English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2011 16:16    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 16:20    Post subject: Reply with quote

Joda, ser den, men siden dette er Trond Sollied tråden, er vel poenget at dette med en slags fokus på "nytenkning", har blitt brukt mot Sollied, jfr. Kristobals uttalelse ovenfor her om en skepsis til det han kaller "kopier" av Eggen. Jeg ser de faresignalene du beskriver, men jeg mener derimot at det er ønskelig å finne en måte å viderføre Eggens filosofi og fotball på en sunn måte, uansett hvor utfordrende det er, og at Sollied er den beste (og kanskje eneste?) løsningen for å få til dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 17:49    Post subject: Reply with quote

Rent resultatmessig så er det ingen som kan ta Sollied, særlig ikke de som mene at man må gi Jønsson flere sjanser. Å kritisere han for å være en Eggen-kopi blir barnslig og skivebom.

Å kritisere han for å være vinglete, og ha et brokete privatliv(, om man skal tro på rykter), er jo forsåvidt greit.

Poenget mitt er at ingen som idag sitter og godtar Jønssons prestasjoner og resultater kan kritisere Sollied (eller Eggen) for noe som helst, da det er i bunn og grunn dette som er det viktigste med fotball, tross alt.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 18:47    Post subject: Reply with quote

Erlendr,
alkohol og Sollied er jo ikke bare rykter.
Det er så konkret som man kan få det.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 18:49    Post subject: Reply with quote

Javel? Hva er det du kaller konkret? At mini hinter om noe ullent på TV2?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 19:59    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Sensurert pisspreik

Hold deg til saken, troll.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 05.11.2011 20:48    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Har du noensinne vurdert at enkelte mennesker i verden får sine sanseinntrykk fra annet enn å sitte hjemme foran pc/tv2-sporten?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 23:21    Post subject: Reply with quote

At Sollied ikke er medlem av en syklubb er i og for seg en fordel spør du meg.

Dog er det ikke mulig å få de resultatene som Sollied har uten å ha en stabil profesjonalitet i jobben.

Sjekk forresten ansiktskuløren til feks Ferguson. Det er ikke solarium som farger kinnene hans røde for å si det sånn.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.11.2011 23:36    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Erlendr,
alkohol og Sollied er jo ikke bare rykter.
Det er så konkret som man kan få det.

Jorden er flat og universet er geosentrisk, så konkret som man kan få det. Rolling Eyes

Når skal du egentlig begynne å begrunne alle disse "konkrete" påstandene dine? og om Sollied og alkohol er konkret, på hvilken måte mener du det medfører problemer/ er relevant?

Med mindre du begrunner de "konkrete" påstandene dine er innleggene dine totalt verdiløse.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 01:00    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hjelde wrote:
Har du noensinne vurdert at enkelte mennesker i verden får sine sanseinntrykk fra annet enn å sitte hjemme foran pc/tv2-sporten?

Ok... kanskje på tide å legge fram disse konkrete sanseinntrykkene da, så det ikke fremstår som et eneste stort ryktemakeri. Jeg lurer bare på hva om egentlig er så konkret i informasjonen rundt sollied og alkoholbruk... jeg har foreløpig til gode å se noe informasjon som er særlig konkret på det området.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.11.2011 02:39    Post subject: Reply with quote

Jeg mener, har det falt deg inn at det finnes folk som ser/har sett med egne øyne på byen, gjentatte ganger, etc etc!?

Jeg har for eksempel i mine yngre år på 90-tallet mangfoldige ganger festet med RBK'ere selv, og generelt sett dem bokstavelig krype drita rundt på gulvet. Sett gifte folk oppføre seg veldig ugift etc. Noen av oss forlater datamaskina innimellom!

Men jeg fører ikke det ned i dagboka mi for å 15 år senere imponere deg med det.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 04:37    Post subject: Reply with quote

Brian Clough var jo alkis, men noen dårlig fotballtrener ble han ikke før alkoholen overtok jobben hans.

Det er lov å være glad i alkohol, og det er helt greit å være en jævlig kjip type, hvis du bare er en god fotballtrener. Og akkurat det føler jeg at Sollied fremdeles er. Men om han er så god nå, som for noen år siden, det skal være usagt.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 06:17    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Et annet poeng er hvem som eventuelt drikker, og hvorfor. Noen som har tenkt på at enkelte personer neppe ville prestert like bra eller vært såpass stabile som de er, uten å ta seg en tår? Vi har en nasjon som knasker så mye lykkepiller at det går på helsa løs til fisken som står i elva der kloakken slippes ut... da har jeg mer sansen for de som tar seg en dram, såfremt drikkinga ikke går utover noen annen enn personen selv.

Alkoholen i seg selv er ikke et problem. Derimot blir den et problem i det øyeblikket vedkommende ikke klarer å ta vare på seg selv og sine forpliktelser, eller det går utover familie eller kolleger.

Jeg har vanskelig for å tro at Sollied hadde kunnet oppnådd de resultatene han har oppnådd om han ikke er profesjonell og kollegialt velfungerende i jobben. Ei heller hadde han blitt hentet til ulike klubber gang på gang om han hadde hatt et rykte slik som enkelte skal ha det til her. Enten er ryktet overdrevet, eller så er et eventuelt alkoholmisbruk ikke avgjørende for utføringen av jobben.

Sollied har naturlig autoriet og integritet, og en slik trener hadde både spillerne og klubben behøvd per i dag.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 08:33    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Jeg mener, har det falt deg inn at det finnes folk som ser/har sett med egne øyne på byen, gjentatte ganger, etc etc!?

Jeg har for eksempel i mine yngre år på 90-tallet mangfoldige ganger festet med RBK'ere selv, og generelt sett dem bokstavelig krype drita rundt på gulvet. Sett gifte folk oppføre seg veldig ugift etc. Noen av oss forlater datamaskina innimellom!

Men jeg fører ikke det ned i dagboka mi for å 15 år senere imponere deg med det.

HAHA!Very Happy Så du mener jeg skal tro på dette fordi noen kanskje har sett det på fest for noen år siden?... Og at det skal være noe betydelig i dette fordi du så noen Rosenborgspillere på fest for 20 år siden? Morsom kar du altså:-S fordommer har du også... Virkelig sjarmerende.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 09:19    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Litt av poenget mitt dette, jeg har selv vært på fest hvor en viss frosting og vår kjære SD har deltatt, uten at jeg skal anklage noen av dem for noe, selv om det var midt i sesong (!!).
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 11:42    Post subject: Reply with quote

Poenget er ikke om folk her inne har et liv eller om de sitter på RBKweb hele dagen, Poenget er ikke om Trond Sollied tar en øl til frokost eller 10 malt-licour etter middag,
Poenget er at hvis man skal dra fram forholdet mellom Trond Sollied og alkohol i denne tråden så må man begrunne hvorfor det er en relevant problemstilling, noe samtlige ikke gjør.

Er også helt enig i argumentet om piller, ble selv operert i skuldra nå i september og fikk da resept på PinexForte og andre "fine" ting. Etter 3 dager gikk hjertet, fordøyelsessystem og lymfekjertler til fullstendig opprør, og jeg fant ut at det var bedre å ha litt vondt i skuldra ei uke og lindre det med en ekstra øl om dagen, en å ødelegge kroppen på dritt som PinexForte.
Finnes også er hærskare folk her i landet som bruker parrasett og ibux for å lindre bakrus, ikke det at repareringspils er noe bra alternativ, men da er det bedre å drikke en halvliter vann og gå en tur rundt havna på Ila spør du meg.

Tilbake til Sollied, noen har en formening om hvor relevant det kan være at han kommer? vil kona til Norge?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er relevant å tenke Sollied etter kommende sesong, dersom Jønsson fortsatt ikke får struktur på laget. Ifht til kontrakten til Sollied skal ikke denne mystiske timingen has være så gal da.... men det spørs på denne kona da... såpass inside info besitter ikke jeg... uansett om jeg var på fest med noen rosenborg- spillere på 90- tallet eller ikke Wink

Utfordringen blir å holde en kommunikasjon om han om dette underveis, uten at Jønsson føler at han ikke har tillit. For skulle Jønsson nå lykkes utover neste sesong, og f.eks skape et spill på linje med det Stabæk hadde det året de ble seriemestere, ja da får Sollied fortsette nede i europa noen år til. For jeg tror faktisk at Sollied en eller annen gang i frentiden blir Rosenborgtrener.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.11.2011 13:31    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
HAHA!Very Happy Så du mener jeg skal tro på dette fordi noen kanskje har sett det på fest for noen år siden?... Og at det skal være noe betydelig i dette fordi du så noen Rosenborgspillere på fest for 20 år siden? Morsom kar du altså:-S fordommer har du også... Virkelig sjarmerende.
Du har virkelig tungt for det du. JEG så ting den gangen, for det var DA jeg bodde, og var ute i Trondheim by. Derav bruken av uttrykket "for eksempel". Det bor faktisk andre folk der ennå. Jeg brukte dog ikke "kanskje" som du flettet inn for å fete opp ditt eget "argument".

Jeg tror du kan finne på smartere ting enn å prøve deg på en verbal duell i de videre postene dine.

Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.11.2011 13:51    Post subject: Reply with quote

jeg slengte da ikke inn noe "kanskje" i det som handlet om deg? Jeg tror på at du har festet med RBKere jeg, slapp nå av. Jeg slengte inn "kanskje" om at noen har sett Sollied på byen, gjentatte ganger, etc etc... for jeg forsto det sånn at det hadde ikke du gjort.

Poenget mitt var uansett at foreløpig har ikke jeg sett noe informasjon som skulle tilsi at jeg tolker dette som annet enn rykter og sladder, og da velger jeg å ikke legge vekt på det... slik er min stil. Hvordan det jeg eller andre skulle ha sett på byen, kan være med på å skape noe konkret, som kan gi en grunn til å konkludere med at Sollied har et alkoholproblem som gjør at han ikke kan være trener for Rosenborg, skjønner jeg rett og slett ikke... er litt treg der....

Jeg går ikke til raske konklusjoner om folk av typen "noen av oss forlater datamaskina innimellom" jeg skjønner du...
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 13:01    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Det blir for dumt ja. NAE ville neppe vært kvalifisert i dag, Alex Ferguson ville vært uaktuell.

Med mindre treneren bytter ut XL1 med Red Bull vodka på treningsfeltet og unngår karsk når han prater skit på brakka, men ellers skaffer oss langt bedre resultater enn den korrekte JJ så bør det være mer enn bra nok - uansett om han liker å ta seg en pils eller 6 til tv2 nyhetene på hverdager.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 17:27    Post subject: Reply with quote

Nå har det vel versert enkelte historier om Gamlefar Eggen på bygdefest i Orkdal'n og...
Barney
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 18:35    Post subject: Reply with quote

Det er mange historier om NAE, men det diskvalifiserer ham selvsagt ikke fra å trene Rosenborg.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2011 18:59    Post subject: Reply with quote

Det hadde gått historier om alle på bygdafest i Orkdal`n om de hadde vært i den samme posisjonen.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 08.11.2011 22:14    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Det er mange historier om NAE, men det diskvalifiserer ham selvsagt ikke fra å trene Rosenborg.

Det var liksom det som var poenget mitt og ja (og det attach skreiv)
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2011 07:18    Post subject: Reply with quote

Verdas gong:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 112, 113, 114  Next
Page 61 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb