English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lago og Eguren forlater RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 02.02.2006 15:31    Post subject: Reply with quote

Attach konkluderer riktig. Ludvigsen bekreftet dette i B.T. i går, nemlig at klubbene har blitt enig om overgangssum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JSS
Senior

PostPosted: 02.02.2006 15:32    Post subject: Reply with quote

her er slik det funker i aksjemarkedet:

- jeg kjøper en opsjon på x antall aksjer i aksje y med utløp den 01.03.2006 - og betaler utsteder x antall kroner i begyr for opsjonen.
- dersom kursen på aksjen stiger så løser jeg inn opsjonen og tjener differansen mellom dagens pris og pris ved innløsning minus gebyret.
- dersom kursen synker så løser jeg ikke inn opsjonen, og selger har tjent gebyret.

med andre ord, på det jevne tjener utsteder og ikke kjøper pga gebyret, viss ikke var det ingen som ville tilby opsjoner.

nb! det finnes bråtevis med ulike opsjonstyper i aksjemarkedet, dette er kun en av dem ...

konvertert til rbk:

- brann kjøper en opsjon på spillerene. gebyret de betaler er lønnsbetaling til spillerene eller lignende.
- viss spillerene høyner sin sportsverdi så kjøper brann dem til avtalt pris innen avtalt tidspunkt.
- viss de ikke innfrir så er de rbks igjen.

med andre ord, en kalkulert risiko fra rbk som statistisk sett gir høyere odds for gevinst enn tap pga gebyret brann betaler ...

Last edited by JSS on 02.02.2006 15:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JSS
Senior

PostPosted: 02.02.2006 15:33    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Attach konkluderer riktig. Ludvigsen bekreftet dette i B.T. i går, nemlig at klubbene har blitt enig om overgangssum.

tidspunkt og salgssum må være avtalt, viss ikke er det ikke en kjøpsopsjon. gebyr er nok også avtalt, men her er det mange måter å gjøre det på, regner med at brann overtar alle lønnsutgifter eller lignende i utleieperioden ...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.02.2006 15:46    Post subject: Reply with quote

Ja, Brann betaler nok både lønn til spillerne og leiesum til RBK.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 02.02.2006 16:52    Post subject: Reply with quote

JSS wrote:
med andre ord, på det jevne tjener utsteder og ikke kjøper pga gebyret, viss ikke var det ingen som ville tilby opsjoner.

Dette er vel ikke nødvendigvis riktig. Opsjoner brukes jo gjerne ved aksjeutvidelser når et selskap trenger frisk kapital kjapt. I tillegg er det jo ofte brukt ved ansettelser, der selskapet er i startgropa og ikke nødvendigvis har midler til konkurransedyktige betingelser, men satser på at folk har trua på konseptet.

JSS wrote:

med andre ord, en kalkulert risiko fra rbk som statistisk sett gir høyere odds for gevinst enn tap pga gebyret brann betaler ...

Det vil jo være sjokkerende om opsjonsprisen ikke garanterer at RBK minst får igjen det de betalte.
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 02.02.2006 16:59    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

Opsjoner brukes jo gjerne ved aksjeutvidelser når et selskap trenger frisk kapital kjapt.

Her tenker du heller på en emisjon, hvor man utsteder nye aksjer.

Man kan dessverre ikke bare utstede nye spillere og selge dem ved behov Wink
Back to top
Xminator
Junior

PostPosted: 02.02.2006 17:49    Post subject: Reply with quote

Det var en bisetning i en av bergensavisene (papir ikke nett) som tyder på at Brann betaler mindre enn det de to har i lønn.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.02.2006 17:50    Post subject: Reply with quote

Betaler til hvem? Til spillerne? Det er meget sannsynlig at de får dårligere lønn i Bergen.

Tror uansett ikke at RBK betaler lønn til dem i 2006.
Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 02.02.2006 18:12    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
I tillegg er det jo ofte brukt ved ansettelser, der selskapet er i startgropa og ikke nødvendigvis har midler til konkurransedyktige betingelser, men satser på at folk har trua på konseptet.

det stemmer at man kan gi opsjon til ansatte i steden for lønn. men det endrer ikke logikken i eksempelet jeg brukte over.
de ansatte jobber da med trekk i lønn (gebyr), men kan tjene det inn og dog gå i pluss via opsjonen dersom kursen går tilstrekkelig opp og opsjonen løses inn.

for de som vil vite mer, sjekk ut oslo børs sine gratis brosjyrer om derivater/opsjoner:

http://www.oslobors.no/ob...nsbrosjyre
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.02.2006 19:55    Post subject: Reply with quote

Brann støtter kommentaren min om tidsaspektet:

- Mye er nytt og mye skal stemme, sier Per-Ove Ludvigsen.

Les mer: Utlendingene best etter klubbskifte
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.02.2006 10:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig i kommentaren din 2mas, men en skal jo ikke se bort fra at det til dels er spillerne, ikke bare klubben, som er utålmodige også.
Med å slite benken faller de ut av landslagsdiskusjon, samt at de ikke får vist seg for klubber i større ligaer som de nok begge har ambisjoner om å komme seg til etter hvert.
Et eksempel er jo Gamst Pedersen. Da han sleit litt med spilletid i Blackburn i starten tok det ikke lang tid før Hareide og agenter begynte å murre om at han måtte finne seg en anne klubb. Mens Blackburnledelsen var mere innstillt på at det kunne ta tid. Ser ikke bort fra at han kunne havnet et annet sted hvis han bare hadde brukt litt lengre tid på å etablere seg.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 03.02.2006 13:23    Post subject: Reply with quote

Faktisk så er dette et veldig godt eksempel trondh. Når jeg tenker meg om så var Gamsen`s situasjon i Blackburn veldig lik det Eguren/Lago opplevde på Lerkendal.

Når Gamsten kom til Blackbirn så sleit de i nedrykkstriden, og hadde fått en forferdelig sesongstart. Men Gamsten gikk rett inn på laget og spilte 2-3 kamper før Blackburn fikk ny trener. Den nye treneren ville - akkurat som Høgmo - bruke de erfarne spillerne som han var trygg på til å komme seg bort fra nedrykkstriden. Gamsten fikk beskjed om at han måtte være tålmodig.

Det gik faktisk over tre mnd før Gamsten fikk sin sjanse, og han tok godt var på den. Resten av historien kjenner dere. Men i mellomtiden så var faktisk Pedersen inne på å et klubbskifte, jeg husker at han sa at han hadde lyst til å bli leid ut for å få spilletid. Maresille hadde kommet med et tilbud, og RBK var også inne i bildet, men Blackburn nektet å leie ut Gamsten,- i motsetning til det RBK gjorde - de sa at måtte vente på sin sjanse og at han ville få den.

Poenget mitt er at det er som tnodh påpekte mange paralleler mellom det Gamsten opplevde i Blackburn, og det Eguren/Lago opplevde i RBK. RBK burde helt klart ha gitt dem en sjanse til å vise seg frem, i hvertfall frem til sommeren, før de eventuelt leide dem ut. Uansett om spillerne helst så for seg en annerledes løsning.
joakleis
Veteran

PostPosted: 03.02.2006 13:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i det som sies. De har bare fått vel et halvår i klubben, og det attpåtil i en sesong hvor samtlige spillere underpresterte så til de grader.
Synes ikke den siste tiden under Høgmo var så fryktelig mye bedre. Vi hadde noen stygge resultater etter hans ankomst også.

Og den avtalen vi nå har inngått med Brann er jo direkte tåpelig. Dersom de slår til, så må vi selge dem. Dersom de flopper, ja, da har vi et problem.
ace
Veteran

PostPosted: 04.02.2006 12:20    Post subject: Reply with quote

Etter å ha lest artikkelen i Adressa i dag om Lago og Eguren, så gjør det vondt inne i meg at en klubb kan behandle to mennesker på denne måten (tar forbehold om subjektivitet fra intervju objektene). Det bekrefter vel igjen det vi alle vet at RBK ikke er den inkluderende og åpne klubben de ønsker å markedsføre seg som. Snakker du ikke norsk, drikker du ikke Kjeldsberg kaffe, spiser vaffler m/brunost og hører på DDE kommer du ingen vei i RBK. Brakka er så råtten på rot som det går an å bli!
Tommel'n ned

http://fotball.adressa.no...leID=93138
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2006 12:48    Post subject: Reply with quote

Trist!

Mens Eguren behersker noe engelsk, snakker Lago bare spansk. I Rosenborg ble tidligere Spania-proff Bjørn Tore Kvarme utnevt til uruguayanernes fadder. Blanke øyne forteller hvor mye han hjalp dem.

Den tok jeg ikke helt. Betyr det at han betydde mye for dem eller at han tok seg lite av dem?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.02.2006 12:58    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er ironisk skrevet, nei. Beto tror jeg stilte opp.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 04.02.2006 14:15    Post subject: Reply with quote

Liker ikke det jeg leser i denne artikkelen.

25-åringen var den som først ble erklært uønsket i Rosenborg. Ny-trener Per-Mathias Høgmo ble døpt Per-Messias i Trondheim, men var ingen frelser for midtbanespilleren fra Montevideo.

- Jeg fikk aldri en direkte beskjed om at han ikke ville satse på meg. Men enkelte ting er lett å skjønne. Plutselig var jeg helt ute, sier Eguren.

Hvs det virkelig er sant, er det ikke mindre enn skammelig av Høgmo og Rosenborg å behandle Seb på denne måten.
2mas
Sjef

PostPosted: 04.02.2006 16:21    Post subject: Reply with quote

Ja, dette støtter mistankene mine. Seb og Lago har tilsynelatende blitt frosset ut...
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 04.02.2006 16:56    Post subject: Reply with quote

Per Joar Hansen traff aafk fansen på pub fredag. Angående den kommende språksvake importen Dede Andersson så presiserte han gang på gang at en ikke skal ha for store forventninger den første tiden men at det er ett menneske som kommer og at mennesket må finne seg til rette og trives før en forventer prestasjoner på banen....

Aafk henter forøvrig over familien til spilleren og har ( visstnok? )organisert sosiale spansk/portugisiske miljø for spilleren på forhånd....
Veteran

PostPosted: 04.02.2006 16:59    Post subject: Reply with quote

Hvor bor du LitjEggen? Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.02.2006 17:01    Post subject: Reply with quote

Han har utsikt til CLS, så vidt jeg vet. Cool
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 04.02.2006 19:10    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Per Joar Hansen traff aafk fansen på pub fredag. Angående den kommende språksvake importen Dede Andersson så presiserte han gang på gang at en ikke skal ha for store forventninger den første tiden men at det er ett menneske som kommer og at mennesket må finne seg til rette og trives før en forventer prestasjoner på banen....

Aafk henter forøvrig over familien til spilleren og har ( visstnok? )organisert sosiale spansk/portugisiske miljø for spilleren på forhånd....

Kanskje Perry burde ta seg en tur til brakka og fortelle dette til enkelte personer der!
batigol
Veteran

PostPosted: 04.02.2006 21:48    Post subject: Reply with quote

Eguren debuterte for Brann i dag, fikk godkjent iflg. trener Mjelde! BA mener at Eguren ikke fikk vist allverden....! Kampen endte 1-1....!
Back to top
anon
Junior

PostPosted: 05.02.2006 14:57    Post subject: Reply with quote

Såg kampen, og Eguren var litt anonym. Men han hadde ein kjempepasning til Winters, som nesten førte til mål.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 08.02.2006 22:33    Post subject: Reply with quote

Eguren og Lago blir i RBK..............!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Next
Page 6 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb