English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sesongkort 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.02.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...222415.ece

Viking har solgt 5500..

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran

PostPosted: 01.02.2012 16:10    Post subject: Reply with quote

De har brent seg på dumme tilbud på sesongkort rett før seriestart. Når folk vet at det kommer slike tilbud så er det mange som vegrer seg for å kjøpe til overpris allerede nå.
gordon
Junior

PostPosted: 01.02.2012 16:31    Post subject: Reply with quote

Sesongkort blir for min del kjøpt dagen etter årsmøtet, når jeg kan våkne opp uten hullet jeg har hatt i mitt hjerte siden jeg stemte blankt for fire år siden.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.02.2012 18:27    Post subject: Reply with quote

Hahaha Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2012 11:27    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...99706.html

Kanksje en unødvendig oppdatering så tidlig, men vi har solgt 5.400 sedsongkort, mens i har solgt ca 7.000
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 04.02.2012 11:36    Post subject: Reply with quote

Hva må til for at dere / folk i Trøndelag skal kjøpe sesongkort og komme på kamp!? Utrolig trist den utviklingen som har skjedd.
Back to top
beejay
Senior

PostPosted: 04.02.2012 11:55    Post subject: Reply with quote

En klubb som ikke driter seg ut i alle strategiske handlinger samt mystiske valg vedrørende spillerlogistikk. Tar meg en runde med vurdering før sesongstart, men det ser ikke lovende ut enda.
Back to top
Loffinj
Junior

PostPosted: 04.02.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Tror mye av årsaken til at RBK bare har solgt 5400 kort hittil skyldes all negativiteten som har vært runt Rosenborg de siste månedene.Noen gode signeringer og et bedre spill i treningskampene så vil nok sesongkortsalget ta seg bra opp mot seriestart,men nøkkelen til det sitter på Brakka,så jeg tviler litt.
Moldes salg er jo kunstig høyt da de selger ca 6000 kort til næringslivet,noe som ser fint ut på papiret.De hadde 9000 i snitt i fjor,men realiteten var vel bare litt over det halve.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.02.2012 13:24    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Hva må til for at dere / folk i Trøndelag skal kjøpe sesongkort og komme på kamp!? Utrolig trist den utviklingen som har skjedd.
Identitet.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 04.02.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:

Høyt sesongkortsalg vil kunne ha kostnadsdrivende effekt i klubbens okonomi dersom likvide midler benyttes til anskaffelse av f. eks spillere. Betydelige likvide midler tilgjengelig vil kunne gi en slik situasjon.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.02.2012 23:44    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:

Det som må til Ingemann er å selge et produkt som folk faktisk gidder å betale for. Det er det det til syvende sist handler om. Det finnes ikke 20000 i Trondheim som gidder å bruke flere 1000kr på å se RBK bli hudflettet og latterliggjort av Brann, Molde og Fredrikstad. Og et spill som kun består av lange baller mot en mann.

Man kan bygge ut markedsavdeling, lage familerestauranter og diverse aktiviteter før kamp, men det hjelper så lite når hovedproduktet er like dårlig som en rusten Fiat Uno. Denne fundamentale forståelsen har ikke Brakka hadd siden Skutle fikk Hollander syken.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 04.02.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tilhører den rasen som kjøper sesongkort fordi jeg liker å gå på kamp og setter pris på spenningen og håpet jeg klarer å bygge opp (uten hjelp av spillestil, markedsføring etc).

Det som jeg kan undre meg over, er hvorfor sesongkort selges i et så kort vindu; skulle tro at man kunne tegne et abonnement på et stk sete, som et slags medlemsskap. En avtale kan tegnes når som helst på året, med bindingstid på 12 mndr. Betaling skjer ved månedlig trekk via avtalegiro..skulle tro det var enklere å overbevise tvilere og studenter om å kjøpe sesongkort. Det blir flere små beløp pr mnd, istedet for 1 stort beløp.
cbas10an
Senior

PostPosted: 06.02.2012 07:48    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer til å kjøpe sesongkort før serien starter, men venter i det lengste pga hvordan Rosenborg har drevet sesongkortsalget tidligere år. Så dette er en protest mot nettopp dette.
Jeg er forbanna og frustrert over hvordan Hoftun "nøler" med å finne de spillerene vi trenger, og hvordan klubben pr i dag ikke framstår som noen klar utfordrer til seriegullet, men jeg skal da selvfølgelig støtte klubben videre framover. Så sesongkortet vil bli kjøpt.
I 2011 var det full stadion på 2 kamper. En tapte vi, og en vant vi etter å ha spilt fantastisk fotball. Jge velger å tro at laget spiller bedre når stadion er full, og oppfordrer derfor alle til å bli med å bidra til at 2012 blir et kanon-år for klubben vår.
Det er smertefullt å se at Molde mest sannsynlig slår oss når det gjelder solgte sesongkort!!
KOM IGJEN FOLKENS!! KJØPKJØP!!!!
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 06.02.2012 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk kjøper sesongkort. Av argumentene som har blitt brukt er "dårlig ledelse" og "dårlig spillerlogistikk". Jeg syns man heller skal se seg selv litt i speilet og spørre seg selv om man gjør sin "jobb" som supporter når man ikke drar på kamp og støtter laget i tykt og tynt. Det er vel ikke ledelsen man heier på hver helg? Det er laget og den underholdningen og spenningen de gir oss som gjør at man går på kamp. Jeg syns man heller skal se seg selv litt i speilet og spørre seg selv om man gjør sin "jobb" som supporter ved å ikke dra på kamp. Ordet "supporter" kommer av det engelske ordet "support" som betyr å støtte. For å kalle seg en supporter mener jeg at "jobben" er å dra på kamp og støtter laget i tykt og tynt. Syns det virker som at mange undervurderer supporterens "jobb" og rolle for laget og deres resultater. Et fullsatt Lerkendal vil løfte laget til bedre sportslige resultater. I tillegg gir det klubben større inntekter, som igjen kan bidra til gode spillerkjøp og enda bedre resultater.

Nå har klubben dårlig økonomi som gjør at spillerkjøpene lar vente på seg. Da burde vi som supportere hjelpe til på den måten vi kan, nemlig ved å kjøpe sesongkort og andre supportereffekter. Det frigjør midler til spillerkjøp og gode resultater. Barcelona har aldri hatt hovedsponsor på draktene sine. En stor grunn til dette er at de har mange supportere på hver kamp og som kjøper supportereffekter og mange medlemmer, slik at de får nok inntekter fra dette og ikke trenger hovedsponsor på draktene. Det er også udiskutabelt at dette også har bidrat til sportslige resultater.

Kom igjen, vis at du er en supporter og kjøp sesongkort så raskt som mulig. Det er nå laget i ditt hjerte trenger deg!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

I en perfekt verden, hadde det vært slik, men den drivende kraften er dessverre ikke idealisme, det er underholdningsverdien. Klubben må klare å skape forventninger til produktet før salget tar av. Foran denne sesongen er det nok kun spillerkjøp og tildels gode resultater i treningskampene som kan dra i positiv retning. Et godt årsmøte kan også skape optimisme, men mannen i gata, bryr seg nok ikke like stor grad om det.

Velkommen til forumet, forresten. Liker innstillinga di. Wink
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 13:43    Post subject: Reply with quote

En fotballklubb har ingen gudebenådet rett til å være støttet i tykt og tynt, den har ingen rett til å prestere i toppen eller eksistere for den saks skyld. Fravær fra kamp er én måte omgivelsene tar i bruk for å signalisere sin misnøye, det er de færreste som bruker andre virkemidler. Disse som forsvinner blir ambivalente og passive, og det er en trend som er vanskelig å snu. Denne svikten av publikummere kom ikke fordi vi sviktet i ett overgangsvindu, eller i en sesong - det er frustrasjon og skuffelse akkumulert opp over lang tid. Faresignalene har vært der lenge, det er klubben som ikke har reagert.

For øvrig var entusiasmen på topp i 2005, noe som viser at det ikke bare er enkle "medgang-motgangs"-faktorer som beskriver dagens tilstand.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 13:48    Post subject: Reply with quote

Nå har jo styret argumentert for at inntekter i kroner og øre vil kunne ha kostnadsdrivende effekt. En slik effekt vil vi jo ikke bidra til.

nieuwlaat wrote:
Ingeman wrote:

Høyt sesongkortsalg vil kunne ha kostnadsdrivende effekt i klubbens okonomi dersom likvide midler benyttes til anskaffelse av f. eks spillere. Betydelige likvide midler tilgjengelig vil kunne gi en slik situasjon.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
I en perfekt verden, hadde det vært slik, men den drivende kraften er dessverre ikke idealisme, det er underholdningsverdien.

Når jeg lar være å kjøpe sesongkort i år, er det nettopp av idealistiske årsaker.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2012 14:00    Post subject: Reply with quote

Så den komme, men orket ikke å omformulere meg. Smile
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 06.02.2012 14:51    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...um=twitter

Kjernen tar ordet og oppfordrer til å stå sammen om å gjenvinne tronen!!

Hear Hear!!!
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 06.02.2012 15:59    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
En fotballklubb har ingen gudebenådet rett til å være støttet i tykt og tynt, den har ingen rett til å prestere i toppen eller eksistere for den saks skyld. Fravær fra kamp er én måte omgivelsene tar i bruk for å signalisere sin misnøye, det er de færreste som bruker andre virkemidler. Disse som forsvinner blir ambivalente og passive, og det er en trend som er vanskelig å snu. Denne svikten av publikummere kom ikke fordi vi sviktet i ett overgangsvindu, eller i en sesong - det er frustrasjon og skuffelse akkumulert opp over lang tid. Faresignalene har vært der lenge, det er klubben som ikke har reagert.

For øvrig var entusiasmen på topp i 2005, noe som viser at det ikke bare er enkle "medgang-motgangs"-faktorer som beskriver dagens tilstand.

Jeg skjønner at publikumssvikten skyldes frustrasjon over ledelsen over lengre tid. Min mening er allikevel at det er feil måte å "straffe" ledelsen og klubben på ved å ikke møte opp til kamp. Det man straffer mest ved å ikke møte opp på kamp er det sportslige ved at laget ikke får den ekstra støtten som kan vippe en kamp i vår favør og at klubbens inntekter, som i hovedsak skal brukes til sportslig utvikling, uteblir. I tillegg kan spillerne spille med for høye skuldre fordi de ikke føler de har støtten fra tribunen. Derfor mener jeg at dette er feil måte å aksjonere på.

Misforstå meg rett. Hvordan klubben har blitt styrt over lengre tid er forkastelig og vi skal få lov til å protestere mot dette. Men bruk heller andre metoder på å ytre meninger mot ledelsen; bannere og rop under kamper mot ledelsen, innlegg på diverse nettsteder og aviser eller lignende. På den måten får man ytret sin misnøye, men også vist at man uansett støtter laget.

Jeg tror denne sesongen kan bli veldig bra og at vi kan ta tilbake gullet. Med et fullsatt Lerkendal i nærmest hver kamp er jeg enda mer sikker på at det blir en realitet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2012 16:12    Post subject: Reply with quote

Joda, men virkemidlet for å få folk flest på kamp er fortsatt ikke å spille på samvittigheten. Virkemidlet er å ta grep som gir gjenklang. Vi er inne i en ond sirkel, og den kan dessverre ikke brytes av den jevne trønder.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.02.2012 16:15    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:

Misforstå meg rett. Hvordan klubben har blitt styrt over lengre tid er forkastelig og vi skal få lov til å protestere mot dette. Men bruk heller andre metoder på å ytre meninger mot ledelsen; bannere og rop under kamper mot ledelsen, innlegg på diverse nettsteder og aviser eller lignende. På den måten får man ytret sin misnøye, men også vist at man uansett støtter laget.
Det viktigste er tross alt å få vist seg som den flotte supporteren, og å tekkes sin egen samvittighet ved å gjøre noe, bare helst ikke noe som kan ha effekt på noen måte.

Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 06.02.2012 22:55    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden lager ikke RBK en side som kommer opp før man kommer inn på rbk.no siden der man reklamerer for sesongkort og fristelser for å kjøpe sesongkort!??

De har hatt det en gang før.. Det er jo et veldig bra virkemiddel for å få folk giret og interessert til å kjøpe sesongkort.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 07.02.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Eller irritert på reklame som gjør at folk ikke besøker nettsida. Jeg hater sånt noe i hvert fall, og jeg vet jeg ikke er alene om det.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb