English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sesongkort 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2012 09:23    Post subject: Reply with quote

Det er fremdeles 2 kamper som går på gratis-TV neste år også. Henholdsvis TV 2 Zebra på Fredager og TV 2 på Søndager kl 19.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
cbas10an
Senior

PostPosted: 09.02.2012 10:21    Post subject: Reply with quote

Men dette er vel femte og sjettevalget, så disse kampene blir vel uten RBK stort sett.
Eller tar jeg feil?
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran

PostPosted: 09.02.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

cbas10an wrote:
Kanskje får vi automatisk en bedring mtp tilskuersnitt til neste år, når alle kampene går på betal-TV...
Mange som nekter å betale for å se fotball..

Kommer nok an litt på pris også. Hvis det er billigere pr kamp å se den hjemme enn å gå på stadion vil nok fortsatt mange velge det. Men med den kvaliteten som er på norsk fotball for tiden skjønner jeg godt at folk ikke vil betale for å slite med det i stua.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

cbas10an wrote:
Men dette er vel femte og sjettevalget, så disse kampene blir vel uten RBK stort sett.
Eller tar jeg feil?

Det er 2. og 3. valg. Og det er heller ikke kjent om Canal+ planlegger å legge sitt 1. valg på betal-TV eller sin nye gratiskanal Canal 9.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.02.2012 12:58    Post subject: Reply with quote

http://www.nrk.no/nyheter.../1.7986414

Hittil ligger vi på 5.plass over solgte sesongkort, det er elendig!!

5.421 solgte sesongkort er til å grine av. For salget sin del så håper jeg de neste 2 ukene blir fylt opp av nyheter om at midtstopper, høyreback, nigeriansk spiss og Steffen Iversen har signert. Deretter må det infojobbes knallhardt fra RBK, kjernen, "trønderkjendiser" og sponsorer.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2012 12:58    Post subject: Reply with quote

Code:
Klubb      Solgte Stadionkapasitet
Molde       7 053  11 300
Aalesund    7 000  10 778
Brann       6 710  16 717
Viking      5 500  16 000
Rosenborg   5 421  21 510
VÃ¥lerenga   3 614  25 527
Haugesund   3 178   5 000
Strømsg.    3 100   7 500
Fredrikstad 2 681  12 565
Tromsø      2 150   6 788
Stabæk      2 000   5 898
Sogndal     1 500   5 623
LSK         1 357  11 400
Odd         1 215  12 800
Sandnes     1 200   5 100
Hønefoss      800   4 125

http://www.nrk.no/nyheter.../1.7986414
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.02.2012 15:56    Post subject: Reply with quote

Alt henger sammen. Å drøye med signeringer for å spare penger er som å skyte seg i foten for å spare utgifter til sko.

Ledelsen i RBK har de siste årene klart det tilsynelatende umulige kunststykket å "spare seg til fant" samtidig som de har sløst bort pengene.
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2012 16:15    Post subject: Reply with quote

Hadde vi bare hatt Trond Sollied. Da hadde vi visst når vi skal punge ut og ikke.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 09.02.2012 17:03    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor mange solgte vi hadde på denne tiden i fjor? I følge en på VGD (som ofte har stålkontroll på tall) hadde vi solgt 6800 sesongkort 31.12.2010.

Det er skremmende.
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 09.02.2012 20:09    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Alt henger sammen. Å drøye med signeringer for å spare penger er som å skyte seg i foten for å spare utgifter til sko.

Det blir litt høna og egget-sak. Som du sier henger alt sammen. Gode signeringer burde generere mer publikum på tribunen. Samtidig kom det tre gode investeringer i sommer, men publikumstallet gikk allikevel ned med 3000 i snitt i 2011 sammenlignet med 2009 (av forskjellige årsaker). Publikumstallet bedret seg ikke på høsten og ser ikke ut til å bedre seg hittil i år. Når folk sitter på gjerdet ifht kjøp av sesongkort i de månedene som normalt har gitt størst salg av dette, gir det dårlige prognoser for inntekter resten av året, som nok gjør sitt til at klubben vegrer seg til å frigjøre midler til kjøp sånn at dette drøyer. Hadde de 3000 kommet på kamp og brukt ca 250 kr inkl billett pr kamp, ville det gitt ca 11 mill mer i inntekt. Det kunne gjort det lettere å frigjøre midler til spillerkjøp nå med tanke på hvordan den økonomiske situasjonen i klubben er i.

Sier ikke at jeg støtter klubben i drøyingen av signeringer o.l., men reduksjonen av inntektsnivået ifbm tilskuersvikten, kan være en forklaring sett fra et økonomisk perspektiv når man vet hvordan den økonomiske situasjonen er.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.02.2012 20:47    Post subject: Reply with quote

Delfinen nevnte 6.800 per 31.12.2010 her inne i Tilskuersnitt-tråden i fjor:

http://www.rbkweb.no/foru...php?t=5412

Men vi endte vel ikke på mer enn 7.800-7.900 til seriestart, så det ble solgt lite etter at Iversen, Demidov og Annan dro.

Antakelig lå vi vel på i overkant av 7.000 på samme tid i fjor da, gitt at det ble solgt inn mest av de tusen siste like før seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.02.2012 20:53    Post subject: Reply with quote

Nå har vi jo bestilt sesongkort i år etter år, og sannelig har stallen blitt verre år etter år. Det er naivt og tro at man skal få skuta på rett kjøl uten en skikkelig opprydning. Før den opprydningen kommer igang blir pengene brukt på konferanse og Boti Goa og alt mulig annet fjas.

Jeg har hatt rett når det gjelder klubbøkonomien i flere år. Mitt råd er krystallklart. Elsker du klubben så venter du med sesongkort i hvert fall til årsmøtet er over.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.02.2012 21:21    Post subject: Reply with quote

Kommer nok en 8,5-millionersinvestering ala Trond Olsen dagen før årsmøtet skal du se Smile

Eventuelt en retur ala Dorsin til 6 millioner. Skjelbred kanskje.

Eller en Iversen med sign-on-fee. Sikkert en del av greia at Prica ble sendt på operasjon slik at de har en unnskyldning for å bruke en del cash på Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.02.2012 22:09    Post subject: Reply with quote

Eller ganske enkelt at vinduene åpnes på fullt gap i februar, pengesedlene spres utover gulvet, utdeling av snømåker, og måkekonkurranse for å se hvem som klarer å måke mest penger ut av vinduet.

I 2011 klarte klubben å skutle bort 100 000 kroner hver eneste dag.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 10.02.2012 00:26    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Mitt råd er krystallklart. Elsker du klubben så venter du med sesongkort i hvert fall til årsmøtet er over.

..sier han som elsker seg selv og sin egen stemme over alt

Mitt råd er like krystallklart: Elsker du klubben så kjøper du sesongkort NÅ
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.02.2012 08:43    Post subject: Reply with quote

Klubben har på ingen måte gått i seg selv ennå, og signalerer ikke at den har til hensikt å gå i seg selv. Kuttene som foretas i riktig retning er for puslete til å kunne hamle opp med underskuddet på 30 millioner kroner. Det foretas fremdeles kutt i feil retning (11'ern).

Alt tilsier at penger som "investeres" fremdeles går "rett på bålet".

Tegn på at klubben har gått ned i kjelleren og sett seg selv i speilet:

- Svendsen, Skutle, og Hoftun har forlatt klubben 100%.
- Oppsigelser av minst 30 ansatte.
- Styret går av alle mann alle.
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 10.02.2012 09:27    Post subject: Reply with quote

Svendsen går av. Skutle har gått av og vi har fått inn ny daglig leder. Markedslederen har gått av. De har fått inn en som skal gå gjennom hele organisasjonen. Bratseth er hentet inn for å støtte opp om Hoftun. Torbjørnsen er hentet inn for å kvalitetssikre kjøp og sondere flere markeder/spillere. Økt satsning på egenutviklede spillere som er billigere enn å kjøpe dyre spillere med høye lønninger. Kutt på kostnadssiden på 30 mill.

Jeg vil si at det er signaler på at klubben har tatt situasjonen på alvor og har iverksatt tiltak.

Jeg kan derimot være enig med deg om at kutt på 30 mill ikke er nok i og med at den største inntektskilden, nemlig publikum, svikter. Et kutt på 30 mill ville i fjor gitt et overskudd på ca 5 mill. Hadde tilskuersnittet vært som i 2009, ville overskuddet vært på 15-16 mill.

Tilskuersvikten i fjor kontra snittet i 2009 stod for i overkant av 40% av underskuddet i fjor. Med tanke på at sesongkortsalget i år har enda lavere prognoser, vil det ikke hjelpe at klubben kutter 30 mill da inntektene også ser ut til å gå ned. DA vil det i hvertfall bli kuttet i det sportslige!

Ja, klubben må absolutt ta sin del av kaka ved å redusere kostnadene for å få bedre styring, noe de nå gjør. Derimot har vi som supportere et vel så stort ansvar ifht at det er vi som står for inntektene. Det er selvfølgelig lettere å si at "de" må gjøre noe framfor å gjøre noe selv, men resultatet av det vil i lengden bli ytterligere kutt og enda dårligere sportslig opplegg. Vi og klubben må dra lasset sammen for å forbedre det sportslige, ikke minst nå som klubben endelig har tatt grep selv.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.02.2012 10:04    Post subject: Reply with quote

Trekløveret som etter min mening personifiserer problemene til klubben sitter fremdeles i sentrale verv, gutteklubben består, og pengene kastes fremdeles ut av vinduet på Brakka. Ta ikke feil.

Etter "opprydninga" slik den forespeiles går klubben fremdeles 25 millioner kroner i minus. Hoftun er på ballen for å score selvmål. Skutle bruker klubbens gjeld for å kjøpe sand til den lille sandkassa si.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 10.02.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:

Jeg vil si at det er signaler på at klubben har tatt situasjonen på alvor og har iverksatt tiltak.

Samme tenker jeg. Det er begrenset hvor store forandringer man kan håpe på (og som er sunt) i en runde. Nå har man i praksis endret det aller meste på toppen i den administrative delen av klubben (inkludert styreleder) og utad er det nye toner. Det er en del grums som gjenstår i sportslig avdeling, men i løpet av 5-6 måneder kan mye se annerledes ut også der. Jeg er overbevist om at JJ ikke overlever en dårlig vårsesong.

Jeg kjøper sesongkort for å støtte klubben i en vanskelig periode, for å bli underholdt (har store forventninger til høstsesongen!) og fordi jeg tror vi endelig er på riktig vei igjen etter 5-6 år i skyggenes dal - og da vil jeg gjøre mitt beskjedne bidrag for å støtte den utviklingen. Jeg har ingen tro på å starte fra scratch i 2. divisjon.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.02.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

Det får du da full anledning til hvis du kjøper sesongkort etter årsmøtet. Klubben taper bare et par øre i renteinntekter.

Men, sannsynligheten er ganske mye større for at styret må presentere et budsjett med enda større kutt, og virkelig ta et oppgjør med seg selv.

Når Hoftun, Skutle og Svendsen er 100% ute av klubben, styret går av alle mann alle, og minst 30 oppsigelser. DA kan du være sikker på at prosessen som må igangsettes har blitt igangsatt.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 10.02.2012 12:49    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Samme tenker jeg. Det er begrenset hvor store forandringer man kan håpe på (og som er sunt) i en runde. Nå har man i praksis endret det aller meste på toppen i den administrative delen av klubben (inkludert styreleder) og utad er det nye toner. Det er en del grums som gjenstår i sportslig avdeling, men i løpet av 5-6 måneder kan mye se annerledes ut også der. Jeg er overbevist om at JJ ikke overlever en dårlig vårsesong.

Det samme er blitt sagt de siste 5 årene. "I år blir det bra, vi lover".

Nå er det på høy tid at ledelsen leverer det de sier.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.02.2012 12:52    Post subject: Reply with quote

mmmm... og det de sier må være: "Nå forlater jeg klubben 100%"...
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 12.02.2012 22:33    Post subject: Reply with quote

I år skulle Rosenborg holde ord når det gjaldt rabatterte priser og datoer. Løgn. Jeg betalte riktig pris like før fristen 27/2, mens min bror på nabosetet som ble oppringt i forrige uke, slapp unna med den rabatterte prisen som var før jul.
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 12.02.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen ordninger som gjør at sesongkortene blir billigere på ett senere tidspunkt på sesongen, eller blir prisen per billett bare høyere jo lengre man drøyer?

tillegsspørsmål: Hva koster egentlig ett sesongkort?

jeg har tenkt meg å flytte nordover til Trondheim til høsten. Og ønsker da å være fast inventar på Lerkendal.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.02.2012 23:58    Post subject: Reply with quote

I fjor hadde de vel et såkalt halvtårskort dersom du var medlem i Kjernen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
Page 6 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb