English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 176, 177, 178  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 00:59    Post subject: Reply with quote

må si disse MLS spillerene imponerer meg.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior

PostPosted: 30.01.2006 01:04    Post subject: Reply with quote

USA er tross alt temmelig høyt oppe på FIFA-rankingen. Tror dette er et sjeldent tilfelle av at Norge undervurderer motstanderen.

Donovan-ryktene har det ikke akkurat kommet noen bekreftelser på. Det ville vært nokså ufortsåelig om USAs kaptein plutselig meldte overgang til Rosenborg. Men pasningsfot, det har han!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 01:14    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Du har sett han i 20 minutter på tv?

Det var nok. Han spiller forresten sentralt, og har det meste. Finter, pasninger og et hardt skudd.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 01:15    Post subject: Reply with quote

Norge ligger så vidt inne blant topp 40.. USA ligger på 7-.plass på FIFA-ranking.. Det er ikke helt tilfeldig.

USA banket forøvrig Mexico 2-0 hjemme i kvaliken og er absolutt ikke noe møkkalag..

Førsteomgangen beviser i hvertfall at Hanstveit ikke har noe på landslaget å gjøre, samt at resten av det norske laget mangler tempo, hurtighet og teknikk som skal til for å hevde seg mot spillere fra en bedre liga..

Her må vi kjøre på de ekstremkvalitene vi har, det betyr SuperRay og Alex Valencia i 2. omgang..

Last edited by jarln on 30.01.2006 01:16; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 01:16    Post subject: Reply with quote

Her er det jo flere aktuelle.

Både Dempsey, Wolf og Donovan er jo kjempespillere, og spissen som scora begge målene i første omgang er ikke helt borte han heller.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 02:23    Post subject: Reply with quote

Ja,
her kan man ikke annet enn å si seg enig med alle de som skulle ønske vi kunne ha hentet en spiller fra USAs landslag. Det virker som de er gode alle mann, men f.eks Donovan og Dempsey hadde jeg også sansen for. Men om Dempsey er mer stabilt god enn feks Braaten er ikke godt å si...

Når vi først har oversteget EU-kvota kan vi like gjerne gjøre det med stil. La oss hente Adu og Donovan... - Tipper Rosenborg er drømmen...
Recon
Legende

PostPosted: 30.01.2006 10:45    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
tbone wrote:
Du har sett han i 20 minutter på tv?

Det var nok. Han spiller forresten sentralt, og har det meste. Finter, pasninger og et hardt skudd.

Man har ikke fulgt med mye på fotball om dette er første gang man ser eller hører om Dempsey. Han spilte bl.a allerede i forrige VM mener jeg. Mange år siden jeg hørte om ham som et av de nye stjerneskudda i MLS.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 10:53    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. Rosenborg er antagelig drømmen. Mange gode spillere hos USA, men makan til tafatt norsk landslag er det lenge siden jeg har sett (om noen gang).
kms
Senior

PostPosted: 30.01.2006 11:24    Post subject: Reply with quote

Husker også godt DaMarcus Beasley som avkledde oss grundig på venstrekanten når vi sist møtte PSV Eindhoven i CL.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.01.2006 11:35    Post subject: Reply with quote

Beasley og Farfan ja. Det var vinger det...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 12:06    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Man har ikke fulgt med mye på fotball om dette er første gang man ser eller hører om Dempsey. Han spilte bl.a allerede i forrige VM mener jeg. Mange år siden jeg hørte om ham som et av de nye stjerneskudda i MLS.

Det stemmer ikke. Han debuterte i MSL i 2004, og ble kåret til Rookie of The Year samme år. Han fikk sin første landskamp i november 2004, litt over et år siden.

Har lest litt mer om ham, og han kan faktisk spille på samtlige plasser utenom keeper. Han har det meste, skudd, finter, hodestyrke, pasninger, teknikk samt en utrolig innsats og vinnervilje.

Det mest perfekte systemet for ham blir fremlagt som 4-3-3 der han kan spille på alle tre midtbaneplassene og alternere med vingene, men kan også spille både spiss og i forsvar. Det skulle passe bra inn i RBK.

Han har vært på prøvespill i Nederland for Feyenoord, men fikk ikke kontrakt fordi de hadde bra dekning fra før, samt at nederlandske klubber må betale en årslønn på minst cirka 5 millioner for amerikanske spillere pga at de ikke er EU-borgere. Derfor er det kun de aller rikeste nederlandske klubbene som kan kjøpe ham.

Han har selv veldig lyst på å komme seg til Europa, så her er det bare å forhøre seg så fort som mulig. Treneren i klubben hans er jo den gamle norgesvennen Steve Nicol (som spilte i Liverpool), og det tror jeg kan hjelpe å overtale ham til å komme hit. Prisen vil mest sannsynlig ligge på 20-25 millioner.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 13:10    Post subject: Reply with quote

MLS spillerne var teknisk en helt annen klasse enn tippeliga spillerne. Norge ble totalt rundspilt i 90 minutter -tror faktisk jeg ikke har sett noen som har blitt så rundspilt! Men det norske laget har en god del unnskyldninger: tidsforskjellen, mange forfall(Doffen, Grindheim, Høiland og Svindal Larsen bla.) og pause i sesongen. Men nivåforskjellen var skremmende!

Derfor tror jeg det hadde vært smart å vende blikket mot MLS. De tekniske ferdigheten kan vi tjene godt på. Ham-Kam hente Corrales i fjor, som har landskamper for USA. For en billig penge, så vi kan hente et scoop her. Her er en oversikt over lønnstoppen i MLS
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.01.2006 13:13    Post subject: Reply with quote

Hva pokker...Hvilket sluttspill (hva slags) er det jeg husker ham fra da?
Jeg har hørt om ham siden han var 17 år ihvertfall.

ah-hahahaha...my bad. Blanda med Clint Mathis. Legger meg flat! Wink

Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 13:54    Post subject: Reply with quote

Synd det bare var en 14 tiss som skrev det om donovan på vg..
Han var jo helt rå! For en passningsfot, og overblikk!
Både finter og rykket var også veldig bra, og utrolig uegoistisk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miks
Junior

PostPosted: 30.01.2006 16:26    Post subject: Reply with quote

kms man kan ikke se bak i tid på åssen rosenborg ble gode. rosenborg ble gode fordi de hadde den dyktigste trener i norge og fordi de kjøpte de riktige spiller som passet rbk stilen, og disse spillerne har nesten spilt hele 90 tallet.
hvis rosenborg skal ha som mål å være norges/skadinavias beste hvert år så sier det seg selv at de ikke kan kjøpe sjanse spillere, for å se om de slå gjennom.

se på de spillerne som rosenborg har kjøpt de siste årene. de eneste som har slått gjennom, er jo spillere som har vist gode prestasjoner gjennom flere sesonger fra før av som riseth , kvarme , hestad eller unge u21 spillere som dorsin fra land fra skadinavia.

da real spilte mot rosenborg , sa gravesen at han mente at rosenborg er skadinavias beste lag. så tror også at de fleste andre spillere fra danmark og sverige syns det også. tror ikke rosenborg vil ha noen problemer å hente gode spillere bare de betaler bra nok. som f.eks da bredeland gikk til fck. fordi de var villige til å betale prisen viking krevde .

hvis rosenborg ikke forbedrer sine talent scouting i utlandet og spillerkjøp så tror jeg at lag som fck , vårlenga , djugården og brøndy vil bli betydelig mye bedre enn rosenborg.

men jeg synes høgmo er utrolig dyktig til å få fram unge spillere sog gi de sjanse som gamst skjerbreid osv.

hvis rosenborg kjøper nå spillere i 10-25 mill klasse kombinert med talentene i laget, så er det absolutt sjanse at rosenborg blir et topp lag i europa.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 18:48    Post subject: Reply with quote

Du sier mye riktig Miks. Tommel'n opp!
Vel vi får vel bare håpet at Rbk fortsetter å vær Nordens beste lag, og at ledelsen gjør noen kloke ting! Rolling Eyes
Blir spennende å se hvem som blir vår nye "midtbanegeneral"! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.01.2006 19:01    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Her er det jo flere aktuelle.

Både Dempsey, Wolf og Donovan er jo kjempespillere, og spissen som scora begge målene i første omgang er ikke helt borte han heller.

Taylor Twellman. Imponerte meg også, tre fine mål, og var en konstant trussel mot det norske målet, mye takket være plasseringsstyrke og godt hodespill. Han og Dempsey var for meg kampens store beholdning. I tillegg til Donovan, selvsagt, men han visste jeg jo var god. Jeg hadde ikke hatt noeimot å se noen av disse tre i svart og hvitt, men det er nok desverre ikke særlig sannsynelig at det skjer.

Imidlertid ble jeg enda mer fornøyd over å kunne konstantere det jeg alltid har sagt. USA har en av verdens beste midstoppere, og den eneste grunnen til at han ikke spiller i Europa er fordi det er overflod av gode midstoppere på kontinentet, samt at han er født 5-10 år for tidlig. Mannen jeg sikter til er selvsagt Paven, Eddie Pope. Bare det at han har dominert både landslaget og MSL de siste ti åra, bør si litt om kvalitetene hans, når vi ser hvor gode resten av de hjemlige spillerne er.

Men, han er født i 1973, og er nok dermed desverre ikke aktuell, til tross for at han nok hadde vært et rimiligere og dermed kanskje også mer sannsynelig alternativ enn de tre andre som allerede er nevnt.

Hadde jeg kunnet velge mellom en av de tra andre, tror jeg nok jeg hadde landet på Twellman, forutsatt at han hadde blitt valgt på bekostning av Kone. Når det ikke skjedde, er det vel kanskje Donovan vi hadde hatt mest bruk for, men jeg hadde ikke sagt nei takk til Dempsey, heller...eller Pope...
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 19:33    Post subject: Reply with quote

Vil nå si at vi trenger Donovan mest, han har virkelig en pasningsfot og er i en Nice alder. Men det er nok ikke særlig sannsynelig. Rolling Eyes
Kanskje Rbk kan bruke Robbie Russell som agn! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 30.01.2006 19:35    Post subject: Reply with quote

Jepp, en spiller som knapt har rørt gresset på Lerkendal og som nok blir ofra på EU-kvota driver nok god reklame! Very Happy

Donovan sikter nok ENDEL høyere enn oss om han skulle finne på at han vil være profesjonell fotballspiller istedetfor surfer i LA.

Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 30.01.2006 22:05    Post subject: Reply with quote

miks wrote:
tror ikke rosenborg vil ha noen problemer å hente gode spillere bare de betaler bra nok. som f.eks da bredeland gikk til fck. fordi de var villige til å betale prisen viking krevde .

brede ville ikke til rbk, det hadde ikke noe med prisen å gjøre ...
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 30.01.2006 23:43    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har et mye bedre rykte i resten av norden enn i norge. Norske spillere er opplært til å ikke like Rosenborg, fordi vi har vært så suverene de siste åra. Derfor må vi nok se til sverige, danmark eller island for nye klassespillere.

I tillegg overpriser norske klubber spillerne til andre norske klubber, samtidig som som de dumper prisen til utenlandske klubber.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 31.01.2006 11:51    Post subject: Reply with quote

Norske spillere er utvilsomt overpriset, men blir prisene dumpet til utenlandske klubber da?
dags
Veteran

PostPosted: 31.01.2006 12:50    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
TIL har flere meget interessante juniorer (noen utlånt til TUIL - Tromsdalen). Hans Norbye er èn av dem. Jeg har ikke sett alle like mye, men en som Ruben Jenssen får også veldig gode skussmål.

- Men ingen av disse er vel spes aktuelle for RBKs midtbane nu.

Junioren Hans Nordye fra start

Noen som vet om denne lovende spilleren har gode tekniske ferdigheter, eller om han kun er kjappfot?

Last edited by dags on 31.01.2006 12:58; edited 1 time in total
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 31.01.2006 12:57    Post subject: Reply with quote

Jone Samuelsen

Som tidligere nevnt, en spiller jeg kunne tenkt meg å se i Rosenborgdrakt. På vei oppover etter en miserabel fjorårssessong med mer skader enn tillit.
Brady
Veteran

PostPosted: 31.01.2006 13:10    Post subject: Reply with quote

Hvis det er mulig å lokke ham hit, syns jeg vi skal prøve å signere Paolo Di Canio til sommeren.

Kontrakten hans går ut med Lazio, og det er tvilsomt om han får ny pga press utenfra mot klubben om å la være. England vil da være et naturlig valg for Di Canio, men det vil også være politisk ukorrekt å signere ham der.

Han er 37 år, men kan spille på høyt nivå i flere år enda. Dette er en spiller der alderen ikke vises i særlig grad. Han vil være en utrolig støtte for yngre spillere som Braaten, Storflor og Jamtfall.

Han er en uredd spiller som går foran og har et eksemplarisk vinnerinstinkt. Det han gjør på en fotballbane er til tider utrolig, og han minner meg mye om Cantona på sitt beste.

Paolo Di Canio i RBK-drakt fra i sommer ville vært en drøm og ville ført til mange uforglemmelige stunder på Lerkendal fremover.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 88, 89, 90 ... 176, 177, 178  Next
Page 89 of 178

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb