English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Terje Svendsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2011 01:00    Post subject: Reply with quote

Som SD i RBK er det viktig at personen har erfaring, nettverk og relevant utdannelse på flere fronter, ganske likt som de fleste stillinger som bestbetalt i norges beste klubb. Synd at klubben virker å stort sett se på kandidater som ikke innehar noe av dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 01:04    Post subject: Reply with quote

My point exactly Smile
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 01:37    Post subject: Reply with quote

Heggem er kanskje ikke det beste alternativet, og jeg har heller ikke sagt at man skal ansette noen bare fordi noen har spillt i RBK og er grei kar så skal de bli SD, slutt å tillegg folk meninger.

Det at han har bodd i utlandet gjør det ikke sikkert at han forstår seg på andre kulturer, men det øker i allefall sannsyneligheten, og jeg har mine tvil om at disse tingene ble gått igjennom da Hoftun fikk jobben permanent i 2008.

Desutten måtte Heggem legge opp i ung alder, kanskje dette har gitt ham mulighet til å utvikle andre deler av hjernen en fotball relatert til sin posisjon på banen?
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 01:58    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke tillagt deg meninger, jeg har stilt deg spørsmål! Så du ikke spørsmålstegnene?

Faktum er imidlertid at det var kun de to "egenskapene" du trakk frem, samtidig som du foreslo ham som en god kandidat til jobben som SD. NÃ¥ trakk du frem enda en "egenskap", nemlig at han la opp i ung alder...

Jeg kan ikke fatte at du kan mene at VH kan ha tilnærmelsesvis det som kreves...

Ja, jeg spissformulerer, men argumentene dine holder ikke, etter min mening Wink
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 02:00    Post subject: Reply with quote

Det jeg har sagt er at han er en bedre SD en Hoftun, og mye skal det ikke til.

Hadde uansett vært kult å hatt en utlending eller en ikke-trøndersk nordmann i SD rollen. En som ene og alene er ansatt for sin kompetanse og kvalifikasjon.
Har du noen forslag? Razz
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 02:05    Post subject: Reply with quote

Under forutsetning av at Hoftun forsvinner:

Det er da ikke meningen at RBK skal finne en som bare kan gjøre en marginalt bedre jobb enn Hoftun! De skal finne en som gjør en GOD jobb!
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 13.11.2011 11:48    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Heggem hadde vært en bedre SD en Hoftun mye fordi han har større erfaring med å forholde seg til andre kulturer etter å ha bodd i Liverpool og spillt med spillere fra flere forskjellige land, i motsetning til Hoftun som har bodd hele Karieren her hjemme.

Brattsett ville vært en bedre styreleder en Svendsen først og fremst fordi han har litt mere baller, tæl og ansvarsfølelse ovenfor andre ansattes arbeidsoppgaver og helse.

Men det betyr ikke at de ville vært rett menn for jobben. Vi bør klare å finne folk som kommer utenfra. Ikke bare bruke purehelp til å søke opp gamle rosenborg-navn...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.11.2011 12:15    Post subject: Reply with quote

I en bedrift som Rosenborg, med klubbens ambisjonsnivå, skal man rekruttere en person til ny sportslig leder som har erfaring, kontaktnett og resultater. Akkurat som Hamrèn for trenerstillingen.

Gitt klubbens posisjon skulle man i så måte være i stand til å tilby en konkurransedyktig lønn innenfor det skandinaviske markedet. Det må finnes en person, rundt 50 år gammel, som har et godt kontaktnett, er profesjonell, og foruten å være god på spillerlogistikk så har vedkommende også ideer og kunnskap rundt det å drive toppidrett.

Om man ikke finner personen i Skandinavia, så finnes det sikkert noe yngre og mindre erfarne men talentfulle personer i miljøet rundt de større klubbene som kunne tenke seg en rolle som sportslig leder for RBK i noen år.

Per i dag er klubben ledet og drevet av lokale middelmådigheter, mens på banen er det flusst av utenlandske spillere. Jeg vil heller se trøndere på banen, ispedd meget gode utlendinger av typen Konan Ya, og hvor sentrale stillinger, som sportslig leder, er besatt av særdeles kompetente folk.

RBK per i dag er en melkeku for tidligere spillere og andre som var på rett sted til rett tid da RBK, takket være NAE, hadde sin gullalder på 90-tallet. De hever gode lønninger, som om de var kompetente nok til å lede en bedrift med 250 millioner i omsetning, med ambisjon om å prestere godt i Europeisk sammenheng.

I stedet har klubben sakte men sikkert falt ned på det nivået den hører hjemme, gitt kvalifikasjonene til de som har fått lov til å melke RBK-kua.

Denne tråden handler egentlig om Svendsen. Når det er innlysende at en eller flere ledere i RBK, og kanskje også styrelederen selv, har vært innblandet i forsøk på svindel, så trekker man seg.

Jeg forstår ikke hvorfor ingenting mer blir sagt i denne saken. Setter Svendsen og andre seg selv over klubben?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.11.2011 12:23    Post subject: Reply with quote

De setter seg nok over klubben. Spesielt tror jeg nok det gjelder for de personene som jobber med fotball(Hotun, Henriksen, Jamtfall). De har som ingenting annet å falle tilbake på enn jobb på Rema 1000 eller å levere post. Der får de nok ikke millioner i året for jobben, så det er klart de klamrer seg fast til jobbene i RBK.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.11.2011 16:52    Post subject: Reply with quote

Svendsen er ferdig
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 16:52    Post subject: Reply with quote

Tar ikke gjenvalg.

Quote:
- Det er en stor ære å få være styreleder i Rosenborg og jeg har hatt en fantastisk tid. Samtidig er det også et krevende verv, og jeg har derfor meddelt valgkomiteen om at jeg ikke stiller til gjenvalg. Det er nok også min familie veldig glade for, sier Terje Svendsen til RBK.no.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 17:07    Post subject: Reply with quote

Noe av det han angrer mest på, er at vi mistet Koppinen og Dorsin i 2007. Det er vel ikke akkurat noe jeg rangerer blant de største feilgrepene som er gjort i de senere år.

For øvrig er det naturligvis helt i orden at han ikke stiller til gjenvalg, men for klubbens del synes jeg ikke det holder. Alle som har hatt befatning med Gunnar-saken bør fratre sine verv/stillinger øyeblikkelig. Vi kan ikke sette klubbens omdømme på spill for å beskytte enkeltpersoner/kjeltringer.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 17:12    Post subject: Reply with quote

- Jeg ansetter ikke ny daglig leder, det er det styret som gjør. Den ansettelsen er en lengre prosess som i likhet med andre viktige prosesser i styret ikke kan stoppe opp selv om vi nærmer oss et valg, sier Svendsen

sier bare enda mer om hvor lite selvinnsikt det er på brakka...ikke at det virket som om de hadde det før heller men alikevel... Confused
Baguette
Junior

PostPosted: 15.11.2011 17:21    Post subject: Reply with quote

Hvordan burde de kjørt prosessen? Om du skal kritisere, bør du i det minste komme med et konstruktivt innspill.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 17:30    Post subject: Reply with quote

Stengt: jeg mener at når klubben er involvert i en så stor skandale som de er nå, burde det være enkelte prosesser som burde blitt satt på vent. Da blant annet ansettelse av ny DL.

Det styret som er der nå har en økende mistillit blant medlemsmassen og enkelte risikerer å ikke være der etter årsmøtet. -Hvis de da får lov til å ansette ny DL, vil denne personen risikere å måtte møte ett styre på nyåret som kanskje ikke vil ha denne personen der i det hele tatt og da har RBK ett stort problem!

det er min mening i den saken ihvertfall..

edit: velkommen til forumet Wink

Last edited by gonnagetchaa on 15.11.2011 18:49; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.11.2011 17:37    Post subject: Reply with quote

2 down, 1 to go.

Hoftun? You need to ask yourself "Do I feel lucky?" Well, do yah, punk?

gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 18:50    Post subject: Reply with quote

hehehe...artig Bakklandia Very Happy
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 18:54    Post subject: Reply with quote

Stengt wrote:
Hvordan burde de kjørt prosessen? Om du skal kritisere, bør du i det minste komme med et konstruktivt innspill.

Styret med Svendsen i spissen burde ha trukket seg snarest.

Nytt styre burde deretter innsatt en ny midlertidig leder, frem til man hadde funnet en kandidat som kunne tatt over stillingen på permanent basis.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.11.2011 18:55    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt at Skutle og Svendsen har annonsert sin avgang samme dag som Kroksæter har utsatt dem for kritikk i spalten sin.

Last edited by SunsetSalami on 15.11.2011 19:12; edited 1 time in total
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 19:07    Post subject: Reply with quote

Bare Hoftun og Jønsson igjen da.
Back to top
Baguette
Junior

PostPosted: 15.11.2011 19:12    Post subject: Reply with quote

Jepp, snart er brakka tom - hva skal vi kvitte oss med da?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2011 19:31    Post subject: Reply with quote

Håpløse signeringer, elendige ansettelsesprosesser og dårlige resultater forhåpentligvis..
nidaros997
Veteran

PostPosted: 15.11.2011 19:32    Post subject: Reply with quote

Stengt wrote:
Jepp, snart er brakka tom - hva skal vi kvitte oss med da?

Umotiverte og uprofesjonelle spillere... støtteapparat som kanskje ikke er de best kvalifiserte til jobben(e)...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 12:15    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er grenseløst irritert på Svendsens uttalelser angående viktigheten av at daglig leder blir utnevnt nå i løpet av hans avgangstid. Og dette begrunnes med at det er vanlig praksis osv.

Styret i Rosenborg Ballklub handler ikke på vegne av seg selv og sine kamerater. Styret handler på vegne av medlemsmassen og er medlemsmassens representanter. Nå må styret sette fingeren i lufta og måle vindretningen. Et stort flertall av medlemmene er innstilt på å få en opprydning på plass med en helt ny ledelse med en annen visjon, verktøy og virkemidler. Når da både Skutle og Svendsen vitterlig går av skulle man tro at det var muligheter for at medlemsmassen skulle få viljen sin uten at det oppstår konflikt.

Men neida, her skal det tures frem et siste stikk fra styreleder mot medlemsmassens vilje for å sette kursen for fremtiden og innsette en daglig leder etter sin smak.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 16.11.2011 12:58    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...215005.ece

Han har vist tenkt å etterlate seg en stygg arv før han går av. Spent på å se hvilken daglig leder Svendsen skal ansette. Kan vi håpe på Arlild Sundgot?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb