View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
GoldFish Veteran
|
Posted: 03.02.2006 16:16 Post subject: |
|
|
Hver gang jeg ser Daniel på venstre virker det som han "trekker" seg litt. Det virker som han føler et ubehag ved å bruke venstre og at han stort sett bruke høyre med en gang han får muligheten. Derfor mener jeg det svekker han. Og hvis det Raem sa stemmer, blir det for dumt å bruke en ving som er nødt til å stoppe opp for å bruke høyre til å slå inn på venstre siden.
Storflor har også vist god form i det siste, og han er venstre.
Men når jeg tenker over det kunne denne angrepsrekka gjordt det bra:
------------Braaten------------
Essidiri---Helstad---Storflor
Daniel spilte hengende spiss mot Slovenia når han ble byttet inn. Det var hans klart beste kamp for Norge. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 03.02.2006 16:35 Post subject: |
|
|
Braatens evne til å slå presise innlegg i lufta er ikke mye å skryte av. Men han er god til å utfordre, komme rundt forsvareren og slå 45 langs bakken. Hvis han skal gjøre det på venstre siden, må han stoppe opp for å slå med høyre. Det tar for lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.02.2006 16:36 Post subject: |
|
|
Raem wrote: | En liten rettelse.. Daniel er faktisk venstrebeint.... |
|
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 03.02.2006 16:40 Post subject: |
|
|
Raem wrote: | Han bruker riktignok ikke det beinet så mye nå pga lyskeproblemer... |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.02.2006 16:42 Post subject: |
|
|
Men hvis dette problemet ikke har blitt rettet på, er det rart at han ikke har operert? Det bør jo ihvertfall fikses. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 03.02.2006 16:48 Post subject: |
|
|
Ikke spør meg. Raem som sa det Velger å tro på han, jeg har aldri hørt om det.
Jeg har hatt et inntrykk av Braaten er høyrebeint, og at han helst vil unngår å bruke venstre. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.02.2006 16:59 Post subject: |
|
|
Ok Jeg vet ikke helt selv heller, men jeg har stusset over at det ikke har blitt gjort noe med lysken hans. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.02.2006 18:08 Post subject: |
|
|
bj_rn wrote: | Braatens evne til å slå presise innlegg i lufta er ikke mye å skryte av. Men han er god til å utfordre, komme rundt forsvareren og slå 45 langs bakken. Hvis han skal gjøre det på venstre siden, må han stoppe opp for å slå med høyre. Det tar for lang tid. |
???
Jeg er ikke spesielt venstrebeint, men en 45 graders pasning langs bakken klarer selv jeg med venstre. Rull inn litt da, folkens!
Grunnen til at jeg vil ha en (tilsynelatende) høyrebeint spiller (evt ihvertfall bruker han stort sett den), som kutter innover på venstresida er for skuddmuligheter. støttepasninger klarer man selv med "feil" bein, med mindre vi prater om Winsnes. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 03.02.2006 18:31 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg er ikke spesielt venstrebeint, men en 45 graders pasning langs bakken klarer selv jeg med venstre. Rull inn litt da, folkens! |
Hvorfor kan han ikke gjøre det på høyre siden?
Det med skudd er et poeng. Dick Advocaat brukte denne typen vinger for Nederland med variabelt resultat. Jeg er mere glad i den tradisjonelle ving, som utfordrer og kommer seg rundt på sidene.
Og Braaten gjør det best på høyre siden.
Og siden venstre beint hans er så bra som du skal ha det til, kan han vel skyte med det på høyre siden. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.02.2006 19:03 Post subject: |
|
|
Hvem er det du argumenterer med egentlig? Meg eller Raem?
Visst kan han slå 45'n fra høyresida også, men siden han nå engan ser ut til å bruke høyrebeinet mest så passer det best å skjære inn fra venstre for avslutning. Han har ikke akkurat yttersideskuddet til Lasse Olsen.
Og visst, jeg foretrekker spillere som utfordrer rundt på kantene jeg også - dersom de kan legge inn! Det gjør derimot ikke Braaten.
Eller enkelt sagt, jeg foretrekker
grei 45 ut, bedre skudd, fortsatt ingen innlegg
over
grei 45 ut, færre/dårligere skudd, fortsatt ingen innlegg...
om du skjønner.
Vi har klaga på mangel på avslutninger fra Daniel, og jeg tror det kan ha med at han bruker høyre mest og skjærer inn fra høyre. Feil vinkel. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 04.02.2006 01:33 Post subject: |
|
|
Og vi husker vel alle Braatens "gjennombrudd" i RBK drakta, det kom jo også på venstrekanten  |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 05.02.2006 13:41 Post subject: |
|
|
Daniel gjør en god jobb på høyresiden hvis han bare vil, men det virker som han hadde trives best i ''fri rolle'' på topp  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.02.2006 14:05 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme jeg tilhører de som regner med at vi kan vinke farvel til Daniel i løpet av denne sesongen. Som et par andre spillere i klubben frykter jeg han blir ofret av en trener som "vokste opp" som trener under drillo og som foretrekker "systemspillere".
Helt ok om jeg tar feil altså.... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 05.02.2006 14:14 Post subject: |
|
|
Kan nok se stygt ut for Daniel dersom Høgmo satser på "rene" vinger som Storflor og Essidiri.
Jeg vil definitivt ha Braaten på banen. Helst på bekosting av Storflor. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.02.2006 14:19 Post subject: |
|
|
I øyeblikket tror jeg at Daniel er nærmest en plass som hengende spiss. Som mange andre har påpekt, har han tidvis imponert i denne rollen på landslaget, og han bør vel snart få prøve seg i denne rollen også på RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 05.02.2006 16:45 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg må innrømme jeg tilhører de som regner med at vi kan vinke farvel til Daniel i løpet av denne sesongen. Som et par andre spillere i klubben frykter jeg han blir ofret av en trener som "vokste opp" som trener under drillo og som foretrekker "systemspillere".
Helt ok om jeg tar feil altså.... |
Dette er jeg helt enig i.... Tror også at Daniel kommer til å bli "ofra" til fordel for Storflor/Essediri... Når sant skal sies, selv om hjan skal spille "ving" så spiller daniel mer en brei spiss... han har verken roen eller tålmodigheten til å "ligge på krittet" som Storflor og Essediri har, uansett hvor mye Høgmo messer, tror jeg aldri Braaten kommer til å bli noen rbk ving....
Ang skaden så er vel operasjon siste utvei....Hvis denne rolige oppkjøringa funker så legger han seg nok under kniven..... Eneste måten denne skaden leger seg på er å ikke bruke de musklene.... Og det kan være vanskelig å ikke bruke beina når man er fotballspiller.... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 05.02.2006 16:56 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg må innrømme jeg tilhører de som regner med at vi kan vinke farvel til Daniel i løpet av denne sesongen. Som et par andre spillere i klubben frykter jeg han blir ofret av en trener som "vokste opp" som trener under drillo og som foretrekker "systemspillere".
Helt ok om jeg tar feil altså.... |
Håper du tar feil.. tror visst han får spille hengende spiss i år, får vi se han definitive gjennombrudd..  _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 05.02.2006 19:08 Post subject: |
|
|
Jeg tror også at Daniel får spille hengende spiss. Når RBK "nesten" godtar bud på Frode så føler dem vell at dem har spillere som takler den rollen Frode har såpass godt at de kan la han gå. Nå har de jo ikke solgt Frode heller da, men jeg vill mye heller se en gjennombrudshissig Daniel en èn treig Frode Johnsen.
Det er bare synd at Daniel mangler kreativiteten og det overblikket en hengende spiss skal ha. Dette er det bare en Rosenborg spiller som har per dags dato. PCS. Braaten har et enormt potensial men jeg vet ikke om det blir rett og bruke han hengende spiss. Selv om jeg tror det blir der han kommer til å spille, håper jeg selv på at han spiller ren spiss. _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.02.2006 22:39 Post subject: |
|
|
Jeg mener at han han har et større potensiale som ren midtspiss enn hengede spiss, men det er bare et subjektivt utsagn. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 05.02.2006 23:07 Post subject: |
|
|
Ja, han mangler mye på lagspill delen for å kunne spille offensiv midtbane, på landslaget har han vel spillt hengende spiss i 4-4-1-1/4-4-2 og ikke i 4-3-3. I 4-3-3 blir han ikke hengende spiss men offensiv midtbane, og den rollen tror jeg ikke Braaten passer inn i.
Men om man ser på stallen til RBK nå, så er det godt mulig at Høgmo velger å spille 4-4-2/4-4-1-1 Dette pga at vi har mange midtspisser, og få midtbanespillere tilgjengelige atm. |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 06.02.2006 00:31 Post subject: |
|
|
Spiller ikke Rosenborg og landslaget tilnærmet helt likt? Hva er forskjellen på Rosenborgs offensive midtbanespiller og landslagets såkalte hengende spiss? Ikke det helt store. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.02.2006 00:31 Post subject: |
|
|
blubbin wrote: | Spiller ikke Rosenborg og landslaget tilnærmet helt likt? |
???
Er du frekk eller? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 06.02.2006 00:43 Post subject: |
|
|
Landslaget spiller døll fottball - Rosenborg gladfotball, også kalt sambafotball. |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 06.02.2006 00:48 Post subject: |
|
|
ja det var mye glad/sambafotball i sesongen 2005... var som å se det brasilianske landslaget  _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.02.2006 01:27 Post subject: |
|
|
Ja, landslaget har en offensiv midtbane som spiller på egen banehalvdel. |
|
Back to top |