| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.01.2006 01:11 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Spiller Solli på sitt beste er midtbanen skandinavias beste. |
Bare synd han aldrig spiller op i mod sit bedste. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 28.01.2006 01:26 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Så lenge Solli får spilletid er ikke midtbanen bra nok! Basta. |
SÃ¥ lenge kaptein Strand, og fremmadstormende Tettey spiller, er midtbanen bra nok!
Men jeg sier ikke nei-takk til en såkalt "klassespiller". |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.01.2006 02:29 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Spiller Solli på sitt beste er midtbanen skandinavias beste. |
Spiller Basma på sitt beste har vi Skandinavias beste.
Spiller Stensaas på sitt beste har vi Skandinavias beste
Spiller Berg og Strand på sitt beste har vi Skandinavias beste.
Spiller Brattbakk på sitt beste har vi Skandinavias beste. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.01.2006 14:38 Post subject: |
|
|
Forskjellen der ligger vel i at alle de du nevner er for gamle til å spille opp mot sitt beste, mens Solli fortsatt ikke har nådd "prime-age". Personlig håper jeg at Solli spiller fast i år, og at Strand/Tettey kjemper om den andre plassen.
Men såvidt jeg har fått med meg, så kommer Hauge til å jobbe med å selge Solli iløpet av året, så da får vi nok enten se Tettey/Strand, eller Strand/Tettey - Skjeldbred. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.01.2006 15:41 Post subject: |
|
|
Hvis vi får solgt Solli for 10-15 mill så må RBK være fornøyd... Tetty blir god, jeg tror han spiller den først uefa cup-kampen, men at Strand blir byttet ut etter 60 min, Ørjan Berg kommer inn.. Jeg tror vi har en god nok midtbane i år, men til neste år trenger vi noen nye, da Strand legger opp, og Ørjan Berg er et år nærmere pensjonalderen,kanskje er han i Bodø/Glimt 1.1.2007 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 28.01.2006 15:55 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Quote: | | Spiller Solli på sitt beste er midtbanen skandinavias beste. |
Spiller Basma på sitt beste har vi Skandinavias beste.
Spiller Stensaas på sitt beste har vi Skandinavias beste
Spiller Berg og Strand på sitt beste har vi Skandinavias beste.
Spiller Brattbakk på sitt beste har vi Skandinavias beste. |
Spiller Braaten på sitt beste har vi verdens beste. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 28.01.2006 18:50 Post subject: |
|
|
Nå har jo Høgmo sagt at det blir kjøp, så det som er interesangt nå, er Navnet.  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 28.01.2006 19:42 Post subject: |
|
|
Syns egentlig at argumenter av typen "når han spiller på sitt beste" er lite verdt.
Det som er av betydning er hvilket nivå spilleren stort sett er på, og spillerens LAVESTE ytelsesnivå. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.01.2006 20:13 Post subject: |
|
|
| Vel, det var akkurat det som var poenget med mitt innlegg... |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 28.01.2006 20:26 Post subject: |
|
|
Ã… var det det? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.01.2006 21:34 Post subject: |
|
|
Personlig har jeg tro på at Solli er god nok og at han får en oppsving på samme måte som Dorsin fikk i høst. Vi bør enten få inn en offensiv midtbane som erstater PCS slik at han kan flyttes ned, eller en "def" midtbane som erstatter Strand.
PCS og Solli er de jeg ønsker å satse på i 1. ellveren i år med Tettey som en læregutt med ca 30% spilletid som konkurer med Strand eller en ny spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 28.01.2006 21:49 Post subject: |
|
|
| Poenget er at jeg mener Solli og Tettey er så gode at de bør spille fast i år. Når vi i tillegg har Stand og Berg er det vel ikke noe skrikende behov for en ny midtbanespiller. Men for all del, jeg klager ikke om det kommer en. Han må i så fall være god. |
|
| Back to top |
|
 |
miks Junior
|
Posted: 29.01.2006 15:16 Post subject: |
|
|
| Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor rosenborg kjøper spillere som kone og hirscfeld.de siste årene har de kjøpt spillere som både vårlenga brann og viking har råd til. hvis rosenborg har som mål og bli norges beste lag igjen og skaldinavias beste. bør de jo handle spillere i en helt annen liga. når høgmo sier først at kone ikke er bedre en spillere en de har fra før. hirscfeld er jo ikke bedre enn espen. rosenborg omsetter for mest penger i norge har egen stadion med mye næringsvirksomhet . hvorfor selger f.eks rosenborg ikke frode johnsen for ca-6-7 mill. og putter på 12 mill. og kjøper dermed en spiller til 20 mill . istendenfor å kjøpe en spiller til 5 mill bare for å ha til stallfull. djurgården kjøpte en brasiliansk u21 spiller som jeg garantert tror kommer til å slå an. syns klubber i sverige og dammark med mye penger er vesentlig bedre til å invistere penger i gode spillere enn rosenborg. det er jo samme som chelsea , barcelona |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.01.2006 15:44 Post subject: |
|
|
| miks wrote: | | Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor rosenborg kjøper spillere som kone og hirscfeld.de siste årene har de kjøpt spillere som både vårlenga brann og viking har råd til. hvis rosenborg har som mål og bli norges beste lag igjen og skaldinavias beste. bør de jo handle spillere i en helt annen liga. når høgmo sier først at kone ikke er bedre en spillere en de har fra før. hirscfeld er jo ikke bedre enn espen. rosenborg omsetter for mest penger i norge har egen stadion med mye næringsvirksomhet . hvorfor selger f.eks rosenborg ikke frode johnsen for ca-6-7 mill. og putter på 12 mill. og kjøper dermed en spiller til 20 mill . istendenfor å kjøpe en spiller til 5 mill bare for å ha til stallfull. djurgården kjøpte en brasiliansk u21 spiller som jeg garantert tror kommer til å slå an. syns klubber i sverige og dammark med mye penger er vesentlig bedre til å invistere penger i gode spillere enn rosenborg. det er jo samme som chelsea , barcelona |
Ikke for å være negativ, men må bare innrømme at jeg sliter med tegnsettingen din.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 29.01.2006 15:58 Post subject: |
|
|
| miks wrote: | | Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor rosenborg kjøper spillere som kone og hirscfeld.de siste årene har de kjøpt spillere som både vårlenga brann og viking har råd til. hvis rosenborg har som mål og bli norges beste lag igjen og skaldinavias beste. bør de jo handle spillere i en helt annen liga. |
Ja, for det er jo slik RBK ble best i utgangspunktet, gjennom risikable spillerkjøp heller enn å bygge sterk lagspill basert på kompetansen som var der.
Not.
Synes mange her på forumet er utrolig historieløse med tanke på hvordan RBK fikk førerposisjonen den har, og også ganske naive når det gjelder økonomi.
| miks wrote: | | djurgården kjøpte en brasiliansk u21 spiller som jeg garantert tror kommer til å slå an. syns klubber i sverige og dammark med mye penger er vesentlig bedre til å invistere penger i gode spillere enn rosenborg. |
Å, javisst, og dette ser vi resultatet av hvert år når svenske og danske lag gjør det skarpt i Champions League.
Not. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 29.01.2006 16:35 Post subject: |
|
|
Så du mener altså på ramme alvor at RBK som klubb kan fortsette å utvikle seg med å fortsette å jobbe akkurat som de alltid har gjort ? Ærlig talt, det er jo ingen tvil om at akkurat mangel på å tenke nytt er en viktig årsak til at RBK de siste par årene er tatt igjen og forbigått av andre norske lag på mange områder. Det er faktisk ikke lenger slik at RBK uten å bekymre seg over konkurranse fra andre klubber kan svekke de andre lagene ved å kjøpe opp de beste spillerne og plassere dem på benken/RBK2.
Er helt enig med "miks" i forhold til klubber som FCK, Djurgården o.s.v. Det er jo mer eller mindre opplest og vedtatt at RBK skal være den beste klubben i Norden og hvorfor skal man ikke da sammenligne seg med disse klubbene ? Ser få eller ingen grunner til at ikke RBK skal være med å kjempe om spillere på samme øverste hylle i nordisk sammenheng, d.v.s. Atiba Hutchinson og den nevnte brasilianske landslagsspileren for å nevne noen.
Vil ikke akkurat kalle det "naivt i forhold til økonomi" når RBK sannsynligvis kunne hentet f.eks. Tobias Hysén til 15-20 mill. i stedet for Kone. Da snakker vi om en av Skandinavias beste spisser som langt fra er uoppnåelig i forhold til lønn (tjener ca. 1 mill. på den nye kontrakten) og kunne vært videresolgt med titalls millioner i fortjeneste om noen år. Det samme gjelder Atiba Hutchinson som til og med har vært tilgjengelig på markedet en god stund p.g.a. utgående kontrakt til våren og er/var akkurat den typen spiller RBK trenger.
Når det er sagt mener jeg både Essediri og Hirschfeldt er fornuftige kjøp, men særlig spenstig er det jo ikke akkurat. Ser ikke noen av dem som særlig annet enn "komplementering" av stallen på nåværende tidspunkt.
Last edited by trondhb on 29.01.2006 18:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 29.01.2006 17:59 Post subject: |
|
|
| nå er vel Hysen venstrekant, ikke spiss. Dessuten er flere toppklubber interessert i han, ville uansett ikke kommet hit. og hva er poenget med å bruke mest mulig penger på spillerkjøp når man kan få like gode spillere mye billigere? Essediri er et godt eksempel i så måte, forhåpentlighvis også Kone. Talentutvikling er også viktig for å fortsatt være det beste laget i skandinavia. Nytter ikke bare å kjøpe. I tillegg kommer andre "utenomsportslige" faktorer som f eks fysisk trenger, treningslaboratorie osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.01.2006 19:28 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er vel om de ER like gode. Og hvorfor ikke hente enda bedre, så lenge det er innen rekkevidde!? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.01.2006 20:14 Post subject: |
|
|
| Nå har vell jeg sett Hysen sånn ca i 5-6 kamper og kan ikke si jeg er noe spesielt imponert.. trur Storflor er minst like bra. Man må også huske på at tempoet er endel lavere i Sverige også, noe som Tom Prahl hevdet. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.01.2006 21:03 Post subject: |
|
|
Ja, det er enorm interesse for Storflor ute i Europa!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 29.01.2006 21:09 Post subject: |
|
|
| Ser ingen grunn til at ikke RBK nå skal bruke f.eks. 10 mill. på en spiller enn to som klart forsterker laget ettersom de tidligere har brukt de samme summene på middelmådige spillere som har resultert i fiasko (f.eks. Morten Knudsen, Ødegaard, Sibaya). En rask oppsummering av de fleste spillerkjøpene de siste årene gir fort en del bortkastede millioner så det er ikke akkurat snakk om noe helt nytt om det nå brukes noen millioner på et gjennomtenkt kjøp eller to. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 29.01.2006 21:29 Post subject: |
|
|
| I tillegg er det heller ikke nok å ha pengene, men spilleren må også ønske å spille for RBK. Og hva keeperplassen anngår, så tror jeg vi må punge ut mye for en bedre keeper enn Espen Johnsen. Keepere og backer av den kvaliteten som forbedrer RBK er det, etter det jeg ser, stor mangel på ute i Europa, prisenr og lønninger blir derfor også høye. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.01.2006 00:43 Post subject: |
|
|
Clint Dempsey som spiller høyre ving for USA er jo han vi burde ha kjøpt i stedet for Essediri. Maken til finter og pasninger er det lenge mellom man ser, og han blir 23 år i år.
Tipper han gjør seg bemerket under VM i sommer hvis han er skadefri og i form. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 30.01.2006 00:45 Post subject: |
|
|
Du har sett han i 20 minutter på tv? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 30.01.2006 00:55 Post subject: |
|
|
Nå har vel ikke Essidiri akkurat skuffet i sine første RBK-kamper heller da, Brady?
Synes det er mer interessant å følge med kaptein Donovan jeg. Noen som kan bekrefte/avbekrefte om ryktene om han stemmer?
Må forresten legge til at Norge spiller som rene amatører mot USA. Her ser vi hvilket nivå Tippeliga spillerne holder.. |
|
| Back to top |
|
 |
|