English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Veigar Páll Gunnarsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 09.11.2011 15:30    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hva den sier. Den sier at det ikke er sportslig leder som sendte dette budet, fordi alle bud må behandles av styret. Så står det at dette budet aldri ble realitetsbehandlet av styret.

Hva innebærer dette? Ble ikke særlig klokere. Det kan se ut som om styret ble "orientert" om budet, og dermed godkjente det uten å behandle det?

Og at de altså ikke satte foten ned.

Last edited by Hedning on 09.11.2011 15:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2011 15:31    Post subject: Reply with quote

Fin den på slutten også:

"SÃ¥ lenge saken er under behandling av doms- og sanksjonsutvalget vil vi ikke gi ytterligere kommentarer."

Det blåser opp...
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:36    Post subject: Reply with quote

Klevo wrote:

Hva innebærer dette? Ble ikke særlig klokere. Det kan se ut som om styret ble "orientert" om budet, og dermed godkjente det uten å behandle det?

Styret godkjenner ikke hvert enkelt bud. De setter rammer og godkjenner den endelige overgangen. Så langt kom det åpenbart aldri.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:39    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...33237.html

Rosenborg hevder videre at sportslige leder Erik Hoftun ikke kjørte et sololøp, men at han hele veien orienterte styret.

– Han har ikke gjort noe galt og det får ikke noen konsekvenser for ham, sier styreleder Terje Svendsen til tv2.no.
toreinar
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:40    Post subject: Reply with quote

1. Har styret sendt et bud med de tallene som nevnes i artikkelen?
2. Hva var det de aldri rakk å behandle?
dalla
Rutinert

PostPosted: 09.11.2011 15:40    Post subject: Reply with quote

Svendsen om Hoftun:

Han har ikke gjort noe galt og det får ikke noen konsekvenser for ham, sier styreleder Terje Svendsen til tv2.no.

For en tulleklubb.. Forstår ikke at jeg gidder å bry meg om klubben lengre...
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:41    Post subject: Reply with quote

I still got a bad følelse Very Happy Solberg på G.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:42    Post subject: Reply with quote

I så fall bør dette få konsekvenser for hele styret!

Jeg skjemmes!!! Mad Mad Mad
Erlendr
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:43    Post subject: Reply with quote

RBK delvis frikjenner seg selv om innholdet i artikkelen stemmer.

Likevel gjør jeg meg noen tanker. RBK byr først 2,5 mill++ for bare VPG, og får dette budet avvist.

Stabæk foreslår en ordning hvor VPG bare skal koste 1 mill(!!), mens de så generøst tilbyr snart kontraktsløse og ekstremt skadeplagede Johan Andersson for 4,25 millioner.

Enhver tulling med det minste forretningssans og logisk sans burde ha luktet ugler i mosen og aldri spilt med på sånne premisser. Ergo har noen i sportslig ledelse faktisk gitt dette budet, og prøver nå å gjemme seg bak forbeholdet om at styret går med på det. Heldigvis viser styret seg som mer kompetent enn vedkommende bak budet.

Last edited by Erlendr on 09.11.2011 15:45; edited 1 time in total
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:43    Post subject: Reply with quote

Ikke noe nytt her. Vi har lenge visst at Hoftun og styret var udugelige. De får kjøre klubben i grøfta, få sparken, og så kan vi ta over tronen igjen om en ti-tolv år når vi er klar for det. Medlemsmassen vil tydeligvis ikke ta noen grep før vi er nede i Adecco.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.11.2011 15:44    Post subject: Reply with quote

Pressemeldingen innrømmer at vi gjorde et forsøk på kriminell virksomhet, men Svendsen freder Hoftun og sier han ikke har gjort noe galt? Jævla nisseklubb! Jeg er flau!
Back to top
enur81
Senior

PostPosted: 09.11.2011 15:46    Post subject: Reply with quote

"Vi diskuterte oss fram til en samlet sum på 5,25 millioner kroner. Stabæk ville ha prisen på VPG satt til 1 million og Johan Anderson til 4,25 millioner kroner. Vi ga et bud på dette med vanlige forbehold...Aktive forhandlinger orienteres det om fortløpende, så også her. Den siste pakkeløsningen fikk aldri en realitetsbehandling i styret."

RBK har da blitt med på tilbudet fra Stabæk, som innebar svindling av en tredjepart (samme som Vålerenga er tiltalt for). Man skyver også ansvaret bort fra Hoftun og på "alle sammen". Fordi aktive forhandlinger orienteres om fortløpende, er det altså flere personer i klubben som er innvolvert. Den eneste grunnen til at dette ikke har gått videre er at Vålerenga gikk med på en enda mer håpløs avtale. Må si jeg fortsatt er veldig skeptisk...
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 09.11.2011 15:46    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Pressemeldingen innrømmer at vi gjorde et forsøk på kriminell virksomhet, men Svendsen freder Hoftun og sier han ikke har gjort noe galt? Jævla nisseklubb! Jeg er flau!

Enig. Rbk har opptrått like rottent som VIF.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:47    Post subject: Reply with quote

Det eneste denne pressemeldingen bekrefter er at styret ikke aktivt intervenerte og stoppet overgangen. Utrolig skuffende å se at RBK følger tilnærmet samme arrogante, usjarmerende oppskrift som Stabæk og VIF i denne redegjørelsen. Her hadde man en kjempemulighet til å ta et syvmilssteg innen omdømmeforbedring, men det å ta selvkritikk er tydeligvis en oppgave som er for stor for fotballedere i Norge i dag, inkludert i RBK. Jeg er skuffet, og håper eksterne instanser kan ta et oppgjør med RBK i denne saken når klubben er ute av stand til å gjøre det selv.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2011 15:52    Post subject: Reply with quote

Jeg syns så tydelig det ble opplyst om at RBK ville offentliggjøre alle dokumenter i saken? Det er de i hvert fall langt unna å gjøre i denne pressemeldingen!

Denne pressemeldingen er jo ikke annet en en ganske så klar og gjennomskuelig tåkeleggingstaktikk! Dette holder ikke, RBK! Host opp alle opplysninger NÅ!

Hører dere!
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2011 15:54    Post subject: Reply with quote

Det de svarer med er altså å rotte seg sammen som vanlig. Samtidig innrømmer de at de ble reddet av gong-gongen - trodde de. Loven er klar; de hadde til hensikt å gjennomføre et bedrageri, og det er straffbart. Da har jeg ikke engang nevnt de etiske spillereglene.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2011 15:54    Post subject: Reply with quote

Det der er pinlig, rett og slett pinlig. Det den pressemeldingen nærmest i klartekst sier er at vi var inneforstått med Stabæks ønske om å snyte Nancy for penger, og fullt ut villige til å gjøre en sånn type avtale. Videre er dette ikke en framgangsmåte som sportslig leder er alene om å godta, det er også noe styret kan stille seg bak.

Slik gjør Rosenborg forretninger, uttaler Rosenborg.

Dette bekrefter bare inntrykket av at Hoftun er nødt til å finne seg noe annet å gjøre, han har verken kompetanse eller fingerspissfølelse til å klare seg i den jobben han har. Det bekrefter også nødvendigheten av at vi kvitter oss med de i styret som har stilt seg bak en slik fremgangsmåte og en slik strategi for håndtering i etterkant, og da styreleder Terje Svendsen spesielt.

Noe er råttent i Rosenborg Ballklub, og nå tror jeg det kun er medlemmene som kan bære søpla ut. Fins denne styrken noe sted?
dalla
Rutinert

PostPosted: 09.11.2011 15:56    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påminne om at en Rbks journalister har hånet og latterligjort stabæk/vif i lang tid. Nå har altså rbk opptrådt like ille som vif

Utdrag:

jorgenstenseth Jørgen Stenseth
Erik Loe har et svært spesielt forhold til sant/usant. #veigargate

Tror Stabæk og VIF at resten av fotball-Norge er stokk dumme? #veigargate

Hvis man skal tro på Stabæk, så må jo Haakonsen i VIF være den mest udugelige sportsdirektøren i manns minne. #veigargate

Så Stabæk skal ha oss til å tro at opsjonen på Stengel ikke har noe med Veigars overgang å gjøre? Akkurat.
14 Oct
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2011 15:58    Post subject: Reply with quote

At Stenseth er en dott er for så vidt ikke noe nytt, akkurat.
andreasb
Senior

PostPosted: 09.11.2011 15:59    Post subject: Reply with quote

Pressemeldingen er latterlig og stille bare klubben i et endå dårligare lys. I følge NFF satte styret foten ned. Står ingenting om det i pressemeldingen og det kan virka som om det ikkje stemme. I så fall kan heile styret ryka og reisa sammen med Hoftun. Virke som en pressemelding som er konstruert for å ikke legga ansvaret på noen (les: Hoftun?). Om styret virkelig satte foten ned så hadde pressemeldingen virkelig vært plassen å skriva det på.

Når det gjelde realitetsbehandling i styret så innebære det nok at styret aldri var samla for å drøfta tilbudet formelt og nedfella det i ein styreprotokoll. Men styret har blitt informert underveit om forhandlingane og i det sekundet det eventuelt hadde blitt enighet så hadde styret samla seg og ordna det formella.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.11.2011 16:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Noe er råttent i Rosenborg Ballklub, og nå tror jeg det kun er medlemmene som kan bære søpla ut. Fins denne styrken noe sted?

Spørmålet er jo mer hva som må gjøres - altså hvordan vi kan oppnå at spøla bli bært ut, for å beholde metaforen. Jeg er i hvert fall villig til å gjøre hva som helst (innenfor lovlighetens grenser, selvsagt)

Jeg vurderer seriøst å ta telefon til politiet, men det er vel kanskje å gå litt vel kraftig til verks?
enur81
Senior

PostPosted: 09.11.2011 16:01    Post subject: Reply with quote

Kan jo kanskje forsvare han med at han ikke viste bedre. Men noen andre i klubben kunne ha tipset han om å roe ned dissingen et par hakk. Kommer jo tydelig frem i pressemeldingen at flere personer var med på budet som innebar svindel...
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 16:01    Post subject: Reply with quote

Det er mulig at en poltiianmeldelse er det eneste som vil gi konsekvenser.

Den som gidder å slite seg ned på stasjonen for å anmelde skal få en øl av meg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 16:07    Post subject: Reply with quote

Ingenting nytt under solen...
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 16:10    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde jeg hadde hørt toppen av fjolleri etter tidligere kommentarer fra Stabæk og VIF, men jaggu greier ikke styrelederen i min egen klubb å toppe det hele! Evil

De kan da ikke være så store idioter som de fremstår som?!? Kan noen fortelle meg at jeg drømmer??? Neutral Neutral Neutral
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 116, 117, 118  Next
Page 51 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb