English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zeno
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 18:23    Post subject: Reply with quote

Ahakrim wrote:

ok....så han var ikke bare en "One Season Wonder" ? har han gjort d så bra i Holland??

I Strømsgodset var han god i to sesonger. Var forsåvidt god i den ene sesongen i Tippeligaen for HamKam også. Men da var han enda ung, men han senket oss på Briskeby gressbane.
I Vitesse har han ikke fått altfor mange sjanser, mye grunnet Wilfried Bony. Men første sesongen scoret han fem mål på 16 kamper.

Er også fast på Norges U-21 landslag. Så om dette er en ''One Season Wonder'' tviler jeg meget sterkt på.
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 28.11.2011 18:31    Post subject: Reply with quote

På 43 kamper i Strømsgodset scoret han 21 mål, før han ble solgt til nederlandske Vitesse Arnheim i fjor.
Men 2011 har vært et langt skademareritt for Pedersen. Nå er han endelig tilbake.

– Jeg husker ikke sist jeg spilte 90 minutter, sier han.

– Nå er målet å komme i form. Å spille meg inn på laget i Vitesse. Og spille 90 minutter hver gang det er kamp.

England-sjef Stuart Pearce var imponert over Marcus Pedersen.

England-manager Stuart Pearce tror hamargutten fort kan havne i en større liga enn den nederlandske.

- Marcus Pedersen var god i lufta og veldig bevegelig. På det området er han god nok til å spille i England, sier Pearce, som etter hvert valgte å legge om taktikken for å nøytalisere den norske angriperen.

- I pausen ba jeg spillerne trøkke enda mer til mot Marcus Pedersen, medgir Pearce overfor Aftenposten.no.

http://fotball.aftenposte...212012.ece

....bra Attest av hardhausen "Psycho" Pearce sjøl Smile
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 18:31    Post subject: Reply with quote

Bakenga

Chubuike - Borges - Dockal

I en 4-3-2-1 tror jeg dette kunne blitt ett ganske så bra angrep.

Borges: god på å tre gjennom/målfarlig/taktisk klok
Bakenga: fart/måleffektiv
Chibuike: gjør det uventede og kan utfordre skape ubalanse(dog en enda mer ekstrem ving hadde vært ønskelig)
Dockal: gode innlegg til Bakenga og Borges.

Berntsen og Midstjø hadde blitt spennende tilvekster og kunne bekledd en av de tre bakre rollene. DFH kan også få bli med hvis han får skikk på holdningene sine. Selv om han vært skadet har han skuffet stort de gangene han kommer innpå. virker uinspirert, retningsløs og faller helt igjennom.

Helt optimalt hadde vi hatt en kanonspiss til i konkurranse med Bakenga. Bakenga tror jeg kan liggei Chibuike sin posisjon også viss han får lov til å ligge litt lengre inn i banen, ikke ulikt den ene spissen gjorde i Eggen sin 4-3-3 til tider.

Himmel om vi hadde solgt Moldskred til Tromsø.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.11.2011 18:38    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke ønske meg Borges lenger, selv ikke gratis. Laget vårt er dønn avhengige av å få inn hurtighet, og er det noe Borges mangler så er det fart.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 28.11.2011 18:38    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Ahakrim wrote:

ok....så han var ikke bare en "One Season Wonder" ? har han gjort d så bra i Holland??

I Strømsgodset var han god i to sesonger. Var forsåvidt god i den ene sesongen i Tippeligaen for HamKam også. Men da var han enda ung, men han senket oss på Briskeby gressbane.
I Vitesse har han ikke fått altfor mange sjanser, mye grunnet Wilfried Bony. Men første sesongen scoret han fem mål på 16 kamper.

Er også fast på Norges U-21 landslag. Så om dette er en ''One Season Wonder'' tviler jeg meget sterkt på.

ja,sant det...han har bevist over tid at han har kvalitetene til en goalgetter nå...bare 21-år er jo virkelig interessant Smile
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 28.11.2011 18:43    Post subject: Reply with quote

Om disse to signerer er jo dette fantastisk. og vi har et lag som vill kunne slå bra fra seg i TL og muligens EL.. Men er ikke begge to litt i overkant mye å håpe på..?

Dockal- Issah/svensson- Annan - Dockal
Pedersen - Bakenga

Men hvem kan de to siste aktuelle være?
håper virkelig den ene er Hovland, og den andre Hedenstad, da vi har en riktig jævla slagkraftig backrekke også;
Bråthen
Hedenstad - Larsen - Hovland - Dorsin

Eneste svake punktet her vill vell være Keeperplassen, der vi ikke har en solid "nummer en". Vi burde vell også hente en solid førstekeeper?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 28.11.2011 18:46    Post subject: Reply with quote

...med Annan og Issah som "sittende" midtbanespillere i 4-2-3-1 oser det kvalitet lang vei av RBK
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 28.11.2011 18:50    Post subject: Reply with quote

Ahakrim wrote:
...med Annan og Issah som "sittende" midtbanespillere i 4-2-3-1 oser det kvalitet lang vei av RBK

... men da går ikke Pedersen opp i regnestykket lengre. Med mindre vi Benker Bakenga, og det vill vi vell ikke..?
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 18:58    Post subject: Reply with quote

Glem Annan, han trenger bare litt tid, slik at han tilpasser seg ligaen, slik han gjorde i norge, når Eresdivisjonen er ferdig for sesongen, så har han blitt varm nok i trøya til at flere i Eresdivisjonen vil ha han. Å da vil nok Schacke ha han igjen..
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 28.11.2011 19:04    Post subject: Reply with quote

larseg94 wrote:
Ahakrim wrote:

... men da går ikke Pedersen opp i regnestykket lengre. Med mindre vi Benker Bakenga, og det vill vi vell ikke..?

Issah har jo en fantastisk pasningsfot så det kan også være at de hadde passet sentralt i 4-4-2 , med Issah med litt mere frihet offensivt,og Annan som en "skjerm" foran stopperne,som han jo beviste for hele nasjonen at den mannen kan gjøre med stil Tommel'n opp!
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 28.11.2011 19:31    Post subject: Reply with quote

Ahakrim wrote:

Issah har jo en fantastisk pasningsfot så det kan også være at de hadde passet sentralt i 4-4-2 , med Issah med litt mere frihet offensivt,og Annan som en "skjerm" foran stopperne,som han jo beviste for hele nasjonen at den mannen kan gjøre med stil Tommel'n opp!

Det er det jeg mener. Det blir jo tullete å spille med en spiss om vi kjøper Pedersen og i tillegg har Bakenga.
Back to top
andreasb
Senior

PostPosted: 28.11.2011 19:37    Post subject: Reply with quote

Fantastisk pasningsfot?? Kan hvertfall ikkje huska ein einaste wow-pasning. Syns han har potensial, men så langt har han bare vært middels, etter min meining.
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 28.11.2011 19:46    Post subject: Reply with quote

om vi ser for oss et scenario der vi mot alle odds fikk hentet både Annan og Pedersen. Vill det da være aktuelt med en sentral midtbane i 4-4-2 bestående av Issah og Annan.
Blir ikke dette voldsomt lite kreativt og også defansivt egentlig?
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 28.11.2011 20:35    Post subject: Reply with quote

andreasb wrote:
Fantastisk pasningsfot?? Kan hvertfall ikkje huska ein einaste wow-pasning. Syns han har potensial, men så langt har han bare vært middels, etter min meining.

spol fram til det første minuttet og se utover...det er vel ikke den verste pasningsfoten jeg har sett i mitt liv...
http://www.youtube.com/wa...OSasRtgcCI
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 20:59    Post subject: Reply with quote

Hvis vi klarer å få Daniel Fredheim Holm skadefri, ser jeg liten grunn til å signere Celso Borges.

Fredheim Holm er mye mer bevegelig og evner i større grad å slite ut motstanderens forsvar en hva Borges kan. DFH kan også drible begge veier og skyte med begge bein, noe som gjør at han spille sentralt bak en eller to spisser.

Hvis DFH blir kvitt skadene, tror jeg disse 6 kan bli bra som de fremste på banen.

----------------------------Issah-----Svensson

----------Dockal-----------------DFH---------------Chibuike

--------------------------------Bakenga

Bakenga, DFH og Chibuike er ikke så verst på hodet heller, og de 2 sistnevnte er også gode til å holde på ballen med beina. På dødball har vi Larsen som kanskje ligaens beste hodespiller.

Salg av Prica og Henriksen kan også gi penger til en rask stopper og en ny høyreback, så helt håpløst er det ikke. Det spørs bare om Hoftun klarer å gjøre det beste ut av situasjonen..
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.11.2011 21:04    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingenting som tyder på at DFH skal utvikle en kropp, som er skadefri mesteparten av året. Han bør ses på som en luksusspiller. Jeg synes også det blir feil å vurdere Borges sitt nivå basert på hans spill for ett håpløst dårlig styrt Fredrikstad lag, en har ingenting i nedrykkstriden å gjøre med det spillermatrialet en har i FFK. Vi bør heller se hva han presterer internasjonalt og ut ifra alle rapporter har det vært veldig bra. På samme måte som at Stabæk forstod på bakgrunn av landskampene til blant andre Annan at han var en mye bedre spille enn det han fikk vist i Start.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.11.2011 21:15    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../19202660/

- Hva om for eksempel RBK skulle komme med et godt tilbud - hva gjør du da?

- Jeg stenger ingen dører. De beste lagene i Skandinavia er ikke uinteressant. Men jeg får avvente litt, sier Farnerud.

Farnerud hadde vært en sinnsyk spiller inn om Henriksen drar, men det er nok svært lite sannsynlig. Det er nok kun om ingen utenlandske klubber viser interesse.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 22:43    Post subject: Reply with quote

DFH framfor Borges? Borges skaper alltid noe, enten mål, farlige stikkere eller andre smarte pasninger. Jeg har ikke sett DFH skapt noe bortsett fra å løpe inn i klynger uten å evne å levere fra seg ballen i tide. DFH virker uten vinnerinstinkt, Borges virker dønn seriøs, og virker i tillegg å være en fin fyr.

DFH kan heller være en joker i stallen. Og hvordan kan vi stole på at en spiller som har vært skadd hele tiden plutselig skal holde seg sakdefri? En slik gambling kan vi ikke drive med hvis vi har tenkt å få en stabilitet i laget og faktisk vinne noe.

Greit, Borges har ikke fart, men Iversen i den litt samme rollen hadde heller på ingen måte det.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2011 23:06    Post subject: Reply with quote

DFH er en kjeks. Borges er nesten aldri skadet. Easy match.
toreinar
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 23:11    Post subject: Reply with quote

Borges ville nok blitt god, men personlig ville jeg satset på fart og killerinnstinkt i boksen. Feks. Marcus Pedersen
Vi har bøttevis med talenter for nr10/OM-rollen.
toreinar
Veteran

PostPosted: 28.11.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

Går det an å se for seg et lag med Chibbe,Bakenga og Marcus Pedersen på banen samtidig?
Jo, hvis man får orden på det defensive med en rask stopper og høyreback.
thoves
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 00:54    Post subject: Reply with quote

Synes faktisk at med en høyreback og en stopper så er vi klare for ny sesong. Men da skal disse 2 være KVALITET! En rask stopper med vinnerskalle og en toveisback med offensivt blod. En rask partner til Larsen vil kunne få fram Jim's gode sider bedre enn det årets makkere har gjort.

En høyreback som er bedre enn Lusse defensivt er alfa omega når vi tenker på hvordan forsvaret har fremstått denne sesongen.. Men disse SKAL komme tidlig, slik at de får sjansen til å spille seg inn før 1.april...

Hvis Henriksen/Prica drar, da må vel de muligens også erstattes.

Vi har mistet Lustig, Lago og Winsnes hittil. Det kommer en erstatter for Lusse, en ny stopper bør inn for Lago og Berntsen tar plassen til Winsnes.

Ellers bør Moldskred og Høiland dra hvis det er mulig.

Fra neste sesong vil Goa være tilbake, Dockal og Issah vil bli enda mer samspilt med laget og Chibbe vil ha mer overskudd etter å ha vært rimelig sliten den siste måneden.

Da bør vi etter min mening ha en bra stamme å bygge på sålenge de nye spillerne kommer tidlig!

Rimelig blank på hvem som bør erstatte Lusse, men synes Jores Okore kan være et alternativ som ny stopper. Ung og meget lovende.

Hvis Prica drar, virker det som både Bengtson, Fall, Pedersen og Utaka kan være/er alternativer.

Ørlund
Ny-Larsen-Wangberg/Ny rask stopper-Dorsin
Dockal-Henriksen-Issah-Chibbe/Svensson
Bakenga-Chibbe/Ny

Evt:

Dockal-Henriksen-Issah-Svensson
Chibbe
Bakenga

Da har vi fortsatt DFH, Goa, Berntsen, Midtsjø, Moldskred?regner med han selges), Rønning, Høiland++ på benken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 29.11.2011 01:22    Post subject: Reply with quote

Er Steffen Hagen eller Jores Okore makker alternativ til Jim Larsen?
er de kjappe,spillende stoppere?
noen som vet?
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 29.11.2011 01:48    Post subject: Reply with quote

Steffen Hagen (24) kåret til Odd beste høyreback de siste elleve årene.
http://www.ta.no/fotball/...389421.ece

...dette ble skrevet i fjor høst....nå nylig ble han tatt ut på A-landslaget....

Landskamper:

Norge G18 7(0)

Norge G19 9(4)
Norge U21 19(0)
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 29.11.2011 02:06    Post subject: Reply with quote

2009-sesongen skulle vise seg å bli en opptur for Hagen. Etter å ha blitt benyttet som høyreback på U21-landslaget, tok han nå denne posisjonen også på Odd Grenland. Trekket skulle vise seg å bli en stor suksess, og sesongen i sin helhet kom til å bli Hagens definitive gjennombrudd i Odd-trøya. På et lag som overrasket ved å avsluttet sesongen på en fjerdeplass i ligaen, spilte Hagen som eneste Odd-spiller samtlige minutter gjennom hele ligasesongen og ble tidvis fremmet i media som aktuell for landslaget. [6] Hagen var også fast på laget som for tredje år på rad nådde semifinalen i cupen. Forsvarerens gode sesong ble belønnet med en kontraktsforlengelse ut 2012.[7]

I likhet med det foregående året har Hagen også i 2010 spilt samtlige minutter i ligaen for Odd Grenland.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 303, 304, 305  Next
Page 43 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb