| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 10.02.2012 09:14 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | Eneste som er sikkert er at troppen skriker etter 5-6 nye spillere. Men det kommer ikke til å skje. Max 2. Derav en fra egen junior stall.
Den sportslige ledelsen er handlingslammet og klarer ikke å gjøre jobben sin. Nå er det 6 uker til seriestart. Også sier Jønsson at spissjakten intensiveres nå?? I alle dager. Hva slags system har de på spillerlogistikken?
Selv om det skulle komme inn 2 spillere så er laget prisgitt å være skadefri hele denne sesongen. Et par skader så man virkelig ute å kjøre.
Men årsmøtet kommer som normalt til å bli et "jatte" møte der det blir stillt et par kritiske spørsmål, men så blir det med det... |
Helt enig! |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 10.02.2012 09:26 Post subject: |
|
|
| Kjernenmedlemmer har muligheten til å sette både Jønsson og Hoftun til veggs på møtet til uka. Håper dette blir et konstruktivt møte der alle kritiske spørsmål angående spillerlogistikken vil bli stilt. Kanskje enklere å ta opp disse spørsmålene da i stedet for på årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.02.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Fagermo frykter spillerflukt
- Forberedt på å selge spillere på grunn av økonomien.
Det er vel ikke den eneste klubben i Norge som sliter med dette?
Jeg syns jo det er litt merkelig at de andre klubbene overpriser sine spillere som Rbk lukter på.
Men det blir vel ris til egen ræv etter hvert.
Heia RBK |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.02.2012 11:14 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...05411.html
Fredrikstad i økonomiske problemer. Vi får håpe at tilstanden bare forverrer seg utover slik at RBK kan plukke opp Kevin Dure og Etzaz Hussein... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.02.2012 11:20 Post subject: |
|
|
FFKs prioriteter (som alle andre klubber vedr salg til RBK)
1. selge til overpris for å overleve
2. gå konkurs
3. selge til reell pris ut fra egen situasjon
Tror ikke vi skal holde pusten, '72! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.02.2012 11:24 Post subject: |
|
|
Etzaz Hussein bør vi iallefall sterkt vurdere. Han har tallent. Denne Strandbergkoblingen går høyt men jeg vil se at det skjer før jeg tror noe på det.. er forøvrig smålunken til han men jeg kan ikke se noe klart bedre alternativ så det får vel gå _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.02.2012 11:37 Post subject: |
|
|
| Hoftun må i løpet av et par uker(trenger tiden fram til seriestart for å bli drillet inn i rollene. Rollene ja....der er JJ blank da....) skaffe følgende spillere: Høyreback, en GOD stopper, venstreback(pga Åsen til RIL), to angrepsspillere, og en utviklingsspiller fra lokalt område. Dette klarer imidlertid Hoftun IKKE! Noe skyldes hans tafatthet, noe skyldes svak økonomi. |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 10.02.2012 11:49 Post subject: |
|
|
Synes det er flere som har et lite edruelig forhold til den økonomiske situasjonen klubben befinner seg i. Nå gjelder det først og fremst å rydde opp i det - da kan vi ikke hente spillere i øst og vest som koster i innkjøp og lønn, men heller utvikle de vi har.
Noen tilskudd trenger vi selvfølgelig, men jeg mener vi skal være strålende fornøyd om vi får inn to forsvarere, som til sammen kan bekle begge backene og stopperplassen, og en spiss så skal vi være veldig fornøyd. Disse bør om de ikke er klare førstevalg, i hvert fall være klare utfordrere til en plass i elleveren. Det skal ikke så mye til. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.02.2012 11:58 Post subject: |
|
|
| Max wrote: | Haha herregud. Har akkurat 11 utespillere hvis vi setter Örlund på midtbanen.  |
Heldigvis trenger vi bare ti utespillere  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.02.2012 12:01 Post subject: |
|
|
| Høyreback, stopper og angriper er maks hva vi kan håpe på. Tipper vi ender opp med høyreback og en ubrukelig angriper. |
|
| Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 10.02.2012 12:03 Post subject: |
|
|
Strandberg: vi får vel neppe noen bedre unge norske spillere enn han? Men skulle det være: Forren, Hovland? Det er ikke alle som selge til RBK, det er ikke alle spillere som vil til RBK og RBK trenger flere norske spillere. Jeg blir rimelig fornøyd om han kommer til oss. _________________ Kebab og klyster |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 10.02.2012 12:08 Post subject: |
|
|
| Journalist wrote: | Synes det er flere som har et lite edruelig forhold til den økonomiske situasjonen klubben befinner seg i. Nå gjelder det først og fremst å rydde opp i det - da kan vi ikke hente spillere i øst og vest som koster i innkjøp og lønn, men heller utvikle de vi har.
Noen tilskudd trenger vi selvfølgelig, men jeg mener vi skal være strålende fornøyd om vi får inn to forsvarere, som til sammen kan bekle begge backene og stopperplassen, og en spiss så skal vi være veldig fornøyd. Disse bør om de ikke er klare førstevalg, i hvert fall være klare utfordrere til en plass i elleveren. Det skal ikke så mye til. |
Dette er en økonomisk situasjon klubben har satt seg i selv. Det er ikke uflaks eller uheldige omstendigheter, men rein og skjær udugelighet i klubbens ledelse. Hvorfor skal man være edruelig når man ser klubben sin bli rasert og knapt ha spillere i oppkjøringen til en viktig sesong? Hvorfor skal vi være fornøyd med middelmådighet bare fordi man er vandt med udyktighet? |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 10.02.2012 12:13 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Max wrote: | Haha herregud. Har akkurat 11 utespillere hvis vi setter Örlund på midtbanen.  |
Heldigvis trenger vi bare ti utespillere  |
Unnskyld meg, jeg mente 11 på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.02.2012 13:58 Post subject: |
|
|
Indeed not. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 10.02.2012 13:58 Post subject: |
|
|
| Neh. Spiller på midtbanen, førsteprioriteringen burde være forsvar og angrep nå. Jeg vil også tro han har tapt seg kraftig siden glansdagene i IK Start. |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 10.02.2012 14:23 Post subject: |
|
|
| nin wrote: | | Journalist wrote: | Synes det er flere som har et lite edruelig forhold til den økonomiske situasjonen klubben befinner seg i. Nå gjelder det først og fremst å rydde opp i det - da kan vi ikke hente spillere i øst og vest som koster i innkjøp og lønn, men heller utvikle de vi har.
Dette er en økonomisk situasjon klubben har satt seg i selv. Det er ikke uflaks eller uheldige omstendigheter, men rein og skjær udugelighet i klubbens ledelse. Hvorfor skal man være edruelig når man ser klubben sin bli rasert og knapt ha spillere i oppkjøringen til en viktig sesong? Hvorfor skal vi være fornøyd med middelmådighet bare fordi man er vandt med udyktighet? |
Det er det selvfølgelig helt greit å mene, og jeg er også mye enig i det. Men nå som situasjonen er som den er, så mener jeg at vi skal være svært edruelig når vi handler inn spillere. Jeg vil derfor være storfornøyd med tre spillere inn. Men ikke med hvem som helst:-) |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.02.2012 14:46 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | FFKs prioriteter (som alle andre klubber vedr salg til RBK)
1. selge til overpris for å overleve
2. gå konkurs
3. selge til reell pris ut fra egen situasjon. |
Mye lik den strategien de kjører i Tromsø. Bortsett fra at de der lar posten "la kommune og/eller lokalt næringsliv ordne opp" snike seg inn på første plass og skyver de andre nedover. Når jeg tenker meg om bør vel "opprettelse av nye AS" og "Emisjon" også være på TILs liste. Ikke sikker på hvor, men i hvertfall en av dem bør "på pallen". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 10.02.2012 15:18 Post subject: |
|
|
Det beste i den artikkelen er vel følgende setning:
"i tillegg til de to-tre rene forsterkningene klubben ønsker seg. " |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 10.02.2012 16:39 Post subject: |
|
|
| Med den setningen så betyr det at Øveraas er aktuell som backup da? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.02.2012 16:39 Post subject: |
|
|
| Hadde bare de administrasjonen vært like flink som Hoftun til å kutte i antall ansatt.... |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 10.02.2012 16:41 Post subject: |
|
|
Så hvis man tolker Adressa, Jønson, Fagermo, Hoftun, Viseth, osv....
SÃ¥ kan det bli slik:
Angrep:
Jude Aneke
Steffen Iversen
Midtbane:
Ole Selnes
Forsvar:
Stefan Strandberg
Steffen Hagen
Jørgen Olsen Øverås
6 spillere inn i en tynn tropp....Du verden hva man koker sammen, når man ikke har annet å bygge antakelser på. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 10.02.2012 16:43 Post subject: |
|
|
| Hvorfor denne Jude Aneke? Hvem er han og hvordan vet Attach og folk om han? |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 10.02.2012 16:48 Post subject: |
|
|
Vi var interessert i Aneke da han spillte for Midtjylland. Han reiste til nigeria og spiller for Warri wolves og har debutert for landslaget. Viseth prater om Nigeria og ahakrim om Aneke... her går det på de små smuler..
Edit: Tror det ble feil med Midtjylland |
|
| Back to top |
|
 |
|