English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Terminliste 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.11.2011 20:04    Post subject: Reply with quote

Bare meg som gir fullstendig blanke i cupen? En cupfinaleseier til RBK bryr meg - helt ærlig - ikke, f.eks. Kanskje dette er en brannfakkel, men jeg har aldri hatt noen feeling for cupen, utenom kanskje litt da Hoftun og Solli dominerte mot Glimt. For meg er det kun serien og Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 04.11.2011 20:23    Post subject: Reply with quote

En trend blant de yngre det der, knertis.

Jeg vil ikke se deg ønske deg billett til cupfinale. Er det forstått? Very Happy

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.11.2011 20:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Bare meg som gir fullstendig blanke i cupen? En cupfinaleseier til RBK bryr meg - helt ærlig - ikke, f.eks. Kanskje dette er en brannfakkel, men jeg har aldri hatt noen feeling for cupen, utenom kanskje litt da Hoftun og Solli dominerte mot Glimt. For meg er det kun serien og Europa.

Fordi du knapt har opplevd en cupfinale med rbk i ? Hadde digga å dratt på cupfinale i oslo. Klart det er stas.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.11.2011 22:05    Post subject: Reply with quote

Var jo kult i Cola-svingen bak der Bjørneby scora seiersmålet i 1992, men vi får liksom ikke tilbake den stemningen tror jeg. Det er liksom utenkelig med fullt hus på en semifinale på Lerkendal slik vi hadde mot Kongsvinger i 1990 nå også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 02:47    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Var jo kult i Cola-svingen bak der Bjørneby scora seiersmålet i 1992, men vi får liksom ikke tilbake den stemningen tror jeg. Det er liksom utenkelig med fullt hus på en semifinale på Lerkendal slik vi hadde mot Kongsvinger i 1990 nå også.

Tommel'n opp! det var rett og slett fantastisk!!! hadde smakt utsøkt med ny cupfinale i 2012 RBK RBK RBK
Bakklandia
Legende

PostPosted: 05.11.2011 14:41    Post subject: Reply with quote

Det er så lenge siden sist RBK har vært i en cupfinalen nå et stemmingen kommer til å bli elektrisk - også i en evt. semifinale hvis vi får hjemmekamp.

Sanne min ord!

Last edited by Bakklandia on 05.11.2011 17:44; edited 1 time in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2011 17:43    Post subject: Reply with quote

Vi hadde 11.000 på semien i 2006 da vi gjorde det veldig bra i serien og ikke hadde e-cupkamper heller. Tror dessverre det er der landet ligger.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 05:25    Post subject: Reply with quote

Cupen forøvrig har dessverre ikke den samme statusen lenger, som på 80- og 90-tallet. Men jeg er fremdeles sikker på at en cupfinalehelg i hovedstaden vil være en fantastisk opplevelse for alle som er tilstede. Spesielt om vi for eksempel skulle møte Brann.

Nå er riktignok bergenserne betydelig lettere å engasjere enn oss trøndere, men likevel er cupfinalefeberen der borte helt vanvittig, og de som har reist til Oslo i helgen vil nok kose seg glugg ihjel, nesten uansett hva som blir utfallet av selve finalen. Halvparten sliter jo med en fantastisk bakrus på søndag formiddag, når turen går opp til Ullevaal.

Riktignok har også NFF gjort cupfinalen til en mulighet for å smøre sine sponsorer, og det er langt flere dresskledde mennesker enn halvfulle ville supportere som kler seg ut i lagets farger og setter sitt preg på tribunene. På 80- og tidlig 90-tall ser du jo at tribunene er stappfulle av gale supportere som ser på cupfinalen som selve høydepunktet i en to-tre dager lang fest i Oslos gater. Det synes jeg stemningen til dels også bar preg av i 2003, om en på et litt annet nivå.

Det er i mine øyne opp til NFF og TV-kanalene å gjøre cupen til den folkefesten det bør være. Runde 1 og 2 blir dekket meget godt nå for tiden, det er bra, men det kunne vært laget en bedre ramme rundt de senere rundene også, inkludert kvart- og semifinale, som burde bli en mye større happening, enn bare et par fotballkamper som vises i en tid hvor folk ikke ønsker å se på fotball (har inntrykk av at kampene går vel sent, og vet ikke hvor mange som egentlig bryr seg om kampene).

Personlig synes jeg kvart- og semifinaler kunne vært lagt til en helg, og man kunne laget en helt annen ramme rundt det. For Follo var det helt sikkert utrolig stort å spille semifinale og finale i cupen i fjor, for de har aldri opplevd noe sånt før, men for Tippeligalagene, så ble det et ork.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2011 11:56    Post subject: Reply with quote

Det med mange sponsorer og sånt er jo ikke noe nytt. Det stod jo SPONSORFEST som overskrift i Adressa eller Arbeideravisa foran en av cupfinalene til RBK 1988-1992 også. Folk var i harnisk fordi det bare var noen få tusen billetter til salgs (som enkelte lå i sovepose for å sikre seg). Når alt kom til alt var det kanskje likevel i stor grad de som til vanlig var mest engasjert som endte opp med billettene til slutt likevel.

Nå skal vel kvartfinaler og semifinaler spilles på helg neste år.

Det betyr dog at de som ryker ut får noen lengre opphold mellom seriekamper.

Runde 1 og 2 er jo morsomme fortsatt, men 3, 4, 5 og til dels semifinalene har liten status. Enig i at det bør sees på hva som kan gjøres.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 20:54    Post subject: Reply with quote

Var på Ullevaal i dag og det var noe spesielt selv for en nøytral som meg. Gjør det ekstra irriterende og tenke på hvor nærme vi var i fjor..
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2011 13:29    Post subject: Reply with quote

I fjor kom terminlista først 22. desember grunnet ekstra styrebehandling.

Antar man er tidligere ute i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2011 17:09    Post subject: Reply with quote

Neppe mange dagene ettersom at serien avsluttes senere i år. Som regel så har terminlista kommet drøyt 3 uker etter at alle lagene har vært klare (les etter kvalikk). Og det tilsier 19. desember, eller i beste fall før den helga og 16. desember.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.11.2011 20:09    Post subject: Reply with quote

- Vil klubbene og publikum ha kvaliken tilbake, så bør vi lytte. Fotballtinget gjenspeiler folket, så da er nok saken klar, sier fotballpresident Yngve Hallén.

Og presidenten vil ha flere slike produkt.

- Tenk om vi fikk til en ordentlig Fair Play Weekend, der Fair Play lagene (2. divisjon herrer, red. anm.) kjemper om å bli Fair Play lag nummer 1 gjennom et sluttspill mellom de fire avdelingsvinnerne. Dette kan bli et godt TV-produkt også, spesielt om premien er en halv million kroner, deltakelse på La Manga eller lignende, sier Hallén.

Les mer: Presidenten vil ha kvalik og sluttspill
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 22.11.2011 09:34    Post subject: Reply with quote

Kvalik er bare tull, medfører at det tredje beste laget i vikarbyråligaen har en mulighet til å spille eliteserie, dvs. enda mer møkk opp i eliteserien. Eliteserien trenger og spisses, ikke vannes ut ytterlige.

Fair Play weekend, hva faen for noe tull er det? Synes de hele tiden snakker om at terminlista er trang nok som den er.

Last edited by ace on 08.12.2011 19:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TIL-supporter
Senior

PostPosted: 22.11.2011 13:57    Post subject: Reply with quote

Enig i at kvalifisering ikke bør gjeninnføres. Fair Play-weekenden handler om at vinnerne av 2. divisjonsavdelingene møtes til turnering for å kåre en "2. divisjonsmester" etter sesongslutt. De har en ganske kort sesong, og mange på det nivået mener det er en god idé.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.11.2011 14:41    Post subject: Reply with quote

Kan aldri tenke meg at et sluttspill mellom Ull/Kisa, Bærum, Notodden og Tromsdalen vil ha den store appellen.

Kvaliken sikrer stort sett større spenning, enten gjennom hvilke lag som unngår kvalik eller at det skiller seg ut noen i bunn hvor det er mulig å unngå direkte nedrykk.

Derfor er det kurant nok. Klarer vi å heve nivået i eliteserien vil kvaliklaget som regel berge plassen.

Kvaliken bør imidlertid spilles over to kamper, slik at man unngår at elitelaget kan være litt uheldig og rykke ned i en enkelt kamp.

Jeg vil imidlertid ikke ha noen reduksjon til 14 lag i eliten. Jeg ser ikke at det vil gjøre noen stor forskjell. Særlig ikke om 1. div blir som i dag.

Skal det først gjøres noe må det være radikale endringer. I så fall er det mest åpenbare å gå ned til 12 lag i eliten og 12 lag i 1. divisjon og fylle de åtte lagene på i 2. divisjon slik at det blir 16 i hver.
Back to top
Ims
Junior

PostPosted: 23.11.2011 12:48    Post subject: Reply with quote

Venter spent på terminlisten for neste år!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.11.2011 12:57    Post subject: Reply with quote

Du må nok fremdeles vente i 3-4 uker på den.
Back to top
Ims
Junior

PostPosted: 23.11.2011 13:01    Post subject: Reply with quote

Ja, regner med den kommer rundt lillejulaften. Men nå orker jeg ikke tenke mere på 2011 sesongen, vil bare se framover nå.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.11.2011 13:35    Post subject: Reply with quote

Vi starter nok hjemme neste år. Tipper det blir motsatt serieåpning fra i år. Brann på Lerkendal.

Deretter blir det nok litt nyopprykkere og bunnlag fra i år, Molde på Lerkendal i begynnelsen av mai og Sandnes Ulf 16. mai.
Back to top
Ims
Junior

PostPosted: 23.11.2011 13:41    Post subject: Reply with quote

Og Lillestrøm borte, sent på høsten.

En hel måned pause, er det ikke? Blir ikke noe pause i juli da?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.11.2011 13:45    Post subject: Reply with quote

Hvis det ikke blir Viking - Sandnes Ulf 16. mai neste år så fortjener visse folk i NFF grundig juling. Tipper vi får Tromsø 16. mai.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.11.2011 23:49    Post subject: Reply with quote

Viking - Sandnes-Ulf blir vel en godt besøkt kamp uansett, så kan like gjerne ha den en annen runde. Da er det kanskje bedre med Haugesund-Ulf.

Tar gjerne Hønefoss for oss igjen. Molde borte på høsten. Aalesund/Brann/Viking borte i sommerferien. Takk.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.12.2011 15:38    Post subject: Reply with quote

Overraskende tidlig

1. serierunde: Rosenborg - Brann
16. mai: Rosenborg - Hønefoss
29. serierunde: Rosenborg - Fredrikstad
30. serierunde: Hønefoss - Rosenborg
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2011 15:47    Post subject: Reply with quote

Åpningen Brann (H) - Lillestrøm (B) - Sogndal (H) er faktisk småskummel. Kan fort havne på hælen hvis laget ikke er våkent i den rekka. Hadde Sogndal-kampen hvert borte hadde det vært enda verre.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb