| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 23.11.2011 18:31 Post subject: |
|
|
| ... og det er uansett veldig imponerende av en 19- åring! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.11.2011 20:12 Post subject: |
|
|
Nå skal man også huske at de 12 kampene fra start ikke har kommet på rad, og at Bakenga har hatt en tendens til å bli byttet ut og så benket dersom han ikke scorer i løpet av en time når han starter.
En spiss som spiller fast på laget, 30 stort sett hele kamper, kan nok forventes å score flere mål per startopptreden enn en ung backup-spiller som starter under halvparten av kampene. Med andre ord ligger forventet scoringsantall for Bakenga et sted mellom 15 og 20. Alt dette er altså spillemål, han tar jo ikke straffene. Toppscorer, altså. Ikke verst det, for en nittenåring? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 23.11.2011 20:40 Post subject: |
|
|
I tillegg, så har han stort sett spilt venstreving/venstre midtbane. Er helt overbevist om at Bakenga hadde scoret flere mål en Prica, hvis han hadde fått like mange minutter som Prica på topp i år.
Men man måles jo på mere enn bare mål som spiss også |
|
| Back to top |
|
 |
sheasy Junior
|
Posted: 23.11.2011 23:25 Post subject: |
|
|
| Med tanke på spissønsket her med en stor og sterk spiss, må Torstein Andersen Aase være det mest ideelle som finnes. Stor, sterk, ok hurtighet og god teknisk. Ditto målfarlig. Har fått oppsigelsesbrev fra Stabæk, er bortsatt kun 20 år og har et stort potensiale i norsk målestokk. Rett og slett: perfekt. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 23.11.2011 23:43 Post subject: |
|
|
Om vi får med faren hans på kjøpet så.... _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.11.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Javisst, den perfekte erstatteren for vår faste stjernespiss er altså en 20 år gammel reserve fra Stabæk. Er det dette som skal stå mellom Mushaga Bakenga og spilletid for Rosenborg? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 24.11.2011 00:59 Post subject: |
|
|
| sheasy wrote: | | Med tanke på spissønsket her med en stor og sterk spiss, må Torstein Andersen Aase være det mest ideelle som finnes. Stor, sterk, ok hurtighet og god teknisk. Ditto målfarlig. Har fått oppsigelsesbrev fra Stabæk, er bortsatt kun 20 år og har et stort potensiale i norsk målestokk. Rett og slett: perfekt. |
Hehe, skal en mann som ikke er fast på Stabæk erstatte Rade Prica?
Mannen eier jo ikke balltalent. Jeg ser på Mushaga Bakenga som en mye mer lovende, og dyktigere spiller enn Aase. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.11.2011 11:39 Post subject: |
|
|
Til dere som virkelig følger med, vær så snill og host opp noen høyrebacker.
Ta gjerne en ny runde med de som er nevnt før.
Personlig vil jeg ha en med fart som er bedre defensivt enn offensivt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 24.11.2011 12:10 Post subject: |
|
|
| Senaste ryktet är att AZ Alkmaar inte längre är intresserade av Mattias Johansson. Lovande högerback med teknik, spelförståelse och speed. Han är bara 19 år och kommer bli landslagets högerback om några år. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.11.2011 19:34 Post subject: |
|
|
| sheasy wrote: | | Med tanke på spissønsket her med en stor og sterk spiss, må Torstein Andersen Aase være det mest ideelle som finnes. Stor, sterk, ok hurtighet og god teknisk. Ditto målfarlig. Har fått oppsigelsesbrev fra Stabæk, er bortsatt kun 20 år og har et stort potensiale i norsk målestokk. Rett og slett: perfekt. |
Det typiske vil være om Godset henter han gratis hvor han gjør stor suksess og en ser navnet hans blir diskutert i nye spillere tråden for 2013 og/eller 2014. Han vi ikke være aktuell som erstatter for Bakenga eller ta hans plass, men han kan gjerne erstatte Moldskred for min del slik at vi kan bruke litt mindre penger på enn 4 - 5 valg på spissplass og ha en spiller der som faktisk kan bli god nok for Rosenborg en dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 24.11.2011 19:37 Post subject: |
|
|
| Jeg håper vi henter Paulo Magalhaes fra Universidad de Chile som erstatter for Lustig. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 24.11.2011 20:20 Post subject: |
|
|
| KFF_RBK wrote: | | Senaste ryktet är att AZ Alkmaar inte längre är intresserade av Mattias Johansson. Lovande högerback med teknik, spelförståelse och speed. Han är bara 19 år och kommer bli landslagets högerback om några år. |
hvilken allsvensk klubb kommer han fra? hvor mange kamper/assist/mål hadde han sist sesong? |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2011 01:14 Post subject: |
|
|
| Bruk "Nye spillere 2012"! |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 25.11.2011 10:23 Post subject: |
|
|
Ola By Rise tilbake til Rosenborg?
http://www.nrk.no/nyheter.../1.7890082
Ja, takk! Oh la la By, lenge leve! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 25.11.2011 13:48 Post subject: |
|
|
| Nei takk. Tar heller en flokk afrikanske bøfler, tror de har mer innsats enn den gjengen som trasker på banen iført drakta vår, minus Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
El Agentos Junior
|
Posted: 25.11.2011 15:41 Post subject: |
|
|
| Såg gjennom et klipp fra en trening på RBK.no i går. Der var en mørk spiller med lue. Er det Boti Goa som er i trening igjen?? I så fall var det ikke mye å skryte av .. Er det noe håp for at denne Boti Goa skal være et overaskelses moment i 2012?? Tviler, men håper. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.11.2011 18:29 Post subject: |
|
|
Hadde være litt morsomt med Riise som sjefen til Hoftun med tanke på mytteriet Hoftun var med på. Hadde vært en passende hevn. Riise har også ledererfaring fra tidligere og virker faktisk temmelig intelligent når en hører han uttaler seg på tv. Tror han kunne gjort en grei jobb som daglig leder eller kanskje enda bedre som sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.11.2011 18:36 Post subject: |
|
|
Rise er nok et godt valg som mann inn i styret, men jeg tror ikke han er noe godt valg som styreleder, direktør eller SD.
Han utdannelse er vel norsk og historie, har jobbet som journalist og bokannmelder...
Som SD vil jeg ha en dyktig forhandler med erfaring og et stort nettverk.
Skutles og Svendsens erstatter ønsker jeg skal ha langt mer tyngde innenfor økonomi og ledelse. Forhåpentligvis skaffer Horton oss gode personer.
Det eneste som er sikkert er at Hoftun er nødt til å forsvinne, han har ikke peiling og hans utførelse av jobben har på et par år kostet oss hauger av millioner. Det nærmer seg vel flere hundre millioner kroner. Bruun i Brann blir jo en smågutt i forhold. Ikke at han er noe bedre enn Hoftun, han har bare hatt en mindre klubb å ødelegge enn Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 25.11.2011 21:06 Post subject: |
|
|
Det synes som alle glemmer at han har hatt en lederstilling i NRK. Han utførte etter sigende redaksjonssjefsjobben i Her og Nå på en utmerket måte. Ikke dermed sagt at han er den rette for jobben som daglig leder i RBK. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.11.2011 22:50 Post subject: |
|
|
| El Agentos wrote: | | Såg gjennom et klipp fra en trening på RBK.no i går. Der var en mørk spiller med lue. Er det Boti Goa som er i trening igjen?? I så fall var det ikke mye å skryte av .. Er det noe håp for at denne Boti Goa skal være et overaskelses moment i 2012?? Tviler, men håper. |
Han har visst vært skadefri en god stund allerede, men ryktene vil ha det til at han skal først presenteres som skadefri redningsmann på årsmøtet 2012. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 25.11.2011 22:52 Post subject: |
|
|
På generelt grunnlag synes jeg det er bemerkelsesverdig at vi ikke har brukt de gamle RBK-erne som faktisk har bevist noe utenfor RBK, og som har utdannelse og erfaring å fare med, som feks By Rise, Heggem og Brattbakk.
Nå sitter vi igjen med Stensaas, Henriksen og Hoftun. Av de er det vel kun førstnevnte som har vist at han har noe i jobben sin å gjøre.
Når det er sagt, ønsker jeg ikke stor grad av gjenbruk, men historien viser at det er tilnærmet umulig å unngå.
Når det gjelder By Rise er jeg ganske overbevist om at han ikke har erfaring eller kompetanse til å bli daglig eller sportslig leder. Tviler ikke på at han gjorde en god jobb i Her og Nå, men det var et ganske annerledes format, og jeg innbiller meg at han hadde mye med det redaksjonelle å gjøre og det å sette brikkene sammen. I RBK er begge disse jobbene økonomi-tunge, og de krever utpregede analytiske og strategiske evner, samt dyktighet i forhandlinger og gjennomslagskraft i organisasjonen.
Man får fort samme problemstilling som da By Rise var hovedtrener.
Derimot har OBR mange andre kvaliteter som jeg er sikker på at RBK har bruk for. Da tenker jeg først og fremst på keeperbiten og det mentale. Han kunne vel i tillegg fått ansvaret for noe mediagreier på rbk.no. Den nettsiden skriker etter høyere redaksjonell kvalitet etter at Bratseth sluttet. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 25.11.2011 23:03 Post subject: |
|
|
| Enig med alt du sier der, abjoern. Bortsett fra at Stensaas har gjort en god jobb med junioerne. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.11.2011 23:34 Post subject: |
|
|
| Slik jeg har forstått det var det mer kustus på ting da GHH var juniortrener. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.11.2011 23:43 Post subject: |
|
|
| Mer kustus, og mer fokus på fysikk. Stensaas er hakker mer teknisk fokusert. |
|
| Back to top |
|
 |
|