View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 04.01.2012 23:40 Post subject: |
|
|
Newcastle leder i dette øyeblikk 2-0 over Manchester United. Er igjen knappe 13 minutter av kampen.
Hvis dette holder helt inn er Manchester City tre poeng foran United.
Edit: 3-0 til Newcastle, og på overtid. Tre greie poeng til The Toon. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 05.01.2012 09:29 Post subject: |
|
|
Hva heter sangen som spilles etter at newcastle er kommet på banen? En venn av meg hevder sting / police men jeg tviler egentlig på det. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.01.2012 10:47 Post subject: |
|
|
Nei, det er ikke Sting/Police. Det er Mark Knopfler (Dire Straits) med låten Going Home (tema fra filmen Local Hero). Har vært brukt som inngangsmusikk på St. James' Park store deler av 2000-tallet. Nøyaktig når man først begynte å bruke den, vet jeg ikke.
Er så utrolig høyt oppe etter gårdagens kamp. For en Newcastle-supporter, som ikke har opplevd det å vinne titler, så er det å banke Manchester United kanskje det beste av alt.
Det har nok sannsynligvis i stor grad sin opprinnelse i Kevin Keegans legendariske utbrudd mot Alex Fergusons menn på midten av 90-tallet. "I'd love it if we beat them. Love it!" Nå tror jeg vel Keegan først og fremst tenkte på det å ta fra dem ligatittelen, men for oss er det som julaften hver gang vi vinner en kamp mot dem.
Jeg er ikke i den syvende himmel, jeg er i minst syv like fantastiske himmeler. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 05.01.2012 11:18 Post subject: |
|
|
Takk, liker det riffet veldig godt.
Artig kamp og fortjent seier. Selv er jg l'pool fan. Bra sentral linje i laget deres nå. Kan rekke langt dette. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.01.2012 11:32 Post subject: |
|
|
Ja, sentrallinja er bra den. Men nå mister vi jo to av de viktigste brikkene i laget, Cheick Tiote og Demba Ba til African Cup of Nations i januar og februar. Da kan situasjonen fort bli en helt annen. Heldigvis har vi relativt beskjeden motstand i de kommende kampene. Men det hadde vi etter å ha gjort unna den intensive periode med kamper mot de tre tittelfavorittene også. Da gikk det ad undas.
Så man vet aldri med Newcastle. Vi kan være helt fantastiske i det ene øyeblikket, og få dager senere er vi totalt evneveike. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 05.01.2012 12:55 Post subject: |
|
|
Bare å gratulere alle Newcastle fans. Som United fan er det ikke annet å si enn at dette var en fullt fortjent seier.
Ikke bra det som United viste i går. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2012 16:49 Post subject: |
|
|
Tror karen blir skuffet over bare å se sjølportrett på mobilen i stedet for bilde av seg sjøl sammen med Lindegaard. Kjekt å legge telefonen på kant! |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 07.01.2012 17:31 Post subject: |
|
|
Ferguson willing to sell Rooney during transfer window.
Quote: | The Christmas bust-up between Wayne Rooney and Sir Alex Ferguson has run so deep that it could lead to the player's departure as early as the current transfer window.
|
Selv tviler jeg på at et salg av Rooney vil forekomme, da han er en meget viktig mann for dagens United-lag. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.01.2012 17:51 Post subject: |
|
|
Benektet av Rooney, Ferguson og United selv for snart 1 døgn siden. Men hadde ikke gjort noe om han forsvant. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.01.2012 18:08 Post subject: |
|
|
I mine øyne er han deres viktigste spiller om dagen og dere skal bruke mye penger og lete godt for å finne en tilsvarende erstatter. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.01.2012 21:31 Post subject: |
|
|
La oss si at vi får 60 for Rooney. Da kan vi hente Sneijder for 20-25. Da har vi fortsatt masse penger igjen, som kan forsterke laget. Sneijder og Tiote inn, er bedre enn en konstant sutrete Rooney. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.01.2012 21:56 Post subject: |
|
|
"VI" kan både hente Sneidjer, og beholde Rooney. Bedre deal får man knapt på overgangsmarkedet i dag.
og jo - Rooney er alt for viktig til at han kan dra nå. Han bærer jo laget. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.01.2012 22:02 Post subject: |
|
|
Bærer laget? Ærlig talt. Mannen hadde vært så drita at han ikke klarte å prestere på trening, ergo satt ut av laget mot Blackburn. For så å spille en jævla rævva kamp mot Newcastle.
Jeg kan ikke se at Sneijder skal passe i klubben om Rooney fortsatt er der. Om Sneijder kommer, så må vi spille 4-4-1-1. Sneijder er alt for dårlig defensivt til å spille på midten i en 4-4-2. Om vi da har Sneijder bak Rooney, så må en av spissene vrakes i hver eneste kamp, altså at han ikke får sitte på benken en gang. Og Welbeck, Hernandez og Berbatov fortjener alle å være minst på benken i kampene. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.01.2012 11:39 Post subject: |
|
|
Suksessfulle pasninger 2011/12: Premier League 78.5% vs La Liga 76.4%. PL har 9 lag over 80%, La Liga 4.
Denne må være tung å svelge for Keenoir, Erlend etc. Keenoir uttalte vel at PL er en "måk&mæl"-liga. Da regner jeg du mener samtlige ligaer i verden er det. Tiden da det var det, er over for lengst. Alle lag i PL har kvalitet til å holde ballen i laget, og da under en større intensitet enn de som gjør det i Spania. Artig hvordan statistikk noen ganger effektivt kan drepe merkelige påstander... |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 08.01.2012 12:23 Post subject: |
|
|
Hvordan sier antall pasninger som kommer frem noe om spillestil og antall pasninger? Det kan jo for eksempel være mye færre pasninger, samt at flere lag over 80 betyr at motstanderne er dårligere på gjenvinning i PL? Du leser statistikken som du vil, andre kan lese den på en annen måte. Den sier egentlig ikke så mye. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.01.2012 13:21 Post subject: |
|
|
Den sier bare at pasningsspillet i England er minst like presist som i Spania. Og hvis Keenoirs påstand om "måk og mæl"-fotball hadde stemt, hadde pasningspresisjonen vært lavere, da pasningspresisjon som regel synker når direkthet i spillestil øker. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.01.2012 13:37 Post subject: |
|
|
78,4% på kjedelige serie a, med 5 lag over 80%, hvilket skulle tilsi at ligaen jevnt over er bedre enn Premier League ettersom det er flere "dårligere" lag som må dra opp statistikken.
Når Italia i tillegg har 3 lag videre i CL, betyr dette at man kan se på Italia som den beste ligaen per dags dato?
Ellers har Bundesliga 77,15%, hvilket gjør også denne ligaen bedre enn La Liga.
Ellers er det verdt å legge merke til at bunnlagene i Spania og England har dårligere pasningssikkerhet enn sine motparter i Italia og Tyskland,
noe som gjør at ligane i Spania og England er mer polariserte, topplagene er betydelig bedre enn bunnlagene enn i de jevne ligaene i Tyskland og Italia
Forøvrig morsomt at du leser statistikk som fanden leser bibelen, knerten, det kan jeg også gjøre  |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.01.2012 13:58 Post subject: |
|
|
En liten titt på skuddvillighet/presisjon.
Premier League har høyes skuddvillighet, men treffer ikke mål mer enn i de andre ligaene.
Topplagene i England, Tyskland og Italia treffer mål ca like ofte pr. kamp, mens Barca og Real skiller seg markant ut i Spania.
Bunnlagene i Tyskland og Italia er bedre enn i Spania og England, tendensen fra pasningssikkerhet gir utslag her også. De polariserte ligaene i Spania og England gir store utslag, men i Spania har de i det minste Barca og Real.
Vil påstå at Keenoirs påstand om mål og mæl stemmer bedre for England her enn i noen av de andre ligaene. Premier League skyter mer, og bommer mer. Kick and run is fun som de sier  |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
|
Back to top |
|
 |
snørrat Junior
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 08.01.2012 19:57 Post subject: |
|
|
Skal ikke være mulig... ble Liverpool mot Man Utd på Anfield i neste runde av FA cupen. jeg tenkte det ble det da jeg så Liverpool kom opp og United ikke hadde blitt trekt.
Snakker om "uflaks" for United. først City på Etihad og nå Liverpool på Anfield. sjeldent United har startet FA cupen så vanskelig. Men blir en artig kamp  |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 08.01.2012 22:13 Post subject: |
|
|
Premier League-manager fikk sparken.
Quote: | Søndag ble Queens Park Rangers-manager Neil Warnock den andre Premier League-manageren til å få sparken denne sesongen. Det melder melder klubben på sine egne NETTSIDER.
To poeng på de siste åtte Premier League-kampene holdt ikke for Warnock, og da det ble uavgjort og omkamp mot MK Dons i FA-cupen var det nok for eier Tony Fernandes.
|
|
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.01.2012 10:58 Post subject: |
|
|
Ledley King - Class Defender. Tror Ledley King er en av de beste forsvarsspillerne jeg har sett. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.01.2012 11:03 Post subject: |
|
|
Brukbar spiller til å ikke kunne delta på trening, ja. |
|
Back to top |