English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Omar Vasquez

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.01.2012 10:59    Post subject: Omar Vasquez Reply with quote

Vet at dette er litt tynt grunnlag, men det verserer twitter-rykter om at vi er interessert i Omar Vasquez fra colombianske Millonaros. Midtbanespiller, ingen målsscorer, ellers aner jeg ingenting.

Ser ikke ut til å ha nådd noen "skriftlig nettsider" enda, foreløpig kun kontoene til Futbolmanía RCN og Futbolred.com samt noen privatpersoner på twitter. Mod får bare slette tråden om det viser seg å være tull, men vi er jo så sultefòret på rykter om dagen... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff

PostPosted: 19.01.2012 11:07    Post subject: Re: Omar Vasquez Reply with quote

Et kjapp søk på nettet gir oss følgende info om denne karen:

http://en.wikipedia.org/w...C3%A1squez
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 19.01.2012 11:08    Post subject: Reply with quote

Flott med rykter igjen men stiller meg meget skeptisk til nok en midtbanespiller, som også er utenlandsk. Kan dette ha noe med Goas situasjon?
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 19.01.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi med enda en midtbanespiller?

Ikke spesielt målfarlig, kan ikke se at han har vært innom noen U-landslag heller.
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 19.01.2012 11:12    Post subject: Reply with quote

Det samme tenkte jeg.
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 19.01.2012 11:23    Post subject: Reply with quote

Fra klubbsida :
"Name: Edson Omar Ortega Vásquez
Date and place of birth: August 15, 1989 in El Zulia, Norte de Santander
Height and weight: 1.67 mts. - 62 kg
Position: Midfield building
Profile: Left
Background: Juvenile Divisions Sport Club Millionaires (2006), Girardot 1B Football Club (2008), professional staff of Millionaires (2008 - present)
Honours: Under 17 National Junior Champion, Champion Bogota League U-17 Champion Under 23 (round robin) and National Champion (1 C)."

Ikke store karen. Midfield building? Kreativ midtbane?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.01.2012 11:27    Post subject: Reply with quote

Bitteliten tass. Kan det være den teknikeren JJ trenger for å slape x-faktoren i laget?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 19.01.2012 11:30    Post subject: Reply with quote

Viktig signering om man omgjør fotballbaner til en stor sirkel og deler ut poeng etter en og to-touch pasninger innenfor sirkelen etc. Surprised
Brego
Veteran

PostPosted: 19.01.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Hvem kommer med disse ryktene? Finner ikke noe om det på kontoene du nevner. Merkelig om vi skal bruke av kvoten på en midtbanespiller, en liten kreativ propell av en midtbane har vi i Berntsen nå. Har Janne store planer om å spille 3-5-2 denne sesongen?

Gutten i aksjon: http://www.youtube.com/wa...DJfRMPyTL8

Last edited by Brego on 19.01.2012 12:00; edited 2 times in total
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 19.01.2012 11:36    Post subject: Reply with quote

Er nok derfor vi ikke har signert ny høyreback ja Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.01.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

Kan være meg som noe småtrøtt "jumped the gun" på de kildene...

Ser ut til at det er Daniel Serrano, journalist og millonaros-fan som har startet ryktet. Han har bedt om retweet fra fotballsidene som er nevnt blant annet Smile

Høre merkelig ut at vi går for en midtbanespiller, mest sannsynlig er det vel bare tull, kanskje har Stig T vært å sett på han. Smile
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 19.01.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

Liten og god midtbanespiller er kult. Selv håper jeg vi får en haug Jonas Svenssoner og kan begynne å spille 3-7-0 sånn som Barca.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 19.01.2012 21:15    Post subject: Reply with quote

Vil nok trekke en del fjortisjenter til Lerkendal.

Ser dog ikke hva vi skal med en midtbanespiller. Må i så fall være at han operer som offensiv midtbane, der har vi Midstjø, men vi har jo vært på jakt etter Borges. En teknisk mediapunta hadde ikke vært dumt. Kanskje dette er Stig T sitt prosjekt? Ikke vet jeg, men han trenger ikke være urealistisk. Har ingen landskamper f. eks. Er forsiktig optimist, men litt spennende er det. Håper det kommer noen flere rykter.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.01.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

Å hente inn en offensiv midtbane nå er jo idioti. Vi har intet mindre enn fire spillere som er veldig gode der (Dockal, Berntsen, Fredheim Holm og Midtsjø), fem om man trekker ned Chibuike og spiller med Prica og Bakenga på topp. I hvertfall en to-tre av disse har trequartista-rollen som sin favorittrolle. I tillegg er det nok et navn på utlending-kvota, noe vi er farlig nær å fylle som det er, for ikke å snakke om at vi i høyeste grad bør prioritere lønns- og overgangskostnader til de stedene det virkelig trengs å forsterke - først og fremst høyreback, deretter resten av forsvarsrekka.

Skal denne spilleren hentes - dersom han er offensiv midtbane/hengende spiss, vel og merke - må han være en soleklar forsterkning, og da bør det også ryddes opp i den stallen vi allerede har.
Sola
Veteran

PostPosted: 20.01.2012 01:17    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Å hente inn en offensiv midtbane nå er jo idioti. Vi har intet mindre enn fire spillere som er veldig gode der (Dockal, Berntsen, Fredheim Holm og Midtsjø).

Er enig i din "idé" i meningsgrunnlaget, men Dockal er vel mer en ving enn offensiv midtbane. Han har en glimrende innleggsfot, men har imo ikke teknikk nok til å spille i playmaker-rollen. Berntsen har jeg lite kunnskap om, men ut fra det jeg så på en trening her i vinter spilte han mer sentralt enn offensivt. Fredheim Holm og Midtsjø er rendyrkede offensive midtbanespillere, som du sier, men førstnevnte er veldig mye skadeplaget og sistnevnte er fremdeles ung og uferdig.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.01.2012 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Dockal kunne gjort en god jobb somm offensiv midtbane, med god pasningsfot og skuddbein. Jeg sikler i hvertfall på midtbanediamanten jeg først så 2mas fremlegge:

Dockal
Svensson - Henriksen
Issah

Men dette hører til i en annen tråd.
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.01.2012 19:33    Post subject: Reply with quote

5-4-1

----------------------------------GK-------------------------------------

-----------------Larsen------Wangberg--------Rønning-------------

Moldskred------------------------------------------------------Dorsin

--------------------------------Issah-----------------------------------

-----------------------Jonas----------Henriks-------------------------

-------------------------------Dockal----------------------------------

--------------------------------Rade-----------------------------------

Ikke blodille det der med veldig offensive backer. krever motor på de på midtbanen, men har alltid liket lag med wingbacker Very Happy
Recon
Legende

PostPosted: 20.01.2012 20:11    Post subject: Reply with quote

Dockal - like lat som Sapara, ikke like god. Joda, blir sikkert der han havner da...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 20.01.2012 23:05    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg tror Dockal kunne gjort en god jobb somm offensiv midtbane, med god pasningsfot og skuddbein.

Er dypt uenig. Dockal kommer best til nytte som ving, der han kan bruke sin gode høyrefot. Han har ikke kvikkheten i ballbehandlingen eller teknikken nok til å være i en playmaker-rolle der det er såpass mye ballkontakt. Dockal har ved flere anledninger vist manglende tekniske kvaliteter, i form av dårlige touch etc. Han har riktignok et godt skuddbein og på sine gode dager en silkefot, men det er etter min mening ikke argumenter nok til at han skal brukes som offensiv midtbane. Inntil han eventuelt forbedrer disse negative tendensene innenfor den tekniske sfære, kommer han best til nytte på kanten.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.01.2012 00:45    Post subject: Reply with quote

Forskjell på ving og kant. I RBK har Dockal gjort det best som ving, og jeg mener det er der han bør spille for RBK. Får ikke bidratt med noen ting på kanten slik vi spiller nå. Det gjør jo for øvrig ingen av kantene, så hvorfor vi tviholder på den flate fireren er et mysterium.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 21.01.2012 00:53    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Forskjell på ving og kant.

Hva er så denne forskjellen?
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.01.2012 00:56    Post subject: Reply with quote

Ving = venstre/høyre angriper i 4-3-3
Kant = venstre/høyre midtbanespiller i 4-4-2

Trodde det var sånn.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 21.01.2012 01:04    Post subject: Reply with quote

Ah, ok. Dårlig av meg og ikke ta denne fotballterminologien. Da er han nok best som ving, da Dockal skjelden evner å gjøre all verden konstruktivt med ballen som en noe mer dyptliggende kantspiller. Han er for dårlig til å utfordre én-mot-én, eventuelt ser han sine begrensinger og unngår det. Som ving får han mer brukt sin gode innleggsfot, og til det han er best på. Jeg håper Dockal evner å bli mer synlig i spillet denne sesongen, ikke usynliggjøre seg selv ute mot sidelinjen, enten det er som kant eller vingspiller. Med sin gode skuddfot ville han med fordel kunne dra mer innover i banen, uten at jeg vil at han hele tiden skal operere som "offensiv midtbane" som en "innover-ving" (et fryktelig uttrykk, men kom ikke på noe bedre), jfr. debatten om Dockal i playmaker-rollen. En slags veksling av dette hadde vært å foretrekke.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.01.2012 01:10    Post subject: Reply with quote

Begrepene blir nok brukt litt om hverandre, men poenget var bare det at jeg også mener han passer best som ving i 4-3-3. Helt enig i analysen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb