| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Demolith Rutinert

|
Posted: 19.11.2011 06:19 Post subject: |
|
|
Justin Bieber og julebrus før 1.desember, jeez! Ferdig med ungdomsskolen nå Jonas  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 29.11.2011 16:51 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...216005.ece
"- Jeg har en litt annen rolle på dette laget. På a-laget er jeg blant de yngste og er fremdeles fersk. Her kan jeg innta sjefsrollen med min erfaring. Jeg håper at jeg kan bruke erfaringen jeg har fått til noe positivt her, sier Jonas."
For en fyr, ass. En av få spillere på laget som fremstår utelukkende positiv for min del. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.11.2011 17:50 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hva du mener...
Fremstår han positivt, eller er han en ass?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 30.11.2011 00:24 Post subject: |
|
|
Jeg beklager på det sterkeste. Slik ungdommelig lingo skal selvfølgelig ikke forekomme her inne på forumet, all den tid den garvede garde her inne så til de grader kan misforstå og tillegge meg meninger jeg slett ikke har.
All jokes aside; om noen skal premieres med fornyet kontrakt etter årets sesong bør det være Svensson. Ikke at jeg tror interessen rundt ham er like stor som for en del andre unge midtbanespillere på RBK de siste årene (Tettey, Skjelbred, Henriksen), men han er betraktelig viktigere for oss enn til dømes nettopp Henriksen. Rikspressen vil gud skje lov(?) ikke skrive om ham, så lenge Singh/Fellah/Kleiven m.m. Er langt mer interessante for MP, Svea og resten av sullikene i akersgata. Svensson og Berntsen i samspill med en fysisk sterkere ballvinner kan jo ikke bli annet enn bra, skulle en tro. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 30.11.2011 20:04 Post subject: |
|
|
Håper på at 2012 blir Svensson og Bakengas år, og at Midtsjø tar steget opp og blir 2012s "Svensson-overraskelse"  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.11.2011 21:06 Post subject: |
|
|
Hvis Midtsjø slår gjennom skikkelig neste år vil jeg egentlig ikke kalle det for en overraskelse. Jeg blir mye mer overrasket hvis han ikke gjør det. Men da må muligens en med klippekort ut? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.11.2011 22:06 Post subject: |
|
|
| Midtsjø er jo allerede en topp fotballspiller. Han kan gå inn å gjøre en god jobb for laget vårt når som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 30.11.2011 23:04 Post subject: |
|
|
Selnæs slår gjennom i 2012, hvis folk nede på brakka kjenner sin besøkelsestid... _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 30.11.2011 23:11 Post subject: |
|
|
Han har absolutt muligheten til det, hvis han får spilletid.
Vanvittig god venstrefot, og er veldig fotballklok. Leser spillet meget bra.
Innleggsfoten hans er også verdt å nevne, teknisk er han også meget god. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.12.2011 07:19 Post subject: |
|
|
Ã…rets spiller 2011:
- Jeg har som mål å bli en større trussel fra distanse, og generelt forbedre avslutningene mine for å score flere mål, slår Svensson fast.
Les mer: Svensson skal score mer |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 23.12.2011 12:28 Post subject: |
|
|
| Som å høre PCS... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.12.2011 13:35 Post subject: |
|
|
| Bortsett fra at Svensson faktisk kommer til å gjøre noe med det. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 23.12.2011 14:51 Post subject: |
|
|
| Det trodde jeg om pcs i flere år også... Men, Svensson virker mer seriøs på å utvukle "svake" sider. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 23.12.2011 14:56 Post subject: |
|
|
| Svensson virker også litt kaldere og bedre i avgjørende posisjoner. Klarer å holde hodet kaldt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.12.2011 23:44 Post subject: |
|
|
Om ikke lenge blir Jonas Svensson noe sånt som det her:
http://www.youtube.com/wa...ature=plcp _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 31.12.2011 14:45 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Av spillerne på dagens RBK er Svensson en av de med best fysikk, samtidig som han er den desidert mest robuste i stilen og blant de mest besluttsomme. Ta bare målet mot Sarsborg 08 som eksempel. Har du sett Svensson? Med 2011-sesongen i mente blir innlegget ditt bare helt tullete, men joa hver sin mening... |
"Skyt fra hofta" mentaliteten her inne lever i beste velgående. for 3 gang må jeg si at poenget aldri var å betvile Svenssons talent, poenget var en kritikk mot Hoftuns jobb på overgangsmarkedet. så sentrale nøkkelspillere som Annan og Sapara kan ikke erstattes med talenter sånn helt uten videre, og for ønte gang, det at Henriksen og Svensson har etablert seg på A-laget skyldes at det ikke var noen andre, for untakk av Fredrik Winsnes og Morten Moldskred. Fredheim Holm er kjeks.
Før du er så arrogant og sier "har du sett Svensson", bør du kanskje ta deg tid til å lese innleggene nøyere.
Å være den mest robuste spilleren på Rosenborg er faen meg ingen prestasjon, tatt Prica og Larsen i betraktning. Et mål med god beslutsomhet mot Sarpsborg gjør ham ikke svært besluttsom i hver kamp han spiller over en hel sessong. Statistikkens tale er klar: 5 målpoeng. Men som sagt før, dette kommer med tiden. Poenget var, som sagt før, at nøkkelspillere må erstattes skikkelig, det at Henriksen og Svensson har slått igjennom skyldes ikke noen overlegent bra talentsatsning, men at det aldri var noen andre til å ta Sapars og Annans plass på laget, inntil Dockal og Issah var solgt. Og på det tidspunktet var Skjelbred solgt, og Winsnes til de grader avdanka. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 09:16 Post subject: |
|
|
| Henriksen-salget gjør trolig at vi får se Svensson (atskillig oftere) på sentral midtbane. Gleder meg egentlig stort til å se ham der. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.01.2012 09:45 Post subject: |
|
|
| Helt klart. Jonas kommer antakelig til å blomstre mer inne sentralt. Jeg kalte ham lykketroll etter kretsfinalen G13, og han har vel vært ganske heldig med omstendighetene hele veien, i fjor med den tynne stallen og skadene på andre som gjorde at han fikk sjansen og nå antakelig med at han får spille mer sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.01.2012 21:59 Post subject: |
|
|
- Da hadde jeg gått på en smell
| Quote: | Jonas Svensson ble kåret til årets beste spiller i RBK etter fjorårssesongen. I år blir han viktig brikke når RBK skal forsøke å ta tilbake toppen av tabellen.
- Vi skal ta tilbake gullet der det hører hjemme. I en klubb som Rosenborg er det ikke noe annet som gjelder, sier Svensson til Nettavisen. |
| Quote: | - Jeg har hørt en del om «den vanskelig andresesongen», men det tenker jeg ikke på. Da tror jeg at jeg hadde gått på en smell.
Han vil heller bruker energien på andre oppgaver.
- Jeg må ta mer ansvar i år, og ikke være en junior lengre. Jeg må bare kjøre på, og alltid se etter forbedringer i spillet mitt, sier midtbaneterrieren. |
I grunn spent på om Jönsson finner plass til Svensson, hvertfall om man henter Farnerud. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2012 22:13 Post subject: |
|
|
| Det er alltid plass til Svensson. Han ble da ikke satt på benk etter de to signeringene i midtbaneleddet i fjor høst heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Horribel Junior
|
Posted: 30.01.2012 22:15 Post subject: |
|
|
| Noe annet ville vært, tja… horribelt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.01.2012 12:21 Post subject: |
|
|
Vet ikke helt om jeg er enig i det. Svensson er for meg en bra fotballspiller, og et bra talent, men jeg vet ikke om jeg ser noe potensiale som gjør ham til en nøkkelspiller for Rosenborg, verken nå eller senere. Jeg ser det som et svakhetstegn for laget dersom Svensson klarer å etablere seg som fast i elleveren neste sesong.
Svenssons gode sesong i fjor, og kåringen som årets spiller, ble for meg en litt sånn "noen må jo vinne"-pris i en sesong der ingen av de vanlige nøkkelspillerne var stabilt gode, og noen av dem ble tildels lagt litt for hat av deler av fansen av forskjellige grunner. Svensson spilte med hjertet utenpå skjorta, presterte jevnt og godt, men også helt uten forventninger. Min påstand er at han kommer til å vurderes som litt dårligere i år, selv om han skulle spille nøyaktig like bra, eller engang litt bedre.
Gitt Svenssons alder og ferdigheter er en rolle som utfordrer og avlaster til plassene sentralt perfekt for ham, tror jeg, han er såpass tilpasningsdyktig at han kan bekle mange roller i laget, og er i det hele tatt en forholdsvis nyttig spiller for en trener. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 31.01.2012 15:19 Post subject: |
|
|
| Enig med Zaphod. Både Midtsjø, Berntsen og Selnæs er nok også spillere med større potensiale enn Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 31.01.2012 15:24 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke enig med Kristobal av den grunn, men Svensson har mye bra:
- Veldig god avstand mellom ball og kropp ved føring av ball, og vinner mye balansemessig
- En kriger uten noe pusling
- God ballkontroll selv med litt fart i kroppen
På linje med de aller største talentene fra Trøndelag etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 31.01.2012 16:27 Post subject: |
|
|
Svensson har i første rekke BALLER, og det er det ikke alle RBK-spillerne som har hatt de siste årene
Vi trenger flere spillere med baller  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
|