| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 01.01.2012 22:36 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | niccolai wrote: | Nå har jeg ikke sagt at RBK er på nivå med Celtic og Rangers. De er bedre, men at RBK blir knust av Rangers er jeg uenig i.
Jeg ser i hvert fall i fjor på FCK på nivå med de nevnte skotske klubbene.
Folk ser seg blind på deres tidligere bragder og profiler på laget.
Jeg måtte bare komme med min mening når enkelte folk her inne hevder at Rangers har så mye høyere nivå at man hadde knust topplagene i TL. Det mener jeg er feil. Enkelt og greit.
Poenget mitt var at jeg også ble sjokkert når jeg hørte enkelte hevdet TKB ville danket ut alle på RBK´s lag. Det tror defintivt ikke jeg. Men alle har sin mening, og jeg har faktisk fulgt skotsk fotball tett. Den lider den samme skjebne som TL. At nivået har gått kraftig ned. Celtic og Rangers gjør det heller ikke stort i europa. De sliter også med å tiltrekke seg de store spillerene som de gjorde for noen år siden.. |
Når du taper 3-6 mot Brann på Lerkendal, blir knuset og rundspilt av Godset, Aalesund, Stabæk og Tromsø så blir man knust av Rangers som er mye, mye bedre enn disse lagene. Det er på tide å se RBK i speilet og innse at vi er ikke langt unna norsk 1divisjon.
Skotsk liga er nok bedre enn den norske. Husker at Aalesund ble rundspilt av den skotske storheten Moterwell for ikke lenge siden. Det sier sitt om TL. |
Når du taper 1-4 mot lillestrøm skal du jo bli knust av valencia også. Men så vidt jeg husker var det ikke det som skjedde i 2007...
Fotballkamper lever sitt eget liv og man kan ikke sammenligne på den måten du gjør.
Ellers er jeg enig i at RBK nok ville tapt mot rangers, men ville ikke blitt knust. På en god dag kunne vi sikkert spilt jevnt med dem også. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.01.2012 22:39 Post subject: |
|
|
Chibuike er vel rimelig hurtig, og jeg tviler vel egentlig på at Moldskred er noe hurtigere enn for eksempel Bakenga. Det har jeg i så fall aldri sett ham bruke. Goa aner jeg ikke, men tror egentlig ikke farta er så stor. Jamtfall har en topphastighet på 4-5 km/t i overskuelig framtid. Berntsen har jeg ikke sett nok, men har ikke inntrykk av at han er noen sprinter, selv om han er kvikk nok.
Mitt anslag:
1. Chibuike
2. Bakenga
3. Moldskred
...
4. Røkla
23. Samtlige forsvarsspillere _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.01.2012 14:37 Post subject: |
|
|
Enar Jaager har vel enda ikke funnet seg ny klubb.
Ellers skremmende at denne nordmannen her er uten kontrakt med tanke på at spillere som Høiland og Rønning har blitt signert. håper han finner seg klubb snarest!  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 02.01.2012 14:57 Post subject: |
|
|
Sikkert rimelig urealistisk, men Issac Cuenca (høyrekant på Barcelonas B-lag, 20 år) kunne sikkert vært en grei signering på free transfer når kontrakten går ut til sommeren
Uansett; slik den økonomiske situasjonen er i RBK burde Torbjørnsen etter min mening blitt sendt rundt til Spania, Italia og England for å se på B-lagskamper. Overbevist om at det finnes en god del unge og fremadstormende spillere rundt omkring som ikke er riktig gode nok for europeiske storlag men som er mer enn gode nok for Tippeligaen. Wolff Eikrem er jo et godt eksempel på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 02.01.2012 16:48 Post subject: |
|
|
| Problemet med B-lagsspillere i de store utenlanske klubbene er at de har en lønn, som tilsier noe helt annet enn at de er "B-spillere"... |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 02.01.2012 18:43 Post subject: |
|
|
Satt akkurat å skulle poste den linken selv. Om det navnet ikke står på blokka til Hoftun, så er det rett og slett skremmende.
Regner med han sikkert håper å komme til et utland som sikkert er litt lengre unna enn Norge, men dog... |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.01.2012 19:18 Post subject: |
|
|
Høres brukbart ut det der. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 02.01.2012 19:44 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | Sikkert rimelig urealistisk, men Issac Cuenca (høyrekant på Barcelonas B-lag, 20 år) kunne sikkert vært en grei signering på free transfer når kontrakten går ut til sommeren  |
Cuenca er en av B-lags spillerene som Guardiola har gitt sjansen på a-laget i år. Har spilt flere kamper for a-laget og har vell notert seg for 4 mål. Barca vil gi ny kontrakt, samtidig så svirre rykter om blant anna Arsenal, Chelsea og United. Tror vi droppe han...men for all del: grei signering? absolutt  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 02.01.2012 19:55 Post subject: |
|
|
Han forlater HIF på grunn av et tilbud fra utlandet, det får meg til å håpe.
Han har stilt krav om mer profesjonalitet i HIF, det gjør at jeg mister håpet om at det er RBK... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.01.2012 20:40 Post subject: |
|
|
Vi henter ikke spillere på bosman, vi mister dem. Vi har ikke IQ nok til å skjønne det. Legger vel inn et bud på 4-5 mill i tillegg.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 02.01.2012 22:38 Post subject: |
|
|
Peter Utaka er forresten på vei til Frankrike og Evian.. Har jo vært litt snakk om han her inne.
Han er verdsatt til 3 mill dk, men Evian har bydd noe under dette.
Lurer på om RBK vurderer å hive seg med her. Synes ikke prisen var avskrekkende, (bare et halvår igjen på kontrakten) men kan fort hende lønnskravet hans er hinsides. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.01.2012 22:38 Post subject: |
|
|
Henta mye bra på Bosman under Hoftun vi. Winsnes, Ørlund og Høiland for eksempel.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 03.01.2012 03:15 Post subject: |
|
|
En mann som har vært diskutert her:
- Kind Bendiksen velger TIL.
| Quote: | - Det ser ut til at Thomas vil forlate oss og signere for Tromsø, sier McCoist.
|
Ikke akkurat overraskende at han havner i Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.01.2012 13:15 Post subject: |
|
|
| Så er det heller ikke bekreftet fra noe hold at han går til Tromsø. Så lenge han holder seg unna oss er jeg fornøyd. Vi har nok av dyre og skadeplagede spillere fra før.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.01.2012 14:41 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ har han signert. Merkelig valg av Bendiksen, uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 03.01.2012 15:46 Post subject: |
|
|
Merkelig å dra til en klubb som det siste året har satset på lokale unggutter? _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.01.2012 16:00 Post subject: |
|
|
| Merkelig å dra fra en klubb du holder på å slå igjennom i, som omtrent kan garantere deg spill en europeisk turnering hvert år.. for og så dra til en klubb med tradisjon for å stå i veien for spillere som vil ut ved å overprise til de grader. Er du skadeplaget går du heller ikke til en knallhard kunstgressbane langt oppi kalde nord. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.01.2012 16:36 Post subject: |
|
|
Jørgen Tjærnås på twitter:
| Quote: | | Stig Thorbjørnsen og Mike Kjølø observert ved samme bord på Storo i dag. La spekulasjonene flomme. |
Så ja, i mangel av rykter, hvem er det Mike Kjølø har i "stallen sin" som er interessant for oss...?
Men siden de er kompiser så er det vel lite spenning å hente derfra. Håper uansett på noe spennende fra Stig snart!  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.01.2012 16:52 Post subject: |
|
|
| Han er vel agenten til Daniel Berntsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 03.01.2012 17:05 Post subject: |
|
|
| prøvde å finne en oversikt over de spillerne han er tilknyttet. Virker uansett som han er agenten til mange i Stabæk. Kanskje det er snakk om Hedenstad? |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 03.01.2012 17:18 Post subject: |
|
|
| Det er jo uansett lenge til fem timer før vinduet stenger... |
|
| Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 03.01.2012 18:44 Post subject: |
|
|
| Snakk om å gi totalt faen i fotballkarrieren sin. |
|
| Back to top |
|
 |
hamplene Junior
|
Posted: 03.01.2012 19:23 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | | prøvde å finne en oversikt over de spillerne han er tilknyttet. Virker uansett som han er agenten til mange i Stabæk. Kanskje det er snakk om Hedenstad? |
Er vel Tore Pedersen som er agenten til Hedenstad. |
|
| Back to top |
|
 |
|