View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 17.10.2011 18:17 Post subject: RBKweb griller Nils Skutle |
|
|
denne runden kan bli veldig interessant.. spent på hva vi klarer å koke sammen denne gangen  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 17.10.2011 19:23 Post subject: |
|
|
Hva slags konsekvenser fikk Jarsteinfadesen for deg som tok ansvaret? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 18.10.2011 10:32 Post subject: |
|
|
Hva blir de største utfordringene for din arvtager? Både sportslig og administrativt. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 18.10.2011 11:21 Post subject: |
|
|
Skjønner du at det er kontroversielt å fortsette på brakka i en annen stilling for din del? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.10.2011 14:09 Post subject: |
|
|
Akkurat denne runden klarer jeg ikke motivere meg for å skrive noe, siden det eneste som kan finnes ut er om Nils Skutle forstår at den strategien han la for utvikling av klubben var feil.
Altså er denne utspørringen, for meg, en glimrende arena for de som virkelig vil grille Skutle for hendelsene de foregående årene, noe som sikkert blir underholdende nok.
Fyr opp grillen! _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.10.2011 14:49 Post subject: |
|
|
Hvor mye penger har man brukt på Steffen Iversen, inkludert det økonomiske tapet på salget av leiligheta siden han kom tilbake før 2006-sesongen? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 18.10.2011 15:37 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det kommet så mange reaksjoner på personalbehandlingen fra ansatte i rbk? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.10.2011 15:47 Post subject: |
|
|
Lite poeng med å stille noen til veggs etter at vedkommende går av.
Mitt spørsmål: Ditt beste minne etter så mange år i klubben? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.10.2011 16:10 Post subject: |
|
|
Hvem tar på seg ansvaret for å velge ut og (om)formulere 10 spm? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 18.10.2011 18:49 Post subject: |
|
|
Hvor alvorlig opplevde du selv det var å få rapporter om at flere mente det rådet manglende åpenhet, dårlig personalbehandling osv på brakka?
Hvordan mener du at Rosenborg bør forholde seg til Eggens tankegods i fremtiden, også i organisasjonsbyggingen?
Hva var tankegangen bak at man har styrt budsjettene til underskudd i flere år nå? Hvordan skal man kunne klare å komme inn i en mer edruelig pengebruk?
Det har vært snakket om at du skal fortsette i rosenborg, også etter at du har avsluttet din nåværende stilling. Hvilke arbeidsoppgaver ser du for deg da? Hvordan vil det da være for deg dersom den som inntar din stilling vil ønske å gjøre endringer i forhold til hvordan du utførte jobben?
Hvis du skal peke på den viktigste suksessfaktor bak Rosenborg mangeårige deltakelse i CL, hva vil du da trekke fram?
Hva skjedde egentlig fra du hardnakket hevdet ovenfor f.eks TV2 at du ikke skulle går av, til du annonserte din avgang dagen etterpå?
Hvordan kan Rosenborg bli bedre i sin kommunikasjon med media? |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 18.10.2011 22:49 Post subject: |
|
|
"Rosenborg er en internasjonal merkevare. Du hadde ambisjoner om å vesentlig øke klubbens inntekter ved å øke administrasjonens størrelse, men en slik økning i administrasjonen krever vel også at man har et større marked å vokse i enn Trøndelag og Norge? Kan du utdype hvorfor Rosenborg aldri har utnyttet sitt internasjonale potensiale som merkevare ved for eksempel å velge en internasjonal hovedsponsor, satse mer på engelskspråklige medienyheter, eller å vise Rosenborgs kamper til utenlandske fans på rbktv med engelske kommentatorer?" |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.10.2011 23:28 Post subject: |
|
|
Hva er de viktigste rådene for fremtiden du ville gitt til din arvtaker? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 18.10.2011 23:54 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: |
1. Det har vært snakket om at du skal fortsette i rosenborg, også etter at du har avsluttet din nåværende stilling. Hvilke arbeidsoppgaver ser du for deg da?
2. (oppfølging av forrige spm.)
Hvordan vil det da være for deg dersom den som inntar din stilling vil ønske å gjøre endringer i forhold til hvordan du utfører daværende stilling ev. ber deg trekke deg helt fra klubben/gir deg fyken?
3. Hva skjedde egentlig fra du hardnakket hevdet ovenfor f.eks TV2 at du ikke skulle går av, til du annonserte din avgang dagen etterpå?
4. Hvordan kan Rosenborg bli bedre i sin kommunikasjon med media? |
(endret litt på oppstillinga, tatt vekk noe og lagt til litt..)
gjerne endre mer om det kan passe bedre i intervju stil..  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 19.10.2011 00:25 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: |
Er vel heller et spørsmål for Heldal når hans tur kommer? |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 19.10.2011 14:52 Post subject: |
|
|
Tror du RBK på sikt har mulighet for å balansere inntekter og utgifter, og samtidig satse mot deltakelse i mesterligaen?
Kan du gi et anslag på økonomien i eiendomsprosjektet på Lerkendal? Er det lov å håpe på realisering av verdier så betydelige at det kan styrke den sportslige satsingen?
Hvordan tror du klubben vil håndtere en generell tilskuernedgang i TL, med et snitt på mellom 12 og 15 000 hver sesong?
Hvor stor inntektsøkning pr år vil RBK få som følge av den nye TV-avtalen?
Tror du vi kan se frem til en mer spisset fordeling av medieinntektene ved neste korsvei?
Er det en myte at stor administrasjon har skylden for de siste årenes underskudd?
Hva mener du er den egentlige årsaken til adressas fokus på begrepet folkelighet? Kan det like gjerne knyttes opp mot nostalgi og mangel på gladfotball?
Hva er egentlig innkjøpspolitikken til RBK? Vil man i fremtiden i enda større grad kjøpe spillere med videresalgspotensial, og på den måten utnytte RBKs posisjon som mellomstasjon til større klubber i Europa?
Er du fornøyd med satsingen mot CL de siste to årene? Med tanke på gevinsten ved kvalifisering skulle man tro det var god investeringsstrategi å forsterke laget vinteren 2010 og vinteren 2011.
Mange har inntrykk av at ledelsen ikke viste nok handlingskraft i perioden fra Hamrén-løsningen desember 2009 til og med overgangsvinduet vinteren 2011. Har dere interne diskusjoner dersom du eller andre opplever at den sportslige ledelsen ikke ser opplagte endringsbehov i spillerstallen?
Var budsjetthensyn den egentlige årsaken til at vi ventet med å forsterke laget i år? I så fall, innebar det et betydelig press fra styret?
Hva er ditt syn på å hente folk og impulser utenfra? Forstår du enkeltes kritikk av det man noe flåsete kan kalle innavl?
Vil RBK-organisasjonen takle en ikke-skandinavisk trener eller sportsdirektør?
Hva er ditt beste minne fra tiden som daglig leder? |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 19.10.2011 15:18 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | gonnagetchaa wrote: |
Er vel heller et spørsmål for Heldal når hans tur kommer? |
sant det, stryk den..  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.10.2011 17:32 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | Hjelde wrote: |
1. Det har vært snakket om at du skal fortsette i rosenborg, også etter at du har avsluttet din nåværende stilling. Hvilke arbeidsoppgaver ser du for deg da?
Hvordan vil det da være for deg dersom den som inntar din stilling vil ønske å gjøre endringer i forhold til hvordan du utfører daværende stilling ev. ber deg trekke deg helt fra klubben/gir deg fyken?
3. Hva skjedde egentlig fra du hardnakket hevdet ovenfor f.eks TV2 at du ikke skulle går av, til du annonserte din avgang dagen etterpå?
gjerne endre mer om det kan passe bedre i intervju stil..  |
bare for å ha sagt det, jeg er ikke enig i denne redigeringen av mine forslag til spørsmål... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.10.2011 17:35 Post subject: |
|
|
.... og jeg mener abjoern kommer med en rekke gode spørsmål! Bra!  |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 19.10.2011 17:50 Post subject: |
|
|
Stemmer det at en internasjonal sponsor tilbød mer enn reitan for å være hovedsponsor? Dersom ja, forsvarer du denne avgjørelsen? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.10.2011 18:03 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hvem tar på seg ansvaret for å velge ut og (om)formulere 10 spm? |
Siden ingen har meldt seg, så kan jeg ta den.
Når går fristen ut, Nils? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.10.2011 18:04 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Hva er de viktigste rådene for fremtiden du ville gitt til din arvtaker? |
Det dummeste er vel å spørre om råd hos en sentral bidragsyter til at RBK har fått fra en stolt europeisk klubb til en middelmådig en i norsk TL. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.10.2011 19:03 Post subject: |
|
|
For det første er det ikke et umulig scenario at Skutle til tross manglende resultater på slutten kan bruke noe av det han har lært i fortiden til å spekulere litt om fremtiden. For det andre er halve ideen ved spørsmålet at man kan bruke Skutles svar til å si noe om hans evner til å tenke fornuftig strategisk om fremtiden. Det krever imidlertid en evne til å filtrere rådene hans gjennom et minimum av intelligent tankemønster først. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.10.2011 21:14 Post subject: |
|
|
Jeg syns at abjoern hadde mange gode spørsmål, men anbefaler å omformulere spørsmål som kan besvares med ja/nei
(Med mange ja/nei-spørsmål får kanskje Nils Heldal hele seansen på én "tagning"?)  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 19.10.2011 22:46 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | gonnagetchaa wrote: | Hjelde wrote: |
gjerne endre mer om det kan passe bedre i intervju stil..  |
bare for å ha sagt det, jeg er ikke enig i denne redigeringen av mine forslag til spørsmål... |
bare for å ha sagt det, jeg endret det for min egen del og til hvordan jeg tenkte..trodde det var åpenbart, men skal være mer tydelig neste gang.. og helt ærlig talt: om du ikke er enig er det din sak, men "I couldn't care less buddy..." _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.10.2011 22:54 Post subject: |
|
|
Herregud. Hev nivået! |
|