English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 124, 125, 126  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran

PostPosted: 26.01.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

13,7 mill.. Litt lavt synes jeg...

Håper det ligger noen fine klausuler der i såfall..

Men Prica-Chibuike er et fint nok spisspar, og kanskje kommer det en billig back-up nå som både Bakenga og Moldskred er borte.

Høyreback og billig back-up på spissplass så er nok stallen ferdig.

(skulle gjerne hatt en stopper og, men det er nok tvilsomt)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 26.01.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

Reell markedsverdi i dag ligger nok på maksimalt 15 millioner eller noe rundt der. Men klubben bør da overhodet ikke ha noen interesse om å selge til markedspris nå. Skal man selge nå så må det en kraftig overpris til. Da snakker vi om 25 og kanskje 30 millioner.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 27.01.2012 00:00    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå er vel tidspunktet det virkelig er behov for penger inn i kassa. Salg av Bakenga til 15mill+ vil kunne gi oss en ikke mye eldre Hegenstad og fortsatt ha en del penger igjen å bruke på andre posisjoner i laget. Vi trenger for eksempel en venstrekant.
Back to top
View user's profile Send private message
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 27.01.2012 00:01    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Reell markedsverdi i dag ligger nok på maksimalt 15 millioner eller noe rundt der. Men klubben bør da overhodet ikke ha noen interesse om å selge til markedspris nå. Skal man selge nå så må det en kraftig overpris til. Da snakker vi om 25 og kanskje 30 millioner.

Jeg synes 15 millioner er kraftig overpris sett i lys av hva Bakenga har vist foreløpig.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 00:54    Post subject: Reply with quote

Husk bankgaranti, Hoftun.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 04:13    Post subject: Reply with quote

Hva sitter vi igjen med da?

Rade (kansje borte snart)
DFH (skadd 90% av tida)
Chibuike

ikke akkurat noe som lukter svidd for å si det sånn.
kommer litt an på hvordan janne vil bruke Chibuike i år, men vi har da vell absolutt behov for en spiss til siden vi ikke akkurat har noen som engang er aktuelle som hospitanter i den posisjonen??

Dessuten om Åsen går, hvem skal da spille venstre kant om DFH er skadd og Prica spiller spiss?

Det peker vell for at vi skal spille 4-4-2 i år.

Høiland - Wangberg - Larsen - Dorsin

Dockal - Issah - Henriks - Svensson

Chibuike - Rade

Svensson er da ingen kantspiller.. vi mangler i 4-4-2 iallefall en venstrefota kantspiller om det blir slik. Mulig de ser for seg chibbe der og har et snikbud på Tarik?

nei gudene vet. alt vi har gjort i dette vinduet er å selge selge selge.

må vell kjøpe 10 sessongkort for å bidre til økonomien ><
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2012 06:32    Post subject: Reply with quote

Synd om vi skulle miste Bakenga, selv om jeg ser at ~14 millioner er et tilbud det er vanskelig å si nei til. Jeg har fortsatt trua på at Mush blir/hadde blitt en fantastisk spiss i TL-sammenheng, og å miste ham potensielt kan være et stort tap for klubben. Enormt talent og ultraseriøs innstilling gir et enormt potensiale, og klubbens spissproblem vil øke. Vi har allerede solgt Moldskred, Boti Goa har mye å bevise om han i det hele tatt får sjansen, og Prica er i tenkeboksen. I verste fall står vi uten spydspiss til serieåpningen, men det kommer i så fall penger inn som kan omsettes på overgangsmarkedet.

Jeg ville gjerne sett Mush i klubben et par år til, og det kan fort hende han kunne hatt godt av det selv også.
WegHard
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 07:34    Post subject: Reply with quote

Kjipt hvis det stemmer. Bakenga var den jeg hadde gledet meg mest til å følge i år.
josinho
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 08:38    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
13,7 mill.. Litt lavt synes jeg...

Håper det ligger noen fine klausuler der i såfall..

Men Prica-Chibuike er et fint nok spisspar, og kanskje kommer det en billig back-up nå som både Bakenga og Moldskred er borte.

Høyreback og billig back-up på spissplass så er nok stallen ferdig.

(skulle gjerne hatt en stopper og, men det er nok tvilsomt)

Hagen, Moe og Karlsen......
Back to top
Jelo
Junior

PostPosted: 27.01.2012 15:30    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...221833.ece

Nytt bud på Bakenga...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 15:36    Post subject: Reply with quote

Liker ikke ..

Vanskelig å tolke de siste dagenes informasjonsflom på annet enn vis enn at i hvert fall en av Henriksen og Bakenga forsvinner.

Som andre har påpekt, er det mye greiere å selge Henriksen enn å selge Bakenga. Dersom det stemmer at vi har fått bud på tre millioner euro på Henriksen, er det i mine øyne en stor tabbe dersom vi velger å selge Bakenga for andrebudet når førstebudet var rundt ti millioner kroner.

Vi har Henriksens erstattere i troppen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.01.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

Hvis vi har muligheten til å selge Henriksen istedenfor er det absolutt fornuftigste det da det er mindre sannsynlig at han skal spille på seg mer verdi i løpet av året. Videre har vi muligheten til å dekke hans rolle i laget internt. Når det gjelder Bakenga er det stor sannsynlighet for at verdien kommer til å øke i løpet av sesongen og vi er nødt til å kjøpe inn en dyr spiller for å få inn en spiller på tilsvarende nivå. Hadde jeg vært Hoftun hadde jeg levert ett motkrav på 50 millioner da ett bud på Bakenga bør være kraftig overpris skal det være interessant for oss å selge på nåværende tidspunkt.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.01.2012 16:20    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sånn at Hannover har kommet med nytt bud og Mönchengladbach også har lagt inn/ lusker i skyggene så kan vi håpe på en bud kamp Wink hehe.. selv om jeg egentlig vil behold Mush.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.01.2012 16:29    Post subject: Reply with quote

Hvem er agenten til Bakenga? Ekker er vel ikke agenten?

Etter alt å dømme gjenstår kun kort tid før Mos presenteres som FCK-spiller.

– Vi er vel der vi skal være, vi ligger i vater, sier en munter agent Stig Lillejord på telefon fra Hannover.

Om Lillejord er det, så..

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.01.2012 16:40    Post subject: Reply with quote

Tror det er Ekker. ifølge Transfermarket er agentens hans en Stars & Friends fyr. og da er det bare Ekker og Fosdahl i scandinavia. Henriksen har forsåvidt det samme.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:06    Post subject: Reply with quote

Alt ebber ut i at vi får problemer med kvoten vår uansett hvordan vi vrir på det. Selger vi Bakenga MÅ vi ha inn en kvalitetsspiss, det finner vi ikke på Bakenga nivå i Norge. Henriksen har vi folk som greit kan steppe inn for å gjøre en vel så god jobb. Det er overprising, men dåg ikke urimelig av EH å sende et motkrav på minst 20 millioner kroner. Bakenga lønnes ikke noe serlig iforhold til visse andre i troppen så det blir ikke så store middler som blir frigjort. Så går vel minst 10 millioner med til å dekke vidre drift av sportslig(nei, har ingen dekning for å skrive det, men det faller nok ikke i god jord om vi bruke alle pengene på å forsterke laget for så og samtidig si opp 10 stillinger) avdeling så sitter vi igjen med noen kroner for å forsterke angrep og forsvar, kontra salg av Henriksen der vi kan bruke alt det som blir frigjort til kjøp på å dekke forsvaret. Det er tullete å selge Mushaga sånn som situasjonen er nå men vi har desverre ikke noe valg når vi ikke akkurat har en flom av penger. Har fortsatt store vansker for å se Bakenga som en spiller som kan gå rett inn på Hanover.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:12    Post subject: Reply with quote

Mush er den eneste spissen i Norge under 25 år som har et skikkelig internasjonalt snitt. Synd om RBK må selge denne diamanten. Men, men, det har Svendsen & co dessverre bidratt til... Klubben må trolig også selge Henriksen. Finnes det noen andre angrepstalent i Trøndelag eller RBKs jr-stall som kan bli god nok innen ett år? Må klubben nok en gang til utlandet for å finne en spiss...?
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:16    Post subject: Reply with quote

Blar meg igjennom Hannover forumet via google translate, blir ikke vakker norsk, men plukker opp at folk blir skuffet om klubben bruker penger på Bakenga, de håper på Diouf eller Zeballos(?).

Edit: link til forumet - http://goo.gl/goedV
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
"en langt større sum penger enn sist. "

Skummelt...
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Husk på at om RBK og tyskerne blir enige så er det Mush selv som har det siste ordet her.Er ikke sikkert at han vil ut i den ukjente verden nå.

Vi får satse på at gutten er såpass fornuftig at han gjør det det eneste beste for seg selv, at han blir på Lerkendal.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:33    Post subject: Reply with quote

Hahaha... det tror jeg på! Laughing

Mush ville jo ut allerede i vår Confused Wink
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:38    Post subject: Reply with quote

Han ville ut i vår ja, eller var det rådgiveren/agenten hans som ville det?
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 17:51    Post subject: Reply with quote

Ertsaas wrote:
Hvis vi skulle tviholde på spillerne slik du foreslår, vil vi aldri igjen få signert en ny spiller! Alle spillere har en pris, og den må vi selvfølgelig forholde oss til hvis vi ønsker å være en attraktiv klubb for gode og ambisiøse fotballspillere i fremtiden.

se på feks tromsø som andre har brukt som eksempel tidligere, de har jo ikke problemer med å få tak i spillere selv om de stort sett overpriser når det blir snakk om salg. jeg vet at tromsø nok leter etter nye spillere på en litt annen hylle enn RBK, men uansett mener jeg at en sånn linje skal være mulig å gjennomføre. som jeg også har sagt tidligere så tror jeg at hvis en spiller får nei til å gå til utlandet så vil det sikkert bli litt sutring i media med en gang, men etter en stund vil alt være glemt. og jeg mener jo ikke at vi skal slutte å selge spillere heller, men det er vel ikke vits i å selge spillere som har tre år igjen av kontrakten.
dessuten er det en ting de fleste her ikke ser ut til å tenke på og det er at det eksisterer faktisk en KONTRAKT mellom bakenga og RBK. og hvis den skal brytes er det faktisk RBK som bestemmer prisen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.01.2012 18:44    Post subject: Reply with quote

Bei Bakenga liegt Schmadtke am weitesten vorn. 96 hat sich noch einmal bei den Norwegern erkundigt, ob man auf die 1,3 Millionen Euro für Bakenga tatsächlich verzichten will.

Mehr lesen: Nur noch zwei im 96-Rennen

Sliter veldig med å oversette den siste setninga. Har Hannover rett og slett spurt RBK hvor mye mer enn €1,3M vi skal ha? Og tilbakemeldinga har resultert i det nye budet, som Adresseavisen omtaler?

Ekker er forresten bare rådgiver mens Lars-Petter Fosdahl er agent.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 27.01.2012 18:53    Post subject: Reply with quote

Hehe. Jeg tolker det som om Hannover har budt 1,3 millioner euro, enda en gang. De tror kanskje at de kan kapitalisere på vår økonomiske situasjon.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 124, 125, 126  Next
Page 42 of 126

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb