| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hercules Proff
|
Posted: 26.08.2011 19:43 Post subject: |
|
|
Kjernen Hockey - Astor Damer, fredag 9/9-11 kl. 18.45 - 21.00 i Leangen Arena.
En fantastisk opplevelse for Kjernenmedlemmer, enten du vil være med som spiller eller tilskuer.
Har du en drøm om å prøve deg som hockeyspiller?
Rosenborg Hockey låner ut beskyttelsesutstyr, hjelm og skøyter om du ikke er heldig eier av dette.
Påmelding foregår på kjernen.com
Etterpå blir det bankett på Three Lions! |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 18.09.2011 18:04 Post subject: |
|
|
TV2 fotball ekstra sendt nettopp et innslag fra en pub i Lillestrøm, hvor tidligere lillestrøm spiller Werni leder an til allsangen: hater, hater, hater Vålerenga..
Så ler de litt i studio og lar utsagnene forbigå i stilhet.. Noen som husker bråket om det samme etter Molde kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.09.2011 18:08 Post subject: |
|
|
| Nå må vi ikke bli så hårsåre og paranoide. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 18.09.2011 18:15 Post subject: |
|
|
| Ikke hårsår, bare en observasjon... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.09.2011 21:36 Post subject: |
|
|
| TV2 gjorde vel intet spesielt nummer av tilropene mot Molde, og Magne Hoseth sa at det var sånn det skulle være. Resten av historien handler vel om Adressa. |
|
| Back to top |
|
 |
Franz Ferdinand Junior

|
Posted: 31.10.2011 02:37 Post subject: |
|
|
Er herved medlem i Kjerne 2012!  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.11.2011 19:15 Post subject: |
|
|
Synes veldig lite om at Kjernen sin talsmann går ut i Adressa å sier at det er en ukultur blandt spillerne i Rosenborg.
Synes at han bør se litt på Kjernen sin ukultur som heter medgangssupportere og pyroeffekter ( som koster RBK misnt 25 000 årlig)....
Han bør ikke sitte i glasshus og kaste stein.. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 22.11.2011 19:33 Post subject: |
|
|
Du bør ikke antyde at kjernen har noe ansvar for noe som helst altså. Det er jo bare enkeltindivider som gjør gale ting og kjernen som høster honnør for gode ting.
De klarer ikke engang å ha en skikkelig styrestruktur med en øverste leder, men skal ha den patetiske flate organisasjonen sin.
Hva angår talsmannen så kan jeg jo si at han er SVer. Det forklarer jo litt. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.11.2011 20:10 Post subject: |
|
|
Melder dere to siste i fra når dere er ferdige med å drite dere ut? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 22.11.2011 20:18 Post subject: |
|
|
Kan du komme og tørke?
Fortell heller om ditt forhold til kjernen, Recon, og hvorfor du velger å stå utenfor? _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.11.2011 21:16 Post subject: |
|
|
De er for softe!
Meldte meg ut i 2004 etter en PINLIG fluffer-seanse i London, ikke sett noe behov for å være medlem siden. Er ikke spesielt representert av dem, og har en del synspunkter og...slikt... som sikkert egner seg like greit på utsida.
Det sagt, så lurer jeg på hva Kjernen kan forventes å gjøre om jeg finner det for godt å pyre på VG nedre på Ullevål, borte mot VIF.
De er en paraplyorganisasjon for syngende, reisende RBK-supportere. De setter "supporten" i system. De er tidvis en stemme mot klubben. De har derimot ingen polisiær myndighet. RBK har selv satt seg i den saksa der ved å vedta reglene som sier at bøtene fordeles slik. Er det et problem får de heller nekte det ved neste korsvei og målbære at ulovligheter får være politisak og intet annet.
Jeg velger å ikke være medlem, men jeg skulle gjerne sett hva de som ønsket å være en aktiv part under kamp (ikke sitte på ræva på de andre tribunene) hadde oppnådd uten den paraplyorganisasjonen og felles stemmen Kjernen utgjør mot klubb og forbund.
Det er ikke en gang Kjernen som er utøvende mellomledd for billettsalg på bortematcher lenger, så hva slags ansvar dere vil pålegge dem kan jeg bare spørre meg om. Det eneste er vel at identifiserte "kjenninger" som begår slike uhyrlige overtramp gjentatte ganger kan bli fratatt medlemskapet - og slike vedtektsendringer er jeg sikker på dere kan foreslå som medlemmer, og denne "patetisk, flate organisasjonen" tar sikkert gladelig i mot folk som vil yte en skjerv. Det er mye de samme folka som har tatt ansvar for at man faktisk har syngende supportere siden midten av 90-tallet som fortsatt stiller opp for verv. Jeg er sikker på de gjerne avlastes av slike som ikke er døgnfluer.
Neida, strenge onkel recon er ikke så bøs, og jeg er stadig uenig med dem, og diskuterer retningen kjernen som organisasjon tar stadig vekk med Kenneth, Alf, Audun, Bjørn, Jo, osv - men jeg ser ingen grunn til å vise mangel på respekt for jobben som legges ned. Jeg har da endelig tatt den lettvinte løsningen selv. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 22.11.2011 21:45 Post subject: |
|
|
Kjempeflott redegjøring, Recon.
Jeg mener kjernen bør ta sterkere avstand fra pyroteknisk bruk på tribuner, gjerne ved å påpeke at RBK får bøter for slike solostunt. Istedet så er fokusen på at de ikke har ansvar og at klubbene iallefall ikke er ansvarlige, så da er det den enkelte som har ansvar men personen kan jo for all del ikke utpekes. Det vil jo bli angiveri(ikke selvjustis, altså).
Jeg har vært medlem i kjernen i noen år nå. Dels fordi det var billige sesongkort, dels fordi jeg synes de gjorde en bra jobb som jeg kunne bidra til. Jeg har også syslet med tanken om å yte en skjerv, men dessverre har kjernens utvikling gått i negativ retning og jeg fornyer ikke medlemskapet mitt neste år.
Og ja,det er en god del personer som skal ha skryt for arbeidet de gjør i kjernen. Det er tross alt dugnad de holder på med. Jeg tør ikke tenke på hvor mange timer som brukes av hver enkelt pr. år. Det er ikke få. _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.11.2011 21:53 Post subject: |
|
|
Nå skal det sies da, at Kjernen er en uttalt (på hjemmesidene, i en artikkel), allerede for 2-3 år siden, pro pyro og ultraskultur-organisasjon!
Det sagt, så var det informert før kampen i Ålesund fra Kjernen/TT/UN at man ikke ønsket pyroteknikk fra noen den matchen av diverse grunner, men noen gjorde det likevel. Stort mer kan ikke Kjernen gjøre. De er ingen etterforsknings- eller påtalemakt. Og en tystementalitet regner jeg med du ser ikke har noen framtid i en slik organisasjon. Det har vi hatt før, og de finner du ikke igjen der, for å si det slik. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.11.2011 23:00 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: |
Jeg mener kjernen bør ta sterkere avstand fra pyroteknisk bruk på tribuner, gjerne ved å påpeke at RBK får bøter for slike solostunt. Istedet så er fokusen på at de ikke har ansvar og at klubbene iallefall ikke er ansvarlige, så da er det den enkelte som har ansvar men personen kan jo for all del ikke utpekes. Det vil jo bli angiveri(ikke selvjustis, altså).
|
Til din orientering så jobber vi faktisk for å legalisere bruk av pyroteknikk på tribunen og vi er kommet så langt at det neste år vil komme et nytt reglement som tillater dette etter visse kriterier. Vi tar ikke avstand fra bruken av pyroteknikk, vi ønsker den legalisert.
Når det gjelder regelverket til NFF så er det klubbene selv som har vedtatt at de står som ansvarlige for sine tilhengere, dette til tross for at hverken de eller vi i Kjernen formidler så mye som en eneste billett lengre. Dette kjøpes via de ulike klubbenes nettsider, gjene med en link til billettservice eller lignende. Hvordan klubb eller vi skal holde kontroll med hvem som er på tribunen er meg en gåte?
Det er klubbene selv som må sørge for at de som utfører en ikke ønsket handling på tribunen blir stilt til rette for den. Kjernen har ikke mulighet og vil heller aldri medvirke til at dette skjer. Overvåkningskameraene er så bra på de fleste baner at de ser faktisk når du peller deg i nesa og hva du finner der. Så de har alle muligheter for å plukke ut eventuelle syndere og overalte bevismaterialet til påtalemyndighetene om de ønsker det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.11.2011 09:51 Post subject: |
|
|
Men. Eh. Atte ace? De må vel ha film i kameraet da?
Bravo, Aafk! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 23.11.2011 10:34 Post subject: |
|
|
Innleggene fra Ace og Recon forklarer vel i klartekst hvorfor jeg ikke ønsker å assosieres med kjernen lenger. _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 23.11.2011 14:44 Post subject: |
|
|
....men hvorfor er du så negativ mot pyro også i ordnede former? jeg mener sånt bidrar til å heve stemning på stadion og blant supportere.... mitt inntrykk altså...
jeg har ingen problemer med det så lenge sikkerhet er øverst på agendaen  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 23.11.2011 14:48 Post subject: |
|
|
| Brent barn skyr ilden? |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 24.11.2011 19:13 Post subject: |
|
|
| gonnagetchaa wrote: | | ....men hvorfor er du så negativ mot pyro også i ordnede former? |
Slike ting har lett for å skli ut og følgene kan være voldsomme personskader. Pyro i folkemengder er idioti. Rett og slett.
Nå tar tråden en vending som kanskje egner seg bedre i tråden som omhandler pyro på tribuner? _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 24.11.2011 20:54 Post subject: |
|
|
Det emnet her er det ikke noen vits i å diskutere med deg, du har enda ikke bidratt med noe som helst konstruktivt, kun negativitet. Du aner rett og slett ikke hva du snakker om. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 24.11.2011 21:19 Post subject: |
|
|
Takk i ligemåde du  _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 24.11.2011 23:12 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | gonnagetchaa wrote: | | ....men hvorfor er du så negativ mot pyro også i ordnede former? |
Slike ting har lett for å skli ut og følgene kan være voldsomme personskader. Pyro i folkemengder er idioti. Rett og slett.
Nå tar tråden en vending som kanskje egner seg bedre i tråden som omhandler pyro på tribuner? |
innbiller meg at man fint kan klare å fyre av pyro før kampstart/ i pausen og ikke midt iblant folk om det er argumentet ditt imot..
jeg snakker fortsatt om pyro i ordnede former og det virker som om du helt enkelt har kommet til at pyro er farlig og da burde det være forbudt...
er mange ting her i verden som er farlig, men takk og lov er ikke alle de tingene forbudt  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.11.2011 10:03 Post subject: |
|
|
| Tviler på at det er (den lovlige) pyroen i seg selv som er problemet for deg, v_olden. Det virker mer som at du ikke har noe til overs for den typen supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 25.11.2011 10:55 Post subject: |
|
|
Det er kombinasjonen. Den type supportere har et løst forhold til regler og begrensninger og vil gjerne helst gjøre akkurat som det passer seg selv. Kombiner slikt med pyroteknikk i folkemengder og vips så har du en potensiell farlig situasjon for uskyldige mennesker.
Tar du pyro ut av likningen så er problemet plutselig mye mindre(ulovlig = sjeldnere). Jeg kunne selvfølgelig tatt den type supportere ut av likningen, men det blir jo bare dumt. De gjør jo fakisk en god jobb med å heie fram laget.
Og til dere som absolutt skal ha dette i ordnede former: Sett at det skjer en ulykke der et bluss feilantenner og brenner opp hånda på en stakkar, lovlig. Hva blir fokuset i media da? "Oi, så kult!" eller "Livsfarlig brann på tribune!"
Til slutt to utvalgte klipp med bruk av bluss:
http://www.youtube.com/wa...MRD8fGToFY
http://www.youtube.com/wa...rcdd5DaX9M
http://www.vg.no/sport/fo...d=10084750
Disse hadde sikkert planlagt at det skulle foregå i ordnede former, men det sklir ut når engasjementet blir for stort. Spesielt ille er eksempelet fra Norge - Bosnia der bosniere protesterer mot sitt eget forbund PÅ BORTEBANE! NFF blir en uskyldig tredjepart i en konflikt de ikke har noe som helst med for ikke å snakke om tilskuerne og spillerne som faktisk var interessert i kampen.
Er ikke dette velbergrunnet nok for deg, Ace, så kan jeg dessverre gjøre mere. Da er du nok fortapt.
Deja vu  _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 25.11.2011 13:46 Post subject: |
|
|
Nisse! Du drar nå frem eksempler fra supporterkulturer som ikke kan sammenlignes med den norske. Vi prøver faktisk å være føre var her på berget med å få til en legalisering.
Og kaste gjenstander, det være seg seg bluss, lightere eller what ever hører ikke noe sted hjemme. Det er akkurat dette vi prøver å unngå med å ha kontrollerte avfyringer av pyroteknikk og ha en legalisering. Men for deg så er jo dette et problem uansett hvordan det gjøres.
Når det gjelder hendelsen på Ullevål, så visste bosnierne veldig godt om at det kom til å skje noe på kampen, men de unnlot å informere NFF om dette. Vaktholdet var ræva og de kunne sikkert fått med seg verre ting inn enn bluss.
Og den artikkelen du har lagt ved forteller overhodet ingenting om hva som egentlig foregikk, men det passer jo ikke i din verden. Det ble faktisk kastet fra utsiden av stadion og det var ikke AIK fansen som sto bak. Men det passer jo ikke inn i det bildet man forsøker å skape av fotballsupportere i Sverig og vil derfor ikke nevnes i media heller. Det var faktisk ikke fotballsupportere i det hele tatt.
Du bør undersøke kildene dine litt bedre neste gang kis! _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 25.11.2011 13:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|