| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.01.2012 02:54 Post subject: |
|
|
Kan ikke nevne mange i dagens stall som er bedre?
Uansett, vi burde vente til sommervinduet. Da kunne vi fått adskillig mere penger for begge. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.01.2012 03:24 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke dra en Stabæk og selge opsjon på Bakenga?
Noen som har en tanker rundt hvem som kan erstatte Mush? _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 03:26 Post subject: |
|
|
Dagens VG har dukket opp som eAvis og PDF, men sannelig mangler sportsbilaget inntil videre begge plasser.
Saken på forsida er stadig endret i natt. Det jeg hører, er at totalsummen er 40 mill. Euro-beløpene er mine spekulasjoner ut i fra det VG skrev på fredag om €3M for Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.01.2012 03:27 Post subject: |
|
|
| Quote: |
Zorac wrote:
Noen som har en tanker rundt hvem som kan erstatte Mush? |
Er Marcus Pedersen et usannsynlig tips?
Mulig at et Torbjørnsen-produkt blir erstatter for Mush. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 28.01.2012 03:30 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Dagens VG har dukket opp som eAvis og PDF, men sannelig mangler sportsbilaget inntil videre begge plasser.
Saken på forsida er stadig endret i natt. Det jeg hører, er at totalsummen er 40 mill. Euro-beløpene er mine spekulasjoner ut i fra det VG skrev på fredag om €3M for Henriksen. |
Hvis du ringer VG bekrefter de at Bakenga er solgt. Det kommer ikke på print, men de vil publisere det på nett imorgen. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.01.2012 03:38 Post subject: |
|
|
| VG bekrefter via telefon (22 00 00 00) at Mushaga Bakenga er solgt til Club Brugge. Ikke helt sikker på eksakt sum, men det vil trolig bli offentliggjort imorgen. |
|
| Back to top |
|
 |
Elso91 Junior
|
Posted: 28.01.2012 03:40 Post subject: |
|
|
| Dagbladet skriver ingenting om noe salg i sin nettutgave, så her er det kun Vg som er informert. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 04:04 Post subject: |
|
|
Dere er ivrige karer!
Fikk som sagt bekrefta i 02-tida at også Bakenga var med til en av mange byer (på B) i Belgia.
"Det ska dæm ha, Brugge - dæm prøvd" sæ på riktig dag. Adressa-Sagbakken var på reisefot fredag, og dermed var det den utskremte fra rbk.no den eneste journalisten på treninga i Benidorm. Ergo tok det et lite døgn før fraværene ble kjent.
Antar VG og Adressa fikk vite det på sein ettermiddag/kveld og med vilje sparte til papirutgavene. Det vil si: Adressa fikk bare halve historien.
Forresten er hovedgrunnen til at jeg fortsatt er våken at jeg syntes jeg måtte få trålet gjennom alt nytt på forumet før tok kvelden. Den observante ville ha merket at jeg ikke hadde vært innlogget siden tirsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 28.01.2012 05:37 Post subject: |
|
|
| Quote: | Mushaga Bakenga
@MBakenga Trondheim
Ydmyk og jordnær trønder/kongoleser. fotballspiller på heltid. elsker å RT!
MBakenga Mushaga Bakenga
Hjelper lite med lovnader og fine ord, om det ikke blir til handling. #randomfact
26 Jan |
Mmmm så ydmyk og jordnær... |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 28.01.2012 08:12 Post subject: |
|
|
Mush blir visst til sommeren, men følger etter Henriksen da. Dette ifølge VGnett. Link i "Markus Henriksen"-tråden _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.01.2012 08:12 Post subject: |
|
|
| Ifølge belgiske medier så kommer ikke Bakenga til Brugge før til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.01.2012 08:17 Post subject: |
|
|
Club Brugge-forum
Kan virke sånn. Og det er helt greit for meg.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 28.01.2012 08:25 Post subject: |
|
|
Får en mye bedre følelse av at Bakenga blir til sommeren. Det gir oss tid. Vi trenger det sårt ift å finne en ny spiss. Regner med to baller er for mye å holde i luften på Brakka om dagen, og at vi kun får en høyreback før sesongstart.
Ift fortjeneste på Bakenga er dette det tryggeste, men RBK mister jo nå et halvt år der Bakenga kunne skrudd opp prisen ytterligere...så får vi se hva som var lurt til slutt. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 28.01.2012 08:28 Post subject: |
|
|
Et par valide poeng der JellyFish.
Klubben får tid til å finne rett spiller til å erstatte Bakenga, men kan samtidig risikere å gå glipp av en høyere sum. Men slik den økonomiske situasjonen i klubben er pr. dags dato, kan man neppe forvente at klubben tør ha is i magen... _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 28.01.2012 08:38 Post subject: |
|
|
Sant, sett utifra klubbens økonomiske situasjon forstår jeg at handelen skjer nå. Dessverre tror jeg klubben sportslig sett kommer dårligere ut av dette (les. vi finner ikke tilsvarende egenskaper som det vi solgte) i år. Og alle i og rundt klubben hadde sårt trengt en CL-kvalik (i det minste) som resultat av årets sesong. Sommerkjøpene i fjor fungerte ikke til det formålet, og jeg ser ikke helt hvordan det skal "ordnes" i år heller. Men jeg følger spent med på hva pengesekken nå skal brukes til... _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 08:49 Post subject: |
|
|
Bakenga skal erstatte en spiller som nekter å skrive ny kontrakt, og som Club Brugge regner med å selge i sommer - hvis han da ikke går ut kontrakten sin.
Henriksen og Bakenga selges til Club Brugge
Får tro VG har rett. For å være helt ærlig tror jeg ikke min kilde i natt helt hadde oversikt over en sånn detalj. Velger derfor ydmykt å korrigere artikkelen min med nytt tidspunkt for overgangen til Mush.
Uansett tyder vel det meste på at det er Brugge som i utgangspunktet ønsker utsatt flytting? Vil tro at det for spilleren - med fare for mindre spilletid - egentlig vil være bra å komme samtidig som svirrebroren?
PS! Tydeligvis en hoppinteressert kropp, som våknet av seg sjøl rett før tilstelninga i Sapporo begynte - sjøl om jeg egentlig tenke å sove over. Får heller hvile i formiddag.
Last edited by 2mas on 28.01.2012 08:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 28.01.2012 08:51 Post subject: |
|
|
Innmari negativ vinkling på dette da! Genialt salg av RBK, vi har utrolig mye spennende ungt sentralt og mush har fortsatt tilgode å virkelig slå gjennom. + to av RBKs egne kan gå ut og vise at norsk fotball fortsatt har bra nivå... Slik det ville blitt vinkla hvis dette var to moldespillere.
Stor tro på Midtsjø/Svenssen sentralt i 2012:D og Berntsen, ikke minst. Nå er tiden for RBK å få orden på forsvaret og økonomien en gang for alle, ned i lønn for kaksene |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 28.01.2012 08:55 Post subject: |
|
|
Ut: Mush
Inn: Stene fra Ranheim |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 28.01.2012 08:57 Post subject: |
|
|
Salget av Henriksen kan muligens forsvares grunnet det store talentmaterialet på midten.
Bakenga derimot.  |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 28.01.2012 09:00 Post subject: |
|
|
| 20mill og videresalg i dagens marked! Det er en veldig bra pris, selv om det er synd å miste et lokalt talent |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 09:21 Post subject: |
|
|
Kilden min påsto at totalsummen er temmelig nøyaktig 40 mill.
Ergo er jeg litt usikker på om VG har rett at Bakenga-summen er så mye som 20 mill. De skriver også 16-20 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 10:03 Post subject: |
|
|
Fritt etter Jason United:
I Rosenborg han vokste opp,
en gutt som snart kom helt på topp.
Alle keeperas skrekk det blei 'n.
Og navnet va Joar B.
Ref.:
Og hele Lerkendal jubla høyt,
når 'n Mush i målet skøyt!
Motstanderan mått dra hjæm i sorg
fra Bakenga og Rosenborg.
Fra Belgia det kom en gjæng,
og kjøpt 'n opp for mytji pæng.
Men proff-fotbaill'n kan værra hard,
når 'n længte hjæm te Lerkendal.
Ref.
Da Mush fra Belgia fór,
fra Rosenborg det kom i kor:
Vi vil ha Bakenga hjæm igjen,
selv om det koste mytji pæng!
Ref. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 28.01.2012 10:26 Post subject: |
|
|
| helt forbanna feil å selge Mush nå, ffs hold på han i ett år til å selg han til United for dobbelt av vi gjør nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 28.01.2012 10:53 Post subject: |
|
|
| Virker som Bakenga har vært desperat etter å reise utenlands ja, jf både nylige twitter-meldinger og tidligere uttalelser. Henriksen har iallfall vært mer "taktisk smart", og sagt de rette tingene. Ønsker uansett begge lykke til videre, selv om Bakenga har framstått i underkant lojal mot RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 28.01.2012 11:33 Post subject: |
|
|
| hadde hvert fett hvis Hannover hiver seg inn i kampen om Mush, kunne blitt en fin pris av det:) hvis men først skal selge så hadde ikke det hvert feil. |
|
| Back to top |
|
 |
|