English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2011 22:13    Post subject: Reply with quote

Rosenborg viser nok en gang at de kun makter å dominere mot TL-motstand i korte perioder, og da bare når de tar en tjue-minutters raptus med høyt press og aggressivitet, noe de åpenbart ikke er i god nok fysisk form til å opprettholde mer enn en tredels kamp, uansett hva Hjelde sier. Det er jo åpenbart hvorfor Svensson er så viktig for oss, han er jo den eneste som til en viss grad klarer å være med på det kjøret.

Jönsson tar et grep i pausen som funker, så går han senere tilbake til plan A, og ødelegger resten av kampen. Hvis 4-4-2 er viktigere for Jönsson enn et fungerende kollektiv, da er det kanskje på tide å skille lag? Man kan jo lure på hvorfor i alle dager vi skal betale spillerne og trenerne våre dobbelt så mye som de fleste andre TL-lag?

Tre spillere, Dorsin, Dockal og Prica kjeftet på seg karantene som et ledd i oppfyringsprosessen, og som en reaksjon på en heller slapp dommer Berntsen. Dette bør få disiplinære konsekvenser, sånt kan ikke aksepteres.

Børs:

Örlund 2 - Blir skutt rett igjennom en gang, og nesten rett igjennom en gang til. Sjanseløs på selvmålet. Passiv i feltet, og dårlig med ball i beina, som vanlig.

Lustig 3 - Spiller seg opp etter pause med høyere aggressivitet, men fortsatt sløv, upresis og planløs i valgene sine. Assist til 1-2.

Larsen 3 - Scorer igjen, men kompenserer med å være sterkt delaktig i to baklengs. Veldig upresis med ball.

Lago 3 - Gjør også flere feil med ball, og scorer et klønete selvmål.

Dorsin 3 - Slipper, som vanlig, til alt av innlegg fra siden sin, og legger som vanlig inn i blinde i stedet for å kikke opp. Kjefter på seg karantene.

Dockal 3 - Kommer mer med i spillet som indreløper, men har for høy feilprosent på pasningene. Kjefter på seg karantene.

Henriksen 2 - Virker treg og sliten, bruker konsekvent for lang tid med ball, og har ikke energi eller frekvens til å komme opp i spilleren defensivt. Trenger pause, får det neppe.

Issah BB 7 - Brukbar i første, god i andre omgang. Rosenborg er et mye bedre lag når de bruker Issah som pasningssentral. Jobber helhjertet, men blir ofte alene om det.

Moldskred 1 - Elendig i første omgang, ut i pausen.

Chibuike 3 - Elendig i første omgang, kommer mer til sin rett på kanten, men merkelig svak teknisk, plutselig.

Prica 4 - Jobbet hardt i første omgang, gikk litt sur når laget ble bedre i andre omgang. Kjefter på seg karantene.

Holm 5 - Kommer inn og hever laget direkte ved å ha et minimum av teknikk og ro med ballen. På alle måter bedre enn Moldskred.

Bakenga - Kommer inn sent, etter å ha stått klar i ti minutter mens RBK-benken hadde beslutningsvegring. Er vel ikke borti ballen?

Høiland - Kommer inn for en skadet (?) Lustig helt på slutten.

Jönsson 3 - Ser ikke ut til å vite hva han driver med. Et nødvendigvis vellykket, men rimelig åpenbart taktisk trekk i pausen etter en vederstyggelig første omgang uten antydninger til å endre noe. Nølende med bytter, og skifter tilbake til den ikke-fungerende 4-4-2 mot slutten.

Dommer Berntsen 4 - God i første omgang, men mister grepet på kampen i andre omgang. Langt unna mange situasjoner, men trener sikkert på linje med de beste dommerne i Europa.
kristobal
Legende

PostPosted: 23.10.2011 22:13    Post subject: Reply with quote

Minner jo en del om 2008 dette, hvor vi kom skikkelig skjevt ut, spilte oss inn i kampen om i hvert fall medalje den gangen og så ut til å styre greit mot det på slutten, men sviktet i sluttfasen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vita
Junior

PostPosted: 23.10.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Bakenga - Kommer inn sent, etter å ha stått klar i ti minutter mens RBK-benken hadde beslutningsvegring. Er vel ikke borti ballen?

Bertil: "Röra inte bållen nu!" Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert

PostPosted: 23.10.2011 22:21    Post subject: Reply with quote

bare trist detta.... dårlig innsats over hele linja,,, skuffende, blir grinete Crying or Very sad

må kunne ihvertfall forlange INNSATS...
Tommel'n ned Tommel'n ned Tommel'n ned
Hjelde
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 22:24    Post subject: Reply with quote

Så det tredje målet i reprise nå.... Hva er det egentlig Ørlund driver med? Virker jo helt uintressert i å redde ballen, når han bare slenger opp en arm på en ball som skal er godt innenfor rekkevidde.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 22:28    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Knerten,
jeg har alltid likt Storflor og har stått bak deg i din argumentasjon for Storflor!

hehe kanskje fordi du er et figment av Knertens fantasi, altås en og samme person Razz
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 22:32    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Så det tredje målet i reprise nå.... Hva er det egentlig Ørlund driver med? Virker jo helt uintressert i å redde ballen, når han bare slenger opp en arm på en ball som skal er godt innenfor rekkevidde.

Var det ikke det samme med det første målet?!?
senador
Legende

PostPosted: 23.10.2011 22:33    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Blir helt feil å fokusere på GK når alt annet er rævdårlig. Vi skaper så å si ingen sjanser og slipper til altfor lett i det defensive arbeidet. Det er hovedproblemet.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 22:35    Post subject: Reply with quote

Jaja, hva tenker alle optimistene her inne som var så skråsikre på sølvet? For uten medalje i serien, cupgull er E-cupdeltakelse er nemlig dette en katastrofesesong, værre en 2005.

Rosenborg bør snarest innse at vi trenger en mental trener, eller en hovedtrener som klarer den mentale treningen uten hjelp slik som Tom Nordlie eller Nils Arne Eggen(Ikke det at jeg ønsker Nordlie, bare det at han klarer det mentale alene)

Jeg mener også at det blir klarere og klarere at Daniel Ørlund er dårligere en Jarstein, og at det var en gigantisk tabbe å gå for svensken. Men slik går det da Erik Hamren får fritt spillerom til å sørge for at en svensk keeper blir førstekeeper i Rosenborg som gavner ham i landslagsjobben, Terje Svendsen tørr ikke utfordre en kjeft, verken Hoftun eller Hamren, og pisser i buksa så straks han hører ordet media.

Mens spillere, trenere, Hoftun og Skutle får gjennomgå til det fulle, slipper altså da Svendsen unna, Ludvigmannen som er rota til det meste vondt i klubben. Makan til tafatt man skal man lete lenge etter, en slik svak leder kan ikke være styreleder i en klubb med de ambisjonene som Rosenborg har.

SVENDSEN MÃ… GÃ…!
Hjelde
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 22:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hjelde wrote:

Blir helt feil å fokusere på GK når alt annet er rævdårlig. Vi skaper så å si ingen sjanser og slipper til altfor lett i det defensive arbeidet. Det er hovedproblemet.

Enig i det...
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Dere har begge rett, Ørlund er nemlig en del av et stort problem, nemlig hele Rosenborg Ballklub.
solbakken13
Proff

PostPosted: 23.10.2011 22:55    Post subject: Reply with quote

Dårlig kamp idag.. virka ikke som vi var helt på i første omgang, men tar med meg noe positivt fra 2. SIF gikk ut i et helvettes tempo og sjokkerte oss med flott 1 touch spill. Var virkelig klasse noe av det sif presterte idag. Mange av dere her inne graver dere ned etter dagens resultat, det gidder ikke jeg. Må huske at det bare er Molde som har greid og slått SIF hjemme i år, så resultate lå litt i kortene.

Det som skuffet meg idag var 3 ting, Chibuike, molskred og litt jönsson. Chibuike virka som ikke var helt på i første omgang. virka rett og slett litt klønete, men heldigvis tok han seg opp i andre. Molskred hadde vel ikke en god involvering. meget dårlig valg og sette han inn i start ellvern. Jönsson hadde en god taktisk endring i pausen ved og sette inn DFH og endre formasjon til noe 4-5-1/4-3-3. Men som sakt valget og sette molskred inn fra start skuffet meg veldig.

Tar med mye positivt fra mellom starten på andre og sif sitt 3-1 mål. Ellers var det en ræva kamp, men veldig godt og se DFH briljere litt og vise litt av sitt gamle jeg:D
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2011 23:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er utrolig oppgitt over kampen. Vi har i mine øyne TLs klart beste førsteellever, men klarer ikke å få det ut. Stopperparet er ikke helt på stell ennå, men vi har hentet en defensiv midtbanespiller som jevnt over er en av våre beste spillere. Allikevel slipper vi til for mye sjanser og alt for mange mål. I store deler av første omgang i dag var det bare for drammenserne å løpe i gjennom både ett og to pressledd.

Offensivt har vi ligaens toppscorer i tospann med en spiller som dominerte i Allsvenskan, samt en av profilene i U-EM. Allekevel er det planløst, uinspirert og målløst. Vi skaper så og si ingen ting, samtidig som vi slipper til alt for mye.
PerO
Veteran

PostPosted: 23.10.2011 23:22    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Et poeng har du i alle fall, det er noe spennende med Deila. Han har gjennom flere år i godset, med flere utskiftninger av spillere, fått laget til å framstå på samme posetive måte hvert år.

Du har absolutt et poeng også. Det kom ikke umiddelbart med Deila heller, men han har fått lov til å sette sin spillestil over tid. Da er det mulig å bytte flere spillere uten en for stor dropp i kvalitet.. Når fikk en RBK trener sist den muligheten?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.10.2011 23:25    Post subject: Reply with quote

Fy faen, det er så begredelig at jeg har ikke ord. Spillerne er helt uinteressert i første omgang og bader i Godsetpiss. Horribelt pasningsspill, en midtbane som blir fullstendig utspilt og Godsetspillere som stort sett får 4-5 meter hver gang de har ballen. Helt jævli å se på. Litt bedre i 2.omg - sannsynligvis fordi vi spilte med 11 mann og ikke 10 mann + Moldskred slik vi gjorde i første - men fortsatt langt fra bra. Jeg spyr om jeg ser Moldskred fra start også på onsdag, fyren er ubrukelig.

Henriksen, Prica og Ørlund er fullstendig ute av form. Og jeg kan ikke huske sist gang jeg så Lustig vinne en duell. Begynner også å tvile litt på hvor god Dockal egentlig er, eller, mer presist, om han er en spiller som kan gjøre det bra i TL. Chibuike hadde noen gode øyeblikk i andre, men nesten så man ikke tror at dette er den samme spilleren som man så i de første kampene hans.

De siste kampene har vært så pinlig at jeg er på gli i "Jönsson må gå"-spørsmålet. Vi er like dårlig nå som i høst, men har tross alt investert mye i laget i sommer.

Ta forøvrig en titt på lagoppstillingen til Godset, den er ikke akkurat gull, Abu er vel den eneste klassespilleren, men hvis man vil spille fotball, har en plan for hvordan man skal spille og vil vinne krigen så kommer man langt.
Back to top
tmelu
Junior

PostPosted: 24.10.2011 00:00    Post subject: Reply with quote

Dette karakter kortet som laget har fått noen poster lenger opp i posten her jeg mye enig i.
Eneste er at jeg syns Lustig fortjener noe bedre karakter, da han virker som en av de få som tar på seg ta-seg-sammen-drakta utover i 2 omg. Dog er det ikke bare entusiasme jeg ønsker, da også spilleforståelse på et høyere nivå. Men jeg ser gjerne at denne svenske figuren signerer ny kontrakt. Så får vi heller bruke penger på en konkurrent, som mer enn gjerne kan bekle flere roller/posisjoner.

Videre så er Jönsson i en slik posisjon at han bør ta mere ansvar. At han har en rolig aura rundt seg som person er bare bra, men han virker for snill. Både på sidelinja og igjennom media.
Han er også den som burde ta litt av støyten fra spillerne, for meg så virker det som at han går altfor stille i dørene. Ser helst at han får litt større baller, og det fort.
Det er alltid det samme svaret, før og etter kamp.
Bli litt forbanna Janne, spilles det en dårlig og en god omgang så ikke skal du ikke være fornøyd med helheten.
Si det rett ut: Jeg er skuffa over liten/dårlig innsats (ikke over enkelt spillere, men mot laget), jeg syns vi spilte en dårlig kamp+++
Jeg syns som sagt ikke noe om at man skal henge ut enkeltspillere, Rekdal-style, men å si rett ut at: forsvaret i dag gjorde en for dårlig jobb og de må skjerpe seg++

Personlig nå så tror jeg Enga tar sølvet, så får jeg håpe vi karrer oss til en bronse. Kanskje troillan overrasker meg og tar sølvet, men det blir vanskelig. Blir en lang vei å gå til europa, men det er jo en sjanse vi bare MÅ gripe. Så driter jeg i hva som kunne vært og hva som var, jeg ser fremover og jeg ser det bor mye i det laget vi har.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 00:23    Post subject: Reply with quote

Tenk hvor kult det hadde vært å hatt Erik Hamren som hovedtrener og Tom Nordlie som assistent og mental trener, Samt Frode Grodås som keepertrener fremfor gjøken Jamtfall.

Men Terje Svendsen pissa i buksa, lot patriotismekammeraderiet boltre seg i gutteklubben grei, og viket for Lagrell og Hamren og lot Jamtfall og Henriksen fortsette.

SVENDSEN MÃ… GÃ…!
Ryujin
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 00:36    Post subject: Reply with quote

Tom Nordlie som assistent og mental trener?
En trener som tar så mye plass at det skaper en dårlig stemning etter bare et år, kanskje vi heller skal hente tilbake de som Hamrén brukte istedenfor.

Når det kommer til assistent treneren så burde dette være opp til treneren å hente noen han jobber godt sammen med.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 24.10.2011 08:20    Post subject: Reply with quote

Jøss, Dorsin overrasker positivt med å si det som det er og uten "nå er vi forbanna og vil ha revansj"-pisset:

- I den første omgangen er det mye «én» og vi blir rundspilt av Strømsgodset. Gjør man ikke jobben 100 prosent defensivt, taper man kamper, sier Dorsin.

- Vi har ikke den stabiliteten vi ønsker og vi er ikke modne nok for de store oppgavene. Det viser vi ute på banen her i dag, sier Dorsin og utdyper.

- Til neste år må vi bli bedre taktisk, særlig i det defensive spillet.

Dorsin:- Vi er ikke klare for de store oppgavene
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 24.10.2011 08:28    Post subject: Reply with quote

Jeg graver meg ikke ned pga tapet på Marienlyst, men pga måten tapet kom på.
Og tapet kom pga en taktisk elendig JJ som ikke fylte opp midtbanen og lot SIF dominere midtbanen og herje med oss i en hel omgang. I tillegg virket det som om spillerne ikke ytte nok innsats, noe som i stor grad må tilskrives JJs manglende evne til å piske spillerne til innsats.

Svakt av Ørlund ved 2 av målene. Virker jo direkte reaksjonssvak. Storflors skudd var ikke hardt.

Feil å laste Lago for selvmålet, han prøvde desperat å hindre Kamara, som ville scoret uansett.

Betenkelig er at den kollektive defensiven nok en gang svikter. Midtbanen henger ikke sammen / dekker ikke rommene godt nok, og stopperne plukker ikke opp løpene (som Larsen ved 3-1-målet). Pussig nok slipper jo ikke RBK inn mange mål i år, men det tror jeg i stor grad skyldes at vi ofte dominerer banespillet så mye at motstanderne slipper lite til.

Håper vi finner en ung norsk keeper som kan spille seg bedre i RBK, kvitte oss med Ørlund og Jamtfall + få inn en bedre keepertrener. da slipper vi at Ø tar opp plass på utlendingskvoten.
puckno
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 08:28    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jøss, Dorsin overrasker positivt med å si det som det er og uten "nå er vi forbanna og vil ha revansj"-pisset

På TV sa han nettopp det - ´heldigvis er det kamp på onsdag´osv - LOL - jeg ville nok heller sagt ´dessverre´
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.10.2011 08:33    Post subject: Reply with quote

kablap wrote:
Og tapet kom pga en taktisk elendig JJ som ikke fylte opp midtbanen og lot SIF dominere midtbanen og herje med oss i en hel omgang.

Ja, håper Jönsson skjønner at man ikke kan spille med Dockal og Moldskred samtidig i 442, begge er veldig svake defensivt. I tillegg håper jeg spillerne skjønner at de må blø litt på bortebane.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2011 09:44    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, håper Jönsson skjønner at man ikke kan spille med Moldskred. I tillegg håper jeg spillerne skjønner at de må blø litt på bortebane.

Justerte innlegget ditt litt, Henning.
ambiguous
Senior

PostPosted: 24.10.2011 09:52    Post subject: Reply with quote

Har lagt merke til noe i RBK, kanskje flere som har.

Nye spillere som spiller sine første kamper for RBK, tenker spesielt på Dockal og Chibuike, dominerer de første 1-3 kampene, så senker de seg. Det er akkurat som de tilpasser seg nivået i klubben.

Merket det da jeg drev med kampsport for noen år siden. Jeg trente MMA i to byer (pendlet). I den ene byen var det utøvere i Norgestoppen, den andre trimmere. Den første treningen når jeg var i "trimmer-byen" så dominerte jeg. Deretter senket jeg meg til deres nivå og ble "r*vpult" da jeg kom tilbake til topp-byen, på første trening vel å merke - så hevet jeg meg igjen.

Jeg tror at RBK i denne historien tilsvarer "trimmer-byen". Og det bekymrer meg! Eksmpler: Konan Ya, Eguren, Chibiuke?, Dockal?

Var vel Nils Arne Eggen som en gang sa at det krever mye mental styrke å ikke bli en andredivisjonsspiller hvis du spiller i andredivisjon.

Flere som skjønner hva jeg tenker?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 24.10.2011 10:00    Post subject: Reply with quote

Tja, trenger ikke bomme helt der.
Men det virker som at klippekortmentaliteten er vel så viktig.
Når Fredheim Holm kommer inn og er en av de bedre fra benken. Lago har spilt kanonkamper når han får sjansen etter å ha vært på benken, så går det gradvis nedover når han får tillit kamp etter kamp.
Chibuike gikk ut i hundre, fikk klippekort og bleknet.
Svensson som har vært mest inn og ut av laget på midten presterer kamp etter kamp. Moldskred var god mot LSK etter lang tid på benken før det. Osv osv.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb