English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eru
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 10:31    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Vi får se. Men poenget til recon kommer man ikke unna:
1. Kriminell
2. For inkompetent
3. BÃ¥de 1 og 2.

Ingen tvil.

Men enig med Ode. Hvis det er styremedlemmer som ikke har vært informert, må de snarest få Terje til å gå av, og så legge samme press på Hoftun. Det er eneste måten å berge klubbens omdømme på.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 10:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men som du kanskje skjønner: Jeg driter i om han er 3.person i en ideell verden som burde gå, han utførte handlinger som har svertet klubben for alltid og han skal trekke seg umiddelbart.

Så lenge klubben gjør det riktige så kommer vi ut av dette med veldig få skrammer, hvor ofte hører du om "Kakuta" saken?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.11.2011 10:36    Post subject: Reply with quote

Kemnersaken er fortsatt ikke glemt. Den spiller nok minimalt inn i dag, men den er ikke glemt.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 10:51    Post subject: Reply with quote

Heh, Hoftun i fengsel hadde vært et syn. Han var jo tårevåt på et av innslagene igår. Han kjenner nok ubehag nå.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 11:21    Post subject: Reply with quote

Knut Storberget (Ap) går av som justisminister og erstattes av forsvarsminister Grethe Faremo, som erstattes av Espen Barth Eide, melder NRK.

Men Svendsen og Hoftun blir...
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 11:23    Post subject: Reply with quote

Var ikke Recon godt nok kvalifisert altså? Razz
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 11:55    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Konesseur

Her har du nok rett i dine vurderinger. Jeg tror imidlertid ikke at klubben vil lykkes med at dette er en forseelse. Til det visste de for mye.

K og P: Jeg er ingen jurist, men noe sier meg at det er graden av alvorlighet i en forbrytelse som avgjør hvorvidt det er en forseelse eller grovt bedrageri. Hvor høyt bjellene ringer spiller ingen rolle i så måte.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:01    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro at Bakklandia snart kommer med noen juridiske betraktninger som belyser spørsmålet...
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:05    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp det det ikke er, og det er derfor den nye straffeloven ikke lengre vil bruke begrepet forseelse.

Alvorligheten har selvfølgelig innvirkning med også graden av overlegg har innvirkning. Dersom Hoftun rett og slett har sett noen tall på skjermen, og ikke koplet dette til noe ulovlig, er dette helt klart en forseelse i mine øyne. Og siden det aldri ble noen kontrakt med VPG ble det med forsøket. Og da havner dette i kategorien 'forsøk på forseelse'.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:05    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:

K og P: Jeg er ingen jurist, men noe sier meg at det er graden av alvorlighet i en forbrytelse som avgjør hvorvidt det er en forseelse eller grovt bedrageri. Hvor høyt bjellene ringer spiller ingen rolle i så måte.

Hvor høyt bjellene ringer kan utjgøre forskjellen mellom overlegg og uaktsomhet.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:11    Post subject: Reply with quote

http://www.nyemeninger.no...ead206512/
Quote:
Avtalen mellom Stabæk og Vålerenga, som endte med at Platinis første klubb Nancy fikk mindre penger enn de skulle hatt, er ikke en bagatell, slik Nils Arne Eggen hevdet i gårsdagens VG.

Har han virkelig sagt det?? Den mannen vet å klovne seg ut. Han har jo selv vært på sin høye hest og skjelt ut agenter og andre griske aktører i fotballen.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:17    Post subject: Reply with quote

Tipper det er litt tilfeldig hva Eggen uttaler i slike saker, avhengig av magefølelsen den dagen. Men det var ikke bra, nei. Stod i papir-avisa VG. Tror når han får tenkt seg om/eventuelt ser omfanget av saken, at han endrer syn.

HÃ¥per i hvert fall det.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:29    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Du har mange gode poenger PerO, men at du på død og liv skal forsvare de gangene Hoftun driter seg maks ut skjønner jeg bare ikke.

Han har da vel for pokker ikke forsvart Hoftun denne gangen, det eneste han gjør er å mene at vi må gå etter ledelsen i og med at Hoftun har ryggdekning der.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:31    Post subject: Reply with quote

Du har ikke oppfatta pjatt-agendaen ennå... det er ingen som er skyld i noenting, og ingenting skal få noe konsekvenser for noen som helst.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:33    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Hvor høyt bjellene ringer kan utjgøre forskjellen mellom overlegg og uaktsomhet.

Ja. Bjelleklangen har ingen betydning for hvorvidt det er en forseelse eller ikke, dersom min oppfatning er riktig.

Knapper og glansbilder er forseelse, mens millioner er bedrageri.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2011 12:35    Post subject: Reply with quote

Vollrik:

For pokker og hytte med nevene og et par utropstegn!! Smile

Kommentaren min om forsvaring av Hoftun siktet mot et tidligere innlegg litt høyere der han tar Hoftuns involvering i Jarstein-saken i forsvar.

For pokker hehe Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 12:54    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Tipper det er litt tilfeldig hva Eggen uttaler i slike saker, avhengig av magefølelsen den dagen. Men det var ikke bra, nei. Stod i papir-avisa VG. Tror når han får tenkt seg om/eventuelt ser omfanget av saken, at han endrer syn.

Uten at jeg har papirutgaven foran meg, stod det vel både at han syntes saken var en bagatell (i forhold til viktighet for norsk fotball), men også at han ikke hadde noe til overs hvis det var gjort forsøk på svindel. Vanskelig å skjønne helt hva han mente ut fra det som stod i artikkelen, fordi det var tvetydig.
Back to top
andreasb
Senior

PostPosted: 11.11.2011 12:56    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat har helt rett, mens Konsesseur har helt feil:

En forseelse har ingenting med hvilke unnskyldninger Hoftun presenterer. Dette hører hjemme under skyldspørsmålet. Forseelse har ikke sammenheng med at han ikke har sett, det er et skille som ble innført i gamle straffeloven som en motsetning til forbrytelse.

En forseelse, i motsetning til forbrytelse, har flere prosessuelle fordeler som følge av at handlingen anses mindre alvorlig. For å ta de mest vanlige forseelsene, så er dette nasking og kjøring litt over farstgrensene. Dette er forhold som avgjøres gjennom forenklede forelegg slik at man slipper domsbehandling (forbrytelser som blir erkjent må likevell bevises utover enhver rimelig tvil, i motsetning til forseelser der aksept kan avgjøre saken med en gang).

Forseelse skiller seg først og fremst fra forbrytelser ved at forseelser har strafferammer på under 6 månder, med mindre noe annet er klassifisert som forbrytelse i annen lovgivning (typisk veitrafikkloven) hvor strafferammer over 3 måneder kan være forbrytelse. Bakgrunnen for at skillet i straffeloven nå fjernes er at det har vært så mange unntak i spesiallovgivningen og at det derfor ikke er nødvendig. Men de prosessuelle skillene i form av enklere saksbehandling er fortsatt til stede.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 13:05    Post subject: Reply with quote

Dere har nok rett i det, og jeg tok feil. Hadde aldri trodd jeg kom til å skrive noe slikt her på forumet
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 13:07    Post subject: Reply with quote

Hahaha. Du er nok ikke for deg selv om det.

Selv den beste kan ta feil. Ikke la det bli en vane.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 14:17    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vollrik:

For pokker og hytte med nevene og et par utropstegn!! Smile

Kommentaren min om forsvaring av Hoftun siktet mot et tidligere innlegg litt høyere der han tar Hoftuns involvering i Jarstein-saken i forsvar.

For pokker hehe Smile

Det er lite vits i å dra frem Jarsteinsaken på nytt. Den er gjennomdiskutert, og jeg har redegjort tydelig for hvorfor jeg innar den holdningen tidligere. Saken er avleggs og uaktuell, og bare en detalj i forhold til hva som har skjedd nå.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2011 14:25    Post subject: Reply with quote

Men så var det heller ikke jeg som dro den saken opp. Jeg svarte bare på din post om emnet.

At det ikke er spesielt interessant å diskutere er jeg enig i, men når du poster det du gjorde, må du forvente at noen svarer... Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 14:40    Post subject: Reply with quote

Ser du nøye etter, så var også min post et svar Smile

Don't oversitér. attach
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 15:16    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Det er lite vits i å dra frem Jarsteinsaken på nytt. Den er gjennomdiskutert, og jeg har redegjort tydelig for hvorfor jeg innar den holdningen tidligere. Saken er avleggs og uaktuell, og bare en detalj i forhold til hva som har skjedd nå.

Ikke enig. Ikke minst utsagnet om at styret blir holdt løpende orientert i overgangsforhandlinger og at tilbudet Hoftun sendte måtte få en siste kvalitetssjekk i styret, gjør Jarstein-saken svært interessant.

Da fordi styret den gang ikke var innblandet i særlig grad. Skutle og Bratseth var samtalepartnere til Hoftun, og tilbudet ble aldri 'kvalitetssikret' i RBK-styret.

Da blir spørsmålet om RBK har forandret vesentlig på rutinene, eller om tilbudet som ble oversendt Stabæk var mer et sololøp fra Hoftun sin side enn hva Terje Svendsen ønsker å formidle til omverdenen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.11.2011 15:24    Post subject: Reply with quote

Brady! Tommel'n opp!

Styret bør også få generelt mer oppmerksomhet. Greit nok at Hoftun og Jønsson fortjener kritikk, men styret bør ikke slippe unna så lett som de har gjort.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 405, 406, 407  Next
Page 147 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb