| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
doffen Veteran
|
Posted: 12.02.2012 19:45 Post subject: |
|
|
Foran Molde? Hva begrunner du det i Kristobal? Slik jeg ser det er Molde og litt svekket pga spillersalg, men de har forsterket med eksempelvis Hovland. Vi er bare betydelig mer svekket enn Molde, og de har pengene dersom de trenger nye forsterkninger (det har ikke vi).
Det jeg blir forbanna på er tafattheten! Håper virkelig jeg tar feil i dette, men jeg mistenker at noen på brakka sitter på gjerdet og venter på å se pengesekken før de gjør noe. Karleggingen kan gjøres lenge før man bestemmer seg for å bruke penger, og hadde vi gjort det hadde vi kanskje hatt et par alternativer i forskjellige prisklasser. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 12.02.2012 19:57 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | Det at det tar slik tid, skyldes ikke bare en lusen økonomi, men også at det er vanskelig å få tak i de spillerne man vil. |
Nå har det seg da sånn at stallen er så tynn at vi blir nødt til å hente 3-4 middelmådige spillere om vi ikke får inn det vi vil ha. Ellers blir vi rett og slett for få på trening gjennom sesongen. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 12.02.2012 20:05 Post subject: |
|
|
Jeg kjøper ikke dette med tid som media skriver om! Vi har hatt helt siden vi slo Viking i fjor til å karlegge spillere i forskjellige prisklasser, posisjoner osv. Dette handler rett og slett om at de som sitter i posisjon på brakka er for udugelig til å gjøre jobben!
På den andre sida; kartlegginga burde strengt tatt være en kontinuerlig prosess etc.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.02.2012 22:50 Post subject: |
|
|
Sent på banen, men mener artikkelen i Adressa var overoptimistisk. (Selv som kommentar er den ubalansert og tendensiøs.) Mistet også noe tiltro til artikkelen på grunn av slurvefeil og noen gedigne faktafeil.
En sportsjournalist som prøver å fortelle meg at 3-0 seieren mot Dortmund kom på Lerkendal, har ikke særlig troverdighet. Forøvrig etter mitt syn tidenes aller beste RBK-kamp i CL.
Vi hadde forholdsvis mye flaks med andre resultater i siste serierunde i fjor. Uten den ville vi havnet i ingenmannsland. Det er startgropen i år. Minus høyreback, god nok stoppermakker til vår beste og en spiss som Bakenga.
I tillegg er det vanskelig å se at vi har noe offensivt spillemønster, utover spillernes egne påfunn og relasjoner (høh)! _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.02.2012 23:04 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | media wrote: | | Det at det tar slik tid, skyldes ikke bare en lusen økonomi, men også at det er vanskelig å få tak i de spillerne man vil. |
Nå har det seg da sånn at stallen er så tynn at vi blir nødt til å hente 3-4 middelmådige spillere om vi ikke får inn det vi vil ha. Ellers blir vi rett og slett for få på trening gjennom sesongen. |
Slik det er nå virker det som juniorlaget og A-laget har fellestreninger fordi det er for få spillere. Tenk dere hvor elendig kvalitet, tempo og nivå det vil være på disse treningene. Huff og huff. Vi vil nok se det i seriestarten og påfølgende kamper. Skal ikke forundre meg at vi taper de fire første kampene før vi får vår første uavgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2012 00:30 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | En sportsjournalist som prøver å fortelle meg at 3-0 seieren mot Dortmund kom på Lerkendal, har ikke særlig troverdighet. |
Karen er vel samfunnskommentator e.l.? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.02.2012 00:39 Post subject: |
|
|
Må jo tro at han mener han har peiling på alt han setter navnet sitt på, og da står det nok like ille til med andre emner han mener å mene noe om.
Fra aschehoug.no:
Stein Slettebak Wangen er kulturredaktør i Adresseavisen. Han har mottatt flere utmerkelser for sin journalistikk. Han har skrevet bøkene "Tapre Gjert - Kampen mot kreften" (sammen med Kjell A. Olsen, 1997), "Gi meg livet" (sammen med Eli Kristiansen Nordskog, 1997), "Håkon Bleken - Fragmenter" (2003), "Rypejakt og jakten på den perfekte fuglehund" (2006), "Rinnans testamente"(2007) i samarbeid med Ola Flyum, og han er redaktør for og medforfatter i boken "Håkon Bleken" (2008)." |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.02.2012 02:01 Post subject: |
|
|
Ny sportsredaktør nå, sa Anna Lian på twitter. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 13.02.2012 14:08 Post subject: |
|
|
Jeg syns ikke man skal svartmale sesongen helt. For min egen del mener jeg at vi har gode utsikter til å ta gull i år. Jønsson får lov til å jobbe med en spillergruppe med kvalitet i sesongoppkjøringen, i motsetning til i fjor, noe jeg tror vil gi resultater. I mine øyne er 11'ern god nok til å vinne dersom alle spiller klarer å holde et mer stabilt nivå enn de klarte å gjøre i fjor.
Ørlund er en veldig bra keeper, som jeg tror er revansjesugen etter avslutningen i fjor og kommer til å gjøre en kjempesesong.
Forsvaret med Høiland - Larsen - Wangberg - Dorsin holder et høyt tippeliganivå. Akilleshælen her er fart i midten og at vi fortrinnsvis skulle hatt en bedre høyreback. Dorsin tror jeg også kunne ha hatt godt av å fått litt mer hvile i noen kamper innimellom. Han har spilt mer eller mindre alle kamper i 2 og et halvt år nå og jeg syns han bærer litt preg av det. Får vi inn en høyreback til kan Høiland vikariere for Dorsin i enkeltkamper, i tillegg til unge Aasbakk.
I tillegg er det få lag som har forsvarsspillere som er så målfarlige som spesielt Larsen, men også Dorsin og Wangberg.
Et annet minus her er dekningen bak. Skulle helst hatt en høyreback og en rask midtstopper, men hvis vi kun får inn en høyreback og tar opp Aasbakk i A-stallen har vi bra dekning med tanke på at Høiland er veldig anvendelig.
Midtbanen med Dockal - Issah - Henriksen - Svensson har skuddstyrke, duellstyrke, arbeidskapasitet i massevis og kan kjempe de fleste lag i senk, i tillegg til veldig god pasningskvalitet. Jeg tror også at vi kan få mange mål av spesielt Dockal, men også Henriksen, som får være litt mer offensiv enn i store deler av fjorårssesongen.
Minuset her er at det mangler litt kreativitet og litt fart, gjennombruddskraft og dribleferdigheter. Kunne kanskje vært løst med å sette Chibiuke som flanke i enkelte kamper (forutsatt at vi har fått inn en ekstra spiss).
I dette leddet har vi også bra dekning i Midtsjø, Berntsen, Fredheim Holm, Selnæs og evt Chibiuke.
I angrep har vi 2 spisser med matchvinner-egenskaper og som et av få lag i TL har vi en toppscorer-kandidat i Prica (Molde f.eks. har ingen). Chibiuke kan skape ting ut av ingenting med fart, kreativitet og dribleferdigheter. Minuset hans er at han ofte gjør ting litt for vanskelig og blir borte i tette kamper. I sånne type kamper burde han heller spilt flanke hvor han får bedre plass. Utfordringen med det, og generelt i dette leddet, er at vi kun har Fredheim Holm som backup. Han kan være veldig god i mellomrommet til å spille fram noen andre (det var den rollen han hadde i Vif når han og Moa herjet i cupfinalen i 2008), men er ingen spydspiss. Det er heller ikke Chibiuke, så vi har et stort problem hvis ikke Prica er tilgjengelig (som han ikke er nå). I tillegg kunne vi trengt noen som er hurtig og truer bakrom, noe vi ikke har i dag, etter at Bakenga, Olsen og Moldskred er solgt.
Vi trenger en hurtig, gjennombruddsterk og målfarlig spydspiss (gjerne ung). Dette ville gjort at vi hadde hatt backup for Prica, at vi hadde hatt flere variasjonsmuligheter både i spillet og i hvordan vi setter opp laget da vi kunne flyttet Chibiuke ned som flanke i noen kamper hvis det trengtes.
Konklusjonen min er at 11'ern er god nok for gull. Vi trenger minimum en høyreback og en bakromsspiss for å få litt bedre dekning og at 11'ern blir forbedret. Gjerne en rask midtstopper også, men da må den være av så høy kvalitet at den er bedre enn de vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 13.02.2012 14:12 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg ramla av et sted mellom "Ørlund er en veldig bra keeper" og "Forsvaret med Høiland - Larsen - Wangberg - Dorsin holder et høyt tippeliganivå", men hva i all verden er det du har røyka?
Brrrrrrrrrr..... |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 13.02.2012 14:29 Post subject: |
|
|
| Sier ikke at det er topp internasjonalt nivå på keeper og forsvaret, men at det holder et høyt tippeliganivå. Det er en vesentlig forskjell. Det er også forskjell på høyt TL-nivå og best i TL. Spesielt forsvaret holder ikke internasjonalt nivå, men det er allikevel et høyt TL-nivå på det. Klarer du å nevne 7 høyrebacker, 7 stopperpar og 7 venstrebacker i TL som er bedre, så greit nok. Jeg tror du skal slite litt med det, og jeg klarer det ikke. Derfor mener jeg at de holder et høyt TL-nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.02.2012 14:31 Post subject: |
|
|
| Forsvaret suger. Ferdigdiskutert. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 13.02.2012 14:35 Post subject: |
|
|
| Som Løkkagutt sier så har det alt å si hva du sammenligner med. Bra kvalitetsmøkk er sikkert bedre enn dårlig møkk. Uansett det er fortsatt møkk! Forsvaret vårt suger, og det kan vi ikke komme fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.02.2012 17:53 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | En sportsjournalist som prøver å fortelle meg at 3-0 seieren mot Dortmund kom på Lerkendal, har ikke særlig troverdighet. Forøvrig etter mitt syn tidenes aller beste RBK-kamp i CL. |
Noen som vet om det finnes en mulighet å se Dortmund-kampen i sin helhet? Har bare sett målene og vil gjerne se den i fulle 90 minutter + tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.02.2012 17:58 Post subject: |
|
|
Bare å søke på PirateBay det. En bruker her inne som har lastet opp. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 13.02.2012 18:12 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | gisp! wrote: | | En sportsjournalist som prøver å fortelle meg at 3-0 seieren mot Dortmund kom på Lerkendal, har ikke særlig troverdighet. Forøvrig etter mitt syn tidenes aller beste RBK-kamp i CL. |
Noen som vet om det finnes en mulighet å se Dortmund-kampen i sin helhet? Har bare sett målene og vil gjerne se den i fulle 90 minutter + tillegg. |
Her:
http://thepiratebay.se/to...Rosenborg_(0-3_CL_1999).
Tror faktisk jeg har den selv liggende på dataen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.02.2012 19:37 Post subject: |
|
|
| Takker for piratebay-linken, men den torrenten var det lite fart i desverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.02.2012 21:08 Post subject: |
|
|
| Er det noen som vet om denne rådgivergruppen fortsatt har jevnlige møter, om det er nedlagt og i tilfelle hvor lenge det varte i fjor og hvorfor det ble nedlagt? Anyone? |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 13.02.2012 22:47 Post subject: |
|
|
Så med Strandberg klar, og Hagen kanskje på vei så begynner forsvaret å se klart ut.
Med Ivers og/eller "nigerianeren" inn så er vel laget klart.
Bråthen/Örlund
Hagen - Strandberg/Wangberg - Larsen - Dorsin
Dockal - Issah - Henriksen - Svensson/Chibuike
Chibuike/NY
Prica
Med Midtsjø, DFH, Rønning, Iversen?, Selnæs, Berntsen og Høiland på benken så ser det vel greit ut det? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.02.2012 22:51 Post subject: |
|
|
Spørsmål eller retorisk? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 13.02.2012 23:13 Post subject: |
|
|
1. Benken er alt for tynn. hverken Rønning, Selnæs, Høiland, eller Berntsen holder TL nivå enda/lenger.
2. Å bruke Chibuike som kantspiller er bak mål, har allerede ødelagt Olsen og Moldskred med å sette de ut på venstrekanten. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 13.02.2012 23:19 Post subject: |
|
|
Det ser ikke greit ut, nei.
Verken formasjon eller material. At Ivers, Prica og DFH er med i fremtidsplanene er ikke greit.
Det samme gjelder Dorsin. Så da er det mange huller å fylle.
Det er ikke greit på keeperplassen. Stopper der, jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 13.02.2012 23:31 Post subject: |
|
|
Like greit at du stopper der ja, gråten tar meg. Tynneste stallen i manns minne. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.02.2012 13:36 Post subject: |
|
|
SÃ¥ vi har:
Bråthen/Ørlund
Høiland/ny-Larsen/Rønning-Wangberg/Strandberg-Dorsin/???
Dockal/???-Henriksen/Sælnes-Issah/Midsjø-Svensson/???
Chibuike/Berntsen
Prica/ny
DFH er vel primært tiltenkt som hengende spiss eller kant...Goa vil ende opp hvor? Har vel i overkant god dekning på sentral midtbane, så det blir vel til at disse blir flyttet ut på kant ved behov.
Med ny høyre back og spiss så er det hull på backup bak Dorsin. Savner også en gjennombruddshissig ving. Jeg aner ikke om Aasbakk kan satses på bak Dorsin. Det virker fornuftig slik jeg ser det å prøve seg på et par unggutter fra 1. eller 2. divisjon dersom ting tyder på at de kansje kan ta steget.
På sikt (dvs før 2014 sesongen, helst før 2013 sesong) så må vi nok finne erstattere for Prica, Dorsin og Ørlund.
Bør også ha i bakhodet at Chibuike, Henriksen og Dockal fort kan forsvinne, men jeg tror vi kan avse en av de to førstnevnte uten å hente inn en erstatter (ville anbefale å bruke litt av de pengene på Prica-erstatter eller kantspiller dog) |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.02.2012 17:58 Post subject: |
|
|
Med nye spillere inn og spillere ut, begynner man etterhvert å se konturene av et lag. Det meste på forumets spiller- og trenertråder skrives det mang og mye. Det meste er negativt. (Det kan vi vel være enige i!?) Men 'alt' kan da ikke være negativt, heller? Eller kan det det?
Derfor stiller jeg dette spørsmålet:
Med det mannskapet og trenere vi har p.d.d., hvordan utarter sesongen 2012 seg?
*Hvordan blir treneren?
*Hvilke taktikker blir brukt?
*Hvilke spillesystemer blir brukt?
*Hvordan blir relasjonene mellom spillerne?
*Hvordan blir samhandlingen?
*
*
Dette er noen stikkord. Finnes utallige, selvsagt. Bare til å fylle på.
Slår man sammen alle disse spørsmålene og tenker utifra en prestasjonsgruppe, vil jo svarene bli annerledes enn å svare på hvert enkelt spørsmål. Så hva tenker 'ekspertene' på forumet om dette? Er det noen sterke analytikere, her inne?
Det hadde vært fint og fått noen analyser omkring dette i en 'alvorlig' tone uten en 'gjeng' med 2-3 setningers evalueringer.
Litt mer moro og langt verre blir det å tenke 'totalt sett', også.
Spesielt dét med hvordan RBK blir/opptrer/spiller på banen i år, verdsettes. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
|