English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 08:32    Post subject: Reply with quote

Hva endte resultatet for klubben opp på, altså ikke konsernet men klubben. Ble det over minus 50 millioner?
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 25.01.2012 09:10    Post subject: Reply with quote

I faktaboksen står det at datterselskapene bidro med 3,5 mill i pluss, så da er man vel på minus 29,8 millioner for Rosenborg Ballklub.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.01.2012 09:18    Post subject: Reply with quote

Tror noen har missforstått ambisjonene våre og trodd at vi skulle være en av topp 30 klubber i pengeforbruk. Razz

Latterlig... det finnes ikke ett styre i det private markedet som har fått ture frem slik som lekekameratene i RBK har fått gjort de siste årene.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 09:52    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
I faktaboksen står det at datterselskapene bidro med 3,5 mill i pluss, så da er man vel på minus 29,8 millioner for Rosenborg Ballklub.

Er det ny rekord?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:01    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Isolert sett mener jeg at det er smart å utvikle tomtene på Lerkendal selv.

Helt enig i dette. Jeg har imidlertid til å gode å se et eneste godt argument for hvorfor vi skal bygge konferansesal, samt selge deler av tomta på billigsalg til Buchardt.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

Siktet mot topp 30 i Europa på underskudd i forhold til eiendom. Greide vi det? Noen som veit?
kristobal
Legende

PostPosted: 25.01.2012 11:07    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
kristobal wrote:

Er det ny rekord?

Trodde du hadde full kontroll på dette jeg. Svaret er vel nei.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:26    Post subject: Reply with quote

Jeg mener sammenlignet med lovnaden.

Differanse: 29 800 000 - 2 011 = 29 797 989

Jammen hadde de klart å få til pyntesifferet 29.8 og ikke stygge 30.2.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:28    Post subject: Reply with quote

Her ble det regnefeil jammen. Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Det kostet en flaske Cognac til økonomiansvarlig å få resultatet på rett side av 30, slik at jeg kom nærmest i vår lille konkurranse Smile

Fra spøk til alvor.

Jeg er sjokkert over fremleggelsen av dette resultatet. Det er sjokkerende at vi som debattanter her inne, i et år med 0 budsjett, har en "konkurranse" hvor anslagene varierer fra 7 mill i munus til 40 mill i minus, og at de verste anslagene er nærmest.

Det som er enda mer sjokkerende er at et par dager etter disse anslagene, står vår "kjære" styreformann frem i avisen og skryter av alle innsparinger som er foretatt. Hele den artikkelen var vinklet så positivt at Konesseur bortimot halverte sitt anslag, og jeg vurderte også å redusere mitt anslag. Måten Svendsen omtaler økonomien i denne artikkelen kan ikke betegnes som annet enn løgn

Jeg ser at styret fremhever at nedgangen i kampdagsinntekter er størst i siste halvdel. Men tilskuertallene fra første halvdel viser vel denne trenden tydelig nok til at styret visste at det ble stort underskudd allerede ved halvspillt serie.

Siden klubben var i den posisjon, at muligheten for gruppespill i CL eller EL var til stede til langt ute i august, kan jeg ha forståelse for at det ikke ble satt i gang drastiske tiltak før dette var avklart. Å vente på dette kan klubben tåle.

Men det finnes ingen unnskyldning for at styret ikke satt med foten på bremsen og var klar til å redusere aktiviteten dagen etter at laget var utslått. Den reduksjonen vi nå ser på 10 årsverk burde vært tatt umiddelbart etter at e-cup eventyret var over. Da visste styret omtrent hvor det bar resultatmessig, hvis økonomiavdelinge i klubben fungere tilfredsstillende.

Et styre har heller ingen rett til å holde denne utviklingen skjult for medlemmene. Dette skulle som et absolutt minimum vært presentert på et medlemsmøte. Aller helst på en ekstraordinær generalforsamling.

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at sittende styre skal få en eneste dag lenger. Et interimsstyre, med formål å få sluttført regnskapet, så snart som mulig, og få avholdt generalforsamling med valg av nytt styre bør ta over.

Edit: Legger til adressas gjennomgang av økonomien fra 14/9. Her opplyses det at styret forventer godt under 20 mill i underskudd. Svaret ble nesten 30. Kampdagsinntektene kan ikke ha sunket så mye på de gjenværende serierundene. Har de overhodet kontroll over økonomien gjennom året? Kan virke som RBK-web med litt logisk sans og kjente tilskuertall har like god kontroll som styret.

http://fotball.aftenposte...209622.ece

Last edited by PerO on 25.01.2012 12:03; edited 2 times in total
Back to top
cbas10an
Senior

PostPosted: 25.01.2012 11:50    Post subject: Reply with quote

De siste dagers opplysninger ang det økonomiske i Rosenborg gjør meg mildt sagt opprørt.
Styret lovte at 2001 var året vi skulle gå i null.
At vi hadde bommet med noen millioner hadde vært godkjent.
10 mill i minus hadde vært for dårlig.
Men når jeg ser at tallene er bortimot 30mill i minus tenker jeg at det er rett og slett skandaløst.
Jeg lurer på hva styret har gjort i løpet av 2011 for å prøve å redde inn det som tidlig i sesongen skulle vise seg å bli en fiaskosesong.

Sesongen startet særdeles dårlig og spillerstallen ble forsterket.
Dette med midler fra investor og klubben selv.
Da disse forsterkningene kom hadde styret innsyn i den økonomiske ståa.
Styret godkjente altså bruk av midler for spillerkjøp uten noen plan for hvor pengene skulle hentes fra.

Det nevnes av Styreleder at en stor del av underskuddet skyldes sviktende inntekter fra kampdag.
Dvs mindre inntekter fra VIP, billettsalg, og kiosksalg.

Det nevnes også strakstiltak som ble gjort i høst for innsparing.
Hvilke tiltak ble iverksatt lurer jeg på.
For her ble det på ingen måte gjort nok.

NÃ¥r det gjelder billettsalget tror jeg mye av skylden er sviktende sportslige resultater, og en generell nedgang av tilskuertall i hele tippeligaen.
Men også måten Rosenborg behandlet f.eks. sesongkortinnehaverne.
Jeg registrerer at Erik Hernes har sluttet i Rosenborg, og stiller spørsmålet om dette er på grunn av måten sesongkortsalget har blitt håndtert de siste årene.

Når det er sagt er det Styret som ene og alene har ansvaret for at de økonomiske resultatene endte så ille som dem gjorde, og jeg er vanvittig spent på å høre hvilke tiltak som ble gjort i løpet av 2011 for å redde inn det økonomiske resultatet.

Jeg er dyp oppgitt og forbannet over at klubben tilsynelatende drives av en gjeng amatører.

Flere i styret, bør vurdere sin stilling for 2012.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 12:07    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg er sjokkert over fremleggelsen av dette resultatet.

Det er litt søtt når du spiller kritisk... RBK

Men jeg tror nok at flertallet vil sette til side styrets plan for tomtene en stund til.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 12:11    Post subject: Reply with quote

Ta en kikk tilbake på mine innlegg. Jeg har vært kritisk til styrets drift av klubben siden min første dag her inne. Har hele tiden ment at det er viktigere å bytte styre, enn enkeltansatte for å få orden på klubben. Der har jeg vært veldig konsekvent, og blitt sterkt kritisert fordi det ses på som et forsvar av f.eks Hoftun. Men det er styret som legger premissene for hvordan klubben drives.

Men jeg lar ikke mistilliten til styret avgjøre mine vurderinger av et investeringsobjekt. Det er to forskjellige saker.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 25.01.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Konesseur wrote:

Det kostet en flaske Cognac til økonomiansvarlig å få resultatet på rett side av 30, slik at jeg kom nærmest i vår lille konkurranse Smile

Fra spøk til alvor.

Jeg er sjokkert over fremleggelsen av dette resultatet. Det er sjokkerende at vi som debattanter her inne, i et år med 0 budsjett, har en "konkurranse" hvor anslagene varierer fra 7 mill i munus til 40 mill i minus, og at de verste anslagene er nærmest.

Det som er enda mer sjokkerende er at et par dager etter disse anslagene, står vår "kjære" styreformann frem i avisen og skryter av alle innsparinger som er foretatt. Hele den artikkelen var vinklet så positivt at Konesseur bortimot halverte sitt anslag, og jeg vurderte også å redusere mitt anslag. Måten Svendsen omtaler økonomien i denne artikkelen kan ikke betegnes som annet enn løgn

Jeg ser at styret fremhever at nedgangen i kampdagsinntekter er størst i siste halvdel. Men tilskuertallene fra første halvdel viser vel denne trenden tydelig nok til at styret visste at det ble stort underskudd allerede ved halvspillt serie.

Siden klubben var i den posisjon, at muligheten for gruppespill i CL eller EL var til stede til langt ute i august, kan jeg ha forståelse for at det ikke ble satt i gang drastiske tiltak før dette var avklart. Å vente på dette kan klubben tåle.

Men det finnes ingen unnskyldning for at styret ikke satt med foten på bremsen og var klar til å redusere aktiviteten dagen etter at laget var utslått. Den reduksjonen vi nå ser på 10 årsverk burde vært tatt umiddelbart etter at e-cup eventyret var over. Da visste styret omtrent hvor det bar resultatmessig, hvis økonomiavdelinge i klubben fungere tilfredsstillende.

Et styre har heller ingen rett til å holde denne utviklingen skjult for medlemmene. Dette skulle som et absolutt minimum vært presentert på et medlemsmøte. Aller helst på en ekstraordinær generalforsamling.

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at sittende styre skal få en eneste dag lenger. Et interimsstyre, med formål å få sluttført regnskapet, så snart som mulig, og få avholdt generalforsamling med valg av nytt styre bør ta over.

Edit: Legger til adressas gjennomgang av økonomien fra 14/9. Her opplyses det at styret forventer godt under 20 mill i underskudd. Svaret ble nesten 30. Kampdagsinntektene kan ikke ha sunket så mye på de gjenværende serierundene. Har de overhodet kontroll over økonomien gjennom året? Kan virke som RBK-web med litt logisk sans og kjente tilskuertall har like god kontroll som styret.

http://fotball.aftenposte...209622.ece

Har ofte vært uenig med deg PerO, men dette stiller jeg meg bak. Flott skrevet Tommel'n opp!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg har vært kritisk til styrets drift av klubben siden min første dag her inne.

Joda, veldig kritisk noen ganger når det er håpløst å forsvare 'gutta'. Men det er vel helst for å opparbeide litt troverdighet.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Men jeg lar ikke mistilliten til styret avgjøre mine vurderinger av et investeringsobjekt. Det er to forskjellige saker.
Det er en ufattelig kommentar mann! Hvem har sittet ved roret i administrasjonen under alle disse underskuddene, og styrer driften og økonomien dag til dag?
Hvem tror du står bak de "masserte" tallene i innkallingen til eoå? Og HVEM flytter seg fra en stol til en annen og skal leke seg videre med eiendomsprosjekt for klubbens LÅNTE penger?

Og hvilket styre har latt alt dette passere, og vil for en stor del fortsatt være det som "overser" (i alle mulige andre tolkninger enn den gode) dette!?

Du er jo fullstendig på bærtur her!

Edit: For øvrig, om du kan avspasere litt, 469,- opp med Norwegian, 199,- ned med nattoget. Tilbake og klar til jobb fredag.

Og nei, dette var ikke et innlegg til inntekt for deg, konesseur!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "

Last edited by Recon on 25.01.2012 12:34; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 12:28    Post subject: Reply with quote

cbas10an wrote:
jeg er vanvittig spent på å høre hvilke tiltak som ble gjort i løpet av 2011 for å redde inn det økonomiske resultatet.

Quote:
Nei, da vart det minus igjen. Satsinga på sportslig i 2008, og spillerlønningan. Men, te næste år, da bli det balanse i regnskapan da. Nullbudsjett. Snu kver stein.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:05    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
PerO wrote:
Det er en ufattelig kommentar mann! Hvem har sittet ved roret i administrasjonen under alle disse underskuddene, og styrer driften og økonomien dag til dag?
Hvem tror du står bak de "masserte" tallene i innkallingen til eoå? Og HVEM flytter seg fra en stol til en annen og skal leke seg videre med eiendomsprosjekt for klubbens LÅNTE penger?

Og hvilket styre har latt alt dette passere, og vil for en stor del fortsatt være det som "overser" (i alle mulige andre tolkninger enn den gode) dette!?

Du er jo fullstendig på bærtur her!

Edit: For øvrig, om du kan avspasere litt, 469,- opp med Norwegian, 199,- ned med nattoget. Tilbake og klar til jobb fredag.

Og nei, dette var ikke et innlegg til inntekt for deg, konesseur!

Jeg er nok ikke så på bærtur som du tror. Jeg vurderer investeringsprosjektet, og den mulige effekten det har på klubben på lang sikt, uten ta hensyn til om jeg har tillit til styrets evne til å drifte en forballklubb. Dette fordi jeg ikke tror på at det ligger noen vond vilje eller egeninteresse i det styret feiler på. Jeg tror rett og slett de er som tilnærmet alle andre styrer i idrett. Tenker : Hvis vi bare bruker litt mer, så blir inntektene mye større. Dette feller idrettsklubb etter idrettsklubb. Ta dette sammen manglende evne til å ta upopulære avgjørelser, så har du et styre som ikke fungerer.

Har styret med nåværende styreformann noen gang hatt mot til å vise seg når klubben, ansatte eller trenere kritiseres?

Har de noen gang tatt en avgjørelse i et trenerspørsmål uten at presset utenfra har vært så stort at de ikke kunne ta noen avgjørelse?

Tok styret grep når VPG saken kom opp?

Jeg ser et styre som er så veikt, at de aldri tar en upopulær avgjørelse uten at de blir presset. Det fungerer kanskje i mange næringslivsjobber, hvor driften er rimelig stabil og ting kun skal videreutvikles. Det fungerer ikke i en fotballklubb hvor man skal tilpasse seg svingninger i sportslige resultater, svingninger i økonomiske forutsetninger og stort mediapress.

Når det gjelder investeringen, så har jeg ikke gitt noen anbefaling om å si ja. Jeg har sagt at jeg liker tanken om en stabil inntekt fra eiendommene, men ikke at dette er riktig prosjekt.

Jeg har dratt frem mange positive argumenter, og det er nødvendig, hvis man skal ha en nogenlunde balansert diskusjon som gjør det mulig å ta en god avgjørelse. Konesseur og flere andre har vært utelukkende negativ, og da må noen prøve å fremheve det positive hvis det skal bli en god diskusjon.

Jeg har kun gitt en anbefaling, og den kan jeg gjenta: Medlemmer som er i tvil om det er riktig å være med i konferansemarkedet bør stemme nei. Skal man stemme ja, skal man være helt overbevist om at det er riktig.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2012 13:08    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg syns du skal komme og stemme!

OG som deg er jeg for flere bein å stå på, men jeg har derimot ingen tillit til noen tall og regnestykker som kommer fra et styre og en administrasjon som har klart å gå reelt 120 millioner i minus på to år. Og de to årene er ikke alene...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:09    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Konesseur og flere andre har vært utelukkende negativ

Tøys, jeg er positiv til:

1. At medlemmene skal få bestemme dette.
2. At medlemmene skal bli fullt opplyst om alternativene på en nøktern objektiv måte der de har muligheten til å sammenligne alternativene.
3. At medlemmene skal få velge det alternativet som de finner best.
4. At den demokratiske prosessen i klubben fungerer.
5. At klubben får mest mulig ut av tomtene for minst mulig risiko.

Beklageligvis, det å være positiv til alt dette, rimer med å være negativ til styrets prospekt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:14    Post subject: Reply with quote

Konesseur

Du skal ikke beklage at du er negativ. Det er like viktig for diskusjonen at noen er negative og ser faresignalene, som at noen er positive.

Det viktige er at man prøver å være saklig, og mest mulig faktabasert. Der er vel ikke vi to flinke nok Smile
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:15    Post subject: Reply with quote

Nils Heldal wrote:
nieuwlaat wrote:
I gårsdagens utgave av Byavisa, uttaler Heldal at vi holder budsjettene. Hvordan det er mulig, skjønner ikke jeg, men da kan vel denne diskusjonen avblåses.

Holde budsjettene her var ment som å holde prognosene, og at de andre postene ikke noedvendigvis har samme utvikling som tilskuertalla. Ting kan også fortsett skje som vil virke positivt for å si det slik. Det er september - vi har mange dager igjen å jobbe.

Vi får vel bare være glade for at det ikke var enda flere dager igjen å jobbe.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:18    Post subject: Reply with quote

Det å snakke for at klubben endelig har mulighet til å få ryddet opp i økonomien, og få innført et reelt medlemsdemokrati er positivt, og kun positivt.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 25.01.2012 13:23    Post subject: Reply with quote

Vi medlemmene har demonstrert i en årrekke at vi ikke er i stand til å styre denne klubben. Skal vi følge PerOs logikk, bør medlemmene skiftes ut før styret. Dette kan jeg ikke annet enn å si meg enig i. Jeg stiller plassen min til disposisjon, og oppfordrer alle andre som har vært med på å kjøre klubben i grøfta til å gjøre det samme.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.01.2012 13:24    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Vi får vel bare være glade for at det ikke var enda flere dager igjen å jobbe.
Og fortsette å ta ting fra propagandarommet med like store klyper salt som vi har siden han var klubbansatt "valgkamp-manager" for en med tillitsverv, i 2008...

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Next
Page 62 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb