View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 31.01.2006 19:49 Post subject: |
|
|
MÃ¥tte nesten finne ut hvor lang kontrakt "Jamtis" har, og en kjapp SMS tur-retur Stavsetmyra bekreftet mistanken min: Han har kontrakt bare ut sesongen.
Dermed er også dette en grunn til at han ønsker å spille for RBK i år. Om han hadde dratt til Bodø nå, har sjansen vært høyst til stede for at han aldri ville ha fått spilt Tippeliga for RBK... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.01.2006 20:01 Post subject: |
|
|
Har han heltidskontrakt, da?
Hvordan er det med juniorene til Rosenborg, forresten? Har de små deltidskontrakter eller er noen av dem amatører? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.01.2006 20:08 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er særlig betaling juniorene får, nei... Det er vel mest dekking av alle utgifter.
Og ja, Jamtfall har heltidskontrakt på linje med hva Lille-Per hadde f.o.m. sommeren 2004.
For øvrig:
- Løpskapasiteten kan alltid forbedres. Og hodespillet, ja, egentlig duellspill i det hele tatt, mener Jamtfall.
Les mer: Se opp for Michael Kleppe Jamtfall |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 08.02.2006 13:18 Post subject: |
|
|
Michael virket ganske ydmyk i dette intervjuet
Det beste rådet jeg har fått er et sitat som henger her på rommet mitt: «Den som tror han er ferdig utlært, er ikke utlært, men ferdig.» Det var Nils Arne Eggen som sa det, og det var mamma som ga meg det. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.02.2006 13:48 Post subject: |
|
|
Ja, virker som han har samme typen mennesker rundt seg som det PCS har og det er jo en meget bra ting
Og så holder han med rett lag x to  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 14:44 Post subject: |
|
|
Får håpe han er mer ydmyk enn faren sin ihvertfall. Jørn Jamtfall svarte surt til en journalist etter å ha tabbet seg ut i nok en kamp: "Prøver du å gjøre meg til en slags syndebukk her?"
Det var som kjent ikke nødvendig da han som regel greide det helt fint på egenhånd. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.02.2006 14:59 Post subject: |
|
|
Dags, har du tatt en titt på statistikken for antall baklengs i perioden hans? Samtlige av hans sesonger er vel på topp 10 listen i RBK om jeg ikke husker feil.
Jørn var langt fra så dårlig som folk skulle ha det til, men tabbene hans skjedde da de var som mest synlig. Som offensivt våpen var han også unik og mange hakk bedre enn Espen.
Det morsomste er jo at Soltvedts volley i medvind i eget nett fra midtbanen ble kalt tabbe av Jørn. Hva skulle han gjøre, stå på streken når vi har ballen ute på midtbanen? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 15:14 Post subject: |
|
|
Jamtfall sto i mål i den perioden Rosenborg var mest suverene. Jeg sa at ikke han ikke var god innimellom, jeg sa han var lite ydmyk. Han innrømte aldri at han hadde gjort en tabbe.
Han var reaksjonssterk og god til å sette i gang spillet, men helt elendig i feltarbeidet og en heller tvilsom plasseringsevne på langskudd.
Dessuten er det et faktum at han gjorde flere grove keepertabber enn noen annen elitekeeper i den perioden han spilte. Flere av dem direkte avgjørende for utfallet av kampene. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.02.2006 15:52 Post subject: |
|
|
Da foreslår jeg at du kommer med en liste over de mange tabbene til Jamtfall, Dags. Tipper at Espen Johnsen har hatt flere.
Jamtfall stod for det meste meget bra, slapp inn få mål (også i Europa) og har vel norgesrekord i antall strafferedninger på en sesong (8 av 9 eller noe i nærheten).
Tabbene var ikke så mange som alle vil ha det til, og jeg tror nok en del av de skyldtes migrene som han slet med.
Jeg syns Jørn Jamtfall er den beste keeperen som har vært i RBK (tar forbehold for Geir Karlsen). |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.02.2006 16:00 Post subject: |
|
|
Haha, du mener Jamtfall var bedre enn Arni? Mulig Gjør Jamtfeil var en bedre keeper enn jeg husker, men særlig mye over middels var han ikke. Og hvis Jamtfall var syk så burde han si fra og ikke spille kampen. Ærlig talt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.02.2006 16:04 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Haha, du mener Jamtfall var bedre enn Arni? |
PÃ¥ det jevne var han det ja. Arni spilte noen superkamper ute i Europa, men holdt ikke samme kvaliteten kamp etter kamp i Tippeligaen. Men for all del, Arni tar en god andreplass. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 16:09 Post subject: |
|
|
For å være helt ærlig så husker jeg ikke hver enkelt i detalj, men jeg husker at det var mange.
Du kan jo spørre Jørn selv, så får du vel vite at han ikke har gjort noen i det hele tatt.
Poenget mitt var ikke å dra i gang en diskusjon om hvem som har vært den beste keeper'n i Rbk, selv om jeg også mener at det var Arni. Poenget var ydmykhet, evnen til å innrømme feil og korrigere utfra det. Håper sønnen har den evnen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.02.2006 16:20 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Jamtfall stod for det meste meget bra, slapp inn få mål (også i Europa) og har vel norgesrekord i antall strafferedninger på en sesong (8 av 9 eller noe i nærheten). |
Velger også å huske han for straffene, husker det var litt sånn "Ah straffe, den tar han lett" når vi fikk en imot.
Tabbene har overskygget det at han var en ganske god, ikke supergod, men god norsk standard. På samme måten som Espens svake perioder har gjort det for han. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.02.2006 16:22 Post subject: |
|
|
Må si jeg husker ham for å være en fantastisk første-angriper ... |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 08.02.2006 16:28 Post subject: |
|
|
Ja, det var han også, meget god på igangsettingen, men nå er vi kanskje litt for langt off-topic siden tråden handler om fremtiden ikke fortiden:) |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.02.2006 16:31 Post subject: |
|
|
Ydmykhet er forøvrig noe tull. Du kommer mye lengre om du er proppfull av selvtillit og har en viss arroganse fordi du vet du er bra på det du gjør. Å legge seg flat for all kritikk fra pressen er heller ingen spesielt bra egenskap etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 16:36 Post subject: |
|
|
Det er forskjell på selvtillit og selvbedrag. Det var vel nettopp den arrogansen som hindret han fra å bli en ordentlig god keeper. En selvinnsikt og evne til selvkritikk på linje med en Idol-deltager. Som sagt, håper junior kan stikke finger'n i jorda og ikke tro han er superstjerne sjøl om han er tatt opp i A-stallen. Det er fremdeles en lang vei å gå. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 08.02.2006 17:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.02.2006 16:56 Post subject: |
|
|
Det samme kan du si om alle yngre spillere. Vet ikke hvorfor Jamtfall jr. får pepret det inn hele tiden.
Selvbedrag blir det først hvis man gjør en dårlig jobb, og det mener jeg på langt nær Jamtfall gjorde. En del av tabbene han gjorde var helt uforskyldt, noe Recon også nevnte (Lillestrøm-kampen). Allikevel ble de klassifisert som tabber, og da blir det feil å legge seg flat. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 17:03 Post subject: |
|
|
Selvbedrag i denne sammenhengen er å nekte og innrømme at du har gjort en tabbe.
Saken jeg referete til først var vel da Jørn Jamtfall på elegant måte bokset ballen rett opp for så å slå den i eget mål mot Legia Warzawa.
Forøvrig, det samme kan sies om alle unge spillere ja. Jeg brukte han kun som et eksempel og faren som et eksempel på hvordan jeg mener man ikke skal takle berettiget kritikk.
EDIT: Søkte for moro skyld på Jamtfall+tabbe på google. Er absolutt å anbefale for de med dårlig hukommelse. Og i ettertid kan man også le av det. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.02.2006 18:18 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke når Jamtfall har fornektet at Legia-baklengsmålet vr en tabbe. Når fornektet han det?
Fant følgende uttalelse fra Jamtfall i forbindelse med det målet:
"Helt forferdelig. Jeg prøvde å fiste ballen over tverrliggeren, men i stedet havnet den i mål, sa Jamtfall, tydelig skuffet over sin egen innsats i den polske heksegryta."
Ikke mye fornektelse der eller?
Forøvrig; Et søk på "Espen Johnsen"+tabbe i Google gav dobbelt så mange treff. Det søket sier fint lite om tabbekvoten til Jamtfall. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2006 19:38 Post subject: |
|
|
Internett var ikke så utbredt da Jørn stod i mål heller. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 19:40 Post subject: |
|
|
Du hadde rett i en ting; saken jeg siktet til var 4-1 tapet mot Juventus i 97. Ikke Legia i 95.
Siden du ikke var fornøyd med google-søket mitt, gjorde jeg et nytt søk på Jørn Jamtfall på sesam og fikk opp mange gamle VG-artikler.
Jeg må innrømme at jeg feilvurderte mengden litt; det var nemlig mange flere tabber enn jeg husket. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 08.02.2006 19:43 Post subject: |
|
|
Her diskuterer vi vel Jamtfall Jr ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.02.2006 19:45 Post subject: |
|
|
Spørsmålet var om eplet faller langt fra stammen når det gjelder arroganse og evne til å ta selvkritikk. Men bakgrunnen bestrides, derfor bør den klares opp. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 08.02.2006 19:47; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 08.02.2006 19:45 Post subject: |
|
|
En keeper huskes ofte for tabbene sine, ikke de spektakulære redningene. Hvem husker ikke Espen Johnsens sleivspark mot Spania, eller Jamtfalls "selvmål" mot Legia? Da er det vanskeligere å huske Espens geniale redninger mot Spania, Lyon , R Madrid eller først og fremst Olympiakos! Og også tydligvis vanskelig og huske Jamtfalls redninger mot Porto. (Husker ikke i farten om vi vant 1-0, men Roar scora, det var i Portugal.) Da hadde Porto rundt 10-12 skudd på mål! _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
|