View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.12.2011 15:55 Post subject: |
|
|
Er vanskelig å klage på den listen der. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.12.2011 15:56 Post subject: |
|
|
Syk start, egentlig. To av de sørste "hat-oppgjørene" våre med en gang. Enig med Bakkis - starten har kan avgjøre veldig mye om man kommer ut i forkant eller bakkant av resten.
EDIT:
Kan slenge inn at Molde begynner hjemme mot Godset og borte mot Haugesund, Tromsø har FFK hjemme og Aalesund borte, VIF har Haugesund hjemme og Godset borte, og Brann har Sandnes Ulf hjemme i tillegg til sin bortekamp hos oss. Alle antatt medaljekandidater virker å ha èn relativt grei og èn relativt vanskelig kamp i starten. Vi kan potensielt få to vanskelige, litt avhengig av hva LSK får til i vinter.
Kan også nevne at dersom man skal være så naiv og tenke på Viking som medaljelag igjen, så har de en relativt behagelig start. De begynner borte mot Sandnes Ulf (hvor Ulf sikkert leverer godt i nabo-feid-oppgjøret, men skal være ligaens desidert dårligste lag), og hjemme mot Odd. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 08.12.2011 16:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.12.2011 15:59 Post subject: |
|
|
La oss håpe at TV kampene blir offentliggjort i god tid også. Molde borte 28/10 er notert. 2009 reprise. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 08.12.2011 16:44 Post subject: |
|
|
Dårlig. Runde 8, søndag 13. mai: Sandnes - RBK. Midt i eksamensperioden da.
12 kamper før EM-pausen. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 08.12.2011 16:58 Post subject: |
|
|
Hvordan er dette en spesielt syk/vanskelig/dramatisk start, egentlig? Når vi må "passe oss" for hjemmekampen mot laget som endte på plassen over nedrykk sist sesong (Sogndal), så kan en jo spørre seg om ikke et hvert oppsett av de tre første kampene (med unntak av tre hjemmekamper mot Sandnes Ulf) ville vært "skummelt".
Zorac wrote: | Enig med Bakkis - starten har kan avgjøre veldig mye om man kommer ut i forkant eller bakkant av resten. |
Ikke spesielt oppsiktsvekkende at starten avgjør hvordan vi kommer ut i forhold til resten av lagene... _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.12.2011 18:09 Post subject: |
|
|
Pga. av det Zorac sier - at vi har to rivaloppgjør av tre mulig i starten, og Sogndal var vel ligaens gjerrigste lag i år. De er altså ikke veldig enkle å score på, selv ikke på bortebane. Nå kan det selvsagt forandre seg med Aabrekk borte, men vi får se. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.12.2011 18:28 Post subject: |
|
|
Når Aabrekk og Hovland, samt kanskje flere forsvinner så er det nok ikke mye defensiv trygghet igjen i Sogndal. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 08.12.2011 19:29 Post subject: |
|
|
kjello: ...du måtte hente det oppsettet fra lsk.no?? æsjamæijjen!!!
http://www.altomfotball.n...lUrl=false
 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.12.2011 20:47 Post subject: |
|
|
Fin terminliste synes jeg. Fikk Brann slik jeg ønsket i åpningen. Molde og LSK midtsommers (som vel muligens blir søndag 20.00-kamper begge to pga e-cupen rundt) er vel kurant nok.
De to første kampene neste sesong er for øvrig likt med 1997, da vi kun tok ett poeng (og bare tre på de fire første kampene) - så jeg har unnskyldningene og bortforklaringene klare hvis vi starter dårlig  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.12.2011 20:54 Post subject: |
|
|
I forhold til TV-kamper, så vil det bli flyttet kamper til fredager, lørdager, og mandager.
Les mer: Spilleplan Tippeligaen 2012
NFF kunne ikke svare meg på om lørdagskampene på TV2 Sport blir klokka 16 eller 18. Fasiten blir muligens den samme som i år, nemlig at det varierer - slik som da NRK prøvde seg?
Uansett kan ikke NFF love det første TV-oppsett før utpå nyåret. Også uvisst hvor mange runder som først blir satt opp.
Forresten er jeg egentlig mer bekymret over avslutninga som innledninga: Molde (B), Strømsgodset (B), Fredrikstad (H) og Hønefoss (B). |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.12.2011 21:36 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | kjello: ...du måtte hente det oppsettet fra lsk.no?? æsjamæijjen!!!  | De var 2-3 minutter raskere enn resten. Derfor ble det slik. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 08.12.2011 22:27 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Pga. av det Zorac sier - at vi har to rivaloppgjør av tre mulig i starten, og Sogndal var vel ligaens gjerrigste lag i år. De er altså ikke veldig enkle å score på, selv ikke på bortebane. Nå kan det selvsagt forandre seg med Aabrekk borte, men vi får se. |
Jeg kjøper bare ikke den forklaringen uten videre. Hadde vi f.eks åpnet mot Molde, Tromsø og Brann, så kunne jeg vært enig i at det hadde vært en tøff start. Jeg synes heller ikke Lillestrøm borte nødvendigvis er tøffere enn Vålerenga eller Viking borte, bare fordi vi definerer Lillestrøm som en "rival".
Hvis en ser på de siste serieåpningene våre, så finner vi:
2011: Brann (B), Stabæk (H), Lillestrøm (H)
2010: Molde (B), Start (H), VÃ¥lerenga (B)
2009: Vålerenga (H), Tromsø (B), Brann (H)
2008: Lyn (H), Godset (B), Fredrikstad (H)
2007: Viking (B), Tromsø (H), Stabæk (B)
2006: Lillestrøm (B), Start (H), Vålerenga (B)
Kan ikke si jeg synes årets start er spesielt bedre eller verre enn noen av disse (må i så fall være 2008 som på papiret ser enklere ut - da stod vi med tre poeng etter tre kamper.)
Dessuten mener jeg betydningen av en god start er sterkt overvurdert. Det er like viktig å vinne kamp 4, 5 og 6 som 1, 2 og 3. Det ble en liten sovepute for RBK-spillerne at de hadde en elendig start på årets sesong. Markus Henriksen sa f.eks i høst at sesongen ikke var så ille om de fikk bronse, med tanke på den starten de hadde, men RBK var nesten like gode/dårlige på de første åtte kampene som på de siste åtte (8 vs 10 poeng).
Så oppsummert: Neste års seriestart er ikke betydelig bedre eller verre enn den pleier å være, og det fins et utall kombinasjoner av motstanderlag som en kunne sagt "denne starten er egentlig litt ekkel, fordi..." til. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.12.2011 22:37 Post subject: |
|
|
Enig i det, men magefølelsen er aldri helt på topp før bortekamper mot Lillestrøm, Fredrikstad og Aalesund. Dessuten har Brann, Tromsø og Stabæk alle skapt trøbbel på Lerkendal de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 08.12.2011 23:57 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | De var 2-3 minutter raskere enn resten. Derfor ble det slik. |
...det går bra ...har nesten kommet meg etter sjokket...
...neida, var bare det første jeg la merke til av en eller annen grunn, så "måtte" bare slenge litt med sleiva...  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 09.12.2011 00:46 Post subject: |
|
|
fin start synes jeg...
revansje mot Brann..
deretter møter vi to lag på et VELDIG gunstig tidspunk. LSK og Sogndal med nye trener, ikke spilt inn laget eller formasjon. Tror det er bra. Minuset kan være at begge lag skal vise treneren hva de er gode for.. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 09.12.2011 09:13 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Enig i det, men magefølelsen er aldri helt på topp før bortekamper mot Lillestrøm, Fredrikstad og Aalesund. Dessuten har Brann, Tromsø og Stabæk alle skapt trøbbel på Lerkendal de siste årene. |
Deler den oppfatningen, med unntak av Stabæk 2012; de blir mest sannsynlig svekket og slik det kan se ut nå så blir de etter min vurdering en dumpekandidat. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 09.12.2011 17:51 Post subject: |
|
|
hvor vanskelig eller lett serieåpningen kan da ikke våre så interessant at det er nødvendig med en mongolang tråd om terminlista allerede nå? Det vil uansett endre seg etter treningskampene og oppkjøringen i vinter åkke som. vi skal møte alle lage to ganger i løpet av en sesong og bør vinne flest mulig. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.01.2012 19:49 Post subject: |
|
|
Det første TV-oppsettet kommer i begynnelsen av februar, og vil innbefatte de første åtte serierundene - til og med kampen i Sandnes for vår del.
Ettersom alle kampene på 16. mai naturligvis blir spilt samme kveld, vil den påfølgende spenninga bare dreie seg om de tre avsluttende kampene i mai før EM-ferien.
Tror ikke vi kunne ha håpet på så mye bedre løsning. Er sjøl positivt overrasket over at nesten en tredjedel av sesongen blir satt opp i et jafs. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.01.2012 15:25 Post subject: |
|
|
Er det lov å håpe at Rosenborg-Brann IKKE blir søndagskamp? Bortreist fra og med da, så hadde vært stas om den ble på fredag eller lørdag.
2002 Var vel sist det ikke var hovedkampen, men det var sisterunde, så alle kampene startet klokken 18.
Synes TV2 kan vise Sandnes-Viking, jeg.  |
|
Back to top |
|
 |
Ims Junior
|
Posted: 19.01.2012 21:13 Post subject: |
|
|
Kunne tatt alle rundene fram til EM-pausen, men uansett, 8 serierunder på en gang er bra!
Venter i spenning! |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.02.2012 15:37 Post subject: |
|
|
1 av 6 kamper søndag kl 18, og den spilles i Sandnes. Blir tynt på Lerkendal i år også. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 08.02.2012 15:53 Post subject: |
|
|
Mandag 9.april er vel på sett og vis en søndag. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.02.2012 15:58 Post subject: |
|
|
3 fredagskamper på 4 uker, wooho.. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 08.02.2012 18:50 Post subject: |
|
|
Ims wrote: | Kunne tatt alle rundene fram til EM-pausen, men uansett, 8 serierunder på en gang er bra!
Venter i spenning! | Det er ikke bra før de klarer å annonsere alle kamper sesongen i gjennom med 8 ukers varsling. De 8 første rundene har de stort sett klart å sette opp hvert år.. Etterhvert er de nede på minimum igjen, dvs. tre uker. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
|