English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Spansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.12.2011 13:35    Post subject: Reply with quote

Daniel Alves fulle navn er jo Daniel Alves da Silva, men det er vel neppe han det blir siktet til.
Demolith
Rutinert

PostPosted: 11.12.2011 17:07    Post subject: Reply with quote

David Silva?
Nr1-.
Senior

PostPosted: 11.12.2011 17:24    Post subject: Reply with quote

Da Silva Neymar Smile
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 17:59    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvem er Da Silva?

David Silva, naturligvis. Smile Skylder på trøtthet da jeg skrev innlegget.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 18:59    Post subject: Reply with quote

Kunne tatt med Robben også. På sitt beste den spilleren som er nærmest Messi når det kommer til å løfte laget sitt. Eventyrlig ballkontroll, playmaker- og goalgetteregenskaper. Synd han er laget av kjeks, for hans egen del that is.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.12.2011 19:25    Post subject: Reply with quote

Synes Robben er litt oppskrytt jeg og har i år til tider slitt med å komme med på laget til Bayern. Ribery er viktigere for Bayern og skal vi trekke frem noen andre der vi jeg trekke frem Müller, Kroos og ikke minst Schweinsteiger.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.12.2011 19:30    Post subject: Reply with quote

RvP går selvsagt Robben en høy gang både som playmaker og målscorer og er nok den etter Messi som er i stand til å løfte laget sitt mest.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 19:31    Post subject: Reply with quote

Dette har mye med skaden han fikk etter VM å gjøre. Jfr. kjeks-argumentet. Han har scoret 32 mål på 44 kamper for Bayern, og i tillegg vært nest siste på veldig mange (har ikke oversikt over statistikk på dette). Sinnsyke tall som bare matches av Messi. Når Robben er i form så løfter han Bayern et nivå opp.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 19:32    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
RvP går selvsagt Robben en høy gang både som playmaker og målscorer og er nok den etter Messi som er i stand til å løfte laget sitt mest.

80 mål på 170 kamper? Og da har 10 av dem kommet i de siste 10 kampene? Du er sikkert Arsenal-fan, men sorry, RvP er en parantes i forhold til de vi snakker om her Razz
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 19:32    Post subject: Reply with quote

Og Wesley Sneijder. Knapt nok nevnt når han på to måneder vant CL og herjet VM 2010.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 19:35    Post subject: Reply with quote

Sneijder må nevnes ja! Selv om han har slitt den siste 1 1/2 sesongen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.12.2011 19:43    Post subject: Reply with quote

Synes også han er kraftig oppskrytt og Inter burde ha tatt i mot pengene ifra Manchester i sommer og brukt de til å bygge om laget sitt.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 19:53    Post subject: Reply with quote

Lett å synes det nå, men det ville vært en enorm fallitterklæring overfor egne supportere å selge sin eneste gjenværende verdensstjerne.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.12.2011 20:00    Post subject: Reply with quote

Det er sant og salget av Eto tidligere i vinduet gjorde det nok veldig vanskelig å få aksept for ett salg av Sneijder.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.12.2011 20:21    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
80 mål på 170 kamper? Og da har 10 av dem kommet i de siste 10 kampene? Du er sikkert Arsenal-fan, men sorry, RvP er en parantes i forhold til de vi snakker om her Razz

Hva faen for en kunnskapsløshet er dette?

3 siste sesonger i ligaen:
Minutter: 4288
MÃ¥l: 42
MÃ¥lgivende: 19
Minutter per mål: 103
Minutter per målpoeng: 70

Parentes? Som jeg sa: kunnskapsløshet. Leverer andre enn Ronaldo og Messi målpoeng hvert 70. minutt? Legg til at RvP spiller for et lag soleklart underlegent lagene til de to nevnte. Rett og slett en håpløs uttalelse.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 20:37    Post subject: Reply with quote

Men hvis han er så god, hvorfor greier han ikke å løfte laget sitt til titler, eller i nærheten av titler? Du sa jo at han var den som var nærmest Messi i å løfte laget sitt, men jeg ser ikke at det blir noe resultater av det.

Robben, Sneijder, Messi har alle skaffet sitt lag suksess i liga og CL. Sorry, men han er en parantes i forhold til disse. Og kanskje også Zlatan m.fl.

En liten pekepinn er jo å se på hvor mange nominasjoner disse spillerne har fått til diverse årets spiller-kåringer. Jeg kan ikke huske at RvP har vært nevnt noen gang, uten at jeg skal påstå bastant at han aldri har vært i diskusjonen.

Tok litt tid å samle alt, men transfermarkt hadde all info for Robben: Både liga og CL vel å merke.
Antall minutter spilt: 4326
Antall mål: 37
Assists: 21

MÃ¥lpoeng hvert 74.

Hvis vi bruker bare tallene for ligaen, som du gjorde med RvP, så har Robben målpoeng hvert 65. minutt.

Spørsmålet ditt var: Hvem andre enn CRonaldo og Messi har målpoeng hvert 70?.

Mitt svar: Robben Smile
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 21:38    Post subject: Reply with quote

Må ikke glemme at Van Persie har vært mye skadet i tillegg, og har brukt mye tid på å komme i form, eller har aldri rukket å komme helt i form til sesongen, som har ført til nye skader etc. Nå har han vært skadefri over lengre tid. Van Persie betyr alt for Arsenal nå. Minner meg om Bergkamp til tider.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Robben har strengt tatt vært enda mer skadet, uten at jeg gidder å fortsette diskusjonen. Jeg mener Robben er såpass instrumental når han er i form at han gjør Bayern til en større utfordrer til Barca enn noe annet lag i verden. Noe han viste til gangs i 2009/2010-sesongen da de vant ligaen overlegent, kom til CL-finale og han ble nominert til turneringens beste spiller i VM, enda han bare spilte i utslagsrundene pga skadeproblemene.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.12.2011 23:25    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Men hvis han er så god, hvorfor greier han ikke å løfte laget sitt til titler, eller i nærheten av titler? Du sa jo at han var den som var nærmest Messi i å løfte laget sitt, men jeg ser ikke at det blir noe resultater av det.
---
Spørsmålet ditt var: Hvem andre enn CRonaldo og Messi har målpoeng hvert 70?.

Mitt svar: Robben

Ang. førstnevnte: det klarer du å svare på selv? Sammenlign kvaliteten på lagene Messi har og Sneijder hadde rundt seg. Seriøst, du ser hvor merkelig det blir å sammenligne det direkte opp mot RvP?

Angående tallene til Robben: jeg håper ikke du regner Bundesliga på samme nivå som Premier League, for det er langt fra sannheten. Imponerende tall, spesielt for en ving, og jeg har alltid holdt Robben som en av de aller beste i verden i form. Han er kanskje verdens aller beste 1 mot 1, og har et toppnivå som kanskje bare Messi matcher.

Likevel så blir det helt ufattelig dumt å kalle van Persie "en parentes". Han er i samme klasse som de aller beste. Det handler ikke om titler eller kritiserte kåringer: det handler om prestasjoner og leverte resultater individuelt. Der har ikke RvP mange foran seg, akkurat.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 11.12.2011 23:37    Post subject: Reply with quote

Vi får bare si oss uenig. Jeg sier ikke at RvP er dårlig, men jeg mener han ikke kan nevnes i samme åndedrag som de andre jeg har nevnt. Selvsagt helt subjektivt, men likevel.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.12.2011 00:52    Post subject: Reply with quote

van Persie er jo i en fantastisk flyt om dagen. En ordentlig måltyv, men ikke like stor som Sneijder enda. Beklager.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 12.12.2011 18:54    Post subject: Reply with quote

Van Persie er jo ikke noen typisk måltyv, han bare scorer mange mål. Han er veldig viktig i det oppbyggende spillet og han er lett den beste spissen i PL for øyeblikket. Hadde Arsenal bare fått seg et ordentlig forsvar tror jeg de kunne blitt veldig bra, men forsvaret har vel alltid vært Wengers svakhet.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.12.2011 18:55    Post subject: Reply with quote

Forsvaret har begynt å komme seg nå. Vi har 7-1-0 og 21-7 på de siste 8 Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.12.2011 19:46    Post subject: Reply with quote

Jeg ser en god del bundesliga og premier league og jeg kan ikke si at per dags dato at det er så stor forskjell på nivået mellom ligaene. Noe en også ser i e-cup hvor begge ligaene gjør det sånn omtrent likt. PL er blitt svakere og bundesligaen er blitt bedre de siste årene og årsaken til det er at Bundesligaen har en overlegen liga/klubb modell kontra den engelske.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 12.12.2011 22:31    Post subject: Reply with quote

Det har vært litt sånn i Norge at det er England foran resten, nesten uansett. Strengt tatt er de 4 største ligaene mer eller mindre like gode/like tøffe, hvis man ser bort i fra Barca og Real i Spania.

Napoli slo jo ut det desidert beste engelske laget denne sesongen, mens det nest beste ble slått ut av Basel. Man skal langt ut på landet med en påstand om at PL er noe bedre enn Bundesliga eller Serie A etter slike resultater. Selv de franske lagene har gjort det like bra i CL denne sesongen.

Synes det er overraskende at anglofilien sitter sånn i.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 80, 81, 82  Next
Page 43 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb