskog ble igjen, og fikk etterhvert et ganske godt samspill med Daigo Kobayashi, Mix og Farnerud og laget avsluttet til slutt 2009 sessongen med bronse. Så kom 2010, Kobayashi forsvant, men Nannskog ble og når Gunnarson apåtil kom tilbake var det flere her inne som fryktet Stabæk forran 2010 sessongen. Men noen trussel ble de ikke, og det mye på grunn av at Gunnarson ble tidlig skadet og at Nannskog fikk en karriæredødare så straks Gunnarson var tilbake, og Nannskog hadde uansett hvert en skygge av seg selv hele vårsessongen.

Så signerer Jønsson for oss, før kvalifiseringskampene mot FCK når optimismen i Rosenborg var stor med tanke på at vi ennå ikke hadde tapt en eneste kamp og at vi hadde Eggen tilbake. Så skjer det som ledelsen i klubben ikke hadde planlagt etter 2 år med blodrøde budskjetter; Roar Strand og Rade Prica skyter stang ut i kampene mot FCK, mens Jesper Grønskjær skyter stang inn. Med disse stangskuddene døde mye av den optimismen som Hamren hadde skapt i 2009 og 2010, og etter min mening var dette sterkt delaktig i cupsmell om Follo og at vi slapp Vålerenga inn i gullkampen til tross for at vi lå forran med 9 poeng.

Ikke det at jeg skal klandre ledelsen for stålpeskuddene mot FCK, men det de skal klandres for, og da sier jeg klandres hardt, det er at de ikke hadde noen plan B etter at CL feilet til tross for blodrøde budskjett. Og jeg tror neppe Torbjørnsen hadde kommet tilbake om vi faktisk hadde klart CL, da hadde Hoftun og co fortsatte denne lite imponerende skandinavia først-strategien og bydd overpris for norske spillere med CL-penger.

Dette er altså de forandringene som skjedde fra Jønsson signerte til han kom hit. En total død på optimisme og entusiasme, økonomisk selvmordforsøk av dimensjoner og vrangforestillinger om trøndere og skandinaveres overlegethet på en norsk fotballbane. Jeg tror Jønsson kunne vært en veldig god trener for oss om forholdene og hendelsesforløpet hadde vært litt anerledes de siste årene, men slik er det altså da ikke og da foreslår jeg at klubben finner seg en trener som takler de forholdene som er nå, nemlig nedgangstid, økonomisk rot og en pesimisme som snarest må snu om Rosenborg noen sinne skal bli et skandinavisk topplag igjen.
Recon
Legende

PostPosted: 19.02.2012 22:36    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Recon wrote:

godt å se en faglig kvalifisert person som deg gå glipp av ironien i de setningene jeg skrev ^^

Ouch... Crying or Very sad

Very Happy
(jeg må begynne stole på magefølelsen...)

Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.02.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Mye av grunnen til at Jønsson lyktes med Stabæk i 2008 var at han hadde 3 angrepsspillere i Nannskog, Gunnarson og Alanzinho som var som skapt for hverandre, og at disse 3 klassespillerne hadde hatt 2 tippeligasessonger i forveien til å samspille seg.

Innlegget ditt var jo en salme verdig, man burde sette musikk til det!

Strålende tanker, og jeg følger deg på det meste.

Det eneste som slår meg er denne snikende følelsen av at NAE muligens kunne fått ting til å rulle igjen etter kort tid. Spørsmålet er om man i en slik situasjon trenger denne trenertypen, som kan banke ting inn i hodet på spillerne, med stor autoritet og selvsikkerhet. JJ har vel ingen av delene.
Jeg er også enig med deg i at JJ nok er en god trener. Problemet er at man trenger forskjellig redskap til forskjellig jobb. Hjelper ikke med hverdens beste sag når oppgaven er å borre et hull..
larseg94
Proff

PostPosted: 19.02.2012 22:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes helt seriøst det er skummelt å se Rosenborg sin negative utvikling under Janne. Han kom til ett gullag, og har gjort oss til ett middelmådig+ TL lag. Nå hører det med til sagaen at troppen har blitt redusert siden den tid. Men med Borek og Chibbe inn. Så ser det ikke så halvgalt ut lengre.

Det jeg synes er verst av alt, er at iløpet av det drøye året han har vært her, så har vi sett nesten ikke sett ett eneste spor av spillermønster eller offansiv flyt. Selvfølgelig har vi eksempler på det motsatte, som mot ODD og andrekampen mot MFK. Men sett under ett har nivået vårt, spesielt i det offansive spillet vært miserabelt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 196, 197, 198 ... 381, 382, 383  Next
Page 197 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb