| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 09.11.2011 16:12 Post subject: |
|
|
Jeg er utrolig skuffet over det mølet som presenteres i pressemeldingen. Jeg har hatt et par telefonsamtaler med Morten Loktu i styret i dag og han forsikret meg om at alle kort skulle på bordet. Men dette gjorde jo bare vondt til verre. Jeg oppfattet det også slik at avtalen var forelagt styret og forkastet, men det avkreftes jo i pressemeldingen. Det vil si at styret har visst om uredeligheten hele tiden og ikke tatt aksjon. Skuffende.
Jeg skal avvente litt med dommen, men dette lukter svært vondt. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:15 Post subject: |
|
|
Jeg blir bare mer og mer skuffet over Rosenborg.
At dette ikke får noen konsekvenser beviser at de som styrer Rosenborg ikke har forstått hva Rosenborg står for. Hvis dette ikke får konsekvenser innen sesongslutt så må det bli innkallelse til et ekstraordinært årsmøte i desember sånn at medlemmene kan fjerne denne svulsten som har fått gro. At vi skal vente på valg komiteen sine innstillinger er bare tull, de har over flere år vist at de ikke gjør det som er best for Rosenborg men tar mer hensyn til sine venner.
Vi må få satt i gang fornyingen av Rosenborg så fort som mulig, sånn at vi kan starte neste sesong med blanke ark. Stoltheten som en gang fulgte med navnet Rosenborg holder på å bli visket ut og med dette siste kapitelet er neste helt borte. Og så lenge dagens regime får sitte så kommer den degraderingen av Rosenborg til å fortsette.
Jeg kommer alltid til å støtte Rosenborg, men det betyr ikke at jeg må støtte de som sitter i styret og administrasjonen. Og i denne saken viser de for alvor hvorfor de ikke fortjener denne støtten, her kunne Svendsen vunnet mye tillit blant supporterne men han valgte istedenfor å stå på siden til Hoftun og ikke på det fundamentet som Rosenborg er bygget på.
Last edited by Ryujin on 09.11.2011 16:26; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 09.11.2011 16:20 Post subject: |
|
|
| Anmeldelse blir for dumt uten å ha sett alle papirene i saken. Dessuten blir det bensin på et allerede elendig omdømme-bål. Vent til papirene blir lagt fram. Er det virkelig så gale som det kanskje ser ut til så bør jobben på medlemsmøtet væra lett. Å stikka ned på politistasjonen og møta opp i luka med "Hei, jeg vil gjerne anmelde et straffbart forhold. Bakgrunnen er mediaoppslag den siste tiden vedrørende Rosenborg. Anmeldelsen gjelder forsøk på medvirkning til bedrageri" blir for dumt. Sannsynligheten er uansett stor for at en tulling fra Tromsø med RBK-hat eller ein person med VIF/Stabæk-sympatier gjør det først. Syns sånn "vi anmelder det"-holdninger er lavmål. Det samma gjelde tilfellet der folk på forumet her satt og ville anmelda VIF/Stabæk til Økokrim m.v. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.11.2011 16:20 Post subject: |
|
|
Fram til i dag har jeg klart å være stolt over Rosenborg, samme hva, men i dag, i dag er jeg bare flau.
EDIT: Det handler om rettferdighetssans, andreasb. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 09.11.2011 16:24 Post subject: |
|
|
| @Ryujin: Enig i det meste av det du sier. Men pressemeldingen har vel vist at Svendsen har vært innvolvert i denne overgangsprosessen. Noe som betyr at han ikke kan "dolke" Hoftun i ryggen og stille seg på siden til oss supporterne. Fordi han er like medskyldig. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:27 Post subject: |
|
|
En svart dag for RBK. Lurer på hva tankegangen bak den pressemeldingen er. De som står bak den, kan umulig ha forstått hvordan klubben fremstår for omgivelsene. I samme åndedrag som man erklærer at man har vært villig til å gå med på svindel, sender man stikk til TV2 og bruker ordlyden - flik av en lang forhandling - som om det var formildende.
Hvis ikke nåværende styre tar affære og sier opp Hoftun og andre som har vært direkte involvert i forhandlingene, og samtidig tar sterk avstand fra metodene, ser jeg ingen annen løsning enn en skikkelig opprydding. Dersom verken medlemsmassen eller sterke enkeltindivider makter å få til denne oppryddingen, er klubben blitt så råtten at den ikke lar seg redde. Hele greia er flau og pinlig, og det føles ganske meningsløst å være tilhenger av noe slikt. Klubben må vise at den er mer enn Svendsen-styret og dagens ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:27 Post subject: |
|
|
Jeg trodde noen timer nå at RBK skulle dra seg ut av søla og komme med en ordentlig redegjørelse.
Isteden legger de frem en ufullstendig saksfremstilling, som åpner opp for mer spørsmål enn svar. Synes den er hakket dårligere enn unnskyldningen fra Stabæk noen dager etter saken kom i media.
Pressemeldingen har ikke akkurat lagt saken død. Virker som om man skal si minst mulig for å gjøre minst mulig skade. Da er spørsmålet hva de forsøker å skjule for allmennheten?
Saken skader NFF og tippeligaens omdømme big time, får nesten inntrykk av RBK synes det hadde vært greit å kjøpe VPG for 1 million og bosmann spilleren for 4,5 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:28 Post subject: |
|
|
| enur wrote: | | @Ryujin: Enig i det meste av det du sier. Men pressemeldingen har vel vist at Svendsen har vært innvolvert i denne overgangsprosessen. Noe som betyr at han ikke kan "dolke" Hoftun i ryggen og stille seg på siden til oss supporterne. Fordi han er like medskyldig. |
Jeg skrev dette i Hoftun tråden:
Den eneste løsningen jeg ser er at hele styret blir kastet og de nye styremedlemmene vet hva Rosenborg er bygget på og er villig til å bygge dette på nytt igjen. Dette burde helst skje før neste sesong sånn at det nye styret får tid til å bygge opp mot neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 09.11.2011 16:30 Post subject: |
|
|
Fy faen, dette er ille.
Jeg, som de fleste andre her inne, har det siste døgnet trodd at det var vår sportslige leder som oversendte dette budet, med forbehold om styregodkjenning, men at styret avslo budet.
Når nå Svendsen sier at Hoftun ikke har gjort noe galt, arbeidet innenfor de rammene som styret og at budet aldri ble relaitetsbehandlet av styret fordi han VPG ble solgt til Vålerenga, sier han jo implisitt at budet ville blitt godkjent. Det er altså bare tilfeldigheter at det er Vålerenga, og ikke vi som blir gransket av NFF.
Hvis dette ikke er nok til å få fjernet styret og sportslig leder blir det sesongkort på Ranheim neste år for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:32 Post subject: |
|
|
Herregud for en gjeng med surrebukker vi må ha i styret som ikke tenkte at en slik handel ville få konsekvenser, altså dem stoppa det ikke før uheldige mailer ble sendt. Angående pressemeldingen er det et par ting jeg skulle likt å fått litt mer klarhet i.
"Vi diskuterte oss fram til en samlet sum på 5,25 millioner kroner."
Er "VI" Erik Hoftun, styret eller Hoftun og styreleder i Stabæk eller..?
"Vi ga et bud på dette med vanlige forbehold."
Om man ga et bud, vil ikke det da si at styret har akseptert forholdene og godkjent å legge inn pakkebudet? Eller er det et annet bud det er snakk om, som man bare har glemt å tydeliggjøre i denne fantastiske pressemeldingen?
Det siste jeg lurer på er: Hva betyr realitetsbehandling? Da sett i sammenheng med at det tydeligvis ble lagt inn et bud på det som tydeligvis var en pakke? Mulig jeg bare er treig, men det virker for meg som ting ikke helt henger sammen der. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.11.2011 16:34 Post subject: |
|
|
| En skikkelig opprydning har vært påkrevd lenge. Jeg vet ikke hva folk tenker på når folk fortsetter å si dersom dersom så må det bli opprydning. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.11.2011 16:36 Post subject: |
|
|
Bud med forbehold må være:
1. RBK: Vi byr dette med forbehold om styregodkjennelse.
2. Stabæk: Vi takker ja.
3. RBK: Da har vi en avtale.
Realitetsbehandling er at styret sier ja eller nei i punkt 3. Forbeholdet åpner for denne realitetsbehandlingen. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 09.11.2011 16:40 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | enur wrote: | | @Ryujin: Enig i det meste av det du sier. Men pressemeldingen har vel vist at Svendsen har vært innvolvert i denne overgangsprosessen. Noe som betyr at han ikke kan "dolke" Hoftun i ryggen og stille seg på siden til oss supporterne. Fordi han er like medskyldig. |
Den eneste løsningen jeg ser er at hele styret blir kastet og de nye styremedlemmene vet hva Rosenborg er bygget på og er villig til å bygge dette på nytt igjen. Dette burde helst skje før neste sesong sånn at det nye styret får tid til å bygge opp mot neste sesong. |
Jeg betvilte ikke dine anti-svendsen følelser, de er vel tilstede hos de fleste her inne på forumet. Bare poengterte at jeg tror grunnen til at Svendsen ikke "henger ut" Hoftun, er at han har godkjent denne prosessen. Og det underbygger vel det du har skrevet i Hoftun-tråden!  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.11.2011 16:42 Post subject: |
|
|
| styreleder Terje Svendsen til tv2.no wrote: | | – Han har ikke gjort noe galt og det får ikke noen konsekvenser for ham |
| Recon wrote: | Høvding på at det ikke skjer en dritt med Hoftun.
RBK - klubben med konsekvenser. Yeah right, since when... |
Jeg står på at de nærmeste par årene er ikke den flashy næringslivs-CVn den viktigste kvalifikasjonen for styreverv i klubben. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:43 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | En skikkelig opprydning har vært påkrevd lenge. Jeg vet ikke hva folk tenker på når folk fortsetter å si dersom dersom så må det bli opprydning. |
Som jeg ser det er problemet medlemsmassen som ikke klarer å stå sammen lenge nok til å finne et alternativ til valg komiteen.
Jeg står på det jeg sier at vi er nødt til å legge en slagplan for hvordan vi skal kaste det sittende styret og hvem som burde bli valgt til et nytt styre.
For meg er det viktig at det nye styret holder på det fundamentet som Rosenborg er bygget på samtidig som de bygger videre for fremtiden igjennom kompetanse økning både på sportslig og administrativ side. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:43 Post subject: |
|
|
Så fordi stereotypen "trøndere er treige" stemmer, så er det VIF og ikke RBK som ble straffet. Det er jo, flott.
Eventuelt så kunne jo Stabæk uansett valgt å selge til VIF. Å "selge" Stengel for store penger og papirtriksing som gjør at han ikke blir verdt å kjøpe(12mill er litt dyrt for en spiller de hadde latt gå for mange millioner mindre) er vel bedre enn å selge en som kan brukes fast på førstelaget et par måneder til isteden for å la han gå med en gang?
Uansett så er det jo svindelforsøk og alt det der fortsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:48 Post subject: |
|
|
Fra adressa.no om saken
Journalist:
- Ville styret ha godkjent budet?
Svendsen:
- Nei.
Troverdig..? _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:48 Post subject: |
|
|
| enur wrote: | | Ryujin wrote: | | enur wrote: | | @Ryujin: Enig i det meste av det du sier. Men pressemeldingen har vel vist at Svendsen har vært innvolvert i denne overgangsprosessen. Noe som betyr at han ikke kan "dolke" Hoftun i ryggen og stille seg på siden til oss supporterne. Fordi han er like medskyldig. |
Jeg betvilte ikke dine anti-svendsen følelser, de er vel tilstede hos de fleste her inne på forumet. Bare poengterte at jeg tror grunnen til at Svendsen ikke "henger ut" Hoftun, er at han har godkjent denne prosessen. Og det underbygger vel det du har skrevet i Hoftun-tråden!  |
Jeg er helt enig at Svendsen og Hoftun ligger i samme seng, det som er positivt med dette er at vi trenger bare å brenne en seng for å fjerne begge. Jeg nekter å tro at et styre som vil det beste for Rosenborg er villig til å la Hoftun fortsette i Rosenborg.
Hoftun har på 3 år ødelagt det han brukte hele karrieren på å bygge opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:53 Post subject: |
|
|
Hva faen er vitsen med å legge inn et bud som senere ikke ville blitt godtatt??? Tror de virkelig at vi supportere er så blind på Rosenborg at vi kommer til å godta dette pisset av et svar? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 09.11.2011 16:53 Post subject: |
|
|
Problemet er at han aldri skulle blitt gitt sjansen til å ødelegge ryktet sitt. Å ansette en mann uten nettverk utenfor Trondheim og Bodø som SD i en klubb med heftige europaambisjoner.
Uambisiøst eller ren og skjær ignoranse? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.11.2011 16:55 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: |
Hva faen er vitsen med å legge inn et bud som senere ikke ville blitt godtatt??? Tror de virkelig at vi supportere er så blind på Rosenborg at vi kommer til å godta dette pisset av et svar? |
Ja |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:55 Post subject: |
|
|
Svendsen: - Styret ville ikke godkjent budet (implisitt, styret stiller seg ikke bak budet)
Svendsen: - Hoftun har ikke gjort noe galt
Hvem er det som faktisk har måttet ta hatten sin og gå (på et vis), etter forhandlingene i sommer?
Hva sier eventuelt dette om Hoftuns rolle i klubben?
Kan klubben gitt at dette scenarioet stemmer, leve med en så svak SD? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.11.2011 16:56 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Kan klubben gitt at dette scenarioet stemmer, leve med en så svak SD? |
SÃ¥ lenge kaffetrakteren virker, og det finns pappkrus i skapet. Hvorfor skulle den ikke kunne leve med det? |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:57 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Svendsen: - Styret ville ikke godkjent budet (implisitt, styret stiller seg ikke bak budet)
Svendsen: - Hoftun har ikke gjort noe galt
Hvem er det som faktisk har måttet ta hatten sin og gå (på et vis), etter forhandlingene i sommer?
Hva sier eventuelt dette om Hoftuns rolle i klubben?
Kan klubben gitt at dette scenarioet stemmer, leve med en så svak SD? |
Hoftun fikk jobben fordi han er glad i kaffe og vafler og derfor passet perfekt som ansatt på brakka. Og husk "Han var med på Rosenborgs gullalder" som Svendsen ga som grunn for ansettelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.11.2011 16:58 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | abjoern wrote: | | Kan klubben gitt at dette scenarioet stemmer, leve med en så svak SD? |
SÃ¥ lenge kaffetrakteren virker, og det finns pappkrus i skapet. Hvorfor skulle den ikke kunne leve med det? |
 |
|
| Back to top |
|
 |
|