| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 04.02.2006 18:45 Post subject: |
|
|
| Det hadde slettes ikke vert dumt, legg ut ett snøre i media for så å signe han i Juli. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 04.02.2006 18:46 Post subject: |
|
|
virker jo som han helst ønsker seg utenlands da, men man skal jo aldri si aldri. han er jo både kjapp&teknisk god.. stiller meg positiv til koren i rbk-trøye jeg i allefall.. _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 06.02.2006 19:56 Post subject: |
|
|
Bratseth understreker igjen på et innslag på tvnorge nyhetene tidligere i dag at vi trenger forsterkninger på midtbanen.
Regner med at vi får minst en midtbanespiller i løpet av den neste måneden |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.02.2006 20:02 Post subject: |
|
|
| Tror vi skal være fornøyd om vi får én. Det var akkurat samme snakket i fjor vinter også, og da endte vi opp med ingen. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.02.2006 20:33 Post subject: |
|
|
Kun en fotnote og OT men Perry uttalte følgende med møte med fansen og spm om hvordan har var blitt motatt:
svada, svad, svada...men en ting må jeg si. Da jeg presenterte objektet Dede for gamlingen Haagensen ( investor i tango 2005 spillerpoolen ) så hørte han først hva jeg hadde å si og så svarte han:
Ka du venta på, ta opp mobiltelefonen da, og bestill biletta til Brasil da vel !!
Savner samme handlingsvilje i RBK...... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.02.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Jeg savnet handlingsviljen til Perry sjøl også jeg, da han var på Lerkendal. All skyld ligger ikke hos Bratseth&co, sjøl om de har sine svin på skogen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.02.2006 20:42 Post subject: |
|
|
Domaren: ”Det värsta jag sett”
– När han sparkar ner AIK:s Benjamin Kebebe, blåser jag av och lyfter mitt röda kort, förklarar Leif Sundell. När kortet sedan är i luften och spelet är avblåst kommer skallningen av Ishizaki.
– När Dedé är på väg ut uppmärksammar en av mina assisterande domare att han spottar mot AIK-bänken.
Trivelig kar denne Dede. Dessuten tviler jeg på at han er like god som sitt rykte. Det blir spennende å se. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.02.2006 21:06 Post subject: |
|
|
Han var vel en av de som Perry sjekket ut for RBK før jul og RBK konkluderte nok med at var for risikofyllt å signe sportslig og soialt/profilmessig...
Om Aafk lykkes i å få han til å trives sosialt og han har skikk på psyke og BMI så er er han vel blandt topp 5 spisser i Norge, sammen med Årst, Helstad, Sæternes og Occean.
Er han umotivert/ubalansert/feit så er han ikke blandt topp 20...
Poenget mitt er at viljen til å handling og risiko er så lav i RBK, en venter og venter og venter og så safer en til slutt.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.02.2006 21:13 Post subject: |
|
|
Kjøpet av Eguren og Lago var ikke akkurat safing, da.
Synes du vi burde ha satset på Dede eller snakker du generelt? |
|
| Back to top |
|
 |
ingjoy Junior
|
Posted: 06.02.2006 22:39 Post subject: |
|
|
Nei, Eguren og Lago var ikke safing, et var rett og slett lite gjennomtenkt.
Det jeg savner i RBK er viljen til å sjekke ut og lete etter spillere.
En potensiell ny spiller må man først se grundig på, for så å eventuelt kjøpe, ellers er risikoen for stor.
Det trengs et speidersystem! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.02.2006 22:41 Post subject: |
|
|
...tror jeg vil ta med Kone i samme slengen... Litt risikoprosjekt er han jo. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.02.2006 22:48 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Kjøpet av Eguren og Lago var ikke akkurat safing, da.
Synes du vi burde ha satset på Dede eller snakker du generelt? |
Nei jeg mener Dede er feil for RBK, Aafk må gamble...så jeg prater helt generellt.
Når det gjelder Lago/Eguren så uttalte klubbens representanter at de aldri hadde følgt/kartlagt noen spillere så nøye før de signet. De hadde visstnok følgt 4 spillere der nede over lengre tid, og hevdet at spillerne var bedre enn de tilgjengelige i Norge.
Eguren/Lago kan jo fremdeles vise seg å ha topp norsk nivå, og alder tatt i betraktning så kan de vise seg å bli like gode som noen i RBK stallen med tiden. Eguren/Lago-prosjektet strandet på RBK`s evne til integrering og at Høgmo nok har andre ønsker vedrørende spillertyper enn Bratseth/Perry og at Høgmo øsnker å frigjøre kapital og plass i troppen på "egne" spillere...
Kone risikofyllt ? 4 mill, treårskontrakt, sett spilleren i kamper og på trening over tid + videoer....
Middels risiko isåfall.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 07.02.2006 00:38 Post subject: |
|
|
| ingjoy wrote: | Nei, Eguren og Lago var ikke safing, et var rett og slett lite gjennomtenkt.
Det jeg savner i RBK er viljen til å sjekke ut og lete etter spillere.
En potensiell ny spiller må man først se grundig på, for så å eventuelt kjøpe, ellers er risikoen for stor.
Det trengs et speidersystem! |
Rbk har vel overrasket de siste årene med spillerkjøpene, som f.eks. Miika Koppinen, Mikael Dorsin, Thorstein Helstad, Yssouf Kone, Lago og Eguren. Enig i at vi mangler et "speidersystem", men for meg ser det ut som om Rbk gjør mye av jobb "usynelig", og holder mye hemmelig.
Jeg kan ihvetfall ikke se noe "synelig" speidersystem.  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.02.2006 11:33 Post subject: |
|
|
Å si at Kone er et risikoprosjekt, blir for drøyt. Da har man fort fordommer mot spillerkjøp fra andre kontinenter.
Jeg tror Rosenborg i økende grad har tatt i bruk speidere. Det har jo blitt sagt at Eguren og Lago ble fulgt i lengere tid. Jeg tror Rosenborg har et større nettverk enn det vi er klar over. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.02.2006 16:20 Post subject: |
|
|
- Rushfeldt blir i Wien
Da blir det neppe noen retur til Tromsø eller Rosenborg før tidligst til sommeren.
- Nei, det er urealistisk å tro det. Det er nok først mulig 1. juni, så sant ikke Austria velger å forlenge kontrakten, sier Rushfeldt til Nordlys. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.02.2006 16:25 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne byttet Johnsen for Rushfeldt til sommeren, men det er ikke noen langsiktig plan å kjøpe han heller. Han er vel 33 år nå. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 09.02.2006 16:58 Post subject: |
|
|
Jepp, så uaktuell etter min mening!  |
|
| Back to top |
|
 |
Morientes Junior
|
Posted: 09.02.2006 17:21 Post subject: |
|
|
Ole Martin Årst må være skapt for RBK!!
 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 09.02.2006 17:24 Post subject: |
|
|
| JEG ville ihvertfall ha holdt slikt hemmelig... er vel mye "snapping" ute og går blant klubbene! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.02.2006 17:24 Post subject: |
|
|
Er fullstendig i stand til å betakke meg for ham også jeg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 09.02.2006 17:29 Post subject: |
|
|
| Morientes wrote: | Ole Martin Årst må være skapt for RBK!!
 |
Vil helst ha en yngere utgave av Ole Martin Årst!
Men det blir nok vanskelig å finne!  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.02.2006 18:10 Post subject: |
|
|
| Jeg mener vi har nok med Kone, Helstad og Braaten. |
|
| Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 09.02.2006 20:32 Post subject: |
|
|
vil ikke si at det er spisser vi mangler...
en midtbanespiller derimot... _________________
a sphincter says what? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.02.2006 23:01 Post subject: |
|
|
Fy faen vi er gået glip af en profil i Atiba Hutchinson. Han er god både offensivt og defensivt, og havde passet perfekt centralt for os! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 09.02.2006 23:29 Post subject: |
|
|
Må si meg enig med deg der, Harald.
Atiba virker som en midtbane-elegant, og han har alderen på sin side. Dessuten er han veldig god på FM!  |
|
| Back to top |
|
 |
|